خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه، جذاب‌ترین آشپزخانه دنیا در منزل شما

ایده‌های دکوراسیون آشپزخانه، جذاب‌ترین آشپزخانه دنیا در منزل شما

زمان مطالعه : 

17 دقیقه

همه ما ساعات زیادی از روز را به بهانه آشپزی کردن یا صرف وعده‌های غذایی در آشپزخانه سپری می‌کنیم. بنابراین به جرات می‌توان گفت که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه است و زیبایی آن تاثیر زیادی بر روحیه و اشتهای اعضای خانواده دارد. 

با این‌حال علاوه‌بر جذابیت و زیبایی، ویژگی‌های کاربردی آشپزخانه نیز اهمیت زیادی دارند. همین امر طراحی دکوراسیون آشپزخانه را به کاری چالش‌برانگیز و کمی پیچیده تبدیل کرده است. در این مقاله مجله اینترنتی پیت کت با تمام ریزه‌کاری‌ها و جذاب‌ترین ایده‌های طراحی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه آشنا خواهیم شد. در ادامه همراه ما باشید


طراحی دکوراسیون آشپزخانه، هنر طراحی در قلب خانه

به‌طور کلی طراحی دکوراسیون آشپزخانه شامل چند قسمت اصلی می‌شود:

- طراحی دیوارها: رنگ و طرح دیوارها، زمینه اصلی آشپزخانه را تعیین می‌کنند. پس طراحی دکوراسیون آشپزخانه را با دیوارها شروع کنید.

- انتخاب کابینت‌ها: بعد از طراحی دیوارها، مهم‌ترین بخش طراحی آشپزخانه انتخاب کابینت‌هاست. تاجایی‌که نمای کلی آشپزخانه در گرو انتخاب صحیح کابینت‌هاست.

- انتخاب سنگ کانتر: می‌دانیم که بیشتر مراحل آشپزی روی سنگ کانتر انجام می‌شود. پس انتخاب سنگ کانتر مقاوم و درعین‌حال زیبا، اهمیت زیادی دارد و مهارت و دقت خاصی می‌طلبد. 

- انتخاب کف‌پوش‌: بخش زیادی از راحتی کار در آشپزخانه به کف‌پوش‌ها بستگی دارد. بنابراین از جنس، کیفیت و مقاومت کف‌پوش‌های موردنظرتان در برابر ضربه و خیس شدن اطمینان حاصل کنید.

- طراحی سقف: سقف نیز می‌تواند بر زیبایی و کاربرد آشپزخانه تاثیر زیادی داشته باشد و در طراحی آن، سبک و سلیقه صاحب‌خانه حرف اول را می‌زند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه


از چه ایده‌های جذابی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه استفاده کنیم؟

 بسیاری از افراد خلاقیت زیادی برای انتخاب متریال و طراحی قسمت‌های اصلی آشپزخانه، که در بخش قبل معرفی شدند، به خرج نمی‌دهند. با این‌حال ایده‌های جذاب و متفاوتی برای طراحی هر یک از این قسمت‌ها وجود دارند. در این بخش به معرفی این ایده‌ های دکوراسیون آشپزخانه می‌پردازیم.


1. طراحی دیوارها

- طراحی دیوارها با کاشی‌ طرح ‌دار، ایده کلاسیکی است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود. کاشی به‌راحتی تمیز می‌شود و ازاین‌ رو مناسب‌ترین گزینه برای دیوارهای آشپزخانه است. امروزه کاشی‌های موجود در بازار طرح‌های متنوع و مختلفی دارند. مثلا کاشی‌ های گل ‌گلی با زمینه صورتی یا بنفش یا کاشی ‌های شطرنجی سبزرنگ، ظاهری بانشاط و سرزنده به آشپزخانه می‌دهند. 

دیزاین آشپزخانه با کاشی های طرحدار

- اگر طرفدار سادگی هستید، کاشی‌های ساده بهترین گزینه برای شما هستند. سفید پرطرفدارترین رنگ برای کاشی‌های آشپزخانه است و ترکیب خوبی با کابینت‌های تیره ایجاد می‌کند. ناگفته نماند که کاشی‌های سفید امسال بسیار ترند هستند.

- اگر طرفدار اِلِمان‌های طبیعی هستید، دیوارها را با روکش سنگی که ظاهری طبیعی و روستیک به آشپزخانه می‌دهند دیزاین کنید. کافیست این روکش‌ها را روی بخش کوچکی از دیوارها بچسبانید و مابقی دیوار را با رنگ‌هایی از قبیل زرد یا خاکستری رنگ کنید. 

- از آن‌جایی‌که بخش کوچکی از دیوارهای آشپزخانه در معرض دید قرار دارند، می‌توان از سنگ گران‌قیمتی مثل مرمر برای دیزاین آن‌ها استفاده کرد. سنگ مرمرهای کلاسیک، سفید یا سیاه هستند با هر چیزی به‌راحتی ست می‌شوند. بااین‌حال اگر ریسک‌پذیر هستید از مرمر رنگی استفاده کنید. 

ایده دکوراسیون آشپزخانه با سنگ مرمر

- نصب کاغذ دیواری، یکی از روش‌های پرطرفدار و مقرون‌به‌صرفه برای دیزاین دیوارهای آشپزخانه است. اگر به فکر تغییر سریع و آسان دکوراسیون آشپزخانه هستید ولی بودجه کافی در اختیار ندارید از این روش استفاده کنید.


2. انتخاب کابینت‌ها

- کابینت‌های چوبی، ظاهری گرم و دوستانه به آشپزخانه می‌دهند و هیچ‌وقت قدیمی و تکراری نمی‌شوند. از این ‌رو یکی از مناسب‌‌ترین گزینه‌های موجود هستند. درصورتی‌که تصمیم به خرید کابینت‌ چوبی گرفته‌اید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که چوب‌های روشن در کنار کاشی‌های طرح‌دار و سنگ کانتر تیره و چوب‌های تیره در کنار دیوارهای سفید یا روشن زیباتر به نظر می‌رسند. 

دکوراسیون آشپزخانه با کابینت های چوبی

- کابینت‌های رنگی در انواع مات و هایگلاس در دسترس‌اند. هنگام خرید کابینت‌های مات یا هایگلاس، به غیر از سفید به رنگ‌هایی مثل بادمجانی، نارنجی، قرمز، آبی و حتی زرد فکر کنید. در نظر داشته باشید که کابینت‌های مشکی برای آشپزخانه‌های مدرن مناسب‌ترند و مکمل خوبی برای سنگ کانتر مرمری و دیوارها و سقف سفید، هستند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب کابینت های هایگلاس 


3. انتخاب سنگ کانتر و جزیره

- سنگ کانتر گرانیتی، ظرافت خاصی به آشپزخانه می‌دهد، بسیار بادوام و باب سلیقه اکثر افراد است و با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف هم‌خوانی دارد. خبر خوب این که سنگ‌های گرانیتی در رنگ‌های مختلف در دسترس‌اند و انتخاب آن‌ها کاملا به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد. 

دکوراسیون آشپزخانه با کانتر گرانیتی

- سنگ کانتر مرمری، کمی گران‌قیمت است ولی ارزش هزینه کردن را دارد. چرا که این سنگ‌ها با تاثیر بی‌نظیری که بر ظاهر آشپزخانه می‌گذارند، هیچ جایگزینی ندارد. سنگ مرمر نیز مانند سنگ گرانیت در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شود. 

- سنگ صابونی، سنگ طبیعی دیگری است که معمولا به رنگ خاکستری تیره است و ظاهری آنتیک و جذاب به آشپزخانه می‌‌دهد.

- فراموش نکنید که جذابیت و زیبایی سنگ کانتر، نباید فدای دوام و پایداری آن شود. استیل یکی از متریال‌های بادوام و زیبایی است که می‌تواند جایگزین سنگ کانتر شود و گزینه مناسبی برای طرفداران سبک صنعتی است. 


4. انتخاب کف‌پوش

- سرامیک یا کاشی‌های سنگی، یکی از زیباترین و متداول‌ترین گزینه‌های موجود برای دیزاین کف آشپزخانه هستند و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند.

- کف‌‌پوش‌های چوبی، از ترندهای پرطرفدار و فوق‌مدرن 2021 هستند. این کف‌پوش‌ها در تناژ‌های مختلف در دسترس‌اند و از این‌ رو در هر آشپزخانه‌ای و با هر سبکی قابل‌استفاده‌اند. 

چیدمان آشپزخانه با کفپوش چوبی

- کف‌پوش‌های لمینت گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری هستند. این کف‌پوش‌های مصنوعی به لطف لایه‌های رزین، شباهت زیادی به سرامیک و کف‌پوش چوبی دارند.


5. طراحی سقف

- سقف اکثر آشپزخانه‌ها سفید است. با این‌حال اگر جسارت بیشتری دارید و ترجیح می‌دهید جذابیت‌های بصری بیشتری به آشپزخانه اضافه کنید، همه یا بخشی از سقف را چوبی کنید. 

طراحی و دیزاین آشپزخانه

حال که با متریال‌های مناسب برای دیزاین بخش‌های اصلی آشپزخانه آشنا شدید، نوبت به انتخاب رنگ و نورپردازی آشپزخانه می‌رسد. 


رنگ‌های مناسب برای آشپزخانه، حس طراوت و سرزندگی

از نظر روانشناسی، تاثیر رنگ‌ها بر اشتها و روحیه افراد به اثبات رسیده است. بسته به سبک و سلیقه صاحب‌خانه، رنگ‌های مختلف می‌توانند در دیزاین آشپزخانه استفاده شوند و بدون این‌که هزینه چندانی به دنبال داشته باشند، طراوت و شادابی را برای آن به ارمغان بیاورند. اغلب از سه رنگ مختلف برای دیزاین آشپزخانه استفاده می‌شود. انتخاب این سه رنگ تصادفی نیست: 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن


1. رنگ اول، رنگ فعلی آشپزخانه است و به‌راحتی قابل‌تغییر نیست. مثلا رنگ کابینت‌ها یا کانتر در این دسته قرار می‌گیرد.

2. رنگ دوم به سلیقه شما انتخاب می‌شود و رنگ زمینه آشپزخانه خواهد بود. بهتر است این رنگ، با رنگ اول هم‌خوانی داشته باشد. برای راحتی کار سراغ رنگ‌های خنثی بروید.

3. رنگ سوم، آشپزخانه شما را متفاوت و منحصربه‌فرد می‌کند. پس بهتر است رنگی زنده و شاد باشد. برای انتخاب اکسسوری‌های آشپزخانه به این رنگ فکر کنید.

بیشتر بخوانید: 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ آشپزخانه 

حال با توجه به این نکات به معرفی چند ترکیب رنگی مناسب برای آشپزخانه می‌پردازیم.

- انتخاب یک پالت رنگی مشخص برای کف‌پوش‌ها و کابینت‌ها و ترکیب آن با دیوارها و سقف چوبی، ظاهری دنج و دوست‌داشتنی به آشپزخانه می‌دهد. ترکیب رنگ‌های مختلف با المان‌های چوبی برای دیزاین آشپزخانه‌های روستیک بسیار مناسب است.

- کاشی‌های قرمز مایل به قهوه‌ای، بدون این که افراط‌گرایانه به نظر برسند، ظاهری روستیک و گرم به آشپزخانه می‌دهند و مکمل خوبی برای لوازم برقی استیل و کابینت‌های رنگی هستند.

- اگر رنگ سفید را به عنوان رنگ غالب آشپزخانه انتخاب می‌کنید، با اضافه کردن لوازم برقی استیل، المان‌های چوبی یا یک نقطه کانونی خیره‌کننده، از یکنواخت و بی‌روح به نظر رسیدن آن جلوگیری کنید. 

دکوراسیون آشپزخانه سفید مشکی

- وسایل فلزی، ازجمله وسایل طلایی و برنجی، با رنگ جذابی که دارند می‌توانند به یکی از اجزای رنگی آشپزخانه تبدیل شوند و در آشپزخانه‌های روستیک، ترکیب خوبی با المان‌های چوبی ایجاد می‌کنند. سطوح طلایی و براق نیز آشپزخانه را بسیار لوکس و مجلل می‌کند. 

- اگر تمام کابینت‌ها و دیوارها را سفید کرده‌اید، سقف را طرح‌ دار کنید. به عنوان مثال سقف سبز شطرنجی، مکمل خوبی برای دیوارها و کابینت‌های سفید است و هیچ‌وقت خسته‌کننده و تکراری نمی‌شود.

- ترکیب سیاه و سفید همیشه جذاب و منحصربه‌فرد است. مثلا به کاشی‌های سیاه و سفید این آشپزخانه توجه کنید.

- ترکیب سفید با رنگ‌های زنده مثل قرمز جیغ، در زیبایی و نشاط آشپزخانه تاثیر قابل‌توجهی دارد.

- اگر طرفدار سبک روستیک هستید، از رنگ سبز ملایم و المان‌های چوبی نهایت استفاده را ببرید. 

دکوراسیون آشپزخانه روستیک

- لوازم برقی رنگی، ممکن است کمی گران‌تر باشند ولی در زمینه‌ای از رنگ سفید بسیار خودنمایی می‌کنند و نقطه کانونی جذابی در آشپزخانه به وجود می‌آورند.

- اگر جسارت کافی دارید، تمام دیوارها و کابینت‌ها را رنگی کنید و بر خلاف چیزی که تا اینجا گفتیم، از رگه‌هایی از رنگ سفید برای ایجاد تنوع استفاده کنید.

- سبز لجنی نیز ازجمله رنگ‌هایی است که در کنار المان‌های چوبی و تناژ روشن رنگ قهوه‌ای، می‌تواند در دیزاین آشپزخانه استفاده شود.

- رنگ‌های سبز، سفید و آبی در کنار هم ترکیب زیبایی ایجاد می‌کنند و آرامش و ظرافت خاصی را برای آشپزخانه شما به ارمغان می‌‌آورند. 

- اضافه کردن وسایل و اکسسوری‌های زرد رنگ، شور و انرژی آشپزخانه شما را دو چندان می‌کند و با اکثر رنگ‌ها هم‌خوانی دارد.

- برای داشتن آشپزخانه‌ای شیک و باکلاس، هیچ چیز بیشتر از ترکیب رنگ‌های مشکی و طلایی معجزه نمی‌کند. 

دکوراسیون آشپزخانه مشکی و طلایی

- ترکیب رنگ‌های متضاد مثل آبی و نارنجی نشان‌دهنده جسارت و روحیه شاد صاحب‌خانه است و برای آشپزخانه مناسب است. 


نور، المانی که جذابیت ویژه به آشپزخانه می‌بخشد

نورپردازی، یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی دکوراسیون هر فضایی ازجمله آشپزخانه است. آشپزخانه، محل طبخ و صرف وعده‌های غذایی است و وجود نور کافی در آن، علاوه‌بر تاثیری که بر روحیه و اشتهای اعضای خانواده دارد، از آسیب‌های احتمالی حین آشپزی نیز جلوگیری می‌کند. با این‌حال نورپردازی اگر با سلیقه و خلاقیت صاحب‌خانه همراه شود، به یکی از المان‌های دکوراتیو آشپزخانه تبدیل می‌شود و جذابیت آن را دو چندان می‌کند. در ادامه ایده‌های خلاقانه و شگفت‌انگیزی را برای نورپردازی آشپزخانه معرفی خواهیم کرد. پس با لامپ‌های قدیمی و زشت خداحافظی کنید!

بیشتر بخوانید: آموزش نورپردازی واضح و ساده دکوراسیون آشپزخانه 


1. هیچ چیز بیشتر از چراغ‌های حصیری که در کنار المان‌های چوبی زیباتر به نظر می‌رسند، نمی‌تواند سبک روستیک آشپزخانه را تکمیل کند. برای ساخت این چراغ‌های زیبا تنها به یک سبد حصیری، طناب و چسب نیاز دارید. البته نمونه‌های حاضری هم در بازار موجود‌ند. 

دکوراسیون آشپزخانه با چراغ های حصیری

2.  چراغ‌های آویز فلزی بزرگ که از الوارهای چوبی سقف آویزان شده‌اند، بیش از هر چیز دیگری در این آشپزخانه جلب توجه می‌کنند.

3. بیشتر افراد لوسترهای کلاسیک و مجلل را برای پذیرایی و نشیمن انتخاب می‌کنند، ولی این لوسترها در آشپزخانه نیز کاربرد دارند و می‌توانند به نقطه کانونی آن تبدیل شوند.

4. این اصل را فراموش نکنید: هرچه روشن‌تر بهتر! پس حتی اگر پنجره‌های بزرگی دارید وسایل نورپردازی را از قلم نیندازید.

5. هم‌خوانی رنگ و طرح وسایل نورپردازی با سایر اجزا، نشان‌دهنده تعادل و یکپارچگی آشپزخانه است. 

6. چراغ‌های آویز فلزی در کنار کابینت‌های مشکی، بسیار لوکس و شیک به نظر می‌رسند و برای آشپزخانه‌های روستیک نیز مناسب هستند.

7. اگر شانس داشتن پنجره‌ای هرچند کوچک در آشپزخانه را دارید، فکر خرید پرده را از سرتان بیرون کنید و از نور طبیعی لذت ببرید.

8. نصب یک قاب ساده و زیبا روی پنجره، می‌تواند شما را از خرید پرده بی‌نیاز کند و ظاهر متفاوتی به آشپزخانه بدهد.

9. برای روشن‌تر کردن آشپزخانه در طول روز، چراغ‌های هالوژنی را به لیست وسایل نورپردازی اضافه کنید. این چراغ‌ها شب‌ها نور ملایم و رمانتیکی به آشپزخانه می‌دهند. 

چیدمان آشپزخانه

10. چسباندن یک طلق رنگی روی شیشه پنجره، ایده آسان و ساده‌ای است که یک نور رنگی زیبا به آشپزخانه شما هدیه می‌کند.

11. لامپ‌های ساده و معمولی تنها با اضافه کردن یک حباب شیشه‌ای بزرگ ظاهری متفاوت و جذاب پیدا می‌کنند.

12. امروزه لوسترها فانتزی مختلفی در دسترس‌اند. این لوسترها علاوه‌بر ویژگی کاربردی، ظاهر جذابی دارند و می‌توانند به‌تنهایی بار زیبایی یک اشپزخانه ساده را به دوش بکشند.
چیدمان وسایل، تکمیل پازل آشپزخانه 

مرحله آخر، تکمیل دکوراسیون آشپزخانه و چیدن وسایل و اکسسوری‌های مختلف است. در این بخش نکاتی را در خصوص انتخاب و چیدمان هر یک از این وسایل بررسی می‌کنیم.


1. ست ناهارخوری

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند وعده‌های غذایی را داخل آشپزخانه میل کنند. حتی در آشپزخانه ‌های کوچک هم می‌توانید میز ناهارخوری داشته باشید. به‌شرطی‌که هنگام انتخاب میز و صندلی‌ها به اندازه آشپزخانه توجه کنید. به عنوان مثال صندلی‌های کوچک که به‌راحتی زیر میز جا می‌شوند یا میزهای تاشو برای آشپزخانه ‌های کوچک مناسب‌ترند. 

بیشتر بخوانید: نکاتی که هنگام خرید میز ناهار خوری حتما باید بدانید 

اگر محدودیت فضا ندارید، میز ناهارخوری را وسط آشپزخانه قرار دهید. با این کار آشپزخانه‌ لوکس و زیبایی خواهید داشت. ولی اگر ترجیح می‌دهید فضای آزاد بیشتری در اختیار داشته باشید، میز ناهارخوری را کنار یکی از دیوارها بچینید. 

ست میز ناهار خوری


2. سازمان‌دهی وسایل آشپزخانه

بخش عمده‌ای از ویژگی‌های کاربردی آشپزخانه، توسط آپشن‌های سازمان‌دهی وسایل تعریف می‌شود. همه ما می‌دانیم که آشپزخانه وسایل زیادی را در خود جا ‌می‌دهد و اگر این وسایل به‌درستی سازمان‌دهی نشوند، به مشکل خواهیم خورد. خوشبختانه ایده‌ها و راهکارهای فراوانی برای سازمان‌دهی وسایل آشپزخانه وجود دارند.

- شلف دیواری، یکی از وسایل کاربردی برای سازمان‌دهی وسایل مختلفی ازجمله تابه‌ها، بشقاب‌ها، لیوان‌ها و... است.  

دکوراسیون آشپزخانه با شلف دیواری

- نصب میله دیواری آشپزخانه بالای سینک، جزیره و اجاق گاز یا روی دیوارهای خالی نیز راه خوبی برای آویزان کردن تابه‌ها، قابلمه‌ها و دستمال‌های آشپزخانه است.

- عمیق بودن کابینت‌ها و کشوها تاحد زیادی مشکل کم بودن تعداد آن‌ها را حل می‌کند. این ایده حتی برای کسانی که آشپزخانه‌ای بزرگ و کشوها و کابینت‌های زیادی دارند نیز سودمند است. 


3. لوازم برقی آشپزخانه

این روزها طراحی توکار لوازم برقی ازجمله اجاق گاز، مایکروویو و یخچال، انتخاب اول تمام کسانی است که در حال چیدمان یا بازسازی آشپزخانه منزل‌شان هستند. 

تناسب رنگ لوازم برقی و وسایل آشپزخانه با دیوارها و کابینت‌ها، نکته مهمی است که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. تضاد رنگی وسایل و لوازم برقی با سایر اجزای آشپزخانه هم می‌تواند ایده جالبی باشد. به عنوان مثال به ترکیب کابینت‌های مشکی یا تیره با وسایل سفید فکر کنید. 


4. اکسسوری‌های آشپزخانه 

در آخرین مرحله طراحی دکوراسیون، اکسسوری‌های مختلف به آشپزخانه اضافه می‌شوند و زیبایی آن را تکمیل می‌کنند. انتخاب اکسسوری به سلیقه و سبک موردعلاقه شما بستگی دارد. با این‌حال نگاهی به اکسسوری‌های رایجی که در اکثر آشپزخانه‌های استفاده می‌شوند می‌اندازیم.


- ست‌های مختلف، ازجمله اکسسوری‌های متداول آشپزخانه هستند. ست قهوه‌خوری، ست بشقاب، ست قابلمه و ماهی‌تابه و هر ست دیگری را می‌توانید به عنوان دکوری در آشپزخانه استفاده کنید.

- برای دیزاین میز ناهارخوری، جزیره یا اپن آشپزخانه می‌توانید به خرید رومیزی طرح‌دار یا یک گلدان کوچک فکر کنید. به یاد داشته باشید که رومیزی‌های پلاستیکی، ضدآب بوده و برای آشپزخانه مناسب‌ترند.

- برای دیزاین دیوارها به خرید تابلو و استیکر دیواری فکر کنید. تابلوهایی که تم آشپزی دارند، جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای به آشپزخانه می‌دهند.

- خرید یک قالیچه رنگارنگ، روشی آسان و اقتصادی برای تغییر دکوراسیون و دیزاین آشپزخانه است و تاثیری مثبتی بر راحتی و اتمسفر آن دارد.

- از فضای خالی بین کابینت‌های هوایی و زمینی، می‌توانید برای چیدن برخی وسایل آشپزی یا دکوری‌ها و گلدان‌های کوچک، استفاده کنید. 

دکوراسیون آشپزخانه کوچک


برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک چه کنیم؟ 

آشپزخانه ‌های کوچک نیز اگر به‌درستی دیزاین شوند، می‌توانند علاوه‌بر ویژگی‌های کاربردی، جذابیت‌های بصری فوق‌العاده‌ای داشته باشند. پس حال که در خانه‌ای نقلی زندگی می‌کنید، آشپزخانه‌ رویایی‌تان را فراموش نکنید و با الهام از ایده‌های خلاقانه‌ای که در ادامه معرفی می‌کنیم زیباترین آشپزخانه کوچک دنیا را داشته باشید!  

برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک چه کنیم؟ 


1. درهای کشویی و سبدهای حصیری؛ دوست آشپزخانه‌های کوچک!

آشپزخانه‌های کوچک باید همیشه مرتب و خلوت باشند. پس لوازم برقی و قوطی حبوبات را پشت درهای کشویی مخفی کنید و وسایلی که کمتر استفاده می‌کنید را درون سبدهای حصیری بگذارید و داخل قفسه‌های خالی قرار دهید.


2. برای جزیره جایگزین مناسبی پیدا کنید.

یک میز چرخ‌دار استیل، جای جزیره را در آشپزخانه کوچک شما پر می‌کند و در صورت نیاز به‌راحتی جابه‌جا می‌شود. اگر میز چرخ‌دار شما یک طبقه اضافی داشته باشد، با یک تیر دو نشان خواهید زد و می‌توانید برخی وسایل‌ آشپزخانه را در این طبقه بچینید.


3. خلاقیت به خرج دهید!

اگر کانتر بزرگی ندارید و از نداشتن جای کافی برای انجام کارها گلایه می‌کنید، با اجرای این ایده سطح بیشتری در اختیار خواهید داشت که پس از خرد کردن سبزیجات به‌راحتی سر جایش برمی‌گردد. همچنین می‌توانید با مبلغی ناچیز، از یک میله یا لوله فلزی برای آویزان کردن قابلمه‌ها و تابه‌ها استفاده کنید.

برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک چه کنیم؟ 


4. نهایت استفاده را از دیوارها ببرید.

هنگام دیزاین آشپزخانه ‌های کوچک بیش از هر چیز روی دیوارها تمرکز کنید. نصب شلف دیواری راهی عالی برای استفاده بهینه از دیوارهاست. فراموش نکنید که مرتب بودن شلف‌ها در آشپزخانه‌های کوچک بسیار مهم است. 


5. به نصب سوپرمارکت فکر کنید.

کابینت طرح سوپرمارکت، در واقع یک انباری کوچک است و آذوقه و وسایل زیادی را در خود جا می‌دهد. این کابینت‌ها را می‌توان کنار اجاق گاز یا یخچال نصب کنید و وسایل موردنیازتان را همیشه در دسترس نگه دارید.


6. جایگزین مناسبی برای میز ناهارخوری پیدا کنید.

اگر فضای کافی برای خرید میز ناهارخوری ندارید، تنها کافیست روی یکی از دیوارهای آشپزخانه یک تخته چوبی نصب کنید و چند صندلی بلند بخرید. تا یک میز جمع‌وجور و زیبا داشته باشید. یا با خرید صندلی‌های باکس‌دار، بسیاری از وسایلی که کمتر استفاده می‌شوند را به‌راحتی مخفی کنید.

همچنین می‌توانید به خرید میزهای تاشو فکر کنید. این میزها را هنگام صرف وعده‌های غذایی باز کنید تا تمام اعضای خانواده به‌راحتی دور آن بنشینند و ساعات دیگر روز به عنوان کانتر استفاده کنید. اپن آشپزخانه نیز تنها با اضافه کردن چند صندلی، می‌توان به‌عنوان میز استفاده شود.


7. تقسیم کشو در آشپزخانه‌ هم کاربرد دارد!

تنها یکی از کشوها را به سبزیجاتی که نیاز به نگهداری داخل یخچال ندارند اختصاص دهید و با تقسیم کشو سبزیجات مختلف را از هم جدا کنید. 


8. المان‌های دکوراتیو را از قلم نیندازید.

هیچ چیز حتی اجاره‌نشینی در خانه‌ای کوچک، نباید سلیقه شما را سرکوب کند. به عنوان مثال با خرید کاغذدیواری‌ها و استیکرهای متحرک می‌توانید آشپزخانه کوچک‌تان را آن‌طور که دوست دارید دیزاین کنید. 


9. مینیمالیست باشید!

آشپزخانه‌های مینیمال، وسایل زیادی ندارند و به همین دلیل بزرگ‌تر دیده می‌شوند. کاشی‌های خاکستری و شلف دیواری چوبی این آشپزخانه، از المان‌های سبک مینیمال هستند.


10. سبک مینیمال را نمی‌پسندید؟!

اگر با سبک مینیمال میانه خوبی ندارید برخلاف اصول آن عمل کنید و آشپزخانه را با کاغذدیواری‌ها و قالیچه‌های پرنقش‌ونگار، رنگ‌های جیغ و اکسسوری‌های مختلف دیزاین کنید! اگر این کار را به‌درستی انجام دهید و زیاده‌روی نکنید آشپزخانه‌ای دنج و دوست‌داشتنی خواهید داشت.


11. سه در یک!

حال که آشپزخانه‌ بزرگی ندارید، نهایت استفاده را از وسایل موجود ببرید. به عنوان مثال جزیره می‌تواند نقش سه وسیله دیگر یعنی میز ناهارخوری، کانتر و قفسه را بازی کند. 

برای دکوراسیون آشپزخانه‌ کوچک چه کنیم؟ 


12. از رنگ‌های شاد و وسایل شیک استفاده کنید.

جزئیات آشپزخانه‌های کوچک اگر به‌درستی انتخاب شوند، تاثیر زیادی در بزرگ به نظر رسیدن آن‌ها دارند. به عنوان مثال کاشی‌های طرح‌دار، کابینت‌های فیروزه‌ای و دستگیره‌های طلایی، ظاهری لوکس و شیک به این آشپزخانه کوچک داده‌اند.


13. به سبک کلاسیک فکر کنید.

نصب افقی کاشی‌های ساده و کلاسیک، تاثیری مشابه رنگ‌ سفید دارد و آشپزخانه‌های کوچک را عریض‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهکار هایی کلیدی برای داشتن یک آشپزخانه به سبک کلاسیک 


14. قالیچه‌های رنگارنگ انتخاب کنید.

قالیچه‌های رنگارنگ ظاهری دوستانه و گرم به آشپزخانه کوچک شما می‌دهند و تنوع رنگ و بافت آن را بالا می‌برند.


16. از نصب آینه نترسید.

نصب آینه در آشپزخانه ممکن است خیلی متداول نباشد ولی اگر آشپزخانه کوچک شما نور طبیعی کافی دریافت نمی‌کند و دلگیر و تاریک به نظر می‌رسد، به کمک آینه این مشکل حل خواهد شد. 

دکوراسیون آشپزخانه کوچک با آینه


17. محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کنید!

اگر کابینت‌های شما به‌قدری کوچک هستند که وسایل و ظروف زیادی را در خود جا نمی‌دهند، با کمی دقت و ظرافت می‌توانید این وسایل را به عنوان دکوری از دیوارها آویزان کنید. به عنوان مثال آویزان کردن تخته‌های بزرگ و کفگیرها از دیوارها یا چیدن کاسه‌ها بالای کابینت، می‌توانند ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد به آشپزخانه کوچک شما بدهد.


در طراحی آشپزخانه عروس، از چه المان‌هایی استفاده کنیم؟ 

چیدمان آشپزخانه، یکی از دغدغه‌های عروس‌ خانم‌هاست! همه زوج‌های جوان دوست دارند در آشپزخانه‌ای زیبا و رمانتیک غذا بخورند و از آرامش آن لذت ببرند. علاوه‌براین قسمت عمده لیست خرید جهیزیه را وسایل آشپزخانه تشکیل می‌دهند. همه‌ی این‌ها کار طراحی و چیدمان آشپزخانه را برای تازه‌عروس‌ها سخت کرده‌ است. از این‌رو لازم دانستیم تا چند ایده جذاب و کاربردی برای طراحی آشپزخانه عروس معرفی کنیم.


1. آشپزخانه عروس باید بیش از هر چیز مرتب و تمیز باشد. پس زیر سینک را (درصورتی‌که خالی است و کابینت ندارد) با یک پارچه زیبا بپوشانید. 

طراحی آشپزخانه عروس

2. زمان می‌برد تا عروس‌های جوان خانه‌داری و آشپزی را یاد بگیرند و به اصطلاح کدبانو شوند! پس بهتر است که هنگام چیدن آشپزخانه همه ادویه‌ها و حبوبات کنار هم باشند تا بعدا راحت‌تر پیدا شوند. نصب کاغذ دیواری‌های رنگی داخل کابینت حبوبات و ادویه‌ها هم می‌تواند ایده جالبی باشد!

3. لوازم برقی استیل طرفداران زیادی دارند و به دلیل ظاهر شیکی که دارند، معمولا انتخاب اول تازه‌ عروس‌ها هستند. لوازم برقی استیل با وسایل چوبی ترکیب زیبایی را ایجاد می‌کنند.

4. این روزها سبک روستیک در بین جوانان، مخصوصا جوانان اهل هنر بسیار پرطرفدار شده است. کف‌پوش‌ها و سقف‌پوش‌های چوبی، یکی از بهترین روش‌ها برای اضافه کردن چوب به عنوان یکی از المان‌های اصلی سبک روستیک، به آشپزخانه عروس است. 

5. سفید، اولین رنگی است که با شنیدن واژه عروس به ذهن می‌رسد! پس تعجبی ندارد اگر بسیاری از افراد هنگام چیدمان آشپزخانه عروس بیش از هر رنگ دیگری از سفید استفاده کنند. بااین‌حال با اضافه کردن اکسسوری‌های رنگی، می‌توان مانع از یکنواختی آشپزخانه‌های سفید شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای آشپزخانه عروس 


6. ظروف مسی، اصالت خاصی به آشپزخانه عروس می‌دهند و در زمینه‌‌ای از رنگ سفید، زیباتر به نظر می‌رسند. پس حتما چند ظرف مسی کوچک را به عنوان دکوری آشپزخانه عروس در نظر بگیرید.

7. اکثر زوج‌های جوان زندگی مشترک را در خانه‌ای کوچک شروع می‌کنند. ولی با کمی سلیقه و مهارت می‌توان آشپزخانه کوچک عروس را بزرگ‌تر نشان داد. کافیست شلف دیواری را جایگزین کابینت‌های بزرگ و جاگیر هوایی کنید. 

8. فراموش نکنید که آشپزخانه عروس باید سرشار از حس زندگی و پویایی باشد. پس هنگام خرید وسایل به جای خطوط و لبه‌های صاف به لبه‌های چین‌دار فکر کنید. به عنوان مثال به هود این آشپزخانه توجه کنید. 

9. ترکیب رنگ‌های ملایم مثل صورتی با رنگ سفید، یکی از ترکیب‌های پرطرفدار برای دیزاین آشپزخانه عروس است و ظاهری رمانتیک و لطیف به آن می‌دهد. 

طراحی آشپزخانه عروس

10. از گیاهان آپارتمانی به عنوان یکی از اکسسوری‌های مقرون‌به‌صرفه و زیبای آشپزخانه عروس غافل نشوید.

11. با استفاده از دکوری‌های کوچک اتاق خواب منزل پدری‌تان، با یک تیر دو نشان خواهید زد: خاطرات دوران مجردی‌تان را همیشه زنده نگه خواهید داشت و در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد!

12. چیدن وسایلی که کمتر استفاده می‌شوند داخل شلف‌های دیواری، نشاط و زندگی را به آشپزخانه عروس تزریق می‌کند. مخصوصا اگر رنگ ظروف با رنگ دیوارهای پشت‌شان تضاد داشته باشد و دکوری‌های کوچکی هم کنارشان چیده شود.

13. شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی می‌توانید به جای پذیرایی، لوستر را بالای جزیره یا میز ناهارخوری آویزان کنید. البته این ایده برای زوج‌های جوانی که آشپزخانه اپن دارند و میزناهارخوری یا جزیره فاصله زیادی از نشیمن ندارد، مناسب‌تر است.

14. برای ایجاد تنوع در آشپزخانه سفید عروس، سراغ سنگ کانتر مرمر یا گرانیت بروید. این سنگ‌ها در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شوند و آشپزخانه عروس را شیک و باکلاس می‌کنند.

15. جوان‌های امروزی دوست دارند متفاوت به نظر برسند! اگر شما اینگونه هستید، می‌توانید کابینت‌های چوبی را جایگزین کابینت‌های معمولی کنید یا به جای کاشی‌های مستطیل‌شکل که در اکثر خانه‌ها دیده می‌شوند، کاشی‌های لوزی‌شکل یا شش‌ضلعی انتخاب کنید.

16. سبک مینیمال با ویژگی‌های خاصی که دارد می‌تواند برای آشپزخانه عروس بسیار مناسب باشد. رنگ‌های ملایم و سادگی، از المان‌های این سبک هستند و با توجه به آنچه گفته شد آشپزخانه عروس را زیبا و رمانتیک می‌کنند. 

طراحی آشپزخانه عروس


ممنون که تا پایان با ما همراه بودید و فراموش نکنید که تجربیات و ایده‌های ارزشمندتان را در این زمینه در کامنت با ما و دیگر مخاطبین مجله پیت کت به اشتراک بگذارید. 

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید