خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه ایده‌های ناب برای طراحی آشپزخانه مدرن

ایده‌های ناب برای طراحی آشپزخانه مدرن

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

قلب تپنده هر خانه آشپزخانه آن است. به طور متوسط اعضای خانواده بیشتر اوقات خود را در آن سپری می کنند و به همین دلیل باید به طراحی آن توجه زیادی شود

از آنجا که آشپزخانه های مدرن در خانه های امروزی بیشتر دیده می شوند و به نشیمن و پذیرایی خانه متصل هستند طراحی آنها  از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مجلات دیزاین و معماری زیادی وجود دارند که طرح های متنوعی از  دکوراسیون آشپزخانه های مدرن موجود در سرتا سر جهان را  به نمایش می گذارند اما چیزی که اهمیت دارد این است که  هر خانه ای، فضا و نیازهای مخصوص به خودش را دارد  و در نتیجه دیزاین و دکوراسیون آشپزخانه شما باید مطابق با نیازها و خواسته خودتان باشد.

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه مدرن

اکثر افراد تمایل دارند،  فضای منزل و آشپزخانه‌ آنها، منطبق بر جدیدترین سبک دکوراسیون داخلی روز دنیا باشد، اما  تعریف شیک و مدرن بودن از منظر هریک از افراد متفاوت است. در حال حاضر انواع مدل‌ها و طرح‌های دکوراسیون آشپزخانه با توجه به فضای خانه های بزرگ و کوچک مطابق با آخرین تغییرات طراحی دکوراسیون داخلی پایه ‌ریزی شده‌اند. در ادامه به طور مختصر با ویژگی های آشپزخانه های مدرن آشنا می شویم. اما اگر شما تمایل دارید بیشتر و دقیق تر با المان های دکوراسیون آشپزخانه های مدرن آشنا شوید بهتر است به مقاله "5 نکته طلایی برای چیدمان آشپزخانه مدرن و به روز" مراجعه کنید و خصیصه های آشپزخانه های مدرن را بهتر بشناسید

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه مدرن

یک آشپزخانه از آیتم های بسیار متفاوتی تشکیل می شود که باید در مواقع مورد نیاز به آنها دسترسی کامل داشته باشیم. در نتیجه کابینت باید به نحوی طراحی شوند که این دسترسی را برای ما راحت تر کنند. با این کار نه تنها آشپزخانه زیباتر بنظر خواهد رسید بلکه با ایجاد نظم می توانیم بدون نیاز به تلف کردن وقت و بهم ریختن لوازم، سریعا وسیله مورد نظر را پیدا کنیم. برای آشپزخانه های کوچک کابینت های مدرن بهترین گزینه محسوب می شوند زیرا کابینت های مدرن به منظور محقق کردن استفاده حداکثری از  فضاهای کوچک طراحی شده اند.

انتخاب کابینت تا حد زیادی به اندازه آشپزخانه نیز بستگی دارد. اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ است می توانید از قفسه های دیواری باز به میزانی که تمایل دارید استفاده نمایید.  همچنین اندازه آشپزخانه می تواند در انتخاب رنگ کابینت تاثیرگذار باشد.  معمولا از کابینت های رنگ روشن برای آشپزخانه های کوچک استفاده می شود. زیرا  باعث بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه می شوند. معمولا وجود کابینت هایی که هم از فضای باز و هم فضای بسته برخوردار هستند بسیار کاربردی بوده و نمونه ای از ویژگی های آشپزخانه مدرن محسوب می شوند.

ویژگی های دکوراسیون آشپزخانه مدرن

 درطراحی کابینت آشپزخانه های مدرن فضایی برای قرار دادن وسایل برقی آشپزخانه مانند مایکروویو یا فر نیز در نظر گرفته شده است. استفاده از این روش نه تنها در حفظ فضای بیشتر در آشپزخانه کمک کننده است، بلکه نمای زیبایی نیز ایجاد می کند.


انتخاب رنگ برای دیزاین آشپزخانه

انتخاب صحیح رنگ کابینت نقش مهمی در طراحی فضای آشپزخانه مدرن دارد. معمولا از رنگ های خنثی در طراحی کابینت های مدرن مورد استفاده می کنند. برای مثال رنگ خاکستری از جمله رنگ های شیک شناخته شده و هیچ گاه قدیمی نمی شود.
رنگ آشپزخانه و رنگ کابینت در ایجاد فضای شاد و آرامش بخش در طراحی منزل بسیار موثراست. برای محیط آشپزخانه از رنگ هایی استفاده کنید که فضای آشپزخانه گرم و صمیمی تر به نظر برسد. در ادامه رنگ های پرطرفدار و جذاب برای دیزاین آشپزخانه های مدرن را معرفی می کنیم.

رنگ سفید جز دسته رنگ های خنثی  برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک و بزرگ است؛ این رنگ با سایر رنگ ها به خوبی ترکیب می شود و می تواند جلوه ای خاص و متفاوت به فضای آشپزخانه ببخشد. همچنین می توان از  رنگ سفید به تنهایی در طراحی داخلی آشپزخانه استفاده کرد، رنگ دیوار ها و رنگ کابینت آشپزخانه را به صورت کاملا سفید انتخاب کرد.

انتخاب رنگ سفید برای دیزاین آشپزخانه

رنگ آبی در  دسته رنگ های سرد قرار  دارد که می تواند برایتان انتخاب ایده آل و مناسبی باشد. رنگ آبی به همراه رنگ های خاکستری و سفید و نقره ای و … جلوه ای شیک و زیبا پیدا می کند.

انتخاب رنگ آبی برای دیزاین آشپزخانه

رنگ کرم و قهوه ای از  پرطرفدارترین و محبوب ترین رنگ ها برای آشپزخانه محسوب می شود. این ترکیب رنگی برای آشپزخانه ها با فضای کوچک می تواند انتخاب ایده آل و مناسبی باشد. رنگ کرم و قهوه ای باعث مدرن تر به نظر رسیدن دکوراسیون داخلی آشپزخانه می شود.

انتخاب رنگ قهوه ای برای دیزاین آشپزخانه

قرمز جز دسته رنگ های گرم و انرژی بخش است بهتر است در فضای آشپزخانه از این رنگ به تنهایی استفاده کنید ترکیب رنگ قرمز را با سایر رنگ ها نظیر خاکستری و سفید و کرمی می تواند جذابیت آشپزخانه را چند برابرمی کند. 

انتخاب رنگ قرمز برای دیزاین آشپزخانه

اگر می خواهید روح و جانی تازه به آشپزخانه خود بدهید رنگ سبز انتخاب مناسبی است. ترکیب رنگ قرمز با رنگ سبز به نسبتی مساوی باعث می شود تا به دکوراسیونی مطلوب و بی نظیر در فضای آشپزخانه دست یابید همچنین می توانید رنگ سبز را در فضای آشپزخانه با رنگ های سفید و یا کرم ترکیب کنید.

انتخاب رنگ سبز برای دیزاین آشپزخانه

بنفش از جمله رنگ هایی است که باعث می شود دکوراسیون آشپزخانه زیبا و جذاب تر به نظر برسد. معمولا این رنگ را با رنگ سفید ترکیب می کنند. همچنین می توانید از رنگ بنفش برای رنگ کابینت های آشپزخانه استفاده کنید و برای دیوار ها و کف پوش آشپزخانه از رنگ سفید استفاده نمایید. 

انتخاب رنگ بنفش برای دیزاین آشپزخانه

 معمولا برای نوعروسان طلایی و نقره ای جز رنگ های خاص و زیبا برای دکوراسیون آشپزخانه محسوب می شوند این ترکیب  می توانند جلوه و زیبایی بی نظیری را به فضای آشپزخانه ببخشد. حال شما با دانستن این نکات دید بازتری نسبت به انتخاب رنگ برای آشپزخانه خود به دست آوردید. اما اگر میخواهید به بهترین شکل ممکن رنگ آشپزخانه خود را انتخاب کنید لازم است که بصورت تخصصی تر در رابطه رنگ ها اطلاعات به دست آورید. برای شروع بهتر است مقاله " 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه" را مطالعه کنید. 

دکوراسیون آشپزخانه های آپارتمانی کوچک

نکته مهم در طراحی آشپزخانه آپارتمان های کوچک استفاده بهینه از کمترین فضا است. به طوری که هم بتوان فضای کافی برای قراردادن لوازم و هم فضایی برای کار در آشپزخانه ایجاد کرد. استفاده کردن از دیوارها جهت قرار دادن وسایل مثل کابینت یا قفسه های دیواری از موارد بهینه کردن فضاهای کوچک هستند. هر چه تعداد کابینت ها، کشوها و قفسه های آشپزخانه بیشتر باشند برای جای دادن لوازم، فضای بیشتری ایجاد می شود و بدین ترتیب از شلوغ دیده شدن فضای آشپزخانه های کوچک هم جلوگیری می شود. 

بیشتر بخوانید: چطور آشپزخانه خود را برای استفاده بهینه از فضا قفسه بندی کنیم؟ 

 نورپردازی اصولی آشپزخانه یکی دیگر از تکنیک هایی است که به وسیله آن می توان فضای آشپزخانه را بزرگتر جلوه داد. استفاده از لامپ های LED در سقف یا زیر کابینت ها و به طور کلی استفاده از نور زیاد در فضاهای کوچک به بزرگتر نشان دادن فضا کمک شایانی می کند. پرده آشپزخانه نیز از مواردی است که باید  ساده و توری انتخاب شود تا نور بیشتری وارد محیط شود.

نورپردازی اصولی دکوراسیون آشپزخانه مدرن و شیک

در آشپزخانه های کوچک آپارتمانی از میز و صندلی های ظریف استفاده کنید. همچنین دستگیره های ظریف برای کابینت ها به کار برده شود تا دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما زیباتر شده و بزرگتر نیز به نظر برسد.

بهترین مدل های میز و صندلی برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن و لوکس

خلوت‌ بودن و نظم و ترتیب فضای عمومی آشپزخانه در طراحی مدرن از  اهمیت بسیار برخودار است. قبل از انتخاب وسایل آشپزخانه، سعی کنید قرار دادن لوازم در آشپزخانه را مجسم کنید برای این کار می توانید از نرم‌افزارهای تجسم سه‌بعدی استفاده کنید تا تصویر دقیق‌تری از انتخاب‌هایتان داشته باشید. 

سعی کردیم نکات مهم در طراحی آشپزخانه مدرن را به صورت خلاصه و کاربردی در این مقاله از مجله پیت کت بیان کنیم. امیدواریم با ایده گرفتن از این نکات بتوانید دکوراسیون رنگی ایده آل و متفاوتی را در فضای آشپزخانه منزل خود ایجاد کنید.

خرید لوازم روشنایی مخصوص آشپزخانه های مدرن

همان طور که پیش تر توضیح دادیم، نورپردازی اصولی و حرفه آشپزخانه میتواند دکوراسیون آن را به محیطی مدرن و شیک تبدیل کند. اما مدل های لوستر و چراغ آویز زیادی در بازار وجود دارد که کار ما را برای نورپردازی آشپزخانه سخت کرده است. اما جای نگرانی نیست، در این مجموعه بهترین مدل هایی که می توانید در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید را جمع آوری کردیم. امیدواریم برایتان مفید باشد
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید