خانه اتاق خواب نور و رنگ اتاق خواب 5 نکته کلیدی برای انتخاب رنگ اتاق خواب های مدرن

5 نکته کلیدی برای انتخاب رنگ اتاق خواب های مدرن

زمان مطالعه : 

4 دقیقه


​​​​​​​اتاق خواب منطقه ی امن شخصی شما برای استراحت کردن و رسیدن به آرامش است. که یکی از مهم ترین عناصر تاثیرگذار در دکوراسیون آن رنگ ها هستند. رنگ ها و معنی ای که هر کدام دارند در طول قرن ها شکل گرفته اند. 


احتمالا تا به حال دقت کرده اید که وقتی در اتاقی هستیم، رنگ دیوار اتاق خواب و عناصر مختلف دکوراسیون بر ما تاثیر می گذارند. به طوری که روحیات ما با دیدن رنگ های مختلف، از یک طیف رنگ به طیفی دیگر دچار تغییر می شوند. بسیاری از افراد رنگ های ملایم و آرام را برای دکوراسیون اتاق خواب خود ترجیح می دهند. ولی برخی دیگر رنگ های قوی و عمیق را انتخاب مناسب تری برای دکوراسیون اتاق خواب می دانند تا به آنها حس سرحال و پرانرژی بودن ببخشد. اما چه رنگ هایی برای دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنیم تا علاوه بر نتیجه رضایت بخش، یک اتاق خواب مدرن هم داشته باشیم؟ در ادامه به بررسی پنج نکته ی کلیدی برای انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق خواب مدرن می پردازیم. لطفا با ما همراه باشید.


1. برای داشتن اتاق خواب مدرن رنگ خنثی انتخابی منطقی است 


برای داشتن اتاق خواب مدرن رنگ خنثی انتخابی منطقی است 


رنگ های خنثی همیشه یک انتخاب منطقی و کلاسیک برای دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شوند. محبوب ترین رنگ های خنثی شامل رنگ عاجی، قهوه ای، مشکی، خاکستری و سفید می شوند.

شاید برخی رنگ های خنثی را خسته کننده بدانند اما آنچه در واقعیت شاهد آن هستیم با این دیدگاه کیلومترها تفاوت دارد.

از جمله مزایای رنگ های خنثی می توان به ایجاد زمینه ای مناسب برای استفاده از طرح و الگوهای مختلف، راحت ساختن تغییر دکوراسیون و تداخل نداشتن آنها با سبک ها و استایل های مختلف اشاره کرد. 

رنگ های خنثی پس زمینه ی مناسبی برای اتاق خواب ایجاد می کنند؛ زیرا آنها با رنگ های قوی ای که برای دیگر عناصر دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند، سازگاری بالایی دارند.  یادگیری اینکه چگونه از رنگ های خنثی در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنیم، به این معنا است که ته رنگ هر یک از این رنگ های خنثی را نیز بشناسیم. بعنوان مثال رنگ سفید، به ندرت سفید خالص است.

بیشتر بخوانید: با معجزه رنگ سفید در دکوراسیون اتاق خواب بیشتر آشنا شوید 

رنگ ها اغلب با طیف هایی از رنگ هایی همچون صورتی، آبی، زرد و یا قهوه ای ترکیب می شوند تا ته مایه ای جزئی از آنها در رنگ نهایی وجود داشته باشد. پس بعنوان مثال ته مایه ی رنگی که برای دیوارهای اتاق خواب خود استفاده کرده اید نیز باید با رنگ دیگر عناصر دکوراسیون متناسب باشد.


2. برای رسیدن به آرامش در اتاق خواب به سراغ رنگ های پاستلی بروید 


برای رسیدن به آرامش در اتاق خواب به سراغ رنگ های پاستلی بروید 


رنگ های پاستلی رنگ هایی ملایم و آرامش بخش هستند که به دکوراسیون حس تازگی می دهند. از بهترین رنگ های پاستلی برای دکوراسیون اتاق خواب می توان به آبی ملایم، صورتی روشن، سبز، زرد و بنفش کم رنگ اشاره کرد. دکوراسیونی که در آن از رنگ های پاستلی استفاده شود، شکوه و جلوه ی خاصی می گیرد. برای اینکه ظاهر پیچیده ای به رنگ های پاستلی دکوراسیون ببخشید، در کنار آنها از وسایل رنگ و رو رفته ی قدیمی مورد علاقه ی خود و رنگ خاکستری روشن استفاده کنید. 

اگر نمی خواهید درصد زیادی از پالت رنگی خود مثلا دیوارها و سقف را به رنگ های پاستلی اختصاص دهید، می توانید با انتخاب این رنگ ها برای عناصر کوچک تر از حس و حال متفاوتی که به دکوراسیون شما می بخشند، بهره مند شوید. 


3. با  رنگ های قوی به اتاق خواب خود طراوت ببخشید


5 نکته کلیدی برای انتخاب رنگ اتاق خواب های مدرن


اگر به رنگ های قوی علاقه مند هستید، چرا در دکوراسیون اتاق خواب خود از آنها استفاده نکنید و حس خوب ناشی از آن را به خود هدیه ندهید؟ بعنوان مثال اگر عاشق رنگ های شادی هستید که تازگی و طراوت به محیط می بخشند، رنگ سبز را امتحان کنید. ترکیبات پرانرژی ای همچون زرد و قهوه ای مایل به خاکستری یا مرجانی و سبز تیره از دیگر گزینه های روی میز برای شما خواهند بود. 


4. از رنگ تیره چطور باید در اتاق خواب مدرن استفاده کرد؟


5 نکته کلیدی برای انتخاب رنگ اتاق خواب های مدرن


در اینجا به بررسی نکاتی در زمینه ی استفاده از رنگ های تیره در دکوراسیون اتاق خواب مدرن به ویژه آنهایی که فضای کوچکی دارند، می پردازیم:
- از یک رنگ تیره برای تمام دیوارهای اتاق استفاده نکنید.
- برای یکی از دیوارها از رنگ تیره ی مورد علاقه خود استفاده کنید و برای بقیه ی دیوارها یک رنگ روشن تر انتخاب کنید.
- اگر طول دیوارهای اتاق شما کم هست، می توانید برای طولانی ترین دیوار از یک رنگ تیره استفاده کنید تا در دکوراسیون شما برجسته تر شود. 

در هر صورت به یاد داشته باشید که این رنگ های روشن هستند که فضا را بزرگ تر نشان می دهند و رنگ های تیره برعکس عمل می کنند. همچنین اگر نور طبیعی زیادی به اتاق خواب شما راه داشته باشد، باعث بزرگ تر به نظر رسیدن آن خواهد شد. 


5. بهترین رنگ برای اتاق خواب مدرن بر اساس روانشناسی رنگ ها چیست؟

​​​​​​​

بهترین رنگ برای اتاق خواب مدرن بر اساس روانشناسی رنگ ها چیست​​​​​​​

اگر بخواهیم بر اساس قوانین مربوط به روانشناسی رنگ ها و تاثیری که رنگ ها بر روح و جسم ما دارند، رنگ دکوراسیون اتاق خواب مدرن خود را انتخاب کنیم، شاید بتوان گفت که رنگ های آبی، زرد و قهوه ای بهترین گزینه ها خواهند بود. رنگ آبی یک رنگ آرامش بخش و دلپذیر است که می تواند کیفیت خواب شما را ارتقا بخشد. رنگ زرد هم خمودگی و افسردگی را دور می سازد و هم در عین حال خواب شما را بهبود می بخشد. رنگ قهوه ای یک رنگ خنثی است که حس گرما و راحتی به دکوراسیون شما می بخشد. در این فضا شما خوابی آرام تر و استرسی کمتر را تجربه خواهید کرد.

از این که تا پایان این مطلب در مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم. حال شما با مطالعه این مطلب می توانید راحت تر برای انتخاب رنگ اتاق خواب خود اقدام کنید. همچنین اگر دوست داشتید در فرآیند انتخاب رنگ اتاق خواب مدرن خود، سوالی داشتید خوشحال خواهیم شد که سوال خود را با ما مطرح کنید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید