خانه اتاق خواب اتاق خواب عروس معرفی کالا های اساسی لوازم اتاق خواب برای جهیزیه

معرفی کالا های اساسی لوازم اتاق خواب برای جهیزیه

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

وقتی نوبت به خرید وسایل مورد نیاز برای دکوراسیون اتاق خواب می رسد، ممکن است شاهد لیست های مختلفی بر اساس بودجه های متفاوت باشیم.

اما در این میان برخی از وسایل دکوراسیون اتاق خواب هستند که به عنوان کالاهای اساسی جهیزیه محسوب می شوند و به هر حال در هر اتاق خوابی جای خالی آنها می تواند جلوه ی منسجم دکوراسیون و کاربردی بودن آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله قصد داریم برای عروس خانوم هایی که تصمیم دارند کالاهای مورد نیاز برای اتاق خواب خود را خریداری نمایند، به بررسی این کالاهای اساسی بپردازیم، با ما همراه باشید.


1. سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس


سرویس خواب به عنوان بزرگ ترین عنصر اتاق خواب، سهم زیادی در جلوه ی کلی دکوراسیون آن دارد. یک سرویس خواب کامل شامل تخت خواب، پاتختی، بنچ یا پاف، میز آرایش، آینه و کمد است و اغلب در سه نوع فلزی، ام دی اف و چوبی و در سبک های سلطنتی، اسپرت و مدرن عرضه می شوند. در این میان سرویس خواب های چوبی به دلیل شکوه خاصی که به دکوراسیون می بخشند، همچنان بیش ترین طرفدار را دارا هستند. البته اگر به دنبال سرویس خواب عروس با قیمتی مناسب تر باشید، سرویس خواب های ام دی اف هم با تنوع بالای خود گزینه ی خوبی برای جهیزیه عروس خانوم ها خواهند بود.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی 7 فروشگاه آنلاین برتر خرید سرویس خواب 


2. تشک برای تخت خواب عروس

تشک برای تخت خواب عروس


بعد از انتخاب سرویس خواب عروس، نوبت به خرید تشک استاندارد می رسد. در این مورد کار شما راحت تر است، چرا که در ایران چند برند هستند که می توان با خیال راحت از آنها خرید کنید، بدون اینکه نگران کیفیت کالا باشید، پس سردرگم نخواهید شد. 

در هر جایی که می خواهید صرفه جویی کنید، اما برای تشک سعی کنید بهترین نوع آن را خریداری کنید. چرا که پای سلامتی شما درمیان است و از آنجا که میانگین عمر یک تشک استاندارد از 5 الی 10 سال است پس خریداری یک تشک باکیفیت شما را تا سال ها از تعویض آن بی نیاز خواهد کرد. 

انواع تشک های موجود در بازار شامل تشک های فنری، طبی و طبی- فنری(ترکیبی) هستند. اگر به دنبال تشکی نسبتا سفت با قابلیت تحمل وزن های بالا و طول عمر بلند هستید، تشک های ترکیبی طبی-فنری از بهترین گزینه های پیش روی شما خواهند بود. تشک های طبی به طور تخصصی برای پیشگیری و درمان آسیب مفاصل و ستون فقرات طراحی شده اند، درجه ی سفتی متوسطی دارند تا حفاظت خوبی از ستون فقرات شما ایجاد شود و با ساختارهای متفاوتی از جمله فنری، مموری فوم، لاتکس و فوم ژل قابل عرضه هستند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید انواع تشک طبی و طبی فنری 

و اما تشک های فنری که از محبوب ترین انواع تشک نیز محسوب می شوند، سبک هستند، قیمت مناسبی دارند و نسبت به دو نوع دیگر نرمی بیشتری دارند. البته نوعی از آن که دارای فنر منفصل است برای کمر مناسب تر هستند و می توانند تا 10 سال نیز عمر کنند.


3. سرویس ملحفه و روتختی عروس و داماد

سرویس ملحفه و روتختی عروس و داماد


بله هنوز کار ما با تخت خواب تمام نشده است. بعد از خرید تشک، نوبت به خرید عناصری تعیین کننده در پالت رنگی دکوراسیون یعنی سرویس روتختی می رسد. اما چرا رنگ و طرح سرویس روتختی تا این اندازه می تواند مهم باشد؟ 

طبق قانون10-30-60 شما فقط برای 10 درصد از پالت رنگی اتاق خواب خود اجازه دارید از رنگ های قوی استفاده کنید و در واقع این 10 درصد آخرین شانس شما برای جان بخشیدن به دکوراسیون اتاق به کمک رنگ ها است. و یکی از عناصری که رنگ آن شامل این 10 درصد می شود، سرویس روتختی است. شما به کمک یک سرویس روتختی متناسب با دکوراسیون و در عین حال با رنگ هایی متضاد رنگ دیگر عناصر می توانید از تخت خواب خود یک نقطه ی کانونی در دکوراسیون بسازید.


4. پرده اتاق خواب عروس

 پرده اتاق خواب عروس


از دیگر عناصر اساسی دکوراسیون اتاق خواب عروس می توان به پرده اشاره کرد که بهتر است بعد از خرید سرویس خواب و دیگر وسایل خود به سراغ آن بروید تا در مراحل بعدی مشکلی از نظر ست کردن آن با عناصر دیگر وجود نداشته باشد. البته برای انتخاب طرح و رنگ پرده نیاز است رنگ دیوارهای اتاق نیز در نظر گرفته شوند و همه ی این نکات نشان دهنده ی این هستند که بهتر است برای خرید پرده عجله نکنید. فراموش نکنید که قبل از هر چیزی به میزان کنترل نور پرده و اینکه تا چه میزان حریم خصوصی مدنظر شما را فراهم می کند، توجه کنید.


5. مبل یا صندلی راحتی

مبل یا صندلی راحتی


قرار نیست تخت خواب شما نقش مبلمان را نیز در اتاق ایفا کند، پس حضور حداقل یک مبل یا صندلی راحتی در اتاق خواب به شرط وجود فضای کافی، الزامی خواهد بود. این مبل یا صندلی راحتی همچنین گزینه ی خوبی برای انسجام بخشیدن و ساماندهی دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود.


6. کمد لباس عروس

کمد لباس عروس


​​​​​​​کمد لباس همان عنصری است که فضای اتاق خواب را از به هم ریختگی و آشفتگی نجات می دهد. با توجه به اینکه اغلب فضای محدودی برای اتاق خواب داریم پس وجود عناصری که فضای ذخیره ی کافی برای وسایل ما ایجاد کنند، همچون کمد یا پاف صندوق دار، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. با انتخاب کمد لباسی متناسب با سبک سرویس خواب خود، کمک زیادی به حفظ هارمونی دکوراسیون خواهید کرد.

در این مقاله به بررسی کالاهای اساسی لوازم اتاق خواب برای جهیزیه پرداختیم؛ کالاهایی که نبود هر کدام از آنها به معنی کامل نبودن عناصر دکوراسیون اتاق خواب نوعروسان خواهد بود و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. امیدواریم با درنظر گرفتن نکات ارائه شده به انتخاب مناسب ترین گزینه ها متناسب با سبک کلی دکوراسیون منزل خود بپردازید.

فروش ویژه جدیدترین مدل های انواع سرویس خواب

سرویس خواب عروس، مهم ترین کالای موجود در لیست جهیزیه برای اتاق خواب عروس و داماد است. که به خاطر تفاوت سلیقه ها مدل های متنوعی دارد. در این مجموعه برای شما همراهان پیت کت سعی کردیم تمام انواع سرویس خواب های عروس (از سرویس خواب سلطنتی و مدرن یا سرویس خواب سفید هایگلاس گرفته تا سرویس خواب های کشودار و لمسه دار) را جمع آوری کنیم. لطفا اگر قصد تکمیل جهیزیه خود را دارید قبل از نهایی کردن تصمیم خود سری به این مجموعه ارزنده از مجموعه آف دکور بزنید.
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید