خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب شلف رومیزی، عنصری کاربردی و مدرن

شلف رومیزی، عنصری کاربردی و مدرن

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

دیزاینی که کاربردی نباشد، فاصله ی زیادی تا یک طراحی داخلی موفق دارد. یکی از فاکتورهایی که موجب خلق دیزاینی کاربردی و درنتیجه موفق می شود، وجود عناصر دکوراسیون کاربردی در آن است. 

عناصری که استفاده بهینه ای از فضایی که به خود اختصاص می دهند دارند و فضای ذخیره قابل توجهی برای ما فراهم می کنند. یکی از بخش هایی که معمولا با آشفته بودن آن روبه رو هستیم، میز کار یا مطالعه در اتاق خواب ما یا در آشپزخانه است و آنچه می تواند برای رفع این چالش موثر باشد، شلف رومیزی است. اگر به دنبال آشنایی بیشتر با این عنصر کاربردی اتاق خواب و اتاق کار هستید، در ادامه با ما همراه باشید.


شلف رومیزی چوبی

عناصر دکوراسیون چوبی همچنان هم در لیست اولویت های خرید بسیاری از افراد اند و دلیل این محبوبیت هم به جلوه منحصر به فردی که به دیزاین می بخشند، برمی گردد. شلف رومیزی چوبی قدرت انطباق بالایی با طیف وسیعی از سبک های دکوراسیون از کلاسیک تا مینیمال و روستیک دارند. این شلف ها فضای نگه داری قابل توجهی برای میز کار یا مطالعه شما فراهم می کنند و در عین حال سهم قابل توجهی در ارتقای جلوه ی دکوراسیون فضا خواهند داشت.

شلف رومیزی چوبی


شلف رومیزی مدرن

اگر از علاقه مندان به سبک معاصر، مدرن یا مینیمال هستید و به دنبال پیچیدگی بخشیدن به دیزاین از طریق استفاده از عناصری ساده هستید، پس یک شلف رومیزی مدرن بهترین گزینه برای شما است. قدرت انطباق این شلف های رومیزی از انواع چوبی با جلوه کلاسیک شان هم پیشی می گیرد و تقریبا در هر دیزاینی می توانید از آنها استفاده کنید.

شلف رومیزی مدرن


شلف رومیزی اداری

استفاده از شلف های رومیزی منحصر به دکوراسیون منزل نیست چه بسا که در یک فضای اداری نیاز شدیدتری به آن حس می شود. شلف رومیزی اداری طراحی ای کاملا متفاوت از شلف هایی دارد که برای میز مطالعه یا کار در منزل مورد استفاده قرار می گیرند. این شلف ها طوری طراحی شده اند که هم فضایی کاربردی برای لوازم التحریر و وسایل مختلف در اختیار شما قرار می دهند و هم ابعاد آنها طوری انتخاب می شود که بتوانید از سطح روی آن برای قرار دادن پرینتر استفاده کنید.

شلف رومیزی اداری


طبقه رومیزی

طبقه رومیزی انتخابی مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان است و فضای ذخیره مورد نیاز برای عناصر مختلفی همچون کتاب ها، لوازم التحریر، ماگ و همچنین گیاهان را در اختیار شما قرار می دهد. این شلف های رومیزی جمع و جور نیازمند فضای زیادی یا یک میز مطالعه ی بزرگ نیستند، درنتیجه انتخاب مناسبی برای طیف وسیعی از فضاهای مطالعه محسوب می شوند. 

طبقه رومیزی


شلف رومیزی ام دی اف

امروزه ام دی اف فشرده با لایه ضدخش و ضد آب تبدیل به رقیبی جدی برای چوب شده است. شلف رومیزی ام دی اف هم یکی از عناصر دیزاین پرطرفدار است که دوام و استحکام بالایی دارد و در عین حال از نظر اقتصادی انتخاب منطقی ای محسوب می شود. شلف های رومیزی ام دی اف در طرح و رنگ های مختلف متناسب با سبک های دکوراسیون و پالت رنگ های مختلف عرضه می شوند تا حفظ انسجام دیزاین برای شما تبدیل به چالش نشود.

شلف رومیزی ام دی اف


شلف رومیزی کشودار

هدف ما از اضافه کردن شلف رومیزی به دکوراسیون بخش های مختلف، ایجاد فضای ذخیره ی بیشتر است، بنابراین یک شلف رومیزی کشودار به بهترین نحو این نیاز ما را بر طرف می کند. ویژگی دیگر این شلف که آن را از دیگر انواعش متمایز می کند، توجه به حریم خصوصی ما است. قطعا همه ی ما وسایل و یادداشت هایی داریم که نمی خواهیم در معرض دید بقیه قرار بگیرند یا می خواهیم از دسترس کودکان دور بمانند؛ یک شلف رومیزی کشودار این نیاز ما را به بهترین شکل رفع می کند.

شلف رومیزی کشودار


شلف رومیزی کتاب

کتابخانه خانگی از عناصر دیزاین ضروری اتاق کار یا اتاق خواب محسوب می شود اما این به معنای کافی بودن آن نیست. بسیاری از کتاب ها هستند که ما در طول روز بیشتر با آنها سر و کار داریم و درنتیجه تمایل داریم روی میز و در دسترس باشند. از طرفی نمی توان تمام کتاب هایی که در طول روز یا هفته مطالعه می کنیم را روی میز مطالعه مان جا دهیم، بنابراین وجود یک شلف رومیزی کتاب برای ما همچون یک کتابخانه ی خانگی در ابعاد کوچک عمل خواهد کرد که آرامش خاطر زیادی برای مان به همراه می آورد و میز ما را از آشفته شدن نجات می دهد.

شلف رومیزی کتاب​​​​​​​


شلف رومیزی آشپزخانه

آیا اتاق کار، اتاق خواب یا یک فضای اداری تنها محیط هایی هستند که برای آنها به یک شلف رومیزی نیاز داریم؟ البته که خیر. آشپزخانه یکی دیگر از بخش هایی است که در آن اغلب با کمبود فضای نگه داری روبه رو هستیم و وجود یک شلف رومیزی برای آشپزخانه می تواند سهم قابل توجهی در رفع این نیاز داشته باشد. از این شلف ها می توان برای نگه داری عناصر مختلف استفاده کرد تا جلوه ای مدرن و در عین حال مرتب در آشپزخانه داشته باشیم.


شلف ماگ رومیزی

یکی از پرطرفدارترین انواع شلف رومیزی برای آشپزخانه، شلف ماگ رومیزی است. ماگ ها از جمله عناصر دیزاین پرکاربرد و محبوب ما به شمار می روند. هر یک از اعضای خانواده معمولا حداقل یک یا دو ماگ در طرح هایی متنوع و جذاب دارد و نگه داری و سر و سامان دادن به آنها می تواند چالش برانگیز شود. اما وجود یک شلف ماگ رومیزی در عین حال که فضای کمی به خود اختصاص می دهد، به خوبی ماگ های شما را یکجا و مرتب نگه می دارد و همچنین جلوه ای جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه ی شما فراهم می کند.


در این مقاله از مجله تخصصی دکوراسیون پیت کت به بررسی شلف رومیزی، عنصری جذاب و کاربردی، پرداختیم و سعی کریدم شما را با انواع شلف رومیزی آشنا کنیم. در حال حاضر شلف های رومیزی در ایران توسط تولید کنندگان معتبری همچون فروشگاه اینترنتی بلج (www.bolej.ir) و... تولید می شود که در این مقاله شما را با آنها آشنا کردیم.

شما کدام نوع شلف رومیزی را به دکوراسیون منزل یا محل کار خود اضافه کرده اید؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر خوانندگان در بخش نظرات به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید