خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

تا وقتی عاشق ایده ای از دکوراسیون داخلی هستید، پس از نتیجه اجرای آن در منزل خود راضی خواهید بود البته این نکته در مورد دکوراسیون مدرن یک تفاوت دارد و آن هم این است که حتی اگر قبل از آن عاشق این سبک نباشید، بعد از اجرای آن قطعا عاشق آن می شوید. 

بله، سبکی ساده و در عین حال جذاب و پیچیده که فضایی آرامش بخش برای تان به همراه می آورد. در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم در کنار شما به بررسی اصلی ترین المان های دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن بپردازیم.


1. پالت رنگ اتاق خواب مدرن؛ رنگ های خنثی و آرامش بخش

در سبک مدرن اغلب شاهد دیوارهایی به رنگی خنثی هستیم که پس زمینه ای مناسب برای عناصر دیزاین محسوب می شود. البته عناصر دیزاین همچون سرویس خواب هم معمولا در رنگ های گرم و نه چندان برجسته ای انتخاب می شوند. در بین رنگ های خنثی، دو رنگ سفید و خاکستری برای دیوارها طرفداران بیشتری دارند. با توجه به تاثیر منفی برخی از رنگ های برجسته همچون بنفش بر خواب ما، اتاق خوابی که در آن از سبک مدرن استفاده شود، فضایی آرامش بخش ایجاد کرده و خوابی با کیفیت را در آن تجربه خواهید کرد.

پالت رنگ اتاق خواب مدرن


2. تزیینات و دکوری های اتاق خواب مدرن؛ دکوری های دیواری و مینیمال

دکورهای دیواری مورد استفاده دراتاق خوابی به سبک مدرن، شباهت زیادی به آثار به کار رفته در یک دیزاین مینیمال دارند. تابلوهای هنری ساده با تصاویر انتزاعی و شلف های دیواری حاوی گالری های دیواری یا دیگر عناصر تزئینی ساده از جمله ی مواردی هستند که در سبک مدرن به عنوان دکور دیواری مورد استفاده قرار می گیرند.

اتاق خواب مدرن؛ دکوری های دیواری و مینیمال


3. خطوط صاف در دیزاین اتاق به سبک مدرن

تا به اینجا مشخص شد که سبک مدرن شباهت زیادی به سبک مینیمال دارد که در آن سادگی حرف اول را می زند. در این راستا در این سبک اغلب شاهد حضور خطوط صاف و اشکال ساده هستیم و اثری از جزئیات بیش از حد و الگوهای شلوغ و پر زرق و برق نیست.

خطوط صاف در دیزاین اتاق به سبک مدرن


4. وسایل اتاق خواب مدرن؛ لوازمی با رد پای فلزات

در این سبک شاهد حضور عناصری که در آن به نحوی از فلزات استفاده شده هستیم و دلیل آن هم به تاریخچه این سبک برمی گردد. در واقع این تاثیر را مدیون دوران صنعتی شدن است که در آن استفاده از عناصری همچون آلومینیوم، شیشه و استنلس استیل در دیزاین رونق زیادی گرفت. البته سبک مدرن با استفاده از عناصر دیزاین چوبی همچون کتابخانه خانگی یا صندلی چوبی، تا حدودی حس و حال سبک روستیک نیز به خود می گیرد. 

مدل کتابخانه خانگی فلزی

بیشتر بخوانید: معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی و قفسه کتاب جدید برای خانه های کوچک 


5. سرویس خواب مدرن؛ برای حفظ هارمونی اتاق خواب 

برای حفظ انسجام اتاق خوابی با دیزاین اتاق خواب مدرن، نیاز است تک تک عناصر آن متناسب با آن انتخاب شوند. در این میان سرویس خواب یکی از تاثیرگذارترین این عناصر در وجهه ی کلی فضا محسوب می شود. سرویس خواب مدرن و اسپرت همان گزینه ای است که برای اتاق خواب مدرن خود به دنبال آن هستید. این سرویس خواب ها در طرح و رنگ های مختلف متناسب با پالت رنگ های متنوع موجود اند اما فراموش نکنید در سبک مدرن اغلب از رنگ های گرمی همچون بژ یا رنگ هایی خنثی همچون سفید استفاده می شود.

سرویس خواب مدرن


برای داشتن اتاق خوابی منظم و مرتب و به دور از آشفتگی الزاما نیاز نیست سبک مینیمال را انتخاب کنید. در سبک مدرن با کم کردن وسایلی که کاربردی ندارند یا جایگزین کردن گزینه هایی که انواع مشابه آنها و با استفاده ی بهینه تر موجود اند، همچون تخت خواب تاشو، به این هدف می رسند.


6. نورپردازی اتاق خواب های مدرن؛ توجه به لایه های مختلف روشنایی

این نکته ای است که همیشه باید به آن توجه داشت اما در سبک مدرن توجه ویژه ای به آن می شود. از روشنایی عمومی و تاکیدی اتاق خواب که بگذریم، روشنایی کاری همان گزینه ای است که نمود بیشتری پیدا می کند و آن را با آباژور های ایستاده و چراغ های رومیزی مدرن تامین می کنند. برای این که درباره نورپردازی صحیح اتاق خواب های مدرن بیشتر بدانید مقاله اصول نورپردازی اتاق خواب های مدرن و شیک را مطالعه کنید 

نورپردازی اتاق خواب های مدرن


7. مهم ترین راز برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب مدرن؛ استفاده از رنگ های روشن و نور طبیعی

در یک اتاق خواب مدرن تمام تلاش ها بر ایجاد محیطی روشن بدون استفاده از نور مصنوعی است درنتیجه به دو عامل پالت رنگ و نور طبیعی متوسل می شوند. نور طبیعی را از طریق پنجره های بزرگ و بدون پرده یا دارای پرده های نازک سفید رنگ برای اتاق فراهم می کنند. از طرفی با انتخاب رنگ هایی روشن برای پالت رنگ، این روشنایی را ارتقا می بخشند.

بیشتر بخوانید: 5 نکته کلیدی برای انتخاب رنگ اتاق خواب های مدرن 


8. انتخاب نقطه کانونی صحیح برای اتاق خواب؛ رنگ بهرین ایده برای نقطه کانونی

اینکه از یک رنگ به عنوان نقطه ی کانونی استفاده شود، ایده ی جذابی است که در این سبک شاهد آن هستیم. در این راستا از رنگ هایی خنثی برای پس زمینه ی اتاق خواب شامل دیوارها، سقف و کف استفاده می شود و سپس یکی از عناصر اتاق خواب مثلا سرویس خواب در رنگی برجسته و قوی همچون قرمز یا آبی انتخاب می شود که حسابی به چشم می آید و درواقع تبدیل به نقطه ی کانونی دیزاین می شود.

انتخاب نقطه کانونی صحیح برای اتاق خواب


دکوراسیون اتاق خواب مدرن دخترانه

برای داشتن یک اتاق خواب مدرن دخترانه در کنار نکاتی که در بالا به آن اشاره شد باید به نوع شخصی سازی محیط نیز توجه کرد. به عنوان مثال نوع دکورهای دیواری ای که انتخاب می شوند، از بین ایده هایی با خطوط صاف و با طراحی بدون زرق و برق همچون اریگامی، گالری دیواری و استفاده از تخته سیاه انتخاب شوند.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن دخترانه

بیشتر بخوانید: راهنمای چیدمان اتاق خواب دخترانه مدرن در سال جدید 


دکوراسیون اتاق خواب پسرانه مدرن

آنچه از سبک مدرن انتخاب مناسبی برای اتاق خواب پسرانه می سازد، پالت رنگ نسبتا خنثی آن است که مورد علاقه ی پسران است. همچنین در این سبک خبری از زرق و برق و شلوغی نیست و فضایی آرامش بخش و در عین حال هیجان انگیز برای پسران ایجاد می کند؛ هیجانی که نتیجه ی دکورهای دیوارای همچون نصب وسایل مورد علاقه ی شان از جمله گیتار روی دیوار است و در پالت رنگی خنثی حسابی می درخشند. به شما پیشنهاد میکنیم برای به دست آوردن ایده های جدید و کاربردی برای طراحی اتاق خواب پسرانه حتما سری به مقاله راهنمای چیدمان اتاق خواب پسرانه بزنید.

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه مدرن


در این مقاله در کنار شما به بررسی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن که یکی از پرطرفدارترین سبک ها در کشور ما است، پرداختیم. شما چه تجربیات و ایده هایی در این مورد دارید؟ خوشحال می شویم در ادامه آنها را با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید