خانه اتاق خواب نور و رنگ اتاق خواب راهنمای طراحی و اجرای اتاق خواب قرمز به سبک پیت کت

راهنمای طراحی و اجرای اتاق خواب قرمز به سبک پیت کت

زمان مطالعه : 

5 دقیقه

یکی از بحث هایی که فنگ شویی اتاق خواب بر آن تمرکز به سزایی کرده، رنگ و ترکیب رنگ ها در دیزاین اتاق می باشد. چون نه تنها انتخاب درست رنگ دیوار ها و لوازم دکوراسیون می تواند یک اتاق خواب معمولی را به اتاقی شیک و لاکچری تبدیل کند، بلکه می تواند بر انرژی های موجود در محیط اتاق تاثیر گذار باشد و فضای اتاق شاداب و فوق العاده به نظر برسد.

در این میان رنگ قرمز که بسیاری از صاحب نظران در حوزه رنگ شناسی آن را نماد آتش می دانند، می تواند فضایی پر انرژی و هیجان انگیز، البته به شرط استفاده اصولی از آن، ایجاد کند. اگر شما هم از علاقه مندان به استفاده از رنگ قرمز در پالت رنگ اتاق خواب تان هستید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی راه های طراحی و اجرای اتاق خواب قرمز به سبک طراحان دکوراسیون پیت کت بپردازیم.


قوانین پایه پیرامون ترکیب رنگ ها

راهنمای طراحی و اجرای اتاق خواب قرمز به سبک پیت کت


چرخه رنگ از سه رنگ اصلی شامل قرمز، آبی و زرد؛ رنگ های ثانویه شامل بنفش، سبز و نارنجی؛ و شش رنگ ترکیبی شامل بنفش-آبی، آبی-سبز، سبز-زرد، قرمز-بنفش، نارنجی-قرمز و زرد-نارنجی تشکیل شده است. برای اینکه بدانید چه رنگ هایی را می توانید در کنار رنگ قرمز به کار ببرید تا نتایج بهتری بدست آید، نیاز است که با رنگ های مکمل( متضاد)، رنگ های مشابه و رنگ های فعال و غیر فعال آشنا شوید.

رنگ های مکمل یا متضاد همان رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ روبه روی یکدیگر قرار می گیرند، همچون رنگ قرمز و سبز. رنگ های مشابه رنگ هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار می گیرند و هارمونی بالایی به محیط می بخشند، مثل رنگ قرمز و زرد.


​​​​​​​در پایان می توان چرخه رنگ را به دو گروه رنگ های فعال ( در گروه رنگ های گرم همچون قرمز و نارنجی) و غیر فعال ( در گروه رنگ های سرد همچون آبی و سبز) تقسیم کرد. رنگ های فعالی همچون قرمز انرژی زیادی دارند و با قرار گرفتن در کنار رنگ های غیر فعال که خنثی و کم رنگ تر هستند، به خوبی به چشم می آیند. 


در طراحی اتاق خواب با رنگ قرمز چه نکاتی از همه مهم تر هستند؟

در طراحی اتاق خواب با رنگ قرمز چه نکاتی از همه مهم تر هستند؟


رنگ قرمز رنگی قوی محسوب می شود، بنابراین بهتر است خیلی در کنار آن از دیگر رنگ های قوی استفاده نشود، خصوصا اگر می خواهید رنگ قرمز آن رنگ برجسته و غالب در پالت رنگی دکوراسیون اتاق خواب شما باشد. بنابراین رنگ هایی همچون آبی تیره، مشکی، سفید و خاکستری انتخاب های منطقی تری خواهند بود. 

اگر می خواهید در کنار رنگ قرمز از رنگ های قوی تری نیز استفاده کنید، به سراغ رنگ هایی همچون رنگ زرد قناری، نارنجی یا سبز تیره بروید و تا حد امکان از رنگ های پاستلی در کنار قرمز استفاده نکنید، چرا که با یکدیگر سازگار نیستند. یکی دیگر از قوانینی که طراحان داخلی در استفاده از رنگ قرمز مورد توجه قرار می دهند، اصل استفاده ی کمتر، تاثیر بیشتر است.

در طراحی اتاق خواب با رنگ قرمز چه نکاتی از همه مهم تر هستند؟


استفاده از رنگ قرمز، چه در مقیاس زیاد یا کم، موجب ارتقای دکوراسیون خواهد شد. شما هم اگر فکر می کنید ظرف مدت کوتاهی از رنگ قرمز خسته خواهید شد، برای کل دیوارها از آن استفاده نکنید و به جای آن عناصری ازدکوراسیون همچون قالی، دراور، آباژور یا صندلی را به رنگ قرمز انتخاب کنید. 

قبل از رسیدن به تصمیم نهایی، طیف های مختلف از رنگ قرمز را امتحان کنید؛ رنگ هایی همچون قرمز آلبالویی، قرمز مایل به بنفش، نارنجی سوخته و دیگر طیف های مشابه نیز می توانند جلوه ی مورد نظر شما را به دکوراسیون ببخشند. اگر می خواهید در مقیاس بزرگ از قرمز استفاده کنید، سعی کنید از طیف های خاموش آن با ته رنگ آبی استفاده کنید.


در طراحی اتاق خواب چه رنگ هایی با قرمز ست می شوند؟

در طراحی اتاق خواب چه رنگ هایی با قرمز ست می شوند؟


رنگ قرمز به دلیل این که یک رنگ پر انرژی و گرم است، خوشبختانه هم خانواده های خوبی دارد و با طیف گسترده ای از رنگ ها می توانیم آن را ست کنیم. در ادامه با برخی از این رنگ ها که ترکیبشان با قرمز نتیجه مطلوبی دارد آشنا می شویم.

  • قرمز : زرد، سفید، سبز، آبی، مشکی، نارنجی
  • قرمز گوجه ای: یشمی، سبز نعنایی، کرمی روشن، شنی و خاکستری
  • قرمز گیلاسی: نیلی، خاکستری، نارنجی روشن، شنی، زرد کم رنگ و بژ
  • قرمز تمشکی: سفید، مشکی و صورتی کم رنگ

بعد از آشنایی با انواع رنگ هایی که می توانید از آنها برای ست کردن با رنگ قرمز استفاده کنید، نوبت به پرطرفدارترین ترکیب رنگ ها می رسد که از جمله ی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • سفید +  طیف های خاموش رنگ قرمز
  • قرمز + سبز
  • مشکی + سفید + قرمز
  • سفید +  آبی + مشکی + قرمز
  • طیف های مختلف رنگ خاکستری + قرمز
  • سفید + کرم+بژ + قرمز
  • سفید + زرد + قرمز
  • قرمز تیره + آبی تیره + طلایی
  • قرمز + سفید + قهوه ای
  • قرمز + سفید + طیف های مختلف رنگ آبی
  • قرمز + صورتی
  • قرمز + مشکی + سفید + خاکستری


آیا رنگ قرمز برای دکوراسیون اتاق خواب عروس مناسب است؟

آیا رنگ قرمز برای دکوراسیون اتاق خواب عروس مناسب است؟


​​​​​​​یکی از کاربردهای رنگ قرمز ایجاد فضایی رمانتیک است و به همین دلیل گزینه مناسبی برای عروس خانم هایی است که می خواهند فضایی گرم و صمیمی در عین حال عاشقانه در اتاق خواب خود ایجاد کنند. برای تکمیل جلوه ی رمانتیک اتاق خواب عروس از دیگر رنگ های گرم همچون نارنجی، زرد و هلویی نیز می توانید استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: هر آنچه که برای انتخاب رنگ اتاق خواب عروس و داماد باید بدانید 

رنگ قرمز می تواند 60 درصد از پالت رنگی دکوراسیون اتاق خواب عروس را تشکیل دهد. اما این تنها در صورتی است که واقعا عاشق این رنگ باشید. اگر فقط می خواهید از شور و هیجانی که رنگ قرمز به دکوراسیون می بخشد، بدون اینکه تبدیل به رنگ غالب اتاق خواب شود، بهره مند شوید. توصیه ما به شما این است که از آن در مقیاس کوچک تر و برای عناصری همچون روتختی، دراور، صندلی، میز تحریر یا پرده ها استفاده کنید.


دکوراسیون اتاق خواب به رنگ قرمز و مشکی یک زوج شیک و لاکچری

در بین ترکیب رنگ هایی که تا به اینجا برای رنگ قرمز برشمردیم، ترکیب رنگ مشکی و قرمز به محبوبیت زیادی دست یافته است. دلیل این موضوع برمی گردد به جلوه ی مدرن، لاکچری و منحصربه فردی که این دو رنگ در کنار هم به دکوراسیون اتاق خواب شما می بخشند. با اضافه کردن رنگ سفید به این ترکیب و برای عناصری همچون صندلی یا پرده ها، می توانید دکوراسیونی باشکوه تر و در عین حال روشن تر داشته باشید. 

در این مقاله برای شما دوست داران رنگ قرمز به بررسی نکات لازم در مورد استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق خواب به سبک پیت کت و ایده هایی برای ترکیب آن با دیگر رنگ ها پرداختیم. امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات به جلوه مورد نظر به کمک رنگ قرمز در دکوراسیون اتاق خود دست یابید. شما هم می توانید ایده ها و نظرات خود را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما