خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی 10 قانون طلایی چیدمان پذیرایی به سبک حرفه ای ها

10 قانون طلایی چیدمان پذیرایی به سبک حرفه ای ها

زمان مطالعه : 

11 دقیقه

اتاق پذیرایی بخشی از منزل است که اغلب ما بخش قابل توجهی از کارهای خود را آنجا انجام می دهیم؛ با اعضای خانواده و دوستان دور هم جمع می شویم، مطالعه و کار می کنیم، برنامه ی مورد علاقه مان را تماشا می کنیم یا حتی استراحت می کنیم. 

بنابراین دکوراسیون داخلی آن می تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی ما داشته باشد اما چگونه یک اتاق پذیرایی جذاب تر و آرامش بخش تر داشته باشیم؟ در این مقاله با معرفی 10 قانون طلایی چیدمان پذیرایی به سبک حرفه ای ها، به این سوال پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید.


1. لایه بندی چیدمان پذیرایی

کار خود را با طراحی لایه بندی بخش های چیدمان پذیرایی آغاز کنید. اینکه می خواهید عناصر مختلف دکوراسیون از جمله مبلمان را چطور بچینید. بی نهایت ایده برای این کار پیش روی شما خواهد بود؛ آنچه نیاز است مدنظر قرار دهید حفظ تعادل و جریان انرژی فضا است. نوع لایه بندی ای که برای این فضا انتخاب می کنید، بستگی به نوع استفاده ای دارد که قرار است از آن داشته باشید. به عنوان مثال آیا قرار است بیشتر برای دور هم جمع شدن ها و تماشای تلویزیون مورد استفاده قرار گیرد یا بیشتر کاربرد اتاق کار شما را دارد؟

چیدمان پذیرایی


2. انتخاب مبلمان مناسب برای چیدمان پذیرایی

یکی از رایج ترین اشتباهات افراد که آنها را از داشتن یک چیدمان پذیرایی جذاب محروم می کند، انتخاب مبلمان نامناسب است. کارشناسان معتقدند طراحی یک چیدمان پذیرایی خوب با انتخاب مبل خوب آغاز می شود. در انتخاب آن رنگ، جنس، سبک، کاربردی بودن و البته ابعاد آن را مورد توجه قرار دهید. از آنجا که مبلمان سهم زیادی از چیدمان پذیرایی را به خود اختصاص می دهند، نادیده گرفتن هر یک از این موارد، به انسجام دکوراسیون آسیب خواهد رساند. برای این که اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی تان مرتکب نشوید، حتما مقاله " 5 نکته مهمی که قبل از خرید مبلمان باید بدانید " را با دقت مطالعه کنید 

مبلمان مناسب برای چیدمان پذیرایی


3. روشنایی چیدمان پذیرایی

طراحان داخلی به شما توصیه می کنند در انتخاب عناصر تامین کننده ی لایه های مختلف روشنایی شامل عمومی، کاری و تاکیدی کمی صرفه جویی اقتصادی را کنار بگذارید اگر می خواهید از آنها عناصری ثابت در چیدمان پذیرایی برای طولانی مدت بسازید. از اضافه کردن چراغ رومیزی یا زمینی برای تامین روشنایی کاری هم غافل نشوید. اگر پذیرایی منزل تان دسترسی بالایی به نور طبیعی ندارد، از پرده هایی استفاده کنید که در عین حال که حریم خصوصی شما را حفظ می کنند، مانع بهره مندی فضا از روشنایی طبیعی نشوند. 

روشنایی چیدمان پذیرایی


4. فرش در چیدمان پذیرایی

فرش ها در چیدمان پذیرایی برای تعیین محدوده ی مورد نظر ما به کار می روند. اگر می خواهید فضا بزرگ تر به نظر برسد، از بزرگ تر بودن ابعاد فرش از فضایی که مبلمان به خود اختصاص می دهند اطمینان حاصل پیدا کنید. فراموش نکنید فرش ها نیاز نیست همیشه عنصری برجسته یا نقطه ی کانونی در چیدمان پذیرایی باشند؛ چرا که عناصر دکوراسیون زیاد دیگری هستند که وارد صحنه می شوند.

فرش در چیدمان پذیرایی


5. تابلو در چیدمان پذیرایی

تابلوها فرصت بسیار خوبی برای ارتقای چیدمان پذیرایی مدرن را فراهم می کنند اما گاهی تاثیر عکس می گذارند، چرا؟ چون در محل مناسبی نصب نمی شوند. اگر دیوار را به چهار قسمت افقی تقسیم کنید، تابلو باید در بخش سوم ( از پایین به بالا) و در راستای چشمان بیننده قرار دهید. نکته ی بعدی به نوع تابلو برمی گردد که متناسب با سبک کلی چیدمان پذیرایی شما باشد. 

تابلو در چیدمان پذیرایی


6. میزها در چیدمان پذیرایی

میز قهوه خوری یا میز کنسول می توانند تبدیل به نقطه ی کانونی در چیدمان پذیرایی شوند و دلیل آن هم وجود تضاد بین شکل آنها و دیگر مبلمان شما است. بنابراین حتی اگر سبک مدرن یا مینیمال انتخاب شما برای دکوراسیون منزل تان بوده است، در مورد انتخاب سبک این دو عنصر می توانید متفاوت عمل کنید و طرح هایی منحصر به فرد و برجسته را به چیدمان پذیرایی اضافه کنید. 

میزها در چیدمان پذیرایی


7. ترکیب چند سبک در چیدمان پذیرایی

وفادارماندن به یک سبک گاهی می تواند شما را از داشتن یک چیدمان پذیرایی هیجان انگیز و برجسته دور کند. فراموش نکنید که خود سبک های دکوراسیون هم اغلب اشتراکات قابل توجهی با هم دارند. از ترکیب چند سبک با هم نترسید. انتخاب مبلمان مدرن، قالی بوهمین در رنگ هایی گرم و برجسته و متنوع، چراغ زمینی فلزی با جلوه ی سبک صنعتی و میز کنسول چوب با جلوه ی روستیک نمونه ای از ترکیب های جذاب پیش روی شما اند.


8. عناصر دکوراسیونی از جنس های مختلف در چیدمان پذیرایی

نکته ای که خیلی هم از مورد قبلی دور نیست، استفاده از عناصر دکوراسیونی ساخته شده از مواد اولیه ی مختلفی همچون فلز، چوب، شیشه، ام دی اف، پشم و سنگ است. با این کار بافت چیدمان پذیرایی تان را ارتقا بخشیده اید که اهمیت زیادی دارد. 

عناصر دکوراسیونی از جنس های مختلف در چیدمان پذیرایی


9. کوسن ها در چیدمان پذیرایی

عناصر کوچک در چیدمان پذیرایی اهمیت زیادی دارند چرا که می توانیم بدون نگرانی از برهم خوردن تعادل دکوراسیون، از رنگ و طرح های قوی برای آنها استفاده کنیم. کوسن ها یکی از این عناصر تاثیرگذار اند. قرار نیست یک کوسن را به مدت بیست سال استفاده کنید پس در انتخاب طرح و رنگ آن جسارت به خرج دهید.


10. شخصی سازی چیدمان پذیرایی

یکی از کلیدی ترین نکات برای طراحی چیدمان پذیرایی منزل تان ، توجه به اصل شخصی سازی در آن است. اما چگونه؟ 

شخصی سازی چیدمان پذیرایی​​​​​​​

ایده های زیادی وجود دارد که به کمک آنها می توانید فضایی خلق کنید که منعکس کننده روحیات و علاقه مندی های شما باشد. از پرطرفدارترین این ایده ها می توان به ساخت گالری دیواری از تصاویر مورد علاقه همچون مقاصد مورد نظر برای سفرهای آینده یا عکس های خانوادگی و یا نصب عناصر دکوری نشان دهنده ی علاقه مندی های شما همچون گیتار روی دیوار اشاره کرد. 

سخن پایانی؛ از اینکه تا پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با معرفی 10 قانون طلایی چیدمان پذیرایی به سبک حرفه ای ها همراه ما بودید، از شما متشکریم. خوشحال می شویم شما هم تجربیات خود از طراحی چیدمان پذیرایی را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید