خانه اتاق خواب نور و رنگ اتاق خواب رنگ‌ها چگونه در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب شما معجزه می‌کنند؟

رنگ‌ها چگونه در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق خواب شما معجزه می‌کنند؟

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که انتخاب رنگ، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های دیزاین اتاق خواب است و در آرامش، دلنشین‌تر کردن یا حتی بزرگ‌تر نشان دادنِ فضا تاثیر بسیار مثبتی دارد؟


این‌که برای دیزاین اتاق خواب خود چه رنگی را انتخاب کنیم یا در چیدمان اتاق خواب بیش‌تر از چه رنگی استفاده کنیم، سوالی است که هنگام خرید لوازم مربوط به اتاق خواب، ذهن همه‌ی افراد را درگیر می‌کند. از آنجایی که اتاق خواب محل آرامش و استراحت افراد است، بنابراین چیدمان اتاق خواب نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

در روانشناسی نیز انتخاب رنگ برای دیزاین اتاق خواب، امر مهمی است که به طور گسترده مورد بررسی و توجه قرار گرفته است. رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر زندگی و روحیه انسان، در طول تاریخ  تکامل یافته و ما امروزه متوجه شده‌ایم که از چیدمان اتاق خواب و رنگ‌های به کار رفته در آن چه تاثیری می‌گیریم. از تاثیرات رنگ‌ها در دیزاین اتاق خواب آن است، که می‌توانند سبک اتاق را از کلاسیک به مدرن تغییر دهند، بر بهبود روحیه ما تاثیر بگذارند و حتی فضای اتاق خواب را بزرگ‌تر نشان دهند.

اگر شما هم اتاق خواب کوچکی دارید و تصمیم گرفته‌اید؛ دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود را طوری بچینید که فضای شما بزرگ‌تر دیده شود، نباید از تاثیر رنگ‌ها غافل بمانید.



دیزاین اتاق خواب کوچک با استفاده درست از رنگ‌ها

دیزاین اتاق خواب کوچک با استفاده درست از رنگ‌ها

رنگ‌های اتاق خواب علاوه بر اینکه بر روحیه و خلق و خوی ما تاثیرگذار هستند، با ایجاد خطای دید می‌توانند تصویر بزرگ‌تری از اتاق خوابمان ایجاد کنند.انتخاب سایه‌های مناسب از یک رنگ در دیزاین اتاق خواب، کاملا بستگی به شرایطی دارد که قصد ایجاد آن را داریم. بنابراین پیش از انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب خود بایستی عوامل مختلفی را در نظر داشته باشیم. در ادامه بیشتر به این می‌پردازیم



رنگ خنثی چه تاثیری در دیزاین اتاق خواب دارد؟

در سال‌های اخیر استفاده از رنگ‌های خنثی،‌ به یک انتخاب عمومی برای تزیین اتاق خواب تبدیل شده است. از آنجایی که زندگی شهری توسعه پیدا کرده و داشتن آپارتمان‌های مقرون به صرفه با اتاق‌هایی نه چندان بزرگ نیز تبدیل به یک واقعیت شده است، این موضوع منطقی می‌باشد.

رنگ خنثی چه تاثیری در دیزاین اتاق خواب دارد؟

رنگ‌های محبوب خنثی شامل رنگ‌هایی هستند که دارای سایه‌های روشن یا مات از سفید، کرم یا بژ می‌باشند. این رنگ‌ها در دیزاین اتاق خواب، فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهند، به خصوص اگر نورگیر پنجره اتاق خواب خوب نباشد.

استفاده از این رنگ‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب بسیار هوشمندانه است، زیرا این رنگ‌ها به سادگی با المان‌های رنگی کوچک‌تر هماهنگ می‌شوند و به راحتی می‌توانید در تزیین اتاق خواب خود تنوع به خرج دهید.

بیشتر بخوانید: غوغای رنگ سفید در اتاق خواب 



​​​​​​​رنگ‌های نشاط آور اما آرام‌بخش

رنگ‌های نشاط آور اما آرام‌بخش​​​​​​​

رنگ‌های روشنی همچون آبی، بنفش، سبز، زرد و حتی صورتی، رنگ‌هایی هستند که اگر در دیزاین اتاق خواب استفاده شوند، شور و نشاط و سرزندگی را به روحیه‌ی شما هدیه می‌دهند. اما فراموش نکنید که اگر اتاق خواب کوچکی دارید و قصد دارید فضای آرام‌بخشی برای خود داشته باشید، در استفاده از این رنگ‌ها باید به نکات کوچکی توجه کنید.

استفاده از این رنگ‌ها برای چیدمان اتاق خواب، باید در تناژهای بسیار کم‌رنگ و روشن باشد تا در طولانی مدت، هم چشم‌ها را خسته نکند و هم باعث شلوغ و کوچک دیده شدن اتاق خواب نشود.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که اگر قصد دارید، رنگی را برای دیزاین اتاق خواب خود انتخاب کنید، این رنگ باید در تکمیل رنگ فضای کلی خانه شما باشد تا به زیباتر شدن‌ و آرام‌بخش‌تر شدنِ خانه‌ی شما کمک کند.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید