خانه آشپزخانه چیدمان آشپزخانه 14 ترند برتر دکوراسیون آشپزخانه سال 2021

14 ترند برتر دکوراسیون آشپزخانه سال 2021

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

بسیاری از افراد دوست دارند هر ساله دکوراسیون خانه و مخصوصا آشپزخانه‌شان را تغییر دهند. در این مطلب جدیدترین ترندهای سال را که توسط اکثر طراحان دکوراسیون داخلی اجرا می‌شوند معرفی خواهیم کرد. از این ایده‌ها می‌توانید برای تغییر دکوراسیون همه یا بخشی از آشپزخانه خود استفاده کنید.

1. قفسه‌های مخفی در آشپزخانه

این طراح با ایده‌ای هوشمندانه تمام قفسه‌ها را مخفی کرده و ظاهری یکپارچه و آراسته به آشپزخانه بخشیده است. 

قفسه‌های مخفی در آشپزخانه


2. شیرآلات فلزی با آلیاژ مس

امسال ساخت شیرآلات از آلیاژهای قلع و سرب و مس و روی، بسیار رایج است. این شیرآلات به سختیِ شیرآلات مشکی مات نیستند و ویژگی‌های منحصربه‌فرد شیرآلات برنجی را هم ندارند. ولی بافت و عمق منحصربه‌فردی دارند. 

شیرآلات فلزی با آلیاژ مس دکوراسیون آشپزخانه


3. استفاده از قفسه های باز در دکوراسیون آشپزخانه

یکی از ترندهای محبوب امسال، جایگزین کردن کابینت‌های بالایی با قفسه‌های فلزی، چوبی یا شیشه‌ایست. این ایده از دکور هتل‌ها و فروشگاه‌ها الهام گرفته شده و با سبک مینیمالیستی که سال‌های پیش‌ازاین رایج بود، تفاوت اساسی دارد.


4. استفاده از المان های سبک سنتی 

المان‌های سبک سنتی در طراحی مدرن سال 2021 نیز کاربرد دارند. کاشی‌ها و وسایل سنگی، صندلی‌های حصیری دست‌ساز و لوسترها و چراغ‌های قدیمی، همگی می‌توانند در طراحی و چیدمان آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از المان های سبک سنتی در آشپزخانه


5. وسایل رنگی (محبوب دلها)

در سال 2021 با آشپزخانه‌های کاملا سفید خداحافظی خواهیم کرد. پس حتی شده با رنگی کردن روکش صندلی‌ها، جایگزین کردن کاشی‌های طرح‌دار یا نصب لامپ‌های رنگی به آشپزخانه رنگ دهید.

بیشتر بخوانید: 13 ایده الهام بخش برای انتخاب رنگ آشپزخانه 


6. استفاده از وسایل چوبی در دیزاین آشپزخانه

نیاز انسان‌ها به طبیعت روزبه‌روز بیشتر می‌شود. وسایلی که در ساخت آن‌ها از عناصر طبیعی استفاده می‌شود، فضایی گرم و صمیمی ایجاد می‌کنند، هیچ‌گاه از مد نمیافتند و با هر سبکی هم‌خوانی دارند. علاوه ‌براین در آپارتمان‌های امروزی باید تاجایی‌که ممکن است فضا را بزرگتر نشان داد. چوب، یکی از عالی‌ترین مواد اولیه برای رسیدن به چنین هدفیست.

استفاده از وسایل چوبی در دیزاین آشپزخانه


7. کابینت‌های رنگی و هایگلاس

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند کابینت‌های رنگی را جایگزین کابینت‌های سفید کنند. می‌توانید از رنگ‌هایی مثل آبی و خاکستری سیر و سبز استفاده کنید. همچنین رنگ کابینت‌ها را می‌توانید با رنگ شیرآلات و سایر وسایل آشپزخانه ست کنید.

کابینت‌های رنگی و هایگلاس

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب کابینت هایگلاس 


8. بافت‌های متضاد 

ترکیب بافت‌های متضاد و سطوح براق، در سال 2021 بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ است. کاشی‌ها و کابینت‌های براق و سنگ مرمر گزینه‌های مناسبی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه هستند.


9. الهام از دکوراسیون صنعتی و استفاده از مواد خام

در سال 2021، طراحان برای دکوراسیون آشپزخانه از سبک‌های قدیمی الهام می‌گیرند و بدون هیچ رنگ و پوششی از عناصر طبیعی مثل سنگ، چوب و کنف استفاده می‌کنند

دکوراسیون آشپزخانه به سبک صنعتی


10. چراغ‌های آویز ترند پروپاقرص همه سال ها

چراغ‌های آویز یکی از المان‌های مهم برای جدا کردن بخش‌های مختلف خانه از یکدیگر هستند. تامین روشنایی میز ناهارخوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چراغ‌های آویز مدرن، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در آشپزخانه‌های امروزی هستند.

چراغ‌های آویز ترند پروپاقرص همه سال های آشپزخانه


11. بکارگیری از سبز لجنی در آشپزخانه 

رنگ سبز اعجاز آفرین است. با استفاده از این رنگ، مخصوصا در کنار وسایل چوبی، آشپزخانه‌ای دنج، کلاسیک، گرم، دوستانه و لوکس خواهید داشت. 

دکوراسیون آشپزخانه به رنگ سبز تیره


12. کاشی کردن دیوارها تا سقف 

کاشی کردن دیوار پشت اجاق گاز تا سقف با سنگی لوکس مثل مرمر، ظاهری شیک و لوکس به آشپزخانه‌ شما می‌دهد. 


13. ترکیب سبک کلاسیک و مدرن در آشپزخانه

امسال دکور آشپزخانه‌ها ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرن است. امروزه افراد علاوه‌بر این‌که دوست دارند ظاهر آشپزخانه یک‌دست و آراسته باشد، طرفدار وسایل مدرن نیز هستند چراکه دوست ندارند آشپزخانه که قلب خانه است، قدیمی به نظر برسد.

ترکیب سبک کلاسیک و مدرن در آشپزخانه​​​​​​​

14. مشکی یکی از بهترین رنگ ها برای وسایل آشپزخانه شما

وسایل برقی و ظروف مشکی مات هنوز هم جذابیت خاص خودشان را دارند. چند وسیله‌ برقی یا ظرف مشکی، بدون ‌این‌که آشپزخانه را تاریک و تیره کنند، جلوه‌ی زیبایی به آن می‌بخشند. مخصوصا اگر عمده‌ی رنگ‌های آشپزخانه روشن باشد. چراغ‌های رنگی نیز آشپزخانه‌ی شما را مثل یک اتاق نشمین زیبا و دوست‌داشتنی می‌کنند.

مشکی یکی از بهترین رنگ ها برای وسایل آشپزخانه شما


نظر شما درمورد ترند های امسال چیست؟ از کدام یک از این ترند ها استفاده کرده اید؟ 

پیشنهادات و نظرات خود را در مورد این مقاله با در میان بگذارید تا سایر مخاطبان مجله اینترنتی پیت کت نیز بتوانند از نظرات ارزشمند و مهم شما استفاده کنند.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید