خانه آشپزخانه وسایل آشپزخانه نکاتی که هنگام خرید میز ناهار خوری هرگز نباید فراموش کنید

نکاتی که هنگام خرید میز ناهار خوری هرگز نباید فراموش کنید

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

سادگی رمز رسیدن به شکوه واقعی است. این جمله کوکوشنل، یکی از طراحان معروف دنیای مد، خود یک سبک در دنیای طراحی داخلی است؛ اینکه بتوانیم بدون استفاده از عناصر پرزرق و برق و غیرکاربردی دیزاینی زیبا و آرامش بخش که پاسخگوی نیازهای ما است، خلق کنیم.

یکی از فضاهایی که می خواهیم ساده، کاربردی و در عین حال جذاب و منحصربه فرد باشد، اتاق ناهارخوری و اصلی ترین عنصر چیدمان آن میز ناهارخوری است. در ادامه تصمیم داریم به ارائه راهنمای خرید میز ناهارخوری بپردازیم. اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید یا قصد خرید آن را دارید، این مقاله را از دست ندهید و با ما همراه باشید تا با فوت و فن های خرید یک میز ناهار خوری مناسب برای قرار گیری در کنار سایر وسایل آشپزخانه آشنا شوید.


تناسب بین ابعاد میز ناهارخوری و سایر وسایل

اولین نکته ای که همچون زمان خرید بسیاری دیگر از عناصر نسبتا بزرگ دکوراسیون باید مد نظر قرار دهید، اندازه آن و متناسب بودنش با ابعاد فضا است. فاصله ی بین لبه ی میز ناهارخوری تا دیوارها باید حدودا 90 سانتی متر باشد تا فضای کافی برای حرکت دادن صندلی و جابه جا شدن وجود داشته باشد.

میز ناهار خوری چوبی و مدرن


میز ناهارخوری چه جنسی بهتر است؟

انتخاب میز ناهارخوری ای که از مواد اولیه با کیفیتی ساخته شده باشد، قطعا تاثیرگذارترین عامل در طول عمر و دوام آن خواهد بود. در ادامه به بررسی پنج متریال معروفی که در ساخت میز های ناهار خوری استفاده می شود، می پردازیم.

میز ناهار خوری چوبی: یکی از جذاب ترین گزینه های پیش روی شما انواع میز ناهارخوری چوبی خواهد بود. سعی کنید میزی را انتخاب کنید که از چوب سخت همچون گردو، بلوط، راش، افرا و سپیدار ساخته شده باشد. چرا که این نوع چوب در مقابل رطوبت و فشار مقاوم بوده و ماندگاری بالایی دارد. میزناهارخوری چوبی به فضای منزل شما شکوه، گرما و صمیمیت خواهد بخشید. همچنین چوب را به راحتی و با ترفند های ساده میتوان تمییز کرد. اگر تصمیم به خرید یک میز ناهار خوری چوبی برای آشپزخانه خود گرفتید، حتما مقاله " 5 روش فوق العاده برای تمیز کردن وسایل چوبی " را مطلعه کنید. 

میز ناهار خوری چوبی

میز ناهار خوری ام دی اف: ام دی اف اغلب به دوام و کیفیت بالا شناخته می شود هرچند قطعا استحکام و عمر چوب سخت ها را نخواهد داشت. نگهداری و تمیز کردن آن نیز راحت خواهد بود و ناگفته نماند که قیمت مناسب تری داشته و اگر بودجه ی محدودی دارید، انتخاب اقتصادی تری خواهد بود.

میز ناهار خوری ام دی اف

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی مزایا و معایب ام دی اف 

میز ناهار خوری شیشه ای: اگرفضای محدودی با نور طبیعی اندک دارید، خبر خوب برای شما این خواهد بود که میز ناهارخوری شیشه ای قادر است فضای اتاق ناهارخوری یا آشپزخانه شما را بزرگ تر و روشن تر نشان دهد. البته نباید فراموش کرد که تمیز کردن میز ناهارخوری شیشه ای به راحتی چوبی نخواهد بود اما خب با یک شوینده ی شیشه همه چیز خیلی سریع پاک خواهند شد. البته راهکار های فراوانی برای چیدمان آشپزخانه های کوچک وجود دارد(بجز استفاده از میز ناهار خوری شیشه ای) که اگر علاقه مند هستید با آنها آشنا شوید، بهتر است حتما سری به مقاله " نکاتی که برای داشتن یک آشپزخانه‌ کوچک باید رعایت کنید " بزنید. 

میز ناهار خوری مدرن و شیک شیشه ای

انواع میز ناهار خوری های فلزی: میز ناهارخوری فلزی شامل استیل، برنجی، روی و... یکی از مستحکم ترین انواع میزی است که می توانید به خرید آن فکر کنید. اگر به دنبال میزی هستید که تحت تاثیر شیطنت های کودکان آسیب نبینند و در عین حال جلوه ای منحصربه فرد به فضا بخشند، میزهای فلزی را از دست ندهید.

انواع میز ناهار خوری های فلزی

میز غذا خوری سنگی: میزناهارخوری می تواند از سنگ هایی همچون مرمر، کوارتز، کامپوزیت و... ساخته شده باشد. این سنگ ها جلوه لوکسی به آشپزخانه یا اتاق ناهارخوری شما می بخشند اما در عین حال نفوذ پذیر بوده و می تواند لکه ها را به راحتی جذب کند. این میزها سنگین بوده و آسیب های آن نیز اغلب غیر قابل تعمیر خواهند بود.


هارمونی سبک طراحی میز ناهار خوری با محیط

متناسب با سبک کلی دکوراسیون منزل، سبک میز ناهارخوری می تواند اغلب کلاسیک، مدرن یا معاصر، صنعتی یا اسکاندیناوی باشد. جنس میزناهارخوری تا حد زیادی تعیین کننده سبک آن خواهد بود. میزهای چوبی می توانند جلوه ای کلاسیک، مدرن، معاصر یا روستیک به فضا بخشند. میزهای فلزی و شیشه ای بیشتر حس و حال دیزاین صنعتی و روستیک را برای شما به ارمغان می آورند و میزهایی که از سنگ های مختلف ساخته شده اند نیز انتخابی مناسب برای دکوراسیون به سبک معاصر، مدرن و روستیک محسوب می شوند. همانطور که مشخص است چوب بیشترین سازگاری را با انواع دکوراسیون ها دارد.


شکل میزناهارخوری

قبل از تصمیم گیری در مورد شکل میز ناهار خوری، لازم است که نیازهای خود را مشخص کنید و سپس متناسب با آن و شکل فضای در دسترس خود انتخاب کنید. میزهای ناهارخوری مربعی و مستطیلی شکل نسبت به بقیه رایج تر بوده، بنابراین تنوع بیشتری در بین آنها را شاهد خواهید بود. میزهای دایره ای شکل با حذف گوشه ها، فضای بیشتری برای حرکت کردن در اختیار شما قرار می دهند. اگر اتاق ناهارخوری کوچک و مستطیلی شکلی دارید، یک میزناهارخوری بیضی شکل انتخاب مناسبی برای آن خواهد بود. در ادامه به جزئیات بیشتری از هر یک از شکل های مختلف میز ناهار خوری می پردازیم.

1. میز ناهارخوری مستطیلی شکل: پرفروش ترین نوع میز غذا خوری است، چرا که اکثر اتاق های ناهارخوری یا آشپزخانه ها مستطیل شکل هستند و ظرفیت پذیرش تعداد افراد زیادی را دارند اما گزینه خوبی برای فضاهای کوچک نیست. اگر برای اتاق کوچک از آن استفاده کردید، بهتر است به جای صندلی از نیمکت استفاده کنید تا فضای خالی بیشتری پشت میز باقی بماند.

میز ناهارخوری مستطیلی شکل


2. میز ناهارخوری مربعی شکل: بهترین گزینه برای اتاق ناهارخوری مربعی شکل که باعث کم شدن فاصله ها (حداقل از لحاظ فیزیکی!) نیز خواهد شد. اگر نگران زمانی هستید که تعداد مهمانان بیشتری داشته باشید، از انواعی که سطح میز قابل تغییر و بزرگ شدن است کمک بگیرید.

میز ناهارخوری مربعی شکل


3. میزناهارخوری بیضی شکل: این میزها جلوه های بصری منحصربه فردی در آشپزخانه ایجاد می کنند. درحالی که شباهت هایی به میزهای مستطیلی شکل دارد، انحنای گوشه های آن این تصور را ایجاد می کند که فضای کمتری به خود اختصاص داده است.

میزناهارخوری بیضی شکل


4. میزناهارخوری دایره ای شکل: به دنبال باشکوه ترین شکل میزناهارخوری هستید، میز دایره ای شکل را امتحان کنید. این میزها به افرادی که دور آن نشستند، اجازه می دهد از تماشای چهره های یکدیگر لذت ببرند و همچنین فضایی گرم و دوستانه تر ایجاد می کنند.

میزناهارخوری دایره ای شکل


در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی مواردی که قبل از خرید میزناهارخوری برای رسیدن به انتخابی رضایت بخش و کاربردی نیاز است مورد توجه قرار دهیم، پرداختیم. شما هم می توانید تجربیات و نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان عزیز به اشتراک بگذارید.

خرید انواع میز ناهار خوری مدرن و کمجا

حالا که به پایان این مقاله رسیدیم وقت اینه که یکی از فروشگاه های خوب که در حوزه فروش میز ناهار خوری و غذا خوری فعالیت داره رو به شما معرفی کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم نهایی خرید حتما به این مجموعه سر بزنید و مدل های میز ناهار خوری هاشون رو بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید