خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی دکوراسیون داخلی خانه به سبک ژاپنی

دکوراسیون داخلی خانه به سبک ژاپنی

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

آرامش، سادگی و ارتباط نزدیک با طبیعت سه اصل مهم در دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی هستند. ژرفای موجود در یک دکوراسیون ژاپنی این فرصت را در اختیار افراد قرار می دهد که نگاهی دوباره به زندگی داشته باشند و از کوچک ترین و ساده ترین بخش های آن لذت ببرند. 

فرقی نمی کند از چه سبک دکوراسیونی برای منزل تان استفاده کرده اید، همچنان با اضافه کردن ایده هایی از این سبک جذاب  می توانید فضایی آرامش بخش تر خلق کنید. در این مقاله به بررسی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی خواهیم پرداخت، در کنار ما بمانید.


سادگی در دکوراسیون داخلی خانه های ژاپنی

یکی از مهم ترین قدم هایی که در راستای ایجاد حس و حال دکوراسیون ژاپنی در منزل تان می توانید بردارید، حذف عناصر غیر ضروری از چیدمان آن است؛ عناصری که جز آشفتگی و نامرتبی چیزی برای فضای زندگی تان به همراه ندارند. 

به عنوان مثال به جای پر کردن دیوار با عناصر دکوری غیر کاربردی، از یک جالباسی چوبی دیواری مینیمال استفاده کنید. اگر احساس می کنید دیوار خالی است، می توانید سه قاب عکس با ترکیب رنگ خنثی، به ویژه سیاه و سفید، در بالای آن نصب کنید تا یک گالری دیواری جذاب داشته باشید.


افزایش فضای خالی سبک معماری ژاپنی

اتاق هایی با فضای خالی قابل توجه که نور طبیعی بیشتر از هر عنصر دیگری فضای آن را به خود اختصاص داده است، از جلوه های رایج در دکوراسیون ژاپنی است. یکی از بخش های منزل که این نکته در مورد آن اهمیت ویژه ای پیدا می کند، اتاق خواب است. 

افزایش فضای خالی سبک معماری ژاپنی

چرا تخت خوابی بزرگ را با یک سرویس خواب کشودار، جک دار یا یک تخت خواب تاشو جایگزین نکنیم تا فضای ذخیره سازی جدیدی در اختیارمان قرار گیرد و درنتیجه بتوانیم کمدهای بزرگ و غیرکاربردی را از چیدمان آن حذف کنیم؟

بیشتر بخوانید: آشنایی با معایب و مزایای تخت خواب تاشو  


وسایل چوبی در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

یکی از مشخصات این سبک، استفاده از عناصر ساخته شده از مواد اولیه طبیعی است که با نگاه کردن به آنها حس بودن در طبیعت القا شود. یک صندلی چوبی، سرویس خواب چوب یا میز کنسول چوبی به خوبی می توانند شما را به این جلوه ساده و باشکوه برسانند. 


شلف دیواری در بخش ورودی منزل به سبک شرق آسیایی ها

اگر می خواهید راهروی منزل شما حس و حال سبک ژاپنی را به خود بگیرد، جاکفشی یا دیگر عناصر موجود در آن را حذف کنید و به جای آن چند شلف دیواری ساده و در عین حال کاربردی را به آن اضافه کنید  می توانید از این شلف ها برای نگه داری کفش ها و دیگر وسایل تان استفاده کنید و در عین حال جلوه ای مینیمال به آن ببخشید؛ جلوه ای که جایگاه مهمی در سبک دکوراسیون ژاپنی دارد.

پالت رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

با نگاهی به تصاویر مربوط به منازلی که از سبک ژاپنی برای دکوراسیون آنها استفاده شده است، شاهد استفاده از رنگ های خنثی در ابعاد بالا خواهید بود. این یکی دیگر از اشتراکات این سبک و دکوراسیون مینیمال است؛ حضور رنگ های خنثی همچون سفید، خاکستری و مشکی و رنگ های گرم و زمینی همچون قهوه ای. رنگ سبز هم اغلب در قالب گل ها و گیاهان به چیدمان منزل اضافه می شود.

پالت رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی​​​​​​​


شلف رومیزی در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

افزایش کاربردی بودن فضای مطالعه و کار شما هم از سری اقداماتی است که در راستای اضافه کردن سبک ژاپنی به چیدمان منزل تان می توانید انجام دهید. در این راستا اگر میز مطالعه یا کار شما فضای ذخیره کافی در اختیارتان قرار نمی دهد و نمی خواهید آن را جایگزین کنید، به سراغ استفاده از شلف های رومیزی بروید که باعث می شوند استفاده بهینه تری از فضا داشته باشید. 


درخت بن سای؛ برخاسته از اعماق ژاپن

اضافه کردن گل ها و گیاهان ایده ای است که فارغ از اینکه چه نوع سبکی برای دکوراسیون منزل تان انتخاب کرده اید، به شما پیشنهاد می دهیم. اما از آنجا که در این مقاله صحبت از دکوراسیون ژاپنی است، پس در میان دیگر گل ها و گیاهان از درخت بن سای هم غافل نشوید.


مبلمان و دیگر عناصر با ارتفاع کم در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

ژاپنی ها اغلب از وسایلی با ارتفاع کم و نزدیک به کف اتاق استفاده می کنند. این ویژگی در مورد تخت خواب های آنها بیشتر از هر وسیله ی دیگری خودنمایی می کند. شما هم می توانید تخت خواب، میز کنار تختی و مبلمانی را انتخاب کنید که پایه های کوتاهی داشته باشند و فضایی متفاوت داشته باشید.


فرش های حصیری در چیدمان خانه های ژاپنی

در راستای استفاده از عناصر دکوراسیون ساخته شده از مواد طبیعی، فرش های حصیری را به دکوراسیون منزل تان اضافه کنید تا در عین سادگی، جلوه ای جذاب به آن ببخشد.


چیدمان حمام در دکوراسیون ژاپنی

یکی از عناصر دکوراسیون ثابت در حمام و سرویس بهداشتی دکوراسیون ژاپنی، وان حمام است. اگر به دنبال رسیدن به آرامشی هستید که در سبک ژاپنی شاهد آن ایم، از اضافه کردن وام حمام و یک نیمکت  به این بخش از منزل تان غافل نشوید. 

بیشتر بخوانید: 5 نکته ساده برای بهتر دیده شده دکوراسیون حمام 


آشپزخانه در دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی

شلف های دیواری نقش بزرگی در کاهش آشفتگی یک آشپزخانه ژاپنی دارند. شلف هایی چوبی که ظروف مختلف آشپزخانه که بطور روزانه مورد استفاده قرار می گیرند را روی آن می گذارند تا نقش دکوری هم در چیدمان داشته باشند. این شلف ها همچنین جلوه ای مینیمال به فضای آن می بخشند. 


سخن پایانی! در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی دکوراسیون داخلی به سبک ژاپنی پرداختیم. آیا شما هم از علاقه مندان به این سبک جذاب و آرامش بخش هستید؟ می توانید نظرات و تجربیات خود در مورد استفاده از آن در چیدمان منزل را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید انواع شلف دیواری برای خانه های ژاپنی

در چیدمان منزل به سبک ژاپنی از مهم ترین نکات ایجاد فضای خالی در دکوراسیون است. برای این کار یکی از بهترین راه ها استفاده از شلف دیواری و شلف رومیزی است. به شما پیشنهاد میکنیم برای رسیدن به دکوراسیون خانه های ژاپنی حتما از شلف های این مجموعه استفاده کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید