خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید انواع صندلی مدرن

راهنمای خرید انواع صندلی مدرن

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

یک سوم از زمان خود را در اتاق خواب می گذرانیم؟ بله کاملا درست است! ولی آیا تاکنون به تعداد ساعاتی که در آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق کار یا محل کار روی صندلی می گذرانید، توجه کرده اید؟

با یک حساب کتاب ساده می توان دریافت که بخش عظیمی از زندگی هر فرد روی وسایل اتاق خواب و به ویژه انواع مختلف صندلی می گذرد. با این وجود اغلب هزینه بیشتری صرف خرید میز شده و توجه زیادی به ویژگی های یک صندلی استاندارد نمی شود. مساله ای که متاسفانه مشکلات جسمانی زیادی سالیان بعد برای افراد به همراه خواهد داشت. در این مقاله از مجله پیت کت تصمیم داریم در مورد راهنمای خرید انواع صندلی مدرن صحبت کنیم. اگر این موضوع یکی از دغدغه های شما نیز محسوب می شود، در ادامه با ما همراه باشید.

صندلی تمام پارچه راحتی مدرن


1. ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی یکی از اولین نکاتی است که باید مورد توجه قرار دهیم. ارتفاع مناسب انواع مختلف صندلی بستگی به نوع صندلی و کاربرد آن دارد:

- صندلی ناهارخوری: ارتفاع استاندارد صندلی از زمین تا قسمت نشیمن گاه آن، 40 الی 45 سانتی متر و ارتفاع پشت صندلی از قسمت نشیمن گاه، 18 الی 23 سانتی متر

- صندلی اپن: ارتفاع از زمین تا قسمت نشیمن گاه، 61 الی 66 سانتی متر

صندلی اپن مدرن و شیک

- صندلی اداری: ارتفاع از زمین تا نشیمن گاه صندلی متفاوت ولی اغلب بین 41 الی 56 سانتی متر


2. ارتفاع قابل تغییر صندلی

در مورد صندلی های اداری یا صندلی میز کامپیوتر اینکه ارتفاع صندلی، بر اساس ارگونومی بدن افراد مختلف، قابل تغییر باشد اهمیت زیادی دارد. در این راستا ارتفاع صندلی باید به نحوی باشد که:

- زانوها زاویه 90 درجه خود را حفظ کنند

- کف پا یا کفش شما بطور کامل زمین را حس کند

- دسته های صندلی نباید با سطح میز برخورد داشته باشند( در صورت نیاز ارتفاع میز را افزایش دهید)


3. جنس صندلی

صندلی ها می توانند از مواد اولیه مختلفی تهیه شده باشند که از رایج ترین آنها می توان به انواع توری، پارچه ای و چرمی اشاره کرد که در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت هریک می پردازیم. البته صندلی های چوبی نیز در بین پرطرفدارترین ها هستند که در ادامه ی همین مقاله به سراغ آنها نیز خواهیم رفت.

صندلی چوبی مدرن و شیک

مزایای صندلی توری:

- قابل تنفس
- پشتیبانی خوب از حالت بدن
- ماندگاری بالا

صندلی مدرن توری

معایب صندلی توری:

- اغلب دارای درجه ی سفتی بالا

مزایای صندلی پارچه ای:

- نرمی و لطافت
- تنوع در طرح و رنگ
- اغلب روی فوم را می پوشاند

معایب صندلی پارچه ای:

- لک شدن 
- ماندگاری کمتر

مزایای صندلی چرمی:

- بوی خوب
- نرمی 
- ماندگاری بالا

معایب صندلی چرمی:

- پوسته شدن یا ترک برداشتن
- نیازمند مراقبت های ویژه برای جلوگیری از خشک شدن چرم


رنگ و طرح صندلی های مدرن

صندلی ها بر خلاف اندازه نه چندان بزرگ خود، سهم قابل توجهی در جلوه کلی دکوراسیون دارند و درصورتی که متناسب با سبک دکوراسیون خود به انتخاب نپردازید، متوجه تاثیری که در از بین رفتن انسجام دیزاین فضا دارند، خواهید شد. 

به عنوان مثال یک صندلی پارچه ای طرح دار انتخاب مناسب تری برای دکوراسیونی به سبک کلاسیک یا یک صندلی چوبی تک رنگ انتخاب مناسب تری برای یک دکوراسیون مدرن خواهد بود. اگر دکوراسیون شما به اندازه کافی عناصر برجسته دارد، رنگی مشابه تم کلی اتاق برای آن انتخاب کنید اما اگر می خواهید به کمک صندلی به دکوراسیون جان بخشید، استفاده از رنگ هایی برجسته و متفاوت از تم کلی تصمیم منطقی تری خواهد بود.

عکس صندلی مدرن و راحت پارچه ای

تا به اینجا به بررسی نکاتی کلی در مورد صندلی ها پرداختیم. در ادامه به معرفی جزئیاتی که در مورد خرید سه نوع پرطرفدار از صندلی های مدرن شامل صندلی راک، صندلی شنی بین بگ و صندلی چوبی باید مورد توجه قرار دهیم، خواهیم پرداخت.


صندلی راک مدرن

اگر به دنبال صندلی ای جذاب برای ریلکس کردن و کسب آرامش هستید، صندلی راک یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود و اما نکاتی که در زمان خرید یک صندلی راک باید مورد توجه قرار دهیم:

صندلی راک مدرن

- صندلی های راک چوبی با جلوه روستیک خود گزینه خوبی برای استفاده در فضای داخل منزل خواهند بود.

- اگر به دنبال استفاده از آن در فضای بیرون هستید، انواعی که جنس آن ترکیبی از فلز، چوب و پلاستیک بوده گزینه ی بهتری بوده و دوام بیشتری خواهند داشت، در عین حال که جلوه ای مدرن به فضا می بخشند.

- صندلی های راک می توانند در تعداد بیشتر و برای ایجاد فضایی صمیمی برای دور هم جمع شدن ها نیز به کار روند. برای این کار تنها کافی است ابعاد فضای در دسترس را در نظر داشته باشید.


صندلی شنی بین بگ

صندلی شنی بین بگ در عین حال که از راحت ترین انواع صندلی ها است، می تواند به ارتقای دیزاین فضا نیز کمک زیادی کند. صندلی های شنی برای افرادی در سنین مختلف طراحی و تولید شده اند پس پیداکردن آنچه پاسخگوی نیاز و سلیقه ی شما باشد، کار دشواری نخواهد بود. در ادامه به ارائه ی نکاتی در مورد این صندلی های دوست داشتنی می پردازیم:

مبل شنی بین بگ مدرن

- صندلی های شنی با عرض 36 الی 120 سانتی متر برای گروه های سنی مختلف تولید می شوند.

- قبل از خرید، اندازه فضایی که می خواهید به آن اختصاص دهید و همچنین وزن افرادی که می خواهند از آن استفاده کنند را مدنظر قرار دهید.

- این صندلی ها با یونولیت، گرانول یا فوم خرد شده و دانه دانه پر شده اند، در واقع به همین دلیل است که به آنها صندلی شنی می گویند. این محتوا باعث شده این صندلی بسیار سبک بوده و به راحتی جابه جا شوند. البته صندلی هایی که با فوم پلی اورتان پر شده باشند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت اما از طرف دیگر وزن بیشتری نیز خواهند داشت.


صندلی مدرن چوبی

قطعا چوب یکی از بهترین و گران ترین مواد اولیه ای است که وسایل دکوراسیون از جمله صندلی می توانند از آن ساخته شوند. اما آن هم مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به بررسی مهم ترین آن می پردازیم:

صندلی مدرن چوبی

- صندلی چوبی ماندگاری و دوام بالایی دارد، مراقبت از آن کار سختی نبوده و همچنین جلوه بسیار باشکوهی به دیزاین فضا می بخشد.

- اما قطعا واکنش چوب نسبت به آب خیلی خوشایند ما نخواهد بود و متاسفانه این فقط آب نیست، نور خورشید هم می تواند باعث ایجاد تغییر و این بار در رنگ آن نشود پس این صندلی ها برای داخل منزل مناسب تر خواهند بود.


در این مقاله به بررسی ویژگی هایی که قبل از خرید یک صندلی مدرن، از صندلی اداری گرفته تا صندلی شنی، باید مورد توجه قرار دهیم پرداختیم. امیدواریم شما نیز با مدنظر قرار دادن این نکات به نتیجه ای مطلوب دست یابید. شما خوانندگان عزیز نیز می توانید تجربیات خود را از خرید یک صندلی مدرن در ادامه با ما و دیگر مخاطبین مجله پیت کت به اشتراک بگذارید.

دوست داری یه صندلی بخری که اصلا از مد نیافته!؟

در این مقاله با هم مفصل دباره انواع صندلی های مدرن صحبت کردیم و به شما چند تا از فروشگاه هایی که میتونید مدل های مختلف صندلی رو ازشون بخرید. اما الان پیشنهاد میکنید حتما یه سر به سایت بلج بزنید. بلچ تولید کننده کلی مدلی صندلی مدرن و شیکه که هیچ وقت از مد نمیافته
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید