خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ترکیه ای

راهنمای طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ترکیه ای

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

دکوراسیون ترکیه ای از آن دسته طراحی های داخلی ای است که در آن توجه ویژه ای به جزئیات شده و با توجه به اینکه در آن اغلب از عناصر دکوراسیون لوکس استفاده می شود، جلوه باشکوهی به فضا می بخشد. 

این سبک یکی از جذاب ترین گزینه ها برای دکوراسیون اتاق خواب است که با در نظر گرفتن نکات و قوانین اساسی مربوط به آن، نتایج فوق العاده ای برای شما به ارمغان خواهد آورد. اگر شما هم از علاقه مندان به داشتن دکوراسیون اتاق خواب به سبک ترکیه ای هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا با بایدها و نبایدهای آن بیشتر آشنا شویم.


عناصر مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب خود را انتخاب کنید

اولین قدم برای خلق دکوراسیونی به سبک ترکیه ای در اتاق خواب تان، توجه به نوع عناصری است که برای آن انتخاب می کنید. در این سبک اغلب طراحان داخلی به ترکیب وسایل مدرن و سنتی ای که تغییراتی در طراحی آنها ایجاد شده، می پردازند تا جلوه ای لوکس و در عین حال متفاوت خلق کنند. این طیف از وسایل سهم زیادی در ارتقای دیزاین فضا داشته و آن را به سبک معاصر نزدیک می کنند.

دکوراسیون اتاق خواب


پالت رنگی دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای

پالت رنگی سبک ترکیه ای برای اتاق خواب، غنی از رنگ های قوی همچون قرمز، طلایی، بنفش و فیروزه ای است. رنگ هایی که به محیط گرما، پویایی و صمیمیت می بخشند. درواقع به همین دلیل است که این نوع سبک یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق خواب عروس خانوم ها است، چرا که آن فضای رمانتیکی که مدنظرشان است را برای آنها به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: طراحی رنگ اتاق با توجه به قوانین سال 2020 


استفاده از لامپ های منحصربه فرد 

یکی از اصلی ترین مولفه های سبک ترکیه ای، استفاده از عناصر تزیینی خاص و عناصر دکوراسیون باشکوه است. لامپ ها یکی از مواردی هستند که در این سبک از آنها بعنوان عنصر تزیینی نیز استفاده می شود. در زمان انتخاب لامپ های رومیزی، زمینی یا آباژورها سعی کنید به دنبال انواع کلاسیک آن باشید. اتاق خوابی به سبک ترکیه ای بدون وجود لامپ هایی رنگارنگ که از شیشه و فلز ساخته شده اند، کامل نخواهد بود. 

دکوراسیون اتاق خواب


نقش پرده در دیزاین اتاق خوابی به سبک ترکیه ای

یکی دیگر از شاخصه های بارز این سبک، داشتن پنجره هایی بزرگ با شیشه هایی رنگی است. نور طبیعی سهم زیادی در روشنایی فضا ایفا می کند و به همین دلیل معمولا یا از پرده استفاده نمی شود یا انواع نازک آن را و در رنگ هایی روشن انتخاب می کنند.

دکوراسیون اتاق خواب - سرویس خواب ترک


انتخاب سرویس خواب برای اتاق خوابی به سبک ترکیه ای

هرچند سبک ترکیه ای به دو نوع مدرن و سنتی تقسیم می شود اما سرویس خواب آن اغلب از نوع سرویس خواب سلطنتی یا سرویس خواب چوب است چرا که هدف ایجاد فضایی باشکوه و لوکس است و حتی در نوع مدرن این سبک، بیشتر این پالت رنگی آن است که از نوع سنتی فاصله گرفته و در آن از رنگ های ملایم تر نیز استفاده می شود و نه نوع سرویس خوابی که برای  دیزاین اتاق خواب انتخاب می شود. 

سرویس خواب ترکیه ای

همچنین به شما پشنهاد می کنیم برای تصمیم گیری خرید یک سرویس خواب خوب برای اتاق خواب ترکیه خود حتما به طور کامل درباره فروشگاه های سرویس خواب تحقیق کنید. به همین خاطر از شما دعوت میکنیم برای شروع مقاله " معرفی و بررسی 7 فروشگاه آنلاین برتر خرید سرویس خواب " را مطالعه کنید


جدیدترین ترندها برای اتاق خوابی به سبک ترکیه ای

از جدیدترین ترندهای دکوراسیون ترکیه ای می توان به استفاده از رنگ های ملایم ترهمچون صورتی یا آبی روشن در پالت رنگی اتاق خواب اشاره کرد. در عین حال استفاده از رنگ هایی همچون طلایی، قالی های دستباف سنتی، کاشی ها و سفال ها یا وسایل مسی نیز بخشی از دیزاینی هستند که در این سبک شاهد آن بوده ایم. 


اتاق خوابی با دکوراسیون ترکیه ای سنتی 

دکوراسیون ترکیه ای سنتی جلوه ای غنی، پر زرق و برق و در عین حال گرم و صمیمی برای اتاق خواب شما به همراه خواهد داشت. قالی های دستباف شرقی در رنگ هایی گرم، سرامیک هایی با طرح های جزئی و ظریف، لامپ های منحصربه فرد قدیمی، وسایل مسی قدیمی و پارچه هایی با طرح های رنگارنگ و گل دار از جمله عناصر مورد استفاده در نوع سنتی این سبک محسوب می شوند. در کنار این موارد از پنجره هایی با شیشه های رنگی بزرگ، درهای طرح دار، دیوارپوش چوبی و کاغذدیواری های گل دار نیز نمی توان غافل شد.

اتاق خوابی با دکوراسیون ترکیه ای سنتی 


اتاق خوابی با دکوراسیون ترکیه ای مدرن

ترندهای دکوراسیون ترکیه ای مدرن همچون معماری آن، بطور مرتب در حال تغییراند. در سبک مدرن، طراحان داخلی بیشتر به سراغ ساختارهای معاصر با طراحی داخلی مینیمال و شیک می روند که در آنها در مقیاس بیشتری از عناصر جدیدی همچون شیشه، چوب، فلز استفاده شده و درنتیجه حس و حال سبک روستیک و دکوراسیون صنعتی را به فضای اتاق خواب منتقل می کنند. 

اتاق خوابی با دکوراسیون ترکیه ای مدرن


ترکیب دکوراسیون ترکیه ای سنتی و مدرن در اتاق خواب

برای داشتن اتاق خوابی به سبک ترکیه ای، نیاز نیست الزاما به یکی از دو نوع سنتی یا مدرن آن اکتفا کنید. ترکیب این دو جلوه متفاوت، جذاب و در عین حال باشکوهی را برای تان رقم خواهد زد. امروزه طراحان داخلی به دنبال ترکیب عناصر سبک ترکیه ای سنتی از جمله ی قالی های دستباف این کشور که در سراسر دنیا شناخته شده است، با عناصر مربوط به سبک ترکیه ای مدرن هستند تا به بیشتر دیده شدن آن کمک کنند. 

مثال دیگری از ترکیب این دو به ساخت میز چای خوری به کمک مواد اولیه ی عتیقه است. شما هم می توانید با ترکیب وسایل اتاق خواب مدرن همچون سرویس خواب مدرن و اسپرت و عناصر کلاسیک مثل میز یا صندلی چوبی یا پالت رنگی که در آن از رنگ های گرم و غنی استفاده شده، اتاق خوابی با دکوراسیونی ترکیه ای که در آن هر دو نوع سنتی و مدرن آن ملموس است، داشته باشید. 


در این مقاله از مجله پیت کت در کنار شما به بررسی سبک دکوراسیون ترکیه ای و راه های داشتن اتاق خوابی به این سبک پرداختیم. امیدواریم به کمک توضیحات ارائه شده، بتوانید فضایی لوکس و درعین حال صمیمی خلق کنید. شما هم می توانید در ادامه  تجربیات و ایده های خود را با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید. 

خرید انواع سرویس خواب سلطنتی و چوبی (اقساطی)

سرویس خواب یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون اتاق خواب است. و فرقی ندارد که اتاق خواب خود را به سبک روستیک چیدمان کردید یا ترکیه ای و باید به آن توجه زیادی داشته باشید. همان طور که پیش تر بررسی کردیم بهترین مدل ها برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای سرویس خواب های سلطنتی است. به همین خاطر یکی از مجموعه های فعال در زمینه تولید سرویس خواب سلطنتی را به شما پیشنهاد میکنیم تا بتوانید بهترین مدل را برای اتاق خواب خود تهیه کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید