خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 6 نکته که قبل از خرید تخت خواب باید بدانید

6 نکته که قبل از خرید تخت خواب باید بدانید

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

تخت خواب اصلی ترین عنصر در دکوراسیون بخشی از منزل است که دو سوم وقت خود را در آنجا می گذرانیم.

بله تخت خواب مرکزی ترین وسیله اتاق خواب است و انتخاب یک تخت خواب و تشک کاربردی، زیبا و استاندارد سهم زیادی در حس و حال، کیفیت خواب یا به عبارتی در کیفیت زندگی ما خواهد داشت. مولفه های زیادی هستند که قبل از خرید تخت خواب باید به آنها توجه کنیم تا به بهترین انتخاب ممکن دست یابیم. 

در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی 6 نکته که قبل از خرید تخت خواب باید بدانید، بپردازیم. اگر شما هم قصد آپدیت کردن دیزاین اتاق خواب خود از طریق خرید تخت خواب دارید، در ادامه با ما همراه باشید. 


1- در نظر گرفتن ابعاد اتاق خواب

قبل از خرید تخت خواب، حتما باید ابعاد اتاق خواب تان را در نظر بگیرید تا با خرید تخت خوابی بیش از حد بزرگ فضایی آشفته یا تخت خوابی بیش از حد کوچک، دیزاینی که خالی به نظر برسد، نداشته باشید. 

در نظر گرفتن ابعاد اتاق خواب

قانونی که معمولا توصیه می شود خرید بزرگ ترین تخت خوابی است که فضای اتاق خواب به شما اجازه می دهد. اما فراموش نکنید بهتر است قبل از انتخاب تخت خواب، دیگر لایه های دکوراسیون اتاق خواب تان را مشخص کنید. چرا که اگر اول تخت خواب خود را خریداری کنید، شاید ناچار به تعویض بسیاری از دیگر وسایل خود شوید. این نکته همچنین در مورد تناسب بین سبک کلی دکوراسیون و سبک تخت خواب که در ادامه به بررسی آن می پردازیم، اهمیت پیدا می کند.


2- تناسب بین سبک دکوراسیون و سبک تخت خواب

اگر به دنبال داشتن دیزاینی منسجم و متعادل هستید، نباید از وجود تناسب بین سبک دکوراسیون و سبک تخت خواب خود غافل شوید. به عنوان مثال تخت خواب های سلطنتی و تخت خواب لمسه گزینه بهتری برای دیزاین هایی همچون سبک کلاسیک و سبک دکوراسیون اتاق خواب ترکیه ای هستند و از طرف دیگر برخی از انواع تخت خواب همچون تخت خواب مدرن و اسپرت سازگاری بالایی با بسیاری از سبک های دکوراسیون دارند و تضادی با دیگر عناصر دکوراسیون نخواهند داشت. 

تناسب بین سبک دکوراسیون و سبک تخت خواب


3- کاربردی بودن تخت خواب 

تخت خوابی که زیبا و متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب تان باشد اما پاسخگوی نیازهای شما نباشد، قطعا انتخاب منطقی ای نخواهد بود. کاربردی بودن این عنصر مهم از دیزاین اتاق خواب نکته ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. 

کاربردی بودن تخت خواب

اگر فضای محدودی در اختیار دارید، یک تخت خواب تاشو قطعا گزینه بهتری نسبت به دیگر انواع آن خواهد بود. تخت خواب تاشو بهینه ترین استفاده ممکن را از فضایی که به خود اختصاص می دهد داشته و در عین حال جلوه ای منحصر به فرد و مدرن به آن می بخشد. 

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی برترین برندهای تولید کننده تخت تاشو 

البته این تنها گزینه روی میز نیست. تخت خواب کشودار یا جک دار دو گزینه دیگری هستند که به کمک آنها می توانید بیشترین استفاده را از فضای اتاق خواب خود داشته باشید.

تخت خواب تاشو دیواری مدرن


4- قیمت و بهای تمام شده تخت خواب

مسلما یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در انتخاب تخت خواب، قیمت آن است که خب باید متناسب با بودجه ای که برای آن کنار گذاشته ایم باشد. ازین جهت جای نگرانی نیست چرا که اغلب شاهد محصولاتی در رنج قیمت های مختلف که پاسخگوی نیازهای افرادی با بودجه های مختلف اند، هستیم. اما در خرید تخت خواب سعی کنید هزینه های خود در بلندمدت را در نظر بگیرید چرا که خرید یک تخت خواب ارزان قیمت بی کیفیت در بلند مدت هزینه های اضافی بیشتری برای تعمیر یا تعویض روی دست شما خواهد گذاشت.

قیمت و بهای تمام شده تخت خواب


5- تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟

یکی از دوراهی هایی که در زمان خرید تخت خواب با آن رو به رو می شوید، انتخاب جنس آن است که چوب باشد یا ام دی اف؟ هر یک ازین دو مزایا و معایبی دارند که با در نظر گرفتن آنها و نیازها و بودجه خود می توانید به انتخابی مناسب و منطقی برسید. در ادامه بطور خلاصه به بررسی این موارد می پردازیم:

تخت خواب چوبی بهتر است یا ام دی اف؟​​​​​​​
مزایای تخت خواب چوبی:

•    جلوه ی باشکوه
•    ماندگاری بالا
•    قدیمی نشدن
•    قابلیت تعمیرپذیری بالا
•    قابلیت شخصی سازی
•    ارتقای دکوراسیون اتاق خواب

معایب تخت خواب چوبی:

•    آسیب پذیر بودن در مقابل رطوبت
•    آسیب پذیری در مقابل حشرات چوب همچون موریانه
•    حساسیت نسبت به دما
•    قیمت نسبتا بالا

مزایای تخت خواب ام دی اف:

•    مقاومت در برابر رطوبت
•    قیمت مناسب
•    رنگ پذیری و شکل پذیری بسیار خوب
•    استحکام بالا
•    مقاومت در مقابل حشرات چوب

معایب تخت خواب ام دی اف:

•    وزن بالا
•    آسیب دیدن در معرض گرمای زیاد
•    آسیب پذیر بودن سطح آن نسبت به خراشیدگی

بیشتر بخوانید: دانستنی هایی درباره مزایا و معایب ام دی اف (MDF) 

خب با بررسی و مقایسه تخت خواب چوب و ام دی اف، مشخص می شود که آن برتری چوب نسبت به ام دی اف که شاید در ذهن بسیاری از ما باشد با امتیازاتی همچون قابلیت ترک نخوردن و ورم نکردن در مقابل رطوبت و دمای محیط که ام دی اف دارد، کم رنگ شده است و هر یک ازین دو بستگی به نیازها و بودجه ی شما می توانند بهترین گزینه باشد.


6- رنگ تخت خواب

رنگ تخت خواب سهم زیادی در پالت رنگ اتاق خواب دارد، بطوریکه تغییر آن جلوه دکوراسیون را بطور کلی تغییر خواهد داد. بر اساس قانون 10-30-60 رنگ تخت خواب جزء آن 60 درصد بوده و به همین دلیل کمتر شاهد رنگ های برجسته در بین انواع تخت خواب ها هستیم و بیشتر از رنگ های خنثی همچون سفید، مشکی و قهوه ای استفاده می شود. از رنگ های قوی و برجسته بهتر است در مقیاس کوچک تری از دکوراسیون استفاده شود تا فضایی جذاب و در عین حال آرامش بخش داشته باشیم.


در این مقاله به بررسی 6 نکته که باید قبل از خرید تخت خواب بدانیم، پرداختیم. نکاتی که در صورت توجه به آنها، شما را به سمت انتخابی متناسب با فضای اتاق خواب تان هدایت خواهند کرد. تخت خواب عنصری از دکوراسیون نیست که هرچند ماه یک بار بخواهیم آن را عوض کنیم پس ارزش زمانی که قبل از خرید به بررسی مولفه های مختلف آن اختصاص می دهیم، را دارد. شما هم می توانید نظرات و تجربیات خود از خرید تخت خواب را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت به اشتراک بگذارید.

دوست داری یه تخت خواب شیک و اقتصادی داشته باشی؟!

در این مطلب با نکاتی که قبل از خرید تخت خواب باید بدانیم و انواع تخت خواب آشنا شدیم. حال وقت آن است که با جدیدترین مدل های تخت خواب نیز آشنا شویم. به شما توصیه میکنیم مدل های تخت و سرویس خواب تولیدی بلج را ببینید و بصورت نقد و اقساط خرید کنید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید