خانه اتاق خواب اتاق خواب عروس باید ها و نباید های دکوراسیون اتاق خواب عروس

باید ها و نباید های دکوراسیون اتاق خواب عروس

زمان مطالعه : 

6 دقیقه دقیقه

دکوراسیون اتاق عروس، یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی دکوراسیون منزل زوج‌های جوان است.بخش زیادی از اقلام جهیزیه عروس در این اتاق قرار می‌گیرد از جمله سرویس چوب شامل تخت دو نفره، کمد، پاتختی و...


طراحی اتاق خواب، با توجه به اینکه وسایل زیادی قرار است در آن قرار بگیرد، ریزه‌کاری‌های خاصی دارد. در ادامه، چند نکته را که برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس باید در نظر بگیریم، عنوان می‌کنیم.

اتاق خواب، یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است. اتاقی است که ساعت زیادی از عمرمان در آن می‌گذارد و باید محلی برای آرامش و استراحت بی‌دغدغه باشد. دکوراسیون اتاق خواب عروس، تاثیر زیادی در آرامش فضا دارد. با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید دکوراسیونی جذاب‌تر برای شروع زندگی مشترک داشته باشید.



انتخاب مدل تخت دو نفره برای عروس و داماد
تخت دو نفره، مهم‌ترین وسیله اتاق خواب است. مدل تخت دو نفره را باید با توجه به نکات مختلفی، انتخاب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب مدل تخت دو نفره باید در نظر بگیرید، ابعاد اتاق است.

انتخاب مدل تخت دو نفره

بعضی از زوج‌های جوان، تخت‌های بسیار بزرگ را می‌پسندند. بعضی دیگر از زوج‌ها، ست‌هایی را انتخاب می‌کنند که اقلام متعددی دارد. مثلا چند میز پاتختی، دراور و تخت‌های بزرگ. گرچه تخت‌های بزرگ طرفداران خاص خود را دارد ولی برای اتاق‌های بسیار بزرگ مناسب است. قبل از خرید و انتخاب تخت دو نفره، حتما ابعاد اتاق را در نظر بگیرید.


غیر از ابعاد اتاق خواب، باید موارد دیگری را نیز مورد توجه قرار دهید. مثلا اگر در اتاق خواب، کمد دیواری دارید، باید جای کافی برای باز کردن درب کمدها در نظر بگیرید. اگر قرار است چند وسیله دیگر غیر از تخت، مثلا کمد لباس و آینه هم در اتاق بگذارید، جای همه آنها را از قبل مشخص کنید. در نهایت، با توجه به فضای خالی باقی مانده، ابعاد تخت خواب را در نظر بگیرید و مدل سرویس خواب عروس را انتخاب کنید.



رنگ سرویس چوب در اتاق خواب عروس

رنگ سرویس چوب

رنگ سرویس چوب را می‌توانید با توجه به سایر المان‌های اتاق در نظر بگیرید. با وجود اینکه انتخاب رنگ سرویس چوب، کاملا سلیقه‌ای است ولی معمولا رنگ‌های روشن را برای دکوراسیون اتاق خواب عروس انتخاب می کنند. البته اگر رنگ‌های روشن را دوست ندارید، مجبور نیستید خودتان را محدود کنید. ولی در نظر بگیرید که رنگ‌های روشن با بیشتر رنگ‌ها ست می‌شوند.



رنگ و مدل پرده اتاق خواب عروس

رنگ و مدل پرده اتاق خواب

یکی دیگر از فاکتورهایی که موقع طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس باید در نظر بگیرید و تاثیر بسیار قابل توجهی در ظاهر منزل دارد، رنگ و مدل پرده اتاق خواب است. طرح و رنگ پرده اتاق خواب باید متناسب با رنگ سایر المان‌ها باشد. حالا با توجه به سلیقه خود، می‌توانید یا رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید یا رنگ‌هایی که از یک خانواده هستند.

بیشتر بخوانید: راهکار هایی برای مدیریت نور اتاق خواب با استفاده از پرده 



رنگ فرش در اتاق خواب عروس

رنگ فرش

فرش اتاق خواب، یک المان مهم دیگر در طراحی دکوراسیون اتاق است. برای اتاق خواب عروس، معمولا طرح‌های فانتزی را برای فرش انتخاب می‌کنند. رنگ فرش هم باید با سایر اجزای اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. اگر پرده‌های پر نقش و نگار دارید یا روتختی با رنگ‌های تند انتخاب کرده‌اید، سعی کنید برای فرش، طرح‌های ساده‌تر انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد تزیین اتاق خواب عروس با وسایل ساده و ارزان 

اگر می‌خواهید اتاق‌تان بزرگتر به نظر برسد، فرش‌های رنگ روشن و طرح‌های ساده‌تر را انتخاب کنید. اگر اتاق بزرگی دارید، می‌توانید فرش‌های پرنقش‌ونگار را انتخاب کنید.



رنگ روتختی عروس

روتختی، تاثیر زیادی در طراحی اتاق خواب دارد. روتختی را باید هماهنگ باید دیگر اجزای اتاق انتخاب کنید. اگر سایر اجزای اتاق را ساده انتخاب کرده‌اید، می‌توانید روتختی‌های شلوغ و پر طرح و نقش را انتخاب کنید. اگر سایر اجزا، دارای طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تند است، روتختی ساده‌تری بخرید. از نظر رنگ، می‌توانید آن را با دیوار یا پرده ست کنید. می‌توانید رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید یا رنگ‌هایی کمی روشن‌تر یا تیره‌تر.بعضی از زوج‌های جوان، روتختی‌های پر نقش و نگار را برای خود انتخاب می کنند. موقع انتخاب طرح روتختی، باید ابعاد اتاق و سایر وسایل اتاق خواب را در نظر بگیرید. اگر اتاق‌های کوچکی دارید یا سایر اجزای اتاقتان طرح‌های شلوغ و رنگ‌های تند دارد، حتما روتختی‌های رنگ روشن را انتخاب کنید.



استفاده از وسایل تزیینی در اتاق خواب عروس

استفاده از وسایل تزیینی

اگر اتاق بزرگی دارید، ممکن است وسایلی که برای اتاق تهیه کرده‌اید، آن را پر نکند و بخش زیادی از آن فضای خالی باشد. فضاهای خالی را می‌توانید با آیتم‌های دکوری متعددی پر کنید.

مثلا یکی از آیتم‌هایی که می‌توانید به اتاق خواب اضافه کنید، شلف دیواری است. روی شلف می‌توانید گلدان‌های زیبا، قاب عکس و کتاب‌های مورد علاقه خود را بگذارید. غیر از شلف، انتخاب‌های زیادی برای تزیین اتاق خواب عروس دارید.

ساعت دیواری و آباژوری که رنگی متناسب با روتختی و پرده دارد، انتخاب خوبی برای تزیین اتاق خواب است. وسایل روشنایی اتاق، علاوه بر روشن کردن اتاق، می‌توانند به عنوان وسیله تزیینی، تاثیر زیادی در ظاهر اتاق داشته باشند. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، هماهنگی وسایل و رنگ آنها است. با استفاده از نکاتی که مطرح شد، می‌توانید اتاقی شیک و جذاب برای آغاز زندگی مشترک زوج‌های جوان، طراحی کنید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید