خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب چگونه یک اتاق مطالعه لاکچری داشته باشیم؟

چگونه یک اتاق مطالعه لاکچری داشته باشیم؟

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

با تغییر سبک زندگی ما، اختصاص بخشی از دکوراسیون منزل به فضای مطالعه یا کار تبدیل به یک باید شده است.

اگر امکان اختصاص یک اتاق مجزا به فضای مطالعه ی تان را ندارید، همچنان می توانید بخشی از دکوراسیون اتاق خواب یا حتی اتاق نشیمن تان را به فضای مطالعه اختصاص دهید. قرار است بخش قابل توجهی از زمان خود را در این بخش از منزل تان بگذرانید، بنابراین نوع چیدمان آن تاثیر مستقیمی بر حس و حال و کیفیت کارتان خواهد داشت. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به این سوال که چگونه یک اتاق مطالعه لاکچری داشته باشیم؟ پاسخ خواهیم داد. اگر شما هم به دنبال ایده هایی به روز برای فضای مطالعه تان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


پالت رنگ اتاق مطالعه لاکچری 

رنگ ها از تاثیرگذارترین مولفه ها برای داشتن یک اتاق مطالعه لاکچری است. در بین رنگ های مختلف، این رنگ های خنثی ای همچون مشکی، سفید، خاکستری و بژ اند که مناسب ترین گزینه ها برای شما خواهند بود. رنگ های خنثی بدون ایجاد فضایی پر زرق و برق و در عین سادگی، جلوه ای لوکس و پیچیده به فضای مطالعه ی شما می بخشند. 


صندلی مطالعه لاکچری

صندلی مطالعه یکی از اصلی ترین عناصر دکوراسیون در یک اتاق مطالعه لاکچری است چرا که قرار است مدت زمان زیادی را روی آن بگذرانیم و انتخاب انواع غیر ارگونومیک می تواند بعد از مدت کوتاهی ما را با مشکلات جسمی جدی ای روبه رو سازد. صندلی ارگونومیک به شما کمک می کند در زمان نشستن روی آن بتوانید حالت طبیعی بدن خود را حفظ کنید تا فشار از قسمت هایی همچون گردن و کمر برداشته شود. ویژگی مهم بعدی آن انعطاف پذیر بودن طراحی آن و قابل تنظیم بودن ارتفاع آن است. البته نمی توان از جذابیت ظاهری به عنوان سومین مولفه غافل شد. 

بیشتر بخوانید: صندلی ارگونومی چه ویژگی هایی دارد؟ 


میز تحریر اتاق مطالعه لاکچری

بعد از صندلی مطالعه، این میز تحریر است که قرار است هم فضای ذخیره سازی مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد و هم با داشتن ابعاد مناسب تبدیل به همراهی مناسب برای ساعات طولانی مطالعه یا کار شما شود. اگر با کمبود فضای در دسترس روبه رو هستید، یک میز تحریر کمجا دیواری همان چیزی است که نیاز دارید. اگر همچنان به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی راه حل آن بپردازیم.

میز تحریر اتاق مطالعه لاکچری


گل ها و گیاهان در دکوراسیون اتاق مطالعه لاکچری

اگر نمی خواهید یک اتاق مطالعه بی روح و خسته کننده داشته باشید، اضافه کردن سبزهای دوست داشتنی به آن همان چیزی است که نیاز دارید. گل ها و گیاهان فضایی شاداب، انرژی بخش و پر از زندگی به شما تحویل می دهند. در کنار استفاده از گل هایی در ابعاد بزرگ برای گوشه ی اتاق یا در ابعاد کوچک تر برای کنار پنجره یا روی شلف دیواری، از قرار دادن یک گلدان کوچک روی میز تحریرتان غافل نشوید.


شلف دیواری در اتاق مطالعه لاکچری

شلف دیواری علاوه براینکه جلوه ی لوکسی به اتاق مطالعه ی شما می بخشند، فضای ذخیره سازی قابل توجهی هم برای شما فراهم می کنند. آنچه در مورد اضافه شدن آنها به دکوراسیون اتاق مطالعه تان باید مورد توجه قرار دهید، محل قرارگیری شان است. اگر آنها را نزدیک به میز تحریر و کتابخانه خانگی تان قرار دهید، می توانند فضایی آشفته ایجاد کنند که تمرکز شما را کاهش دهند. بنابراین سعی کنید تمام عناصر مربوط به فضای مطالعه تان را در یک نقطه متمرکز نکنید.


کتابخانه خانگی لاکچری

نمی توان از عناصر دکوراسیون یک اتاق مطالعه لاکچری گفت و از کتابخانه ی خانگی غافل شد. کتابخانه ای کاربردی به جلوه ای مدرن یا مینیمال همان چیزی است که برای تکمیل جلوه ی لوکس اتاق مطالعه لاکچری خود به آن نیاز دارید. در بین طرح های مختلف، انواع تکیه دادنی جلوه ی مدرن تری برای شما به همراه خواهند آورد. به شما پیشنهاد میکنیم برای دیدن جدید ترین مدل های کتابخانه خانگی سری به مقاله " معرفی 26 مدل کتابخانه خانگی جدید مناسب خانه های کوچک " بزنید


روشنایی اتاق مطالعه لاکچری

در بین عناصر مختلف تامین کننده روشنایی چیدمان اتاق مطالعه لاکچری، این چراغ مطالعه است که بیشتر مورد توجه واقع می شود که خب طبیعی است چرا که تامین کننده روشنایی کاری محیط است اما لایه های روشنایی محیط به همین عنصر محدود نمی شود. نوع چراغ های سقفی، آباژورها و البته میزان دسترسی محیط به نور طبیعی هم از دیگر مواردی هستند که نیاز است مورد توجه قرار گیرند. 


دکور دیواری اتاق مطالعه لاکچری

آنچه در مورد دکور دیواری اتاق مطالعه لاکچری اهمیت پیدا می کند، کاربردی بودن آن در راستای افزایش بازده کار شما است. اولین ایده پرطرفدارصفحه یادداشت ها است که می تواند فلزی، چوبی یا پلاستیکی باشد و روی دیوار جلوی میز تحریر نصب می شود و کاربرد زیادی برای قرار دادن یادداشت ها، جملات انگیزشی، تصاویر، خلاصه برداری ها و دیگر نکات مهم مورد نظر شما دارد. 

دکور دیواری اتاق مطالعه لاکچری​​​​​​​

ایده های محبوب بعدی به ترتیب شلف دیواری برای فراهم کردن فضای ذخیره سازی جانبی و گالری دیواری مینیمال برای ایجاد فضایی انگیزشی و مدرن اند که می توانید آنها را به دکوراسیون اتاق مطالعه لاکچری خود اضافه کنید.


شلف رومیزی در اتاق مطالعه لاکچری

خب نوبت معرفی ایده برای زمانی که با کمبود فضای ذخیره سازی روی میز تحریرتان در اتاق مطالعه لاکچری  روبه رو هستید، است. بله شلف رومیزی همان ایده جذاب و کاربردی است که بدون اختصاص فضای مجزایی به خود، فضای ذخیره سازی ای که سطح میز در اختیارتان قرر می دهد، را افزایش می دهد و در عین حال جلوه ای مدرن به فضا می بخشد. 


سخن پایانی؛ به پایان این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت با بررسی ایده هایی برای داشتن یک اتاق مطالعه لاکچری رسیدیم. شما چه گزینه هایی برای دکوراسیون این بخش از منزل دارید؟ خوشحال می شویم آنها را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده ی این مقاله باشید.

1

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • snavidb93
    19 شهریور 00

    خیلی مفید و کمک کننده بود با تسکر از شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید