خانه اتاق خواب نور و رنگ اتاق خواب غوغای رنگ سفید در دکور اتاق خواب

غوغای رنگ سفید در دکور اتاق خواب

زمان مطالعه : 

4 دقیقه دقیقه

رنگ یکی از مهم‌ترین اجزای دیزاین اتاق خواب شماست. از طرف دیگر اتاق خواب یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر شخصی است. جایی که برای آینده نقشه‌ می‌ریزیم، خاطرات خوش گذشته را مرور می‌کنیم، خنده‌ها، گریه‌های شبانه همه و همه در اتاق شما اتفاق می‌افتد.

از این جهت دکور اتاق خواب اهمیت ویژه‌ای در زندگی شما دارد. در این مقاله می‌خواهم از اهمیت رنگ سفید در دکوراسیون داخلی اتاق خواب صحبت کنم. من از دو جهت رنگ سفید را به شما پیشنهاد می‌کنم.

1) از جهت زیبایی برای دکور اتاق خواب

2) از جهت عملکرد در دکوراسیون اتاق



اهمیت رنگ سفید از جهت زیبایی برای دکور اتاق خواب

سفید، رنگ نور و صلح و آرامش است. در علم روانشناسی رنگ، سفید به عنوان نماد پاکی و خلوص شناخته می‌شود. اما علاوه بر تمام این ها رنگ سفید هارمونی فوق‌العاده‌ای با سایر رنگ‌ها دارد و به راحتی با سایر رنگ‌ها ست می‌شود و از همه مهم‌تر خیلی راحت می‌تواند یک رنگ را برای شما برجسته کند. به چه معنا؟

اهمیت رنگ سفید از جهت زیبایی برای دکور اتاق خواب

فرض کنید شما عاشق رنگ بنفش هستید. می‌توانید غالب دکور اتاق خود را سفید انتخاب کنید (مثلا سه دیوار از اتاق، فرش و بخشی از وسایل) و یک یا دو عنصر بنفش مثلا تخت یا میز خود را به همراه یکی دیگر از دیوارها بنفش کنید. با اینکار رنگ بنفش در دکور اتاق شما، جلوۀ دیگری خواهد داشت. علاوه بر این گل‌ها و گیاهان در ترکیب با دکور سفید زیبایی و آرامش چند برابری برای شما به ارمغان می‌آورند.

بیشتر بخوانید: ترفند هایی هوشمندانه برای رسیدن به معجزه رنگ ها در اتاق خواب 



اهمیت رنگ سفید از جهت عملکرد برای دکور اتاق خواب

رنگ سفید بخش زیادی از نور را منعکس می‌کند و همین جلوی گرم شدن بیش از حد اتاق شما را می‌گیرد. در تابستان‌ها و مناطق گرمسیر استفاده از رنگ سفید تاثیر زیادی در کنترل دمای فضا دارد. در ادامه دو ترکیب فوق‌العاده رنگ سفید را برای دکوراسیون داخلی اتاق به شما معرفی می‌کنم.

ترکیب آرامش بخش سفید با سبز

ترکیب آرامش بخش سفید با سبز

اگر آدم شلوغی هستید و جهان بیرون از خانه برایتان پر از دغدغه و مشغله است، سفید در کنار سبز یک ترکیب فوق‌العاده خالص و آرامش بخش برای شماست. استفاده از چند گل و گیاه زیبایی فضای اتاق شما را چند برابر می‌کند.

ترکیب فوق‌العاده سفید در همنشینی با خاکستری

یاد قبرستان که نیافتادید؟ البته که منظور من این نیست که کل اتاق را با ترکیب سفید و طوسی پر کنید. بلکه می‌توانید رنگ غالبی که استفاده می‌کنید، سفید و خاکستری باشد و در کنار آن المان‌های کوچک رنگی استفاده کنید. مثلا کوسن‌های رنگارنگ یا یک روتختی با رنگ‌های شاد، حتی می‌تواند از یک فرش رنگارنگ برای کف استفاده کنید و صندلی یا مبل اتاقتان را هم به یکی از رنگ‌های زرد یا نارنجی انتخاب کنید. سرمای خاکستری در جوار رنگ‌های گرمی مانند زرد و نارنجی غوغا به پا خواهند کرد.

و اما یک توصیه نهایی

در این مقاله از مزایای رنگ سفید زیاد صحبت کردم. اما لازم است در انتها این را هم به شما متذکر شوم که در انتخاب این رنگ افراط نکنید و حتما آن را در ترکیب با سایر رنگ‌ها استفاده کنید. چراکه استفاده بی‌رویه از رنگ سفید در چیدمان اتاق خواب شما در دراز مدت چشم شما را اذیت خواهد کرد. و حالا نوبت شماست که نظر خودتان را با ما در میان بگذارید. شما عاشق کدام ترکیب‌های رنگی هستید؟

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید