خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب هرآنچه که قبل از خرید ست کمد و دراور باید بدانید

هرآنچه که قبل از خرید ست کمد و دراور باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

طراحی داخلی هنری است که ما در آن زندگی می کنیم. آنچه از این هنر گزینه ای مناسب برای زندگی کردن می سازد، این است که به خوبی پاسخگوی نیازهای ما است. 

داشتن محیطی آرامش بخش، به دور از آشفتگی و البته کاربردی از جمله این نیازها هستند و این عناصر دکوراسیون اند که این فضا را برای ما فراهم می کنند. در این راستا ست کمد و دراور یکی از کلیدی ترین وسایل اتاق خواب است چرا که فضای ذخیره مورد نیازمان را فراهم می کنند. اگر قصد خرید این عنصر اساسی از دکوراسیون اتاق خواب را دارید، در ادامه با معرفی هرآنچه که قبل از خرید ست کمد و دراور باید بدانید با ما همراه باشید.


انتخاب جنس ست کمد و دراور

ست کمد و دراور چوب یا ام دی اف؟ یکی از اولین سوال هایی که قبل از خرید باید به آن پاسخ دهیم. هر یک از این دو می توانند متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب شما و بودجه ای که کنار گذاشته اید، انتخاب مناسبی برای شما باشند. از مزایای ست کمد و دراور چوب می توان به استحکام و ماندگاری بالا و جلوه کلاسیک منحصربه فرد آن اشاره کرد. 

جنس ست کمد و دراور

از طرفی ام دی اف هم این روزها با کیفیت بالای خود تبدیل به رقیبی جدی برای چوب شده است. همچنین ست کمد و دروار ساخته شده از ام دی اف مرغوب نسبت به انواع چوبی، قیمت پایین تری دارد و انتخاب اقتصادی تری خواهد بود. در پایان نمی توان از تنوع بسیار بالای طرح و رنگ ام دی اف هم غافل شد که حفظ انسجام دیزاین را راحت تر می سازد. به شما پیشنهاد می کنیم برای مطالعه بیشتر سری به مقاله " دانستنی ها در مورد مزایا و معایب ام دی اف  " بزنید 


انتخاب رنگ ست کمد و دراور

ست کمد و دراور از عناصر اصلی دیزاین است که حجم قابل توجهی از فضا را به خود اختصاص می دهد بنابراین رنگ آن هم می تواند معادلات مربوط به پالت رنگ دکوراسیون را تغییر دهد. از آنجا که توصیه می شود رنگ های برجسته و قوی در مقیاس کوچک تری به دیزاین اضافه شوند، ست کمد و دراور اغلب در رنگ های خنثی طراحی و ساخته می شود تا دست شما برای انتخاب رنگ عناصر کوچک تر دکوراسیون باز باشد. در این میان رنگ های سفید، مشکی و بژ از پرطرفدارترین رنگ های خنثی هستند که سازگاری بالایی با سبک های دیزاین مختلف دارند. این رنگ ها جلوه ای مینیمال و مدرن به اتاق خواب شما می بخشند و فضای آن را بزرگ تر و روشن تر نیز نشان می دهند.

رنگ ست کمد و دراور


انتخاب محل قرارگیری ست کمد و دراور در اتاق خواب

یکی از مهم ترین نکاتی که برای تصمیم گیری در مورد ابعاد ست کمد و دراور باید مد نظر قرار دهیم، محل قرارگیری آن در اتاق خواب است. کاربردی بودن طراحی این عناصر تاثیرگذار از دکوراسیون بستگی به ارتفاع سقف و همچنین ابعاد اتاق دارد. اگر فضای کوچکی به عنوان اتاق خواب در اختیار دارید، همچنان کمدی با لایه بندی کاربردی و هوشمندانه در کنار دراور به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

ست کمد و دراور در اتاق خواب


انتخاب ابعاد و چیدمان داخلی ست کمد و دراور

بخشی که قرار است کمد و دراور شما در آنجا قرار گیرند را روی زمین با چسب کاغذی علامت بزنید تا از متناسب بودن آن اطمینان پیدا کنید. اگر اتاق خواب کوچکی در اختیار دارید، کمدهای لباس درب ریلی گزینه بهتری برای آن خواهند بود اما اگر با کمبود فضا روبه رو نیستید، برای تصمیم گیری در مورد ابعاد آن به بررسی نوع فضای مورد نیازتان می رسد. اگر بخش قابل توجهی از لباس های شما کت ها یا دیگر مواردی هستند که باید آویزان شوند پس قطعا یک کمد بلند تر گزینه مناسب تری است اما اگر تا کردن لباس ها را به آویزان کردن آنها ترجیح می دهید، کمدی با قفسه ها و کشوهای بیشتری نیاز خواهید داشت. برخی از کمدها هم قابلیت جابجایی و تغییر کشوها و بخش های مختلف شان را برای شما فراهم می کنند تا با تغییر نیازهای شما، همچنان برای تان کاربردی باشند.

عکس ست کمد و دراور

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع کمد لباس 


مشخص کردن میزان بودجه برای خرید ست کمد و دراور

در زمان خرید با گزینه های زیادی روبه رو خواهید شد که می توانند رسیدن به انتخاب نهایی را تبدیل به یک چالش برای شما کنند. مشخص کردن میزان بودجه به شما کمک می کند که از بین گزینه های روی میز، موارد کاربردی تر و متناسب با بودجه ی تان را نگه دارید و در نتیجه تصمیم گیری نهایی برای تان راحت تر شود.

خرید ست کمد و دراور

 
مدل کمد و دراور ست

در صورتی که تناسب بین ست کمد و دراور با سبک دکوراسیون را در نظر نگیریم، نمی توانیم انتظار داشتن دیزاینی منسجم را داشته باشیم. اگر دیزاینی سنتی یا کلاسیک دارید، انواع چوبی آن گزینه مناسب تری برای شما خواهند بود تا جلوه باشکوه آن را ارتقا بخشند اما اگر از سبک هایی همچون معاصر، مدرن یا مینیمال برای منزل تان استفاده کرده اید، انواع ام دی اف در طرح هایی ساده و کاربردی با تنوع بالا در طرح و رنگ گزینه های بهتری برای شما خواهند بود.


ست کمد دراور جاکفشی

شما می توانید یکی از بخش های کمدتان را به نگهداری از کیف و کفش خود اختصاص دهید اما اگر به دنبال داشتن فضایی بیشتر و اختصاصی برای این گروه از وسایل تان هستید، ست کمد و دراور و جاکفشی همان عنصری از دکوراسیون است که نیاز دارید. خرید این ست سه تایی به شما کمک می کند خیال تان از بابت حفظ هارمونی و انسجام محیط راحت باشد و همچنین با کمبود فضای نگه داری روبه رو نشوید. ناگفته نماند که در برخی از محصولات که برای فضاهای کوچک تر طراحی شده اند، در این ست سه تایی پاتختی جایگزین جاکفشی می شود.

ست کمد دراور جاکفشی

در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت در کنار شما به بررسی هر آنچه که قبل از خرید ست کمد و دراور باید بدانید، پرداختیم. شما چه تجربیاتی از خرید این عنصر تاثیرگذار از دیزاین دارید؟ خوشحال می شویم نظرات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید