خانه دکوراسیون پذیرایی چیدمان پذیرایی هرآنچه که قبل از خرید میز کنسول باید بدانید

هرآنچه که قبل از خرید میز کنسول باید بدانید

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

یک طراح خوب می داند زمانی طراحی اش به کمال رسیده است که دیگر عنصری برای حذف کردن نباشد، نه زمانی که عنصری برای اضافه کردن نباشد.

تا وقتی عناصر اضافی و غیرکاربردی در دکوراسیون دارید، فاصله زیادی با داشتن یک دیزاین خوب دارید. با حذف عناصر دکوراسیون غیرلازم، فضای بیشتری برای استفاده از وسایلی خواهید داشت که هم جلوه دیزاین را ارتقا می بخشند و هم استفاده بهینه ای از فضا دارند. 

یکی از این عناصر، میز کنسول است که سهم قابل توجهی در بهبود دکوراسیون پذیرایی را در وسایل اتاق نشیمن دارد. در این مقاله از مجله پیت کت می خواهیم به بررسی هرآنچه که قبل از خرید میز کنسول باید بدانید، بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید این وسیله کاربردی و جذاب را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

میزهای باریک و بلندی که ارتفاعی در حد میز ناهار خوری و عمقی به اندازه تقریبی 30 سانتی متر دارند و عنصر مناسبی برای اتاق خواب، اتاق پذیرایی یا بخش ورودی منزل اند را میز کنسول می گویند. این میزهای جذاب فضای ذخیره ی بسیار کاربردی برای وسایل مختلف و البته سطحی برای عناصر دکوری و یا وسایل مربوط به روشنایی محیط در اختیار شما قرار می دهند.


توجه به طراحی میز کنسول

یکی از اولین مواردی که نیاز است قبل از خرید میز کنسول مورد توجه قرار گیرد، توجه به طراحی آن است. انتخاب نوع طراحی آن متناسب با کاربرد آن برای شما خواهد بود. به عنوان مثال اگر می خواهید برای نگهداری وسایلی از آن استفاده کنید که تمایل ندارید در معرض دید باشند، پس میز کنسول کشودار گزینه بهتری خواهد بود. 

عکس میز کنسول

اگر می خواهید از آن برای نگهداری عناصر دکوری خود کمک بگیرید پس میز کنسول شلف دار، انتخاب منطقی تری خواهد بود و اگر می خواهید از آن در اتاق خواب و برای نگهداری کالای خواب همچون روتختی یا پتو استفاده کنید، باید به دنبال میز کنسولی با شلف های بزرگ تر باشید.


جنس میز کنسول

در مورد جنس میز کنسول با دو گزینه چوب و ام دی اف روبه هستیم. چوب ماندگاری و استحکام بیشتری دارد و جلوه ای کلاسیک به فضا می بخشد اما در عین حال نسبت به حشرات و رطوبت آسیب پذیر است و هزینه بیشتری نیز برای شما به همراه دارد. از طرف دیگر ام دی اف تنوع طرح و رنگ و استایل بیشتری دارد، جلوه ای مدرن به دیزاین می بخشد و قیمت منطقی تری دارد. 

بیشتر بخوانید: دانستنی های جذاب درباره ام دی اف که باید بدانید 

بر اساس اینکه قرار است در چه فضایی از میز کنسول استفاده شود، چه مدت قرار است مهمان خانه شما باشد قبل از اینکه برای تان خسته کننده شود و تصمیم به تعویض آن بگیرید و چه بودجه ای برای خرید آن کنار گذاشته اید می توانید در مورد جنس آن به نتیجه ای منطقی برسید.

میز کنسول ساده و شیک


تناسب ابعاد میز کنسول با فضا

میز کنسول عنصری از دیزاین است که فضای زیادی را به خود اختصاص نمی دهد و در عین حال استفاده بهینه ای از آن دارد. انتخاب میزی که بسیار بزرگ تر یا کوچک تر از ابعاد اتاق مورد نظرتان است، انسجام و تعادل دیزاین را متاثر می کند. پس قبل از خرید حتما میزان فضای خالی ای که اتاق در اختیارتان قرار می دهد را در نظر بگیرید تا در پایان با اتاقی که بیش از حد خالی و یا آشفته و کوچک به نظر می رسد رو به رو نباشید.


میز کنسول مناسب دکوراسیون اتاق خواب

اضافه کردن میز کنسول به دیزاین اتاق خواب بسیار راحت است چرا که در طرح، رنگ و استایل های متنوع موجود اند و شما می توانید به راحتی گزینه ای متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب تان و همچنین ابعاد آن پیدا کنید. می توانید از میز کنسول هایی که در قسمت پایین قفسه دارند، برای نگهداری پتوی اضافی یا روتختی جذابی که می خواهید در معرض دید باشد نیز کمک بگیرید.


میز کنسول در دکوراسیون اتاق پذیرایی

یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از میز کنسول، در اتاق پذیرایی و پشت مبل است. با این کار نه تنها اینطور به نظر نمی رسد که فضای دور هم جمع شدن های شما را محدود کرده است، بلکه تبدیل به یکی از جذاب ترین عناصر دیزاین این بخش از منزل می شود و حتی در صورت قرار گرفتن در پالت رنگی خنثی می توان از آن یک نقطه ی کانونی متفاوت ساخت. 

میز کنسول در دکوراسیون اتاق پذیرایی


میز کنسول در دکوراسیون اتاق ناهارخوری

جایگزینی مناسب برای اتاق ناهارخوری ای که به دلیل کوچک بودن نمی توان از بوفه برای آن استفاده کرد چرا که معمولا کوچک تر است و سطح آن کاربرد زیادی برای نگهداری ظروف یا دسرهای شما می تواند ایفا کند. 


میزکنسول در ورودی منزل

از آنجا که میزهای کنسول باریک اند، اغلب در دکوراسیون بخش ورودی منزل و راهروها مورد استفاده قرار می گیرد و در کنار استفاده به عنوان فضای ذخیره، برای نگهداری یادداشت های اعضای خانواده، کلیدها، کیف و کتاب های مدرسه نیز کاربرد زیادی دارد و فضا را از آشفته شدن حفظ می کند.


میز کنسول مدرن

این روزها بسیاری از ایرانی ها سبک مدرن یا مینیمال را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب می کنند و این باعث می شود میز کنسول مدرن بهترین گزینه برای تکمیل و ارتقای دیزاین آن باشد. میز کنسول مدرن قدرت تطابق بالایی با سبک های مختلف دارد به عنوان مثال انواعی از آن که طرح چوب دارند را می توان در دیزاینی به سبک سنتی، سلطنتی یا کلاسیک نیز به کار برد.

میز کنسول مدرن

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید میز کنسول مدرن 


میز کنسول چوبی

هرچند امروزه میز کنسول هایی که از ام دی اف مرغوب و در طرح و رنگ های متنوع و جذاب ساخته می شوند، در صدر لیست خرید بسیاری از افراد قرار گرفته اند اما برخی همچنان به دنبال اضافه کردن عناصر چوبی برای ایجاد جلوه ای کلاسیک و باشکوه در دکوراسیون منزل شان هستند. همچنین اگر از طرفداران سبک روستیک هستید، می توانید با اضافه کردن یک میز کنسول چوبی به دیزاین مدرن خود یک قدم به تجربه ی حس و حال آن سبک در فضای منزل تان نزدیک شوید.

میز کنسول چوبی
در این مقاله از مجله پیت کت در کنار شما به بررسی نکاتی که قبل از خرید میز کنسول باید بدانید و همچنین ایده هایی برای استفاده از آن پرداختیم. شما چه تجربیاتی از خرید میز کنسول یا اضافه کردن آن به دیزاین منزل دارید؟ می توانید آنها را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید