خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه 5 نکته طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

5 نکته طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

زمان مطالعه : 

5 دقیقه دقیقه

اگر می خواهید در جریان جدید ترین ایده های مربوط به دکوراسیون آشپزخانه  که در برترین مجلات دنیا در زمینه دکوراسیون مطرح می شوند، قرار بگیرید ولی وقت یا هزینه ی لازم برای اینکار را ندارید، با ما همراه باشید زیرا در اینجا به بررسی پنج ایده کاربردی برای تبدیل آشپزخانه شما به یک آشپزخانه به روز پرداخته ایم.


بهترین بخش این ایده ها قابلیت ترکیب آنها با یکدیگر و رسیدن به یک دکوراسیون متناسب با سلیقه شما و زیبا است. پرداختن به جنبه های مختلف دکوراسیون آشپزخانه و کارهای زیادی که می شود در دکوراسیون آن انجام داد، خود در چندین مطلب مختلف می گنجد. به همین دلیل ما در این مطلب به بررسی یکی از بخش های فراموش شده یا کمتر مورد توجه واقع شده آشپزخانه یعنی دیوار آشپزخانه و ایده هایی جهت تبدیل آن به فوکال پوینت( نقطه کانونی) دکوراسیون شما خواهیم پرداخت.



1. راز طراحان در مورد رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه

5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

رنگ ها یکی از سریع ترین و ارزان ترین راه ها برای تغییر و به روز کردن دکوراسیون محیط به شمار می روند. اما آشپزخانه های رنگی و چشم نواز بطور تصادفی ایجاد نمی شوند. راز زیبایی آنها در این سه پالت رنگی است:

رنگ شماره یک: رنگ بخش هایی از آشپزخانه که قابل تغییر نیستند. این مورد می تواند شامل رنگ کابینت ها یا صفحه کابینت باشد.
رنگ شماره دو: رنگی خنثی که مکمل رنگ شماره یک باشد. این رنگ پس زمینه دیوار آشپزخانه شما خواهد بود.
رنگ شماره سه: رنگی که آشپزخانه شما را خاص خواهد کرد. این رنگ اغلب رنگی غالب و دور از انتظار است که به پالت رنگ آشپزخانه شما می خورد. رنگ شماره سه به دکوراسیون آشپزخانه شما جلوه می بخشد و در بین این سه پالت رنگ به عنوان فوکال پوینت( نقطه کانونی ) عمل می کند.

عکس 5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

بهترین راه برای رسیدن به سه گروه پالت رنگ مورد نظر استفاده از مقدار اندکی از رنگ هایی که دوست دارید و ترکیب آنها برای رسیدن به ترکیب نهایی  دلخواهتان هست.



2. فوکال پوینت(نقطه کانونی) در دکوراسیون آشپزخانه

5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

سعی کنید از دید یک مهمان که برای اولین بار به خانه شما آمده است، به دکوراسیون آشپزخانه خود نگاه کنید. وارد آشپزخانه خود که می شوید، چه چیزی بیشتر از همه توجه شما را به خود جلب می کند؟ آیا آن بخش مورد علاقه دکوراسیون شماست؟ اگر نه، ترجیح می دهید چه چیزی جایگزین آن شود؟ آن نقطه و نزدیک ترین دیوار به آن را به عنوان فوکال پوینت خود در نظر بگیرید.


فوکال پوینت یا نقطه کانونی بخشی از دکوراسیون است که مرکز توجه به شمار می آید. فوکال پوینت در مقایسه با دیگر نقاط دکوراسیون آشپزخانه شما، خاص و برجسته است.


برای ایجاد یک فوکال پوینت از یکی از تکنیک های زیر استفاده کنید:

- رنگ قسمت فوکال پوینت دیوار آشپزخانه شما باید رنگ برجسته ای از پالت رنگی که طی سه شماره گفته شده انتخاب کردید، باشد.
- یک اثر هنری بزرگ روی دیوار فوکال پوینت خود آویزان کنید.
- از کاغذدیواری طرح دار برای آن قسمت از دیوار انتخاب کنید.

5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

برای دکوراسیون فوکال پوینت دیوار آشپزخانه خود جسارت به خرج دهید و از ایده‌ های جدید نترسید، چرا که فقط یک فوکال پوینت در دکوراسیون آشپزخانه خود دارید.

بیشتر بخوانید: نورپردازی چطور چشم ها را به نقطه کانونی آشپزخانه هدایت کند؟ 



3. شلف ها و قفسه های باز بر روی دیوار های آشپزخانه

5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

شلف ها و قفسه های باز از جدیدترین و به روز ترین مدل های قفسه برای آشپزخانه به حساب می آیند. پس اگر آشپزخانه خود را با تغییر رنگ و فوکال پوینت آن به روز کرده اید، حالا نوبت به استفاده از قفسه های باز است. فضای بصری که این قفسه ها ایجاد می کنند باعث روشن تر شدن دکوراسیون شما شود، البته ظروف و لیوان های ناهمسان با بقیه را همچنان باید در کابینت های خود نگه داری کنید.

بیشتر بخوانید: چطور از شلف ها و قفسه های دیواری در آشپزخانه خود استفاده کنیم؟ 

پس سعی کنید یکی از کابینت‌ های خود را با قفسه باز جایگزین کنید و در راستای برجسته کردن آن نیز می توانید از لامپ های ال ای دی برای روشنایی در قسمت زیری آن استفاده کنید.



4. تزئین حرفه ای دیوار آشپزخانه

5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

برای تزئین دیوار آشپزخانه خود کلکسیونی از وسایل مورد علاقه تان را استفاده کنید، با اینکار یک دیوار معمولی را تبدیل به یک اثر هنری شخصی و جذاب خواهید کرد. برای رسیدن به این گالری دیواری می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

- قاب عکس های طرح دار
- سبدها
- کاغذدیواری یا پارچه های برجسته و شکل دار
- ظروف وینتج
- قاب های خالی و قدیمی در اندازه های مختلف
- انواع آینه

5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

هیچ قانون ثابتی برای ایجاد گالری دیواری وجود ندارد و این کاملا بستگی به خلاقیت و سلیقه خود شما دارد. شما می توانید اشیا را بطور متقارن، بر اساس الگوی خاصی یا درهم و بر هم و بدون الگوی خاصی روی دیوار قرار دهید. برای صرفه جویی در زمان قبل از آویزان کردن اجزا، آنها را روی زمین آماده کنید و سپس آویزان کنید.



5- نقاشی تخته گچی، اثری هنری در آشپزخانه

یک اثر هنری تخته گچی یک کار هنری جالب، متفاوت و به صرفه است و راه خوبی برای تزئین دیوار است.  رنگ مشکی توجه را به خود جلب می کند و بهترین پس زمینه برای اینکار خود خواهد بود. اگر فضای خالی برای نصب این تخته گچی ندارید، می توانید سطح یک در یا کابینت را به آن اختصاص دهید.

5 ایده ی طلایی برای تزیین آشپزخانه مدرن و به روز

از این که تا پایان این مطلب همراه ما بودید بسیار متشکریم. ما با هم در این مطلب با 5 ایده جذاب برای تزیین و بروز کردن دکوراسیون اتاق خواب و به طور اختصاصی دیوار آشپزخانه آشنا شدیم. همان طور که پیش تر اشاره کرده بودیم شما می توانید با استفاده از این ایده ها و همچنین خواست و سلیقه خودتان بهترین تصمیم و نتیجه را برای تزیین آشپزخانه بگیرید. در ضمن دوستان بسیار خوشحال می شویم اگر تجربه ی خود را در زمینه تزیین آشپزخانه خود با ما و دیگر مخاطبان مجله پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید