خانه آشپزخانه رنگ آشپزخانه بهترین ایده ها برای رنگ بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه

بهترین ایده ها برای رنگ بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه

زمان مطالعه : 

5 دقیقه

آشپزخانه ها معمولا از شلوغ ترین فضاهای منزل هستند. زیرا اعضای خانواده از آن بعنوان اتاق نشیمن، اتاق مطالعه یا کار، اتاق بازی کودک و اتاق ناهارخوری نیز استفاده می کنند.

دیدن این صحنه که همه ی اعضای خانواده و حتی گاهی مهمانان در آشپزخانه دور هم جمع شده اند، صحنه آشنایی برای همه ما است. این چند منظوره بودن فضای آشپزخانه توجه بیشتر شما به دکوراسیون  آن را می طلبد. آشپزخانه هایی با پالت رنگی سفید همیشه محبوب بوده اند و زیبایی آنها نیز غیرقابل انکار است. اما زمانی می رسد که ما جای خالی دیگر رنگ ها را در آشپزخانه خود حس کنیم و رنگ آشپزخانه حس بی روحی و خسته کننده بودن را منتقل کند و تصمیم بگیریم با اضافه کردن رنگ هایی قوی تر به دکوراسیون آشپزخانه خود جان ببخشیم. در اینجا به معرفی ایده هایی برای رنگ بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه می پردازیم.


​​​​​​​
1. رنگ کردن جایی جز کابینت ها و دیوارهای آشپزخانه

عکس دکوراسیون آشپزخانه


گاهی رنگ کردن بخش کوچکی از آشپزخانه تاثیری بیشتر از به کار بردن همان رنگ در ابعاد وسیع تر دارد. این عنصر آشپزخانه که قرار است رنگی قوی تر از رنگ دیوارها و کابینت ها داشته باشد، می تواند سقف، جزیره آشپزخانه، درب یا قفسه های باز آشپزخانه باشد.



2. اضافه کردن یک چراغ آویز در آشپزخانه

عکس دکوراسیون آشپزخانه


رنگ کردن قسمت های مختلف آشپزخانه تنها راه رنگ بخشیدن به آشپزخانه نیست. اضافه کردن یک چراغ آویز آشپزخانه به رنگ قرمز، زرد یا سبز روشن راهی دیگر برای تفاوت ایجاد کردن در پالت رنگی بی روح آشپزخانه است.



3. دکوراسیون آشپزخانه خود را شخصی سازی کنید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


گالری های دیواری که این روزها به محبوبیت زیادی دست یافته اند، قابل استفاده در بسیاری از بخش های دکوراسیون منزل از جمله آشپزخانه هستند. یکی از کاربردی ترین راه های شخصی سازی دکوراسیون منزل به شمار می آیند. قاب عکس اعضای خانواده، تصاویر غذاهای موردعلاقه شما، پوسترهایی با موضوعات متفاوت یا حتی نقاشی های کودکانتان از جمله مواردی هستند که می توانید در ساخت این گالری دیواری از آنها استفاده کنید.



4. با وسایل ساده به آشپزخانه لعاب بدهید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


گاهی رنگ و لعاب بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه می تواند به راحتی خریدن یک سری وسایل آشپزخانه رنگارنگ باشد. این عنصر می تواند صندلی  فلزی آشپزخانه باشد که در رنگ های متنوع در بازار موجود اند یا پرده های کرکره ای طرح دار یا ظروف مختلف.



5. میزان دسترسی به نور را در دکوراسیون کنترل کنید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


نور طبیعی تا حد زیادی بر نحوه ای که ما رنگ ها را در آشپزخانه می بینیم، تاثیر می گذارد. و نور طبیعی اغلب بهترین تاثیر را بر رنگ های گرم می گذارد. با رسیدن شب نوبت به نور مصنوعی محیط می رسد که بر پالت رنگی دکوراسیون تاثیر بگذارد. پس در زمان انتخاب رنگ قسمت های مختلف آشپزخانه به میزان دسترسی آنها به نور نیز دقت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد نورپردازی اصولی دکوراسیون آشپزخانه 



6. با کاشی و سرامیک برای دکوراسیون آشپزخانه تفاوت ایجاد کنید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


با استفاده از کاشی ها و سرامیک های رنگی و طرح دار برای دیوار ظرفشویی در آشپزخانه می توانید جلوه متفاوتی به دکوراسیون آن ببخشید. کوچک بودن این قسمت باعث می شود تغییر کاشی ها یا سرامیک های آن هزینه زیادی برای شما نداشته باشد ولی در عین حال تفاوت زیادی ایجاد کند.



7. در انتخاب رنگ دیوار های آشپزخانه شجاعت به خرج دهید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


شما خیلی از رنگ ها را نمی توانید در اتاق نشیمن بدون اینکه نگران نتیجه نهایی کار باشید، استفاده کنید. ولی در مورد آشپزخانه این ریسک وجود ندارد. چرا که برخلاف دیگر اتاق های منزل، بخش زیادی از دیوارها در آشپزخانه توسط وسایل و کابینت ها پوشیده شده اند و در نتیجه می توانید در انتخاب رنگ دیوارها و سقف و حتی کف شجاعت بیشتری به خرج دهید.



8. به سبک روستیک توجه کنید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


سبک روستیک سبکی است که در آن از عناصر طبیعی همچون چوب و فلزات و سنگ در دکوراسیون منزل استفاده می شود و این فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند. خب ما هم به دنبال درآوردن فضای آشپزخانه از بی حسی و سردی هستیم. پس چرا استفاده از سبدهای حصیری یا میزها و وسایل چوبی را در آشپزخانه امتحان نکنیم؟



9. از شلف ها و قفسه های باز استفاده کنید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


قفسه های باز مدرن ترین نوع قفسه محسوب می شوند و امروزه در قسمت های مختلف منزل بخصوص آشپزخانه و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. اما چگونه این قفسه ها می توانند به رنگ بخشیدن به فضای آشپزخانه کمک کنند؟ 
جدای از اینکه با رنگ کردن خود این قفسه ها هم به این هدف می رسیم، این قفسه ها فضایی را ایجاد می کنند که در آن از وسایل آشپزخانه با رنگ های مختلف در کنار هم استفاده کنیم. این رنگ ها دکوراسیون آشپزخانه را از خسته کننده بودن در می آورند؛ کاری که کابینت ها به دلیل بسته بودن فضای شان از انجام آن عاجزند و فقط با رنگ خودشان می توانند در راستای جان بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه کمک کننده باشند.



10. هرگز گل و گلدان را در آشپزخانه فراموش نکنید

عکس دکوراسیون آشپزخانه


مگر می شود صحبت از زندگی بخشیدن به دکوراسیون فضایی باشد و بتوانیم از گیاهان غافل بشویم. اگر هیچکدام از موارد گفته شده را نمی توانید در آشپزخانه خود که یک پالت رنگی خنثی دارد به کار ببرید، تنها کافیست قرار دادن چند گلدان کوچک با گل ها و گیاهان دوست داشتنی را در دکوراسیون خود امتحان کنید تا ببینید که این گلدان ها و گل ها چه تاثیری بر دکوراسیون آشپزخانه شما خواهند گذاشت.


امیدواریم ایده هایی که با هم برای رنگ و لعاب بخشیدن به دکوراسیون آشپزخانه مرور کردیم، به شما در انتخاب رنگ و چیدمان حرفه دکوراسیونتان کمک کرده باشد. دوستان در صورتی که سوالی درباره نحوه اجرای این ایده ها دارید یا حتی ایده هایی بهتر دارید(که حتما دارید) با ما در بخش نظرات این مطلب به اشتراک بگذارید. از این که مجله اینترنتی پیت کت را برای مطالعه انتخاب کردید، بسیار خوشحالیم.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید