خانه آشپزخانه کابینت آشپزخانه مزایا و معایب کابینت‌ هایگلاس

مزایا و معایب کابینت‌ هایگلاس

زمان مطالعه : 

5 دقیقه

بیشتر مردم در روز های نزدیک عید به فکر تغییر دکوراسیون خانه و آشپزخانه می افتند. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم برای انتخاب و تعویض کابینت های خود حتما زودتر اقدام کنید.

اگر شما هم تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل به ویژه آشپزخانه خود گرفته‌اید، فراموش نکنید که پرداختن به کابینت ها تاثیر زیادی بر ظاهر آشپزخانه دارد. کابینت‌ هایگلاس، ظاهری جذاب و خیره‌کننده دارد و از این‌رو طی سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌ است و با سبک مدرن و امروزی هم‌خوانی بیشتری دارد. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب کابینت‌ های گلاس و نکاتی در خصوص استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.


هایگلاس چیست؟

مزایا و معایب کابینت‌ هایگلاس


سطوح هایگلاس براق و آینه‌مانند هستند و نور را منعکس می‌کنند. میزان و قدرت بازتابش نور این سطوح، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  • جنس گلاس و متریال مورد استفاده در ساخت آن
  • رنگ گلاس (هایگلاس سفید، هایگلاس طلایی، هایگلاس بنفش، های گلاس طوسی، های گلاس کرم، های گلاس مات و...)
  • منبع روشنایی اتاق

وسایل نورپردازی آشپزخانه باید با توجه به موارد فوق انتخاب شوند، چرا که بازتابش شدید نور می‌تواند آزاردهنده و مشکل ‌آفرین باشد. پس اگر تصمیم به نصب کابینت‌ هایگلاس گرفته‌اید، حتما با یک طراح حرفه‌ای مشورت کنید تا خیالتان از روشنایی آشپزخانه راحت باشد. اما قبل از بهتر است که روش های نورپردازی اصولی آشپزخانه آشنا باشید. ما به شما توصیه می کنیم قبل صحبت با مشورت سری به مقاله" آموزش نورپردازی آشپزخانه به روش واضح و ساده "بزنید و آن را مطالعه کنید.


جنس کابینت‌ های گلاس

مزایا و معایب کابینت‌ هایگلاس


آکریلیک، نوعی پلاستیک باکیفیت است که اغلب به‌صورت ورقه ‌ورقه و به عنوان جایگزینی برای شیشه استفاده می‌شود که در برابر شکستگی و خرد شدن بسیار مقاوم است. کابینت‌ های گلاس آکریلیک، برای آشپزخانه‌های امروزی بسیار مناسب است و سطح آینه‌ مانندی دارد که براحتی ترک نمی‌خورد، نمی‌شکند و لک نمی‌شود. 


مزایای کابینت های گلاس

مزایا و معایب کابینت‌ هایگلاس


1. انعکاس نور: کابینت‌ های گلاس با انعکاس نور، آشپزخانه‌ی شما را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد و این بارزترین مزیتی است که می‌توان برای آن‌ها برشمرد. لذا بدیهی است که این کابینت‌ها برای آشپزخانه‌ کوچک بسیار مفید خواهند بود. لازم به ذکر است که کابینت‌ هایگلاس مات و تیره، نور را جذب نمی‌کند و تاثیر بیشتری بر روشنایی آشپزخانه دارد.

2. نظافت: کابینت‌ های گلاس براحتی تمیز می‌شود و این یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن‌ است. برای تمیز کردن این کابینت‌ها سراغ شوینده‌ها و حلال‌های قوی نروید! تنها به یک دستمال نرم، آب گرم و کمی شوینده نیاز دارید تا تمام لکه‌ها را از بین ببرید. 

3. ضدآب بودن: کابینت‌ هایگلاس ضدآب است و پس از نصب، نیازی به آب بندی ندارد و شست و شو آسیبی به آن‌ نمی‌زند. 

4. ظاهر مدرن: کابینت‌ هایگلاس به آشپزخانه‌ی شما ظاهری مدرن و لوکس می‌دهد. پس اگر طرفدار سبک مدرن برای آشپزخانه‌ هستید این کابینت‌ها را در نظر بگیرید. 


معایب کابینت هایگلاس

مزایا و معایب کابینت‌ هایگلاس


بی‌شک هر یک از انواع مختلف کابینت مزایا و معایب مختلفی دارند و به سلیقه و ترجیحات اشخاص بستگی دارند. کابینت‌های هایگلاس نیز در کنار مزایایی که برشمردیم، معایبی دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

1. انعکاس نور: همان‌طورکه گفتیم، انعکاس نور یکی از مزایای کابینت‌ هایگلاس است ولی این تنها یک سر ماجراست! باوجود اینکه کابینت‌ هایگلاس با انعکاس نور آشپزخانه را دلبازتر نشان می‌دهد و ظاهرا تاثیر مثبتی بر ظاهر آشپزخانه دارد، می‌تواند معایبی نیز داشته باشد؛ کابینت‌ هایگلاس (مخصوصا کابینت‌ های گلاس تیره) نسبت به کابینت‌ مات، لکه‌ها، کثیفی‌ها و خراش‌ها را بیشتر نشان می‌دهد. در نتیجه به تمیزکاری بیشتری نیاز دارد. اما حتی این موضوع هم نمی تواند مانع از انتخاب هایگلاس برای کابینت ها از سمت ما شود. چون به تازگی مدل های جدیدی از ام دی اف هایگلاس روانه بازار شده است که دارای روکش های مات هستند(دقیقا مثل تصویر بالا). در این نوع از کابینت های هایگلاس دیگر موضوع بازتاب نور وجود نخواهد داشت و شما به راحتی می توانید از دیزاین آشپزخانه خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که درباره ام دی اف و برند های تولیدکننده ام دی اف باید بدانید 

2. تمیزکاری: همان‌طورکه گفته شد کوچک‌ترین لکه و خراشی روی کابینت‌ های گلاس معلوم می‌شود. پس اگر بچه کوچک دارید یا زمان کافی برای نظافت کابینت‌ها ندارید، بهتر است فقط کابینت‌های قسمت بالایی آشپزخانه هایگلاس باشند و کابینت‌های زمینی را مات انتخاب کنید. 

3. قیمت: کابینت‌ هایگلاس جدید محسوب می‌شود و ترند این روزها به‌شمار می‌رود. پس طبیعتا قیمت بالایی دارد.


مزایا و معایب کابینت‌ هایگلاس
​​​​​​​اگر تصمیم به خرید کابینت‌ هایگلاس گرفته‌اید به نکات زیر توجه کنید:

  • از آنجا که کابینت‌ هایگلاس هوایی هم‌تراز با چشم است، انعکاس نور آن‌ محسوس‌تر از کابینت‌های هایگلاس زمینی است.
  • اگر طرفدار آشپزخانه با کابینت‌ های گلاس تیره هستید، این کابینت‌ها را با کابینت‌های روشن ترکیب کنید. بهتر است کابینت‌های هوایی، که کمتر در معرض تماس قرار دارند، تیره و کابینت‌های زمینی که بیشتر و راحت‌تر کثیف می‌شوند، روشن باشند.
  • کابینت‌ های گلاس اگر در معرض نور قرار نداشته باشد، کارایی و جلوه‌ی چندانی نخواهد داشت.

 خرید انواع کابینت هایگلاس با بهترین قیمت 

سخن نهایی

انتخاب کابینت‌ آشپزخانه مثل انتخاب هر یک از وسایل و دیزاین نهایی خانه، به سلیقه و ترجیحات شخصی شما برمی‌گردد. بااین‌حال اگر آشپزخانه‌ کوچک و زمان کافی برای نظافت مداوم آن دارید، باتوجه به مزایا و معایب کابینت هایگلاس می‌توانید به‌عنوان یک گزینه‌ی جذاب به کابینت‌ های گلاس فکر کنید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید