خانه اتاق خواب اتاق خواب عروس 9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که نباید فراموش شود

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که نباید فراموش شود

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

جزئیات تنها جزئیات نیستند، بلکه آنها هستند که دکوراسیون داخلی را می سازند. عدم توجه به جزئیات همان مشکلی است که برخی از ما در فرآیند چیدمان اتاق خواب با آن روبه هستیم

توجه به جزئیات در دکوراسیون منزل، در مورد اتاق خواب عروس که مملو از ریزه کاری است، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. اگر به جلوه ی مدنظر خود برای دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد نرسیده اید، شاید یکی از همین جزئیات را از یاد برده اید. در این مقاله از مجله اینترنتی پیت کت با ما همراه باشید تا به بررسی نه نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند، بپردازیم. نکاتی را که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت را بعد از اتمام مطالعه این مطلب، لطفا با دقت در دیزاین اتاق خواب خود بررسی کنید. در صورتی که چیدمان اتاق خواب شما با یکی از این 9 نکته مهم مغایرت داشت، خیلی زود دست به کار شوید و آن ها را تصحیح کنید. تنها در این صورت است که شما موفق خواهید شد اتاق خواب خود را به بهترین حالت ممکن دیزاین کنید و از آن لذت ببرید. پس با ما همراه باشید چون نباید تاثیر چیدمان اتاق خواب عروس و داماد را بر روحیه آنها دست کم بگیریم.


1. حتما از یک تابلوی نقاشی زیبا که روحتان را جلا میدهد، در اتاق خواب استفاده کنید

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند


اغلب عروس خانوم ها بهترین تابلوهای نقاشی خود را برای اتاق پذیرایی نگه می دارند اما اگر شما به دنبال ایجاد جلوه ای رمانتیک در دکوراسیون اتاق خواب خود هستید، اتاق خواب خود را از آن دریغ نکنید. دلیلی ندارد دیوارهای فضایی که روز خود را در آنجا شروع کرده و به پایان می رسانیم، از داشتن یک تابلوی هنری زیبا محروم کنیم.


2. حواستان باشد تخت خواب خود را به دیوار منتهی به در اتاق خواب نچسبانید

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند


وظیفه دکوراسیون اتاق خواب ایجاد محیطی مناسب برای ریلکس کردن شما است. براساس آموزه های فنگ شویی قرار دادن تخت خواب در کنار دیواری که در اتاق نیز در سمت آن قرار دارد می تواند شما را از داشتن خوابی آرام محروم کند. چرا که باز شدن در اتاق را به بیشترین مقدار ممکن حس خواهید کرد. توجه به این نکته ساده، می تواند تاثیر زیادی در کیفیت خواب شما داشته باشد.


3. در خرید وسایل به ابعاد اتاق خواب عروس هم توجه کنید

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند


احتمالا شما هم شاهد اتاق خواب هایی بوده اید که برخی عناصر آن متناسب با ابعاد فضا نبوده اند و شاید هیچ وقت فکر نمی کردید که فراموش کردن این اصل ساده آن قدر ها هم دشوار نیست. در واقع این یکی از ترفندهای طراحان داخلی برای رسیدن به یک دکوراسیون منسجم است. برای این کار انتظار نداریم به تصور ابعاد بعنوان مثال تخت خوابی که می خواهید بخرید، در فضای اتاق بپردازید. بلکه با یک نوارچسب رنگی مستطیلی بر اساس ابعاد تخت انتخابی خود، بکشید تا به درک واضح تری از فضایی که آن به خود اختصاص خواهد داد، برسید.


4. استفاده از رنگ های روشن را در اتاق خواب عروس و داماد به هیچ وجه از یاد نبرید

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند


از آنجا که انتظار همگی ما رسیدن به جلوه ای رمانتیک برای دیزاین اتاق خواب عروس است و اغلب رنگ هایی گرم و تیره همچون قرمز را مناسب برای این کار می دانیم، طبیعی است در بسیاری از موارد کاربردی که رنگ های روشن در این راستا دارند را از یاد ببریم و با اتاق خواب هایی رمانتیک ولی نه چندان روشن روبه رو شویم. رنگ هایی همچون کرم یا هلویی را نیز امتحان کنید تا تعریف شما از یک رنگ رمانتیک کاملا تغییر کند. اما توصیه ما به شما این است برای این که بتوانید با دیدی باز به سراغ انتخاب پالت رنگی اتاق خواب خود بروید، این است که به این یک موضوع بسنده نکنید و حتما مقاله " هر آنچه که در رابطه با رنگ اتاق خواب عروس و داماد باید بدانید " را هم به دقت مطالعه کنید تا بتوانید انتخابی منطقی برای پالت رنگی اتاق خود داشته باشید


5. لطفا تمام عناصر دکوراسیون را در یک سمت اتاق قرار ندهید

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند


تخت خواب، دو پاتختی در دو طرف و یک پاف در سمت پایینی آن همگی در یک طرف اتاق و در سمت دیگر در بهترین حالت میز آرایش و آینه؟ آیا این به نظر شما تصویر دکوراسیونی است که در آن به اصل تعادل توجه شده است؟ اکثر وسایل در یک سمت اتاق باشد و سمت دیگر عملا خالی به نظر برسد؟ 

قطعا توصیه نمی کنیم که پاتختی ها را اطراف میزآرایش یا دراور قرار دهید، بلکه سعی کنید سمت دیگر اتاق را با استفاده از قرار دادن وسایلی همچون میز و صندلی بعنوان بخشی برای مطالعه، آینه یا شلف دیواری، کتابخانه خانگی و آباژور از حس خالی بودن نجات داده و به تعادل و توازن در دیزاین فضا دست یابید.


6.  به نورپردازی اتاق خواب نوعروسان توجه ویژه ای باید داشته باشید

سه روش نورپردازی شامل نور محیطی، تاکیدی و موضعی(کاری) است که هر یک کاربرد خاص خود را دارند که به ترتیب شامل تامین نور کلی فضا، برجسته کردن برخی از عناصر دکوراسیون و تامین نور مورد نیاز برای کارهای مختلف همچون مطالعه می شوند. برای ایجاد فضایی رمانتیک از وسایلی همچون آباژورهای ایستاده یا رومیزی، چراغ های دیواری و چراغ های رومیزی کمک بگیرید تا روشنایی ای در درجات مختلف را برای فضای اتاق خواب به ارمغان آورید. اگر قصد دارید جلوه ای مدرن و خاص به اتاق خواب خود دهید بهتر است بعد از انتخاب پالت رنگی درست، به یک نورپردازی اصولی فکر کنید. برای این کار بهتر است از مطالعه مقاله " اصول نورپردازی اتاق خواب های مدرن و شیک " در مجله اینترنتی پیت کت شروع کنید.


7. نباید در استفاده از بالش های تزیینی زیاده روی کنید

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند


برخلاف تصور رایج که استفاده بیشتر از بالش های تزیینی به معنای داشتن فضای رمانتیک تری است، این کار تنها ظاهری شلوغ و دارای زرق و برق بیش از حد را به دنبال خواهد داشت. طراحان داخلی استفاده از دو بالش معمولی و یک یا حداکثر دو بالش تزیینی را کافی می دانند. چرا که معتقدند وقتی بحث استفاده از این بالش ها به میان می آید، در واقع کیفیت و نه کمیت آن است که حرف اول را می زند. به جای آن می توانید از روتختی و سرویس ملحفه برای ایجاد بافتی برجسته در دیزاین بهره بگیرید.


8. فراموش نکنید که باید از فضای اتاق خواب بهینه استفاده کنید

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند


فراموش نکنید در زمان خرید وسایل اساسی لوازم اتاق خواب برای جهیزیه، اصل اول را بر کاربردی بودن و داشتن بیشترین استفاده ممکن از فضای در دسترس قرار دهید. به عنوان مثال یک خرید سرویس خواب کشودار یا جک دار گزینه بهتری نسبت به یک سرویس خواب سلطنتی برای یک اتاق خواب کوچک خواهد بود. همچنین پاتختی ها و پافی را انتخاب کنید که صرفا جنبه تزیینی نداشته و بتوانید از آنها برای سر و سامان دادن وسایل مختلف خود استفاده کنید.


9. حتما به اختصاص دادن فضایی برای مطالعه در اتاق خوابتان هم فکر کنید
​​​​​​​

9 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب عروس که اغلب فراموش می شوند​​​​​​​

احتمالا وجود فضایی برای کتاب خواندن در گوشه ای از اتاق خواب عروس و داماد ها در صدر لیست اولویت های بسیاری از ما قرار ندارد. اما اتاق خواب تنها فضایی برای خوابیدن نیست، بلکه قرار است ما را از اضطراب و استرس های روزانه دور کند و چه چیزی بهتر از کمک گرفتن از کتاب ها برای ورود به دنیای وسوسه برانگیز آنها و غرق زیبایی های آن شدن؟ گذشته از این اختصاص فضایی در کنار پنجره با چند بالش یا یک صندلی و چند تا از کتاب های مورد علاقه تان قطعا سهم زیادی در ارتقای جلوه طراحی داخلی اتاق خواهد داشت. حتی اگر در آپارتمانی با اتاق خواب کوچک و نقلی زندگی میکنید باز هم نباید از این موضوع به راحتی عبور کنید. شما می توانید با استفاده از یک میز تحریر دیواری کتابخانه دار این ایده را در اتاق خواب خود اجرایی کنید. میز تحریر های دیواری به راحتی در هر بخش از اتاق خواب حتی در کنج اتاق هم قابل استفاده هستند. 

در این مقاله به همراه شما به بررسی نه نکته مهم در مورد دیزاین اتاق خواب عروس خانوم هایی پرداختیم که سعی در توجه به کوچک ترین جزئیات دارند، جزئیاتی که می توانند بسیار تعیین کننده باشند. قطعا شما هم به نکات زیادی در مسیر چیدمان وسایل اتاق خواب رمانتیک خود برخورده اید؛ نکاتی که می توانید در ادامه با ما و خوانندگان مجله اینترنتی پیت کت به اشتراک بگذارید.


خرید اقساطی انواع سرویس خواب کشودار

این روز ها معضل اصلی خیلی از عروس و داماد ها خرید وسایل اساسی جهیزیه هست. از طرفی هم مشکل کمبود فضا در آپارتمان ها به طور ویژه در اتاق خواب ها بیداد میکنه. همان طور که در این مقاله با هم صحبت کردیم یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق خواب عروس استفاده از انواع سرویس خواب های کشودار و جادار هست. در این مجموعه برای شما بهترین مدل های سرویس خواب های کشودار رو جمع کردیم. لطفا قبل از تکمیل کردن جهیزیه و اسباب اتاق خوابتون حتما به این مجموعه سر بزنید، چون این مجموعه علاوه بر محصولات خارق العاده ای که داره، تمام محصولاتش رو هم تا 2 سال اقساطی هم میفروشه
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید