خانه اتاق خواب نور و رنگ اتاق خواب طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین 2020

طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین 2020

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

بسیاری از کارشناسان و طراحان دکوراسیون داخلی طراحی رنگ اتاق خواب را اولین قدم برای چیدمان و دیزاین دکوراسیون اتاق می دانند. چون معتقدند رنگ آمیزی درست اتاق خواب پایه ای برای ایجاد هارمونی بین وسایل اتاق خواب مثل سرویس خواب با دیگر عناصر اتاق می شود.

از طرفی هم باید بدانیم که انتخاب هر یک از رنگ ها تاثیر متفاوتی بر فضای اتاق خواب ما خواهد داشت، مثلا رنگ صورتی یا بنفش دیزاین اتاق خواب را کاملا مدرن و رمانتیک خواهند کرد یا تم رنگی آبی و زرد کم رنگ در ترکیب با سبز حس حال طبیعت را به اتاق خوابتان می دهد. پس در انتخاب رنگ دیوار یا رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب برای این که بهترین نتیجه را بگیریم، باید به روانشناسی رنگ ها هم توجه کنیم. 

اما طراحی رنگ اتاق خواب تنها نیازمند توجه به عواملی همچون روانشناسی رنگ یا ست شدن رنگ دیوار ها با رنگ دیگر عناصر دکوراسیون نیست. بلکه لازم است شما سلیقه خود را با ایده های خلاقانه خود را هم در نظر بگیرید و با ترکیب اصولی آن ها با قوانین رنگ آمیزی نتیجه ایده آلی بگیرید. چرا که در نهایت این شما هستید که باید حس و حال خوبی از فضا و تزیین اتاق دریافت و احساس آرامش کنید. 

طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین 2020

ولی برای رسیدن به یک طراحی رنگ اصولی برای اتاق خواب بر اساس قوانین رنگ آمیزی 2020 چه مراحلی را باید طی کنیم؟ در این مقاله به این سوال و چندین سوال مشابه دیگر در مورد طراحی رنگ اتاق خواب پاسخ خواهیم داد. اگر تصمیم دارید رنگ اتاق خواب خود یا فرزندتان را برای رسیدن به جلوه ای متفاوت تغییر دهید، در ادامه با ما همراه باشید. البته اگر میخواهید رنگ آمیزی دکوراسیون اتاق خواب عروس را هم شروع کنید مقاله ای که در پیش رو دارید یکی از گزینه های مناسب در فضای وب برای شما خواهد بود. آن را از دست ندهید.


به تعریف سبک دکوراسیون مد نظر خود برای اتاق خواب بپردازید

قبل از هر چیز باید به یک سبک کلی در چیدمان برسید. برای این کار به سراغ سایت های آنلاینی که در آنها می توانید جدیدترین ایده ها و طرح های سال 2020 را پیدا کنید، همچون پینترست، بروید. سپس حداقل پانزده تا از عکس هایی را که از میان ایده های موجود پسندیده اید، با هم مقایسه کرده و نقاط اشتراک آنها را پیدا کنید. این نقاط اشتراک همان سبک کلی مدنظر شما برایدکوراسیون اتاق خواب تان هستند. 

طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین 2020
توجه به رنگ دیگر عناصر دکوراسیون اتاق خواب برای حفظ هارمونی پالت رنگی

اگر وسایل اتاق خواب را از قبل خریداری نموده اید و فقط طراحی رنگ اتاق خواب باقی مانده پس نیاز خواهد بود رنگ آنها را نیز در نظر بگیرید تا هارمونی فضا از بین نرود. در واقع این موضوع می تواند نکته ی مثبتی در انتخاب رنگ باشد. چرا که شما قبلا وسایلی را گرفته اید که رنگ آنها حس و حال خوبی به شما بخشیده اند پس می توانید از رنگ های آنها در طراحی رنگ اتاق خواب خود بهره ی زیادی ببرید. به عنوان مثال اگر در زمان خرید تخت خواب رنگ کرمی را برای آن انتخاب کرده اید، می توانید از همین رنگ ( یا طیف های متفاوتی از آن) برای رنگ دیوارها و سقف نیز استفاده کنید. همچنین رنگ دیگر عناصر برجسته اتاق خواب همچون صندلی، میزتحریر، دراور یا حتی تابلوهای نقاشی می توانند برای شما الهام بخش باشند. 

طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین 2020

اگر اغلب عناصر دکوراسیون شما به رنگ سفید انتخاب شده اند، می توانید از رنگ آبی روشن یا ارغوانی برای دیوارها استفاده کنید. یا اگر سرویس خواب شما قهوه ای رنگ است، انتخاب رنگ بژ برای دیوارها گزینه ی مناسبی خواهد بود. در واقع به این نتیجه خواهید رسید که انتخاب رنگ اتاق بر اساس وسایل آن بسیار راحت تر از حالت عکس آن خواهد بود. در صورتی که رنگ هایی برای اتاق انتخاب کنید که هیچ تناسبی با رنگ وسایل آن ندارند، دکوراسیون اتاق شلوغ و آشفته به نظر خواهد رسید.


انتخاب رنگی خنثی برای دیوارهای اتاق خواب

اگر می خواهید تمرکز را بر سرویس خواب و دیگر وسایل اتاق خواب بگذارید و دیوارها تبدیل به نقطه ی کانونی نشوند، پس رنگ های خنثی همچون سفید، بژ، خاکسترسی، طوسی، بنفش مایل به ارغوانی، یاسی و قهوه ای انتخاب های بهتری برای پالت رنگی اتاق شما خواهند بود. البته رنگ های خنثی می توانند شامل طیف های روشنی از رنگ هایی قوی همچون آبی، زرد و سبز نیز باشند. این رنگ ها در پس زمینه ی اتاق محو شده، ظرافت خاصی به دکوراسیون می بخشند و در عین حال به دیگر عناصر اجازه ی دیده شدن می دهند. در این میان رنگ خاکستری به دلیل جلوه مدرن و منحصر به فردی که به فضا می بخشد، به محبوبیت بیشتری دست یافته است. البته از این موضوع نباید قافل شد که رنگ سفید در دکوراسیون اتاق خواب معجزه می کند چون حس و حالی خارق العاده به محیط می بخشد.

انتخاب رنگی خنثی برای دیوارهای اتاق خواب
طراحی رنگ اتاق خواب دخترانه

زمانی صورتی به عنوان رنگ غالب در پالت رنگی یک اتاق خواب دخترانه خصوصا برای دختربچه ها شناخته می شد اما امروزه در بسیاری از طرح ها می بینیم که استفاده از این رنگ به صندلی یا میز تحریر محدود شده است و رنگ های جذاب دیگری به میدان آمده اند. از بین این رنگ ها می توان به زرد، نارنجی، سبز، سفید و بژ اشاره کرد. 

بیشتر بخوانید: 9 ایده فوق العاده زیبا برای رنگ آمیزی اتاق خواب دخترانه با رنگ سفید 

اگر همچنان بخواهید از رنگ صورتی نیز برای درصدی از پالت رنگی استفاده کنید، ترکیب رنگ هایی همچون صورتی و زرد، صورتی و رنگ هایی خنثی همچون بژ یا خاکستری و یا صورتی و طیف های مختلف رنگ مشکی پیش روی شما خواهند بود. رنگ بنفش هم رنگی پرکاربرد در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه محسوب می شود و بر اساس اینکه از کدام طیف های آن استفاده کنید، جلوه ی متفاوتی برای فضا به ارمغان خواهد آورد.

طراحی رنگ اتاق خواب دخترانه

اگر به دنبال ایجاد حس و حالی رمانتیک هستید، بنفش را برای دیوارها و در کنار عناصری به رنگ سفید به کار ببرید. دیوارهایی سفید نیز از جمله ی پرطرفدارترین گزینه ها است اما به شرطی که با انتخاب عناصر دکوراسیونی در رنگ هایی قوی و شاد همچون زرد، نارنجی یا صورتی به پالت رنگی دکوراسیون جان ببخشید. این ترکیب رنگ در واقع در راستای توصیه ی طراحان داخلی مبنی بر استفاده از رنگ های خنثی برای 60 درصد پالت رنگی اتاق خواب و رنگ های قوی برای 40 درصد باقی مانده است، چرا که اولین وظیفه اتاق خواب ایجاد فضایی آرامش بخش برای شما است تا بتونید خوابی با کیفیت را در آن تجربه کنید و رنگ های قوی اگر در مقیاس زیاد به کار روند، قدرت ایجاد اختلال در خواب شما را دارند. 
طراحی رنگ اتاق خواب دخترانه


​​​​​​​طراحی رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگی که معمولا از آن برای اتاق خواب پسرانه استفاده می شود، آبی است اما وقت آن رسیده که این اتاق ها از حضور دیگر رنگ ها هم بهره مند شوند. ترکیب رنگ هایی همچون قهوه ای و بژ یا سبز و زرد نیز می توانند گزینه های خوبی برای اتاق خواب پسر بچه ها باشند.

طراحی رنگ اتاق خواب پسرانه

برای پسرهای نوجوان و جوان می توانید از رنگ هایی خنثی همچون خاکستری برای دیوارها و مشکی و قرمز یا آبی برای وسایل اتاق استفاده کنید. پسرهای پرانرژی همچنین از ترکیب رنگ هایی همچون قرمز و نارنجی در کنار سرویس خواب چوبی نیز استقبال می کنند. اگر رنگ مورد علاقه ی آنها آبی است، باز هم می توان از طیف های مختلف این رنگ برای ایجاد جلوه ای شاد و پرانرژی استفاده کرد. به عنوان مثال دیوارهایی به رنگ آبی روشن و عناصر دکوراسیونی به رنگ آبی تیره دکوراسیونی منسجم را به اتاق خواب هدیه می دهد. اگر دوست دارید ایده های بهتری برای طراحی رنگ اتاق خواب پسرانه به دست بیارید به مقاله " 11 ایده الهام بخش برای تزیین اتاق خواب پسرانه 2019 " مراجعه کنید.

طراحی رنگ اتاق خواب پسرانهدر این مقاله به بررسی نکاتی جامع در راستای طراحی رنگ اتاق خواب و ایده هایی برای اتاق خواب های دخترانه و پسرانه پرداختیم. ایده هایی که در صورت مدنظر قرار گرفتن، قدمی بزرگ در راه تبدیل اتاق خواب به فضایی مدرن و آرامش بخش خواهند بود. شما نیز می توانید نظرات و ایده های خود را در ادامه ی این مقاله در قالب کامنت با ما و دیگر مخاطبان مجله اینترنتی دکوراسیون داخلی پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید