خانه اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب ایرانی چیدمان اتاق خواب پسرانه به سبک ایرانی

چیدمان اتاق خواب پسرانه به سبک ایرانی

زمان مطالعه : 

4 دقیقه

از عواملی که در طراحی دکوراسیون بخش های مختلف منزل باید به آن توجه داشت، در نظر گرفتن فرهنگ افراد است.

 گاهی وجود سنت یا فرهنگی خاص، میزان تمایل افراد نسبت به برخی سبک ها و استایل ها را کاهش می دهد. یا برعکس باعث می شود تمایل بیشتری نسبت به یک سبک خاص نشان دهند. در این مواقع بهترین گزینه رعایت حد تعادل است؛ تعادل بین تمایل به فرهنگ هایی که نهادینه شده اند و استقبال از طرح ها و ایده های معاصر.

بنابراین یکی از چالش های بزرگ برای هر یک از ما چیدمان اتاق خواب هایمان با توجه به فرهنگ و اصالتمان است. به همین خاطر چیدمان اتاق خواب ایرانی توانسته تا زهن افراد زیادی را نسبت به خود درگیر کند. یکی از بخش هایی که بیشتر ترین سهم را در این درگیری دارد، اتاق خواب پسرها می باشد. در ادامه با معرفی نکاتی برای چیدمان یک اتاق خواب پسرانه به سبک ایرانی با در نظر گرفتن قانون حفظ تعادل همراه شما خواهیم بود. احتمالا در پایان این مطلب شما با کمترین درگیری می توانید از چالش چیدمان اتاق خواب پسرانه به سبک ایرانی عبور کنید.

بیشتر بخوانید: 11 ایده الهام بخش برای تزیین اتاق خواب پسرانه سال 2020 


1. سادگی؛ اصل اول اتاق خواب پسرانه


شاید برای بسیاری از ما اولین چیزی که برای دکوراسیون یک اتاق خواب پسرانه ایرانی به ذهن مان می رسد، اصل سادگی است. اما این به معنای عدم امکان وجود پیچیدگی در دکوراسیون نیست چرا که پیچیدگی دکوراسیون با استفاده از عناصر پر زرق و برق بدست نمی آید. شما می توانید با یک پالت رنگی سیاه و سفید، استفاده از سبک مینیمال و تابلوهایی با تصاویر انتزاعی نیز دکوراسیونی پیچیده داشته باشید.



2. رنگ های خنثی؛ شاه کلید چیدمان اتاق خواب
​​​​​​​

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ایرانی


رنگ های خنثی رنگ هایی آرامش بخش، باشکوه و ملایم هستند که برای دکوراسیون محیط های مختلف قابل استفاده هستند. چرا که خود را به راحتی با فضا وفق می دهند. می توانید برای تمام پالت رنگی اتاق خواب خود از رنگ های خنثی استفاده کنید، بدون اینکه نگران ایجاد محیطی آزاردهنده و بیش از حد برجسته باشید. اگر هم تمایل به اضافه کردن رنگ هایی قوی تر دارید، از رنگ های خنثی برای پس زمینه شامل دیوار و سقف و کف استفاده کرده و سپس از دیگر رنگ ها برای عناصر مختلف دکوراسیون کمک بگیرید.



3. ترکیب جزئیات؛ دروازه بهشت در اتاق خواب 


دکوراسیون یک اتاق خواب پسرانه به سبک ایرانی قابلیت زیادی برای تبدیل شدن به بهشتی از جزئیات دارد. ترکیب عناصر دکوراسیون فلزی و چرمی در کنار کف پوش هایی با طرح اشکال هندسی نمونه ای از این ایده است که جلوه ای لوکس و در عین حال ساده به اتاق خواب می بخشد.



4. چیدمان کاربردی؛ ویژگی برتر اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ایرانی


شاید بتوان گفت هیچ چیز به اندازه ی توجه به اصل کاربردی بودن عناصر مختلف دکوراسیون اتاق خواب، موجب ارتقای حس و حالی که از فضای آن می گیریم، نخواهد شد و این همان رمز موفقیت مینیمالیست ها است. برخی از ما ایرانی ها فضای اتاق خوابی که در آن از سبک مینیمال استفاده شده را بی روح و بیش از حد خالی می دانیم. چرا که عادت به فضاهای شلوغ تر داریم. اما کافی است یک بار از سبک مینیمال برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید تا تفاوت بین ذهنیت ما و واقعیت را به خوبی درک کنید.



5. نورپردازی اتاق خواب؛ قدرت بخش دکوراسیون ایرانی


نحوه ی نورپردازی در دکوراسیون یک اتاق خواب پسرانه، می تواند استایل آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. حضور هر سه شیوه ی نورپردازی مصنوعی شامل نور محیطی، تاکیدی و کاری در اتاق خواب، جلوه ی حرفه ای تری به دکوراسیون اتاق خواب می بخشد و همچنین گزینه های بیشتری را در زمان نیاز به نور برای اهداف مختلف، پیش روی شما قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: از اصول نورپردازی اتاق خواب شیک و مدرن چه می دانید 


6. شلف دیواری؛ ایده ای خلاقانه برای اتاق خواب پسرانه

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ایرانی


وقتی حرف از قفسه های معلق در دکوراسیون یک اتاق خواب پسرانه باشد، همگی به کاربرد آن برای نگهداری کتاب ها فکر می کنیم. اما کاربرد پیچیده تر و جذاب تر این قفسه های معلق مربوط به تابلوها است. نصب یک قفسه ی معلق در بالای تخت خواب و قرار دادن تابلوهایی در اندازه های مختلف روی آن، جلوه ای مدرن، لوکس و در عین حال ساده به فضا می بخشد. بله لوکس و ساده در کنار هم! این همان تعریف طراحان داخلی از سادگی دکوراسیون است؛ ایجاد سادگی به کمک استفاده از عناصر پیچیده.



7. تخته سیاه؛ یار همیشگی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه 

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه ایرانی


​​​​​​​تخته سیاه از آن دسته از عناصر جذاب دکوراسیون است که از دوران کودکی تا بزرگسالی می تواند در کنار ما باشد، بدون اینکه تکراری یا قدیمی شود. برخی استفاده از تخته سیاه را مختص کودکان برای بازی و نقاشی کشیدن روی آن می دانند. اما تخته سیاه حتی پای خود را از دکوراسیون اتاق خواب ها هم فراتر گذاشته و به فضای آشپزخانه و اتاق نشیمن نیز راه یافته است. دلیلی ندارد یک عنصر خلاقانه و متفاوت را از دکوراسیون بزرگسالان یا دیگر بخش های منزل حذف کنیم.

بر اساس سن پسر خود می توانید از ایده های مختلفی در راستای استفاده از تخته سیاه استفاده کنید. بله گاهی تخته سیاه اتاق خواب برای یادگرفتن حروف و اعداد و نقاشی کردن و گاهی برای تمرین معادلات پیچیده ی ریاضی مورد استفاده قرار می گیرید و این طیف گسترده از کاربردهای آن است که باعث محبوبیت آن در دنیای دکوراسیون و طراحی داخلی شده است.


نکاتی که بالا آنها را بررسی کردیم، در حاصل بررسی و تجربه کارشناسان طراح دکوراسیون منزل ایرانی تیم مجله اینترنتی پیت کت است. امیدواریم این ایده الهام بخش در چیدمان اتاق خواب پسرانه شما باشد. اما یک نکته را همیشه در نظر داشته باشید؛ اگر شما به عنوان مادر یا پدر فرزندتان میخواهید اتاق خواب او را چیدمان کنید حتما قبل از شروع و هزینه کردن برای خرید وسایل نظر و سلیقه او را هم جویا شوید. چون قرار نیست شما در اتاق خواب پسرتان زندگی کنید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما