خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون کلاسیک پذیرایی راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک

راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک

زمان مطالعه : 

5 دقیقه

واژه کلاسیک در لغت نامه دهخدا این‌طور معنا می‌شود: "چیزی که رایج است اما جدید نیست".چیدمان دکوراسیون کلاسیک یک سبک با اصالت و با رعایت مولفه‌های قدیمی است. 

دکوراسیون کلاسیک پذیرایی سبکی است که اتفاقاً در بین خانواده های ایرانی طرفداران زیادی دارد به ویژه در میان افرادی که به سنت های قدیمی علاقه بیشتری دارند و طرفدار مدرنیته نیستند. این سبک در قرن هفدهم  میلادی و در فرانسه  به وجود آمد و در بیش از دو قرن تنها سبک معماری داخلی بود و هنرمندان این سبک بیشترین الهام را از صلابت و شکوه و نیز سادگی  روم و یونان باستان می‌گرفتند.


تقابل سبک کلاسیک و مدرن
​​​​​​​

عکس اتاق پذیرایی


سبک کلاسیک سبک با اصالتی است و هزینه اجرای آن بیشتر از سبک مدرن می باشد به طور کلی چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک، یک سبک گران قیمت محسوب می‌شود، یعنی دقیقاً نقطه ی مقابل سبک مدرن که کم هزینه است. بیشتر وسایل انتخابی شما در سبک کلاسیک وسایلی ساخته شده از چوب است. چوب‌هایی که منبت کاری شده و دارای ریزه کاری هستند.  وسایلی که در چیدمان به سبک کلاسیک استفاده می‌شود عمدتاً دست ساز هستند و سایز و ابعاد بزرگی دارند و به جهت دارا بودن ابعاد بزرگ متناسب برای چیدمان پذیرایی های بزرگ هم هستند.

بیشتر بخوانید: باید ها و نباید های دکوراسیون پذیرایی مدرن 

در واقع اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است این سبک انتخاب مناسبی برای چیدمان شما نیست. چرا که فضای زیادی را اشغال می کند و باعث می شود پذیرایی‌تان کوچکتر و شلوغ و به هم ریخته به نظر بیاید. برای پذیرایی های کوچک سبک مدرن پیشنهاد خوبی است این سبک برعکس سبک کلاسیک مینمیال بوده و در ابعاد کوچک و ظریف می باشد.


یک دکوراسیون اشرافی

عکس اتاق پذیرایی


در دکوراسیون به سبک کلاسیک استفاده از اشیا قیمتی و عتیقه‌جات به چشم می‌خورد و می شود از این نوع دکوراسیون با عنوان یک دکوراسیون شکوهمند و اشرافی نیز نام برد. گرچه چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک اصلاً ارزان قیمت نیست اما شما می توانید مطمئن باشید این نوع چیدمان همیشه مد روز باقی می ماند و وسایل به کار رفته در ان با دوام و با صلابت هستند.


رنگ‌های کاربردی در سبک کلاسیک

راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک


یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی که اتاق پذیرایی شما را به اتاقی با چیدمان به سبک کلاسیک تبدیل می‌کند رنگ هایی است در این زمینه به کار می‌برید. پس در اولین گام بهتر است رنگ‌های کلاسیک را شناسایی کنید. این رنگ ها شامل طیف‌های سبز زیتونی، سفید، طلایی، آبی، یخی، خاکستری مایل به آبی و قهوه ای و رنگ صدفی می‌شوند.  استفاده از این طیف رنگی به تنهایی شما را تا حد زیادی به هدفتان که یک چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک است نزدیک می‌کند.


انتخاب وسایل متناسب با سبک کلاسیک

بعد از این که رنگ دیوار‌ها را با توجه به طیف رنگ‌های کلاسیک انتخاب و اعمال کردید باید سراغ تهیه‌ی وسایلی بروید که متناسب با این سبک باشد برای انتخاب و شناسایی این وسایل در نظر داشتن نکاتی که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم می توانند مفید واقع شوند.

انتخاب مبلمان کلاسیک

راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک


مبلمان یکی از مهم ترین مولفه‌های چیدمان اتاق پذیرایی است اگر قصد ایجاد یک فضای کلاسیک را دارید باید مبلمانتان را هم کلاسیک انتخاب کنید این نوع از مبلمان از قدیمی ترین و پر طرفدارترین نوع آن محسوب می‌شود.

مبلمان کلاسیک و یا مبلمان سلطنتی چوبی در جنس های چرم و مخمل طرحدار و یا ساده می‌باشد این مبلمان به صورت ست‌های هشت نفره و یا شش نفره موجود است که شما می توانید با در نظر گرفتن متراژ اتاق پذیرایی برای انتخاب آن تصمیم گیری کنید. 

برای انتخاب رنگ مبلمان هم می توانید با توجه به رنگ سایر اجزای اتاق و یا رنگ فرش‌ها و پرده‌ها تصمیم بگیرید. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که اگر سایر قسمت های دکور را طرح و نقش دار در نظر گرفته اید از مبلمانی با روکش ساده استفاده کنید و اگر سایر اجزا ساده و بدون نقش و نگارند می توانید مبلمانی با روکش های طرح دار را انتخاب کنید چرا که استفاده از مبلمان طرحدار در فضایی متشکل از اجزای ساده از یکنواختی محیط می‌کاهد.

شومینه به جای بخاری

راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک


در چیدمان های کلاسیک استفاده از شومینه بجای پکیج و بخاری انتخاب شایسته تری است و شما را به فضای کلاسیک و اصیل مورد نظرتان نزدیک تر می‌کند.

گلدان‌های بزرگ

گلدان‌های بزرگ و یکسان را برای اجرای یک دکوراسیون کلاسیک از خاطر نبرید. گلدان‌های سنگین در کنار مبلمان به زیبایی اتاق پذیرایی شما می افزاید و پذیرایی مجلل‌تر و شکوهمند تر می‌کند.

انتخاب پرده ی متناسب با فضا

راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک


پرده‌ها ضمن این که از ورود سرما به خانه جلوگیری می کنند و نقش موثری در تنظیم نور و حفاظت از حریم خانه دارند،  باعث زیبایی و جلوه ی بیشتر اتاق پذیرایی می‌شوند. برای دکوراسیون کلاسیک پرده‌های کلاسیک انتخاب درستی است پرده‌های کلاسیک پرده‌هایی مجلل و فاخر هستند که نسبت به سایر پرده‌ها یراق آلات بیشتری در ساختارشان به کار رفته است و در طراحی‌شان دارای والان و کتیبه می‌باشند. این پرده‌ها عمدتاً از جنس پارچه‌های سنگین مثل کتان و مخمل و ابریشم و ساتن های طرح دار می‌باشند این پارچه‌ها ضمن سنگینی و فاخر بود جنس مرغوب و دوام بیشتری دارند. 

پرده‌های یک دکوراسیون کلاسیک پرده‌هایی با رنگ های مات  و سنگین است پرده‌ی مجلل و کلاسیک با رنگ‌های جیغ ترکیب جذابی نمی‌شود. برای انتخاب رنگ پرده رنگ فرش‌ها و دیوار‌ها را در نظر داشته باشید و متناسب با آنها دست به انتخاب بزنید. البته برای انتخاب پرده متناسب با دکوراسیون خانه شما نیاز دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم مطلب صفر تا صد انتخاب پرده برای اتاق پذیرایی مراجعه کنید و آن را با دقت مطالعه کنید.

انتخاب فرش‌های کلاسیک

راهنمای چیدمان اتاق پذیرایی کلاسیک


​​​​​​​فرش یکی از اجزای مهم دکوراسیون است که باید آنرا متناسب با سایر اجزا انتخاب کنید یک دکوراسیون کلاسیک فرش‌های کلاسیک هم می‌طلبد فرش‌های کلاسیک در واقع فرش‌هایی با طرح و نقش‌های قدیمی و با اصالت هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند فرش‌های کلاسیک عمدتاً رنگ‌ها ملایم وسنگینی دارند و جیغ  و پر زرق و برق نیستند.


سبک کلاسیک هم مانند هر سبک دیگر مزایا و معایب خود را دارد از مزایای آن می توانیم به مرغوبیت وسایل و همیشه شیک فاخر بودنشان فارغ از هر مد و تغییری اشاره کرد و از معایبش نیز می توان از هزینه بر بودن و اشغال فضای زیاد نام برد.
به طور کل برای تصمیم گیری در انتخاب یا عدم انتخاب این سبک به ابعاد سالن پذیرایی‌تان توجه جدی داشته باشید کلاسیک سبک چیدمانی برای سالن های پذیرایی بزرگ به شمار می رود و در سالن های کوچک باعث شلوغی و بی نظمی و در هم ریختگی می‌شود. از همراهی شما در مقاله از مجله پیت کت از شما سپاس گذاریم.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید