خانه آشپزخانه دکوراسیون آشپزخانه مدرن دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

اگر تصمیم به تعمیر یا تغییر دکوراسیون آشپزخانه منزلتان گرفته‌اید، باید بدانید که عوامل متعددی ازجمله نحوه‌ چیدمان کابینت‌ها، کانتر، لوازم برقی، کاشی‌ها و... روی ظاهر آشپزخانه تاثیر می‌گذارند. ولی ترندهای رایج امسال کدام‌ها هستند؟

وقتی نوبت به دیزاین آشپزخانه به سبک مدرن می‌رسد، هنوز هم تمام افراد صرف‌نظر از سبک موردعلاقه‌شان، دوست دارند در فضایی زیبا، راحت و کاربردی آشپزی کنند. تنها علاقه به تکنولوژی است که بین افراد مختلف متفاوت است. تکنولوژی نه‌ تنها عملکرد لوازم آشپزخانه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، بلکه در ظاهر نهایی آن نیز تاثیرگذار است.

زیبایی، کارایی و تکنولوژی که سه جزء اصلی آشپزخانه‌های مدرن سال 2020 هستند، کارها را برای ما آسان‌تر می‌کنند و ظاهری یکپارچه به کل خانه می‌دهند.


یکی از چالش‌های طراحی آشپزخانه، مخصوصا طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های کوچک سازمان‌دهی وسایل است. امسال طراحان به دنبال راهی برای سازمان‌دهی هرچه بهتر وسایل آشپزخانه، استفاده‌ی بهینه از فضا و ایجاد فضایی راحت برای صاحب‌خانه هستند و بیش از پیش از گوشه‌ و کنارها استفاده می‌کنند. 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

امروزه مصرف‌کنندگان نسبت به محصولاتی که خرید می کنند حساسیت بیشتری نشان می‌دهند و به سازگاری مبلمان آشپزخانه با محیط زیست و کیفیت و پایداری آن‌ها اهمیت بیشتری می‌دهند. چون آشپزخانه، قلب خانه و جایی برای عشق و دلگرمی‌ است.

دوران آشپزخانه‌های پرزرق‌وبرق و نمایشی به سر رسیده است. امروزه افراد آشپزخانه‌های کاربردی و مقاوم که به‌راحتی تمیز می‌شوند و درعین‌حال مدرن و امروزی هستند را ترجیح می‌دهند. تکنولوژی نیز مثل پُلی بین زیبایی و کارایی در آشپزخانه‌های امروزی عمل می‌کند. 
در این مطلب، تمام ریزه‌کاری‌های ترندهای سال 2020 برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن را بررسی خواهیم کرد و هرآنچه برای دیزاین آشپزخانه‌ رویایی‌تان نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد.


آشپزخانه‌ مشکی تک‌رنگ

آشپزخانه‌هایی که رنگ غالب آن‌ها مشکی سفید یا ذغالی است، همواره به‌روز و شیک هستند. این رنگ‌های شیک و براق، می‌توانند مکمل آپارتمان‌های مدرن باشند یا در دیزاین آشپزخانه‌های کلاسیک به کار روند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

امروزه فضاهای مشکی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. با یک جست‌وجوی ساده در گوگل به این موضوع پی خواهید برد. متعاقبا امسال آشپزخانه‌های مشکی نیز 46 درصد بیشتر از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: 5 توصیه مهم برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه ای با وسایلی به رنگ مشکی


رنگ‌آمیزی آشپزخانه

رنگ‌آمیزی دیوارها، مبلمان و جزئیات معماری آشپزخانه، ایده‌ای کاربردی است که به آشپزخانه‌های کلاسیک ظاهری مدرن می‌بخشد. تناژ رنگ‌های دوست‌داشتنی و زیبای خاکستری، در صدر رنگ‌های پرطرفدار سال 2020 هستند. به خاطر اهمیت رنگ آمیزی آشپزخانه ها تیم تحریریه پیت کت به طور مفصل در چندین مقاله مجزا به این مبحث پرداخته است. که برای شروع آموزش در این مبحث بهتر است از مطالعه مقاله " 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه" شروع کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

در کنار کابینت‌ها و مبلمان رنگ‌شده، از سنگ‌های مقاومی مثل بتن و سنگ مرمر که می‌توانند نمادی از طبیعت باشند استفاده کنید تا آشپزخانه‌ای بادوام و درعین‌حال مدرن داشته باشید.


آشپزخانه‌های رنگارنگ

علاقه به استفاده از رنگ‌های شاد و زنده مثل سبز و بنفش در دیزاین آشپزخانه، روز به ‌روز در حال افزایش است. طراحان دکوراسیون داخلی پیش‌بینی می‌کنند که ترکیب رنگ‌های شاد و وسایل چوبی و سنگی، یکی از گزینه‌های پرطرفدار سال 2020 برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن باشد.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

بیشتر بخوانید: ایده هایی خلاقانه برای ست کردن رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه

محبوب‌ترین رنگ سال 2020 برای دیزاین آشپزخانه، سبز است. علاوه‌بر سبز لجنی که به آشپزخانه‌های کلاسیک راه یافته است، سبز ملایم نیز طرفداران زیادی دارد و ظاهری مدرن به آشپرخانه می‌دهد. همچنین می‌توانید با ترکیب سبز کم‌رنگ و رنگ‌های طبیعی، به آشپزخانه‌ی مدرن‌تان بافت و گرمای بیشتری ببخشید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

تناژ رنگ‌های روشن مثل صورتی چرک، سبز ملایم و خاکستری کم‌رنگ نیز ظاهری شاد و باطراوت به آشپزخانه می‌بخشند.

در گوگل میزان جست‌وجوی عبارت «دیزاین آشپزخانه سبز» در سال 2019، 50 درصد نسبت به سال 2018 افزایش داشته است. همچنین آمار ها نشان می‌دهند که عبارت «آشپزخانه‌های زرد» نیز توسط بسیاری از کاربران جست‌وجو شده است و این یعنی این روزها افراد در انتخاب رنگ آشپزخانه، جسارت بیشتری به خرج می‌دهند.


​​​​​​​رنگ شرابی نیز یکی از رنگ‌های گرم و پرطرفدار سال 2020 است. در بسیاری از آشپزخانه‌های امسال، ترکیب کابینت‌های ذغالی با وسایل شرابی یا کابینت‌های شرابی دیده می‌شود.


بهترین ایده ها برای سازمان‌دهی هوشمندانه‌ وسایل آشپزخانه

این روزها همه جا حرف از ترفندهای هوشمندانه سازمان‌دهی وسایل آشپزخانه است. ما برای آشپزی و تمیزکاری به وسایل زیادی نیاز داریم، ولی برای مرتب نگه داشتن آشپزخانه باید بسیاری از این وسایل را مخفی کنیم و روی کابینت‌ها را تاجایی‌که ممکن است خلوت کنیم. جای نگرانی نیست چرا که ترفندهای زیادی برای این کار وجود دارد. 

برای سازمان‌دهی هرچه بهتر وسایل آشپزخانه می‌توانید از جزیره‌های چندمنظوره با صندلی‌های مخصوص، لوازم برقی توکار و درهای کشویی استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

میز صبحانه‌ مخفی هم یکی از محبوب‌ترین ایده‌های امسال است که علاوه‌بر این که میزی جمع‌وجور و دوست‌داشتنی است، کتری و تُستر را نیز مخفی می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

اگر داخل آشپزخانه فضای کافی برای نصب کابینت ندارید، می‌توانید مثل صاحب‌ این خانه وسایل‌تان را داخل کمد نزدیک آشپزخانه بچینید. 


سازگاری وسایل و لوازم آشپزخانه با محیط‌ زیست

با ورود به سال ۲۰۲۰ تحقیقات نشان می‌دهند که سازگاری لوازم خانگی با محیط ‌زیست یکی از دغدغه‌های مصرف‌کنندگان شده است. چرا که امروزه بسیاری از افراد حامی محیط ‌زیست‌اند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

مصرف‌گرایی اخلاقی، زمانی معنا پیدا می‌کند که ردپای کربن را از خانه‌هایمان پاک کنیم و وسایلی که آسیبی به محیط‌زیست نمی‌زنند را جایگزین کنیم.

تفکیک زباله، استفاده از شیر آب استاندارد و با فشار مناسب و اجاق‌ گازهای القایی که از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کنند، گام‌هایی به سمت حفظ محیط ‌زیست هستند.

تولیدکنندگان وسایل آشپزخانه نیز بر ساخت وسایلی که گاز کربن‌دی‌اکسید تولید نمی‌کنند و به محیط زیست آسیب می‌زنند، تمرکز کرده‌اند.


استفاده از لوازم برقی توکار در آشپزخانه

همان‌طورکه گفته شد، راحتی و کارایی، دو ویژگی اصلی آشپزخانه‌های سال 2020 هستند، پس طبیعی است که اگر علاقه‌ی صاحب‌خانه‌ها به لوازم برقی توکار، که متناسب با سبک زندگی مدرن هستند و نیاز به مراقبت چندانی ندارند، 160 درصد افزایش یافته باشد. 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

اغلب مردم ایده‌ خرید لوازم برقی توکار آشپزخانه را قدیمی و از مد‌رفته می‌دانند ولی طراحان امروزی مجددا به این ایده رو آورده‌اند. لوازم برقی توکار می‌توانند بسیار مدرن باشند، چراکه در معرض دید قرار ندارند و ظاهری منحصربه‌فرد به آشپزخانه می‌دهند. مخصوصا اگر محیط اطرافشان زرد کرومی باشد.


اپن، ایده ای جذاب برای آشپزخانه های کوچک 

این روزها آشپزخانه‌های اپن، بسیار پرطرفدار هستند. طی ده سال اخیر معماران دیوار بین آشپزخانه و حال و پذیرایی را حذف و ظاهری یکپارچه‌تر به خانه داده‌اند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

یک ال‌سی‌دی بزرگ، یک دست مبل و کابینت ساده با گل و گیاه، علاوه‌ بر این‌که خانه را بزرگ‌تر و جادارتر نشان می‌دهد، آشپزخانه و پذیرایی را نیز هم جدا می‌کند. مبل‌های یکپارچه، آشپزخانه‌های اپن را بزرگ‌تر نشان می‌دهند و به دکور نهایی خانه ظاهری یک‌دست می‌دهند.


ایجاد تضاد در بین رنگ های دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از رنگ‌های متضاد در دیزاین آشپزخانه بسیار باب شده است. تضاد بین دیوار و کابینت‌های هوایی یا انتخاب جزیره‌‌ای رنگارنگ و شاد، ظاهری چشمگیر به آشپزخانه‌ مدرن شما می دهد. از رنگ‌های متضاد در دیزاین بخش‌هایی مثل داخل کشوها و کابینت‌ها، که در معرض دید نیستند و امروزه به اندازه‌ی بخش‌های بیرونی مورد توجه قرار می‌گیرند، نیز استفاده می‌شود. 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

امسال کابینت‌های دو رنگ به طور ویژه انواع مدل های کابینت های هایگلاس دو رنگ بسیار پرطرفدارند. چراکه به عقیده‌ طراحان، این کابینت‌ها ظاهری شاد، زنده و زیبا به آشپزخانه می‌دهند. ترکیب رنگ‌های تیره با رنگ‌های شاد و روشن، عمق، تضاد و زیبایی آشپزخانه‌ شما را دو چندان می‌کند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

البته فراموش نکنید که برای ایجاد تضاد، علاوه‌بر رنگ‌ها، می‌توانید بافت‌های مختلف را نیز با هم ترکیب کنید. مثلا در کنار وسایل چوبی از وسایل فلزی استفاده کنید.


استفاده از نردبان، ایده ای نو برای دکوراسشیون آشپزخانه مدرن

طراحان امروزی در بسیاری از فضاها از نردبان استفاده می‌کنند. نردبان، زیبایی و کارایی آشپزخانه‌های کلاسیک را چند برابر و دسترسی به بخش‌های بالایی را راحت‌تر می‌کند. البته المان های اصلی آشپزخانه های کلاسیک بسیار گسترده هستند که استفاده از نردبان یکی از ایده های خوب برای این سبک دکوراسیون است.

نردبان یکی از اجزای اصلی آشپزخانه‌هایی که از ابتدا آشپزخانه نبوده‌اند و با کمی تغییر و تحول تغییر کاربری داده‌اند، است.


تکنولوژی، دروازه ای جدید برای دکوراسیون آشپزخانه ها

با توجه به تغییر سبک زندگی افراد، دیزاین آشپزخانه‌های مدرن و امروزی بدون استفاده از تکنولوژی، که علاوه‌بر کارایی جنبه‌ی زیبایی نیز دارد، غیرممکن است. 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

تکنولوژی سال‌هاست که وارد دکوراسیون آشپزخانه‌ها شده است. تاجایی‌که امروزه در تمام آشپزخانه‌ها اجاق گاز، جاروبرقی و یخچال و فریزر وجود دارد. با پیشرفت تکنولوژی، لوازم برقی با قابلیت اتصال به وای‌فای و کنترل از طریق موبایل نیز وارد بازار شده‌اند.


استفاده از شیر آب جوش شما را از سماور و کتری در آشپزخانه های مدرن بی نیاز میکند

دیگر نیازی به جوشاندن آب نیست! چراکه با استفاده از شیر آب جوش، بدون اتلاف انرژی و در کوتاه‌ترین زمان آب جوش خواهید داشت. وقتی از کتری استفاده می‌کنیم، ممکن است بیش از نیازمان آب بجوشانیم ولی شیر آب جوش ذره‌ای انرژی و آب را هدر نمی‌دهد.
نصب شیر آب جوش، 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این یعنی امروزه این شیرها یکی از اجزای اصلی آشپزخانه‌ها به حساب می‌آیند.

با توجه به تغییر شیوه‌ی انجام کارهای روزمره مثل آشپزی و پذیرایی از مهمان‌ها، پیش‌بینی می‌شود که افراد بیشتری شیر آب جوش را جایگزین کتری کنند.


استفاده از جزیره به عنوان میز ناهارخوری در آشپزخانه

سال‌هاست که جزیره، یکی از اجزای اصلی آشپزخانه‌های اپن شده است ولی امروزه از آن به عنوان میز ناهارخوری نیز استفاده می‌شود. جزیره در آشپزخانه علاوه ‌بر این‌که آشپزخانه را از پذیرایی جدا می‌کند، این امکان را به شما می دهد که با خرید صندلی اپن و اضافه کردن آنها جزیره آشپزخانه را به میز ناهارخوری، میز کار و مکانی برای گفت‌وگوهای خانوادگی تبدیل کنید. اگر به بازی‌های گروهی و خانوادگی علاقه دارید حتما از این ایده استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020


بکار گیری از انواع سنگ تزیینی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

امسال اکثر طراحان، برای دیزاین کابینت‌ها و کانتر، سنگ‌های چینی که مقاوم و سبک هستند و در ضخامت‌های مختلفی عرضه می‌شوند را انتخاب می‌کنند. این سنگ‌های زیبا که طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، با ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، می‌توانند روی دیوار نصب و به عنوان سطوح تزیینی استفاده شوند. 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

 سنگ‌های سیمانی مرمرنما که سال گذشته بسیار محبوب بوده‌اند، امسال نیز مورد استقبال قرار گرفته‌اند. اکثر طراحان، سنگ‌های مرمرنمای قهوه‌ای که ظاهری لوکس به آشپزخانه می‌دهند را پیشنهاد می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود سنگ‌های روشن و مرمرنما و سطوح اکریلیکی که از نظر زیبایی با سنگ‌های طبیعی برابری می‌کنند، مقرون‌به‌صرفه‌ترند و ظاهری لوکس و مجلل به آشپزخانه می‌دهند نیز در صدر سنگ‌های پرطرفدار امسال باشند.

قفسه و شلف دیواری باز برای آشپزخانه‌های کوچک

قفسه‌های مخفی بسیار پرکاربردند، با این ‌وجود می توانید با خرید انواع شلف و باکس دیواری و استفاده از آنها در آشپزخانه فضا را دل‌بازتر نشان دهید و ظاهری زیبا به آن می‌دهند نیز گزینه‌ی مناسبی برای دیزاین آشپزخانه هستند. 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

طی ده سال اخیر، خانه‌ها روز به‌ روز کوچکتر شده‌اند و ترفندهای سازماندهی وسایل اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. شما هم می‌توانید مثل طراح این آشپزخانه، وسایلی که معمولا روی کابینت قرار می‌دهید را در شلف‌های فلزی دیواری بچینید تا علاوه ‌بر داشتن آشپزخانه‌ای مرتب و زیبا، به‌راحتی به وسایل موردنیازتان دسترسی پیدا کنید. اگر شما هم به استفاده از قفسه و شلف دیواری علاقه دارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله "نحوۀ قفسه‌بندی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه" سر بزنید و با کمک آن بهترین ایده ها را برای قفسه بندی آشپزخانه خود را به دست بیاورید.

اگر طرفدار سبک مینیمالیستی هستید، زیباترین ظروف و وسایلتان را در شلف‌های دیواری بچینید و از گل و گیاه یا دکوری‌های کوچک برای تزیین شلف‌ها استفاده کنید. 


 بتن هنوز هم پرطرفدار است!

 امسال، بتن که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است، از پرطرفدارترین متریال‌های به‌کار رفته در دیزاین آشپزخانه است. بتن، سطحی مقاوم و محکم برای کابینت‌هاست، هم‌خوانی خوبی با چارچوب درها دارد و ظاهر خسته‌کننده‌ی آشپزخانه را به‌خوبی تغییر می‌دهد. جزیره یا کاشی‌های بتنی، ظاهری صنعتی و شیک به آشپزخانه می‌دهند، تنوع بافت و رنگ آن را بالا می‌برند و امسال بسیار مد شده‌اند.


کلام آخر برای چیدمان آشپزخانه مدرن به سبک سال 2020

تا به این جای مقاله با هم نکات بسیاری درباره نحوه چیدمان دکوراسیون آشپزخانه شیک و مدرن را بررسی کردیم. و با هم المان هایی که باعث می شود دکوراسیون آشپزخانه ی معمولی به دکوراسیونی مدرن و شیک تبدیل شود، آشنا شدیم. امیدواریم این مطالب به شما در برداشتن گامی بزرگ در رسیدن به دکوراسیونی مدرن ایده آل برای آشپزخانه خود، کمک کند. البته اگر شما علاقه شما به سبک دکوراسیون مدرن بیشتر از معمول است و تقریبا به عشق تبدیل شده است، توصیه می کنیم برای این که بهتر ادامه مسیر دیزان آشپزخانه مدرن خود را طی کنید حتما مقاله "5 نکته طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز" را با دقت چندین برابر مطالعه کنید و حتما نکاتی که در آن بررسی کرده ایم را یادداشت کنید. 

همچنین امیدواریم که نقطه نظرات و حتی تجربیات ارزشمند خود را که در پروسه چیدمان دکوراسیون آشپزخانه به دست آوردید را با و دیگر مخاطبان عزیز و محترم مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید. 

خرید انواع شلف دیواری برای آشپزخانه مدرن

همان طور که در قبلا به آن اشاره کردیم یکی از معضلات آشپزخانه های امروزه کمبود فضاست. یکی از بهترین راه ها برای عبور از مشکل کمبود فضا در آشپزخانه استفاده از انواع مدل های شلف و باکس دیواری است. چون شلف ها به دکوراسیون آشپزخانه نه تنها ها نمایی مدرن و شیک می دهد بلکه به طور استاندارد و خلاقانه فضای زیادی برای شما در آشپزخانه ذخیره خواهد کرد. به شما پیشنهاد می کنیم برای خرید بهترین مدل شلف و باکس دیواری برای آشپزخانه به مدل های فروشگاه اینترنتی بلج حتما سر بزنید و آنها را بررسی کنید.
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید