خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب هر آنچه که باید درابطه با چیدمان اتاق خواب یک نفره بدانید

هر آنچه که باید درابطه با چیدمان اتاق خواب یک نفره بدانید

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

اینکه به دکوراسیون اتاق خواب خود امتیاز 9 از 10 بدهیم، یعنی دیزاینی ساده و در عین حال کاربردی دارد که به خوبی پاسخگوی نیازهای ما است. البته طراحی چیدمان یک اتاق خواب این چنینی آنقدرها هم راحت نخواهد بود، اما قطعا با مد نظر قرار دادن یک سری نکات کلی و اضافه کردن عنصری به نام شخصی سازی غیرممکن نیست.

 ما در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی هرآنچه که باید در رابطه با چیدمان اتاق خواب یک نفره بدانید، بپردازیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی با رمز و راز داشتن یک دکوراسیون منسجم و متعادل برای اتاق خواب تان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


عناصر اصلی دکوراسیون را در یک سمت اتاق خواب قرار دهید

اگر به دیزاین اتاق های هتل ها دقت کنید، 90 درصد آنها تخت خواب، پاتختی و صندلی را در یک طرف اتاق قرار داده اند و طرف دیگر را تا حد زیادی خالی گذاشته اند. یک تکنیک ساده که می تواند تفاوت زیادی در جریان انرژی و فنگ شویی اتاق خواب تان ایجاد کند. شما هم برای جلوگیری از ایجاد فضایی شلوغ و آشفته این اصل را مدنظر قرار دهید تا فضای اتاق خوابتان بزرگ تر و حرکت در آن راحت تر شود.


تخت خواب، مرکز دیزاین اتاق خواب است؛ به آن توجه کنید

این حقیقت را نمی توان انکار کرد که تخت خواب مرکزی ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند. اولین نکته ای که در خرید سرویس خواب نیاز است مدنظر قرار دهید، متناسب بودن ابعاد آن با اندازه فضا است. 

چیدمان اتاق خواب یک نفره

قدم بعدی برای انتخاب مدل سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب این است که نباید با سبکی که برای دیزاین اتاق خواب خود انتخاب کرده اید، در تضاد باشد. البته برخی از انواع آن همچون سرویس خواب مدرن و اسپرت با اکثر سبک های دکوراسیون سازگار اند و دیگر نیاز نیست نگران حفظ انسجام آن باشید. 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید سرویس خواب شیک و ارزان 

و اما نکته بعدی در مورد مکان قرارگیری تخت خواب است. بطور کلی تخت را جلوی دیوار روبه روی در اتاق قرار می دهند، هرچند این یک قانون نیست و اینکه بهتر است تنها یک طرف تخت خواب را به دیوار بچسبانید. فراموش نکنید که بین تخت خواب و دیوار حداقل 60 سانتی متر فاصله باشد تا در صورت نیاز بتوانید در را باز کنید. 


چگونگی انتخاب پالت رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب 

برای این کار می توانید ابتدا به سراغ طرحی که در یکی از عناصر بزرگ دکوراسیون( مثلا در قالی یا تابلوی نقاشی بزرگی ) تکرار شده بروید و از بین رنگ های به کار رفته در آن، چند رنگ را بر اساس قانون 10-30-60 برای پالت رنگ فضا انتخاب کنید. 

چیدمان اتاق خواب یک نفره

برای داشتن پس زمینه ای خنثی به دنبال طرح هایی که در آنها از رنگ سفید یا بژ استفاده شده، باشید. نکته مهم بعدی این است که هرچه از کف اتاق به سقف نزدیک می شویم باید شاهد رنگ های روشن تری باشیم بنابراین تیره ترین رنگ را برای کف اتاق( قالی) و روشن ترین را برای سقف کنار بگذارید. این ایده جالب برگرفته از طبیعت پیرامون ما است. اما لازم است بدانید که قوانین انتخاب رنگ  برای اتاق خواب یک نفره، به همین چند نکته خلاصه نمی شود. اگر دوست دارید با جدیدترین این نکات و نمونه های اجرا شده آن آشنا شوی، به شما توصیه میکنیم به مقاله " طراحی رنگ اتاق خواب با توجه به قوانین 2020 " مراجعه کنید


استفاده از تکنیک هایی برای بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق خواب یکنفره

چیدمان و نوع عناصر مختلف دکوراسیون اتاق خواب تا حد زیادی می تواند بر ابعاد ظاهری آن تاثیر بگذارد. استفاده از رنگ های روشن و به طور ویژه سفید در پالت رنگ آن، آینه قدی، استفاده از طرح راه راه افقی و عمودی روی دیوارها و نصب پرده ها در فاصله نزدیک به سقف از جمله مواردی هستند که باعث می شوند اتاق خواب شما بزرگ تر و یا دیوارهای آنها بلندتر و کشیده تر به نظر برسند.

بیشتر بخوانید: 9 نکته ای که به شما در چیدمان اتاق خواب کوچک کمک خواهد کرد 


بهینه ترین استفاده را از فضای اتاق خواب تان داشته باشید

فرقی نمی کند که فضای چیدمان اتاق خواب کوچک یا بزرگی در اختیار دارید. در هر صورت با انتخاب وسایل کاربردی که بیشترین استفاده ممکن را از فضایی که به خود اختصاص می دهند دارند، دیزاینی شلوغ و آشفته در اتاق خود نخواهید داشت. از جمله موارد تعیین کننده در این راستا می توان به کمد لباس درب ریلی، پاف صندوق دار، تخت خواب تاشو، سرویس کشودار و میزکنارتختی جادار و کاربردی اشاره کرد؛ که در عین زیبا بودن، سهم زیادی در استفاده ی بهینه از فضای اتاق نیز دارند.

استفاده بهینه از اتاق خواب یک نفره با تخت خواب تاشو


در چیدمان اتاق خواب یکنفره از شلف و باکس دیواری غافل نشوید

شلف های دیواری از مدرن ترین و جذاب ترین ایده ها برای دیزاین اتاق خواب اند که می توانند کاربردهای زیادی نیز داشته باشند. محلی برای نگه داری کتاب ها، آثار تزیینی همچون تابلوهای نقاشی در ابعاد مختلف، گل ها و گیاهان و گالری دیواری بخشی از کاربردهای این عنصر جذاب از دکوراسیون اتاق خواب است. 

چیدمان اتاق خواب یک نفره با انواع شلف و باکس دیواری


به روشنایی و نورپردازی اتاق خواب توجه زیادی داشته باشید 

برای داشتن اتاق خوابی راحت، متعادل و جذاب نیاز است به هر سه لایه ی روشنایی یعنی محیطی، کاری و تاکیدی توجه کنید. اما اغلب این نور محیطی است که توجه افراد را در طراحی داخلی اتاق خواب به خود جلب می کند؛ نوری ملایم که برای روشنایی و دید عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.

این در صورتی است که نیاز ما به روشنایی در اتاق خواب تنها به این لایه از روشنایی محدود نمی شود. اینجاست که نور تاکیدی و کاری وارد میدان می شوند. نور کاری متمرکز تر از نورپردازی  محیطی آن بوده و برای مطالعه و ... استفاده می شود. نور کاری با چراغ های رومیزی، چراغ های زمینی و... تامین می شود. 

چیدمان اتاق خواب یک نفره

و اما نور تاکیدی که برای برجسته کردن عنصر خاصی از دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد از طریق چراغ های ریلی، نورهای نقطه ای و... فراهم می شود. اگر به دنبال اتاق خوابی با طراحی داخلی ای کاربردی، رمانتیک و آرامش بخش هستید باید هر سه لایه روشنایی را به آن هدیه دهید. دوستان در صورتی که میخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با نور پردازی اتاق خواب کسب کنید، لطفا حتما مقاله " اصول نورپردازی اتاق خواب های مدرن و شیک " را مطالعه کنید 

در این مقاله در کنار شما به بررسی نکاتی اساسی در رابطه با چیدمان اتاق خواب یک نفره پرداختیم که در صورت رعایت شدن، می توانند دیزاینی چشم نواز و آرامش بخش برای شما به ارمغان آورند. البته قطعا بایدها و نبایدهای مربوط به طراحی داخلی اتاق خواب به این موارد محدود نمی شود، چرا که دنیای دکوراسیون وسیع تر از این حرف ها بوده و همچنین هر روزه در حال تغییر و به روز رسانی است. برای اطلاع از جدیدترین ایده ها با ما در مجله پیت کت همراه باشید. شما نیز می توانید نظرات و تجربیات خود را در ادامه با ما به اشتراک بگذارید.

محبوب ترین کالکشن سرویس خواب یک نفره سال 2020

همان طور که در بالا اشاره کردیم مهم ترین عنصر در چیدمان اتاق خواب های یکنفره، سرویس خواب یک نفره است. که لازم است زمان و توجه بیشتری را در زمان خرید آن به خرج دهیم. ما در تیم تحریریه پیت کت با بررسی های فراوان، یکی از بهترین مجموعه های تولید کننده انواع سرویس و تخت خواب یکنفره را انتخاب کردیم و برای شما در پیشنهاد ویژه قرار دادیم. شما می توانید هر سبک سرویس خوابی که دوست دارید را از مجموعه بلج (Bolej) بصورت اینترنتی یا حضوری خرید کنید. لطفا حتما مدل های فروشگاه اینترنتی بلج را بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید