خانه اتاق خواب اتاق خواب پسرانه همه چیز درباره دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه

همه چیز درباره دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

تاثیر محیطی که در آن زندگی می کنیم بر روح و جسم ما بر کسی پوشیده نیست، تاثیری که در مورد کودکان و نوجوانان ابعاد گسترده تری پیدا می کند. چرا که شخصیت و روحیات آنها در حال شکل گیری است و محیط پیرامون آنها، به ویژه دکوراسیون اتاق خوابشان، نقش قابل توجهی در این فرآیند دارد. 

وقتی نوبت طراحی دیزاین اتاق خواب پسرانه باشد، یک سری اصول مشترک و تکراری به ذهن همه ما می رسد اما آیا تا به حال به دنبال خلق دکوراسیونی متفاوت برای فرزندان خود بوده اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، پس لطفا در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه که محیطی خلاق، پویا و پر انرژی برای آنها فراهم می کند، بپردازیم.


1. پالت رنگی در اتاق خواب پسرانه ترکیه ای

به طور معمول برای اتاق خواب پسرانه اغلب رنگ های سردی همچون آبی، سبز یا بنفش را انتخاب می کنند، اما دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای فرصت خوبی برای سنت شکنی در اختیار شما قرار می دهد. می توانید رنگ هایی گرم و پر انرژی همچون کرم، نارنجی و هلویی یا رنگ هایی خنثی همچون خاکستری، سفید و مشکی را جایگزین کنید تا یک اتاق خواب ترکیه ای سنتی یا مدرن با پالت رنگی ای متفاوت و جذاب داشته باشید. 

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه


2. سرویس خواب برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه

ما در مورد سبک ترکیه ای با دو نوع سنتی و مدرن رو به رو هستیم که نوع مدرن آن مناسب یک اتاق خواب پسرانه خواهد بود. سرویس خواب چوبی و سرویس خواب مدرن و اسپرت از بهترین گزینه ها برای اتاق خواب ترکیه ای پسرانه محسوب می شوند. 

خرید انواع سرویس خواب یک نفره پسرانه ترکیه ای​​​​​​​

اینکه سرویس خواب چه رنگی بهتر است، بستگی به پالت رنگی اتاق خواب شما دارد. اگر از رنگ های خنثی برای اتاق استفاده کرده اید، سرویس خوابی به رنگ سفید، مشکی یا خاکستری و اگر از رنگ های گرم کمک گرفته اید، رنگ کرم یا قهوه ای انتخاب های مناسبی برای ست تخت خواب شما خواهند بود.

تخت خواب یک نفره مدرن و اسپرت


3. استفاده از گیاهان در چیدمان اتاق پسرانه به سبک ترکیه ای

سبک ترکیه ای از جمله دیزاین هایی است که در آن شاهد استفاده از گیاهان، مخصوصا انواع سایز بزرگ آن، برای ایجاد فضایی شاداب و پویا هستیم. شاید بیشتر شاهد استفاده از این سبزهای دوست داشتنی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بوده اید، اما گیاهان از جمله عناصری هستند که متعلق به یک جنسیت یا سن خاص در افراد یا حتی بخش خاصی از منزل نیستند. بر اساس سلیقه پسرتان، یک یا چند گل یا گیاه خانگی را انتخاب کرده و به دیزاین اتاق خواب ترکیه ای اش اضافه کنید تا شاهد تفاوت های هیجان انگیزی باشید.

چیدمان و تزیین اتاق خواب با گل و گیاه


4. انتخاب پرده برای اتاق خواب پسرانه ترکیه ای

یکی از ویژگی هایی که دکوراسیون ترکیه ای به آن شناخته می شود، سهم زیاد نور طبیعی در تامین روشنایی آن است تا جایی که در اغلب منازل شاهد پنجره هایی تمام شیشه ای و بدون پرده هستیم. در این راستا متناسب با معماری فضا، یا از هیچ پرده ای استفاده نکنید یا از انواع نازک و در رنگ های روشن آن کمک بگیرید تا بتوانید بیشترین استفاده ممکن را از نور طبیعی محیط داشته باشید.

دکوراسیون اتاق خواب یک نفره مشکی


5. سبک اتاق خواب ترکیه ای طرفدار مینیمالیستی

سبک ترکیه ای مدرن برخلاف سبک هایی همچون بوهمین، طرفدار فضایی نسبتا مینیمال است و میانه خوبی با شلوغی و وجود عناصر اضافی ندارد. بنابراین سعی کنید در انتخاب عناصر دکوراسیون همچون سرویس خواب یا کمد لباس، کاربردی و جادار بودن را در اولویت قرار دهید تا با داشتن کمترین وسایل ممکن، مرتب ترین طراحی داخلی را برای یک اتاق خواب ترکیه ای پسرانه رقم بزنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کمد لباس برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب 

دکوراسیون اتاق خواب مدرن و مینیمال

6. انتخاب فرش و قالی برای دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه

اگر به دنبال انتخاب قالی یا فرش برای یک اتاق خواب ترکیه ای پسرانه هستید، فراموش نکنید که اولویت با انتخاب قالی هایی است که دستباف هستند یا طرحی مشابه قالی های دستباف دارند. 

در مورد رنگ آن هم بیشتر رنگ های گرمی همچون قرمز یا کرم را شاهد هستیم. اگر این رنگ و طرح ها با سلیقه فرزند شما فاصله دارد، هیچ جای نگرانی نیست چرا که در سبک ترکیه ای مدرن رنگ های خنثی و قالی های تک رنگ یا دارای طرح های هندسی نیز در دیزاین اتاق خواب ها جا باز کرده اند و حق انتخاب زیادی خواهید داشت.


7. سبک روستیک در اتاق خواب ترکیه ای پسرانه

سبک های دکوراسیون مختلف اشتراکاتی با هم دارند که باعث می شود نتوان آنها را بطور کامل از یکدیگر مجزا کرد. یکی از سبک هایی که دیزاین ترکیه ای شباهت های قابل توجهی با آن دارد، سبک دکوراسیون روستیک است. از استفاده از عناصر چوبی همچون شلف های دیواری، سرویس خواب و رنگ هایی همچون کرم و قهوه ای گرفته تا بهره بردن از گیاهان در فضای اتاق خواب، همگی از جمله مواردی هستند که حس و حال سبک روستیک را برای شما به ارمغان می آورند.

اتاق خواب دو نفره پسرانه روستیک

در این مقاله به بررسی المان های مهم در طراحی دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای پسرانه پرداختیم که در آن تمرکز بر نوع مدرن این سبک بود تا در پایان فضایی هیجان انگیز، مدرن و دلنشین خلق کنیم. شما هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید