خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید کمد لباس درب ریلی برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب

راهنمای خرید کمد لباس درب ریلی برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

کمد لباس درب ریلی نقش مهمی در دیزاین اتاق‌خواب و البته جمع‌آوری لباس‌ها و وسایل اضافه‌دارد. کمدهای درب ریلی را می‌توان همان کمد دیواری متحرک نامید.

این نوع از طراحی کمد لباس برای افرادی که مرتب جابجا می‌شوند یا فضای کمی در اختیار دارند مناسب است. طراحی مدرن و جدید این کمد لباس به عنوان یکی از وسایل کاربردی اتاق خواب علاوه بر این‌که به مرتب‌سازی فضا کمک می‌کند موجب زیباسازی فضای اتاق‌خواب نیز می‌شود. می‌توانید در یک حجم کمی از فضای اتاق وسایل زیادی را جا دهید.

چرا کمد لباس درب ریلی بخریم؟

کمد لباسی درب ریلی برای فضاهای کوچک مناسب می‌باشد. با توجه به کوچک شدن متراژ خانه‌ها، اغلب سعی می‌شود در آپارتمان‌ها، فضای نشیمن و پذیرایی متراژی به‌مراتب بزرگ‌تر از اتاق‌ها داشته باشد، بنابراین شاهد ساختمانی با اتاق خواب‌های کوچک هستیم. لذا با توجه به فضای کم اتاق‌خواب و جایگیری لوازم ازجمله تخت، پاتختی شاید امکان استفاده از کمد لباسی که درب آن به‌وسیله لولا رو به بیرون باز شود، بسیار کم می‌باشد، ازاین‌ رو در این‌گونه فضاها از کمدهایی با درب ریلی استفاده می‌گردد که از کمترین فضاها بیشترین بهره‌برداری صورت گیرد، بنابراین کمد لباسی ریلی بهترین گزینه برای اتاق‌خواب هست. 

چرا کمد لباس درب ریلی بخریم؟


حال که پی بردیم که چرا بهتر است برای اتاق خواب خود کمد لباس درب ریلی بخریم بهتر است در گام بعدی با انواع کمد لباس درب ریلی آشنا شویم. در ادامه با انواع کمد درب ریلی از نظر جنس آشنا می شویم.


کمد لباسی درب ریلی چوبی

کمد لباسی درب ریلی چوبی


این مدل از کمد لباس درب ریلی به‌صورت کامل از چوب یا روکش چوب ساخته می‌شود و نسبت به سایر مدل‌ها دارای ظاهری زیباتری است. کمدهای لباس درب ریلی علاوه بر استفاده بهینه از فضا، امکان ایجاد طرح‌ها در رنگ‌های مختلف را برای شما فراهم می‌کند.  این مدل کمد لباسی ریلی برای فضای اتاق‌خواب‌های مدرن مناسب هست.


کمد لباسی درب ریلی ام دی اف

کمد لباسی درب ریلی ام دی اف


این مدل کمد لباس درب ریلی با توجه به اینکه تنوع بالایی از طرح و نقش برای ام دی اف در بازار موجود است، سلیقه گروه زیادی از مخاطبین را تأمین می‌کند. از آنجایی‌که ام دی اف دارای مقاومت بالایی است این مدل کمد لباس در قبال ضربه مقاوم است. مهم‌ترین نقص در کمد لباس ام دی اف ریلی، خش‌پذیری و آسیب‌پذیری بالای درب‌های روکش‌دار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکاتی که درباره ام دی اف و برند های تولیدکننده ام دی اف باید بدانید 

کمد لباسی درب ریلی آینه‌ای

کمد لباسی درب ریلی آینه‌ای


ترکیب شیشه با ام دی اف یا چوب یا روکش چوب در کمد لباس علاوه بر بزرگ‌تر نشان دادن فضا، امکان استفاده از آینه را نیز فراهم می‌کند. از معایب این نوع کمد دیواری می‌توان به شکنندگی سطوح آینه‌ای و هم‌چنین لک پذیری بیشتر نسبت به سایر سطوح اشاره کرد. به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید هر نوعی از کمد های لباس درب ریلی را دارید قبل از نهایی کردن تصمیم خرید خود سری به وب سایت بلج (www.bolej.ir) بزنید. مجموعه بلج از سردمداران در زمینه تولید و عرضه انواع کمد لباس درب ریلی و حتی لولایی می باشد. از محاسن این مجموعه داشتن مدل های به روز و فوق العاده جادار است که علاوه بر محصولات آماده، این امکان را برای مشتریان ایجاد کرده اند که مدل شخصی سازی شده خود را خریداری کنند. 


معایب کمد لباسی ریلی

معایب کمد لباسی ریلی


عدم باز شدن هم‌زمان درب کمد

اولین نقص کمد لباس ریلی این است که امکان باز شدن درب‌های کمد به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد و استفاده‌کننده از کمد امکان دیدن فضای داخل کمد را به‌صورت کامل نداشته، چرا که همیشه یک لنگه از درب بر روی درب دیگر قرار می‌گیرد و این مسئله موجب می‌شود که چینش وسایل داخل کمد کمی دشوار شود و امکان دسترسی هم‌زمان به وسایل داخل کمد عملاً از بین برود. در واقع میدان دید در کمد دیواری ریلی 50 درصد می‌باشد.

نظافت ریل‌های کمد

یکی دیگر از مشکلات کمد لباسی ریلی کثیفی همیشگی ریل‌های آن است، زیرا شیار ریل‌ها محل تجمع گردوغبار می‌باشد و نظافت آن به دلیل عدم دسترسی کامل کمی دشوار می‌باشد و نسبت به سایر طرح کمد لباس سخت‌تر است.

بیرون آمدن درب‌ها از ریل

درب کمدهای ریلی درصورتی‌که نیروی زیادی به آن‌ها وارد شود از ریل خود خارج می‌شود و جایگذاری دوباره آن کار بشدت پردردسری می‌باشد.

تا به این جای مطلب با هم با انواع کمد ریلی و مزایا و معایب آن آشنا شدیم و احتمالا شما می توانید تصمیم گیری کنید که آیا کمد لباس درب ریلی برای اتاق خواب شما مناسب است یا خیر. اگر پاسخ این سوال برای شما مثبت است، مطالعه دقیق ادامه این مقاله برایتان واجب است. چون میخواهیم با مشخصاتی که برای خرید کمد ریلی باید مد نظر داشته باشید، آشنا خواهیم شد.


مشخصات فنی که باید مدنظر داشته باشید

1) عرض کمد لباس ریلی

از آنجایی‌که درب کمد دیواری لولایی بر روی محور عمودی حرکت می‌کند بنابراین عرض را نمی‌توان بیش از 60 سانتی‌متر در نظر گرفت زیرا موجب تاب برداشتن و یا شکستن درب می‌شود، اما با توجه به اینکه درب کمد لباسی ریلی روی محور افقی حرکت می‌کند برای ساختش محدودیت در عرض وجود ندارد.

2) هزینه پایین نصب کمدهای ریلی

 نصب درب‌های ریلی نسبت به درب‌های معمولی ساده‌تر می‌باشد از این ‌رو به هزینه و نیروی کار کمتری نیاز دارد و همین امر موجب می‌شود تا سرعت نصب بشدت بالاتر رود.

3) مقاومت بالای درب ریلی

درب‌های ساده معمولاً قادر به مقاومت در برابر وزن اضافی نیستند اما درب ریلی انعطاف‌پذیری بالایی دارند و می‌تواند انواع شیشه‌های رنگی، مات و آینه‌های سنگین را تحمل نمایند ازاین‌رو تنوع طرح و شکل کمد لباسی ریلی نسبت به کمدهای لولایی بیشتر است.

4) جنس یراق و ریل

هنگام خرید این نوع کمد لباسی این نکته را باید مدنظر قرار دهید که از بهترین نوع یراق ریل موجود بازار در ساخت کمد استفاده‌شده باشد. بسیاری از تولیدکنندگان کمد لباسی به جهت کاهش هزینه‌های ساخت از ریل‌های ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند. بهتر است به‌جای ریل‌های 40 کیلوگرمی از ریل‌های 80 کیلوگرم استفاده شود، زیرا این کار موجب طول عمر بیشتر درب‌ها و کاهش استهلاک آن‌ها می‌شود و همچنین خرابی‌های ناشی از حمل را به حداقل می‌رساند.

خرید انواع کمد لباس ام دی اف درب ریلی از برترین تولید کننده کمد ایران
آخرین نکته برای خرید انواع کمد لباس درب ریلی

با توجه به اینکه کمد لباس ریلی در زمره کمدهای مدرن محسوب می‌شوند بنابراین عملاً امکان استفاده از این نوع کمد در فضاهای کلاسیک وجود ندارد، به همین دلیل  اگر دکوراسیون شما کلاسیک می‌باشد این نوع کمد دیواری انتخاب درستی نیست. اگر مجبور به استفاده از کمد لباسی ریلی در محیط‌های کلاسیک هستید، می‌توان چوب به‌کار رفته در این کمد لباسی به شکلی در نظر گرفت یا طراحی نمود که با فضای کلاسیک هم همخوانی داشته باشد. البته رنگ کمد لباسی هم می‌بایست با دکوراسیون داخلی شما سازگار باشد.

معایب کمد لباسی ریلی
​​​​​​​اگر فضای زیادی در اختیار دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از کمدهای پیش‌ساخته استفاده نمایید زیرا کمدهای سفارشی اصولاً قیمت بالاتری نسبت به کمدهای پیش‌ساخته دارند. بسته به جنس، ابعاد، شکل ظاهری و امکانات کمد لباس ریلی، قیمت‌ها متفاوت است.  
امیدواریم در این نوشتار کوتاه از مجله اینترنتی پیت کت توانسته باشیم به سوالات و ابهامات شما درباره خرید انواع کمد لباس درب ریلی پاسخ خوبی داده باشیم. همچنین از شما خواهشمندیم که سوالات و نظرات خود را حتما در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما