خانه دکوراسیون پذیرایی وسایل پذیرایی تمام نکاتی که حتما باید قبل از خرید صندلی راک بدانید

تمام نکاتی که حتما باید قبل از خرید صندلی راک بدانید

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

صندلی راک یا صندلی گهواره‌ای را شاید بتوان جز جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین مدل از صندلی‌ها به‌حساب آورد. بخشی از خاطره‌ای که همه ما با این مدل صندلی داریم برمی‌گردد به کارتون‌ها و سریال‌های دهه60. استفاده از این مدل صندلی در این روزها و به خصوص در سبک دکوراسیون مدرن بسیار رایج شده است.

نشستن بر روی صندلی گهواره‌ای و نوشیدن چای یا خواندن کتاب سرشار از حس آرامش است. بخش زیادی از تمرکز طراحی دکوراسیون‌های مدرن ایجاد حس آرامش در همه نقاط خانه است. شاید به این دلیل است که استفاده از این مدل صندلی‌ها در این چند سال رواج پیداکرده است.

تمامی اعضای خانواده می‌توانند از این صندلی‌ها استفاده کنند.این صندلی‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است که می‌تواند با توجه به سبک دکوراسیون و دیگر وسایل منزل خود یکی از طرح‌ها را انتخاب کنید. در ادامه با هم با انواع صندلی های راک موجود در بازار آشنا خواهیم شد و مختصر نیز مزایا و معایب آنها را زیر ذره بین خواهیم برد.

1. صندلی راک کلاسیک

هر وقت صحبت از مدل های کلاسیک می‌شود پای چوب به میان می‌آید. نه‌تنها صندلی راک کلاسیک بلکه تمام اجزای دکوراسیون‌های کلاسیک از چوب ساخته می‌شوند. ترکیب هنر منبت‌کاری و چوب زیبایی خاصی به این سبک از صندلی راک داده است. 

عکس بهترین مدل صندلی راک چوبی ارزان

از نظر سایز نیز این صندلی‌ها در سایز بزرگ و متوسط تولید می‌شوند. البته معمولاً پشتی این صندلی‌ها بلندتر ساخته می‌شود. قیمت این صندلی راک چوبی کلاسیک به خاطر استفاده از چوب به نسبت سایر مدل‌ها بالاتر است خصوصاً مدل‌هایی که منبت‌کاری شده است.

2. صندلی راک مدرن

سادگی سبک مدرن این روزها طرفداران زیادی پیداکرده است. صندلی‌های راک جزو صندلی‌های پرطرفدار هستند که اتفاقاً در سبک مدرن نیز استفاده از آن گسترش پیداکرده است.

صندلی راک مدرن و شیک

صندلی‌های راک جدید به نسبت صندلی‌های راک کلاسیک مینیمال تر، و فضای کمتری اشغال می‌کنند.تنوع طرح و رنگ آن به‌گونه‌ای است که می‌تواند به‌راحتی با هر سبکی و رنگی هماهنگ شود. این ویژگی مثبت صندلی راک مدرن باعث افزایش خرید این محصول شده است. تنوعی از صندلی‌های راک مدرن را می‌توانید در فروشگاه اینترنتی بلج مشاهده کنید.

3. صندلی راک مبلی

صندلی راک مبلی نوع دیگری از انواع صندلی راک است که در کف و پشت آن از پارچه به همراه فوم و اسفنج یا الیاف استفاده‌شده است. داشتن کف و پشت نرم و راحت به ایجاد حس آرامش این مدل صندلی کمک زیادی می‌کند.

عکس صندلی راک لهستان - صندلی راک مبلی

مزیت این مدل صندلی که شبیه به مبل است و نشیمن¬گاه راحت و نرمی دارد این است که می‌توانیم در کنار مبلمان منزل از آن استفاده کنیم و با توجه به پارچه‌ای بودن رویه آن می‌توان پارچه‌ای شبیه به پارچه مبلمان اتاق پذیرایی یا نشیمن‌مان داشته باشد و با بقیه دکوراسیون هماهنگ شود.

نکات مهم در هنگام خرید صندلی راک

1) اینکه صندلی راک از چه جنسی باشد مهم است؛ مثلاً در ساخت مدل‌های چوبی حتماً به این نکته توجه کنید که از چوب مقاومی چون گردو یا راش یا توسکا ساخته‌شده باشد. در ایران به دو علت بیشتر از خانواده چوب توسکا در ساخت صندلی راک بهره می‌برند. 
اول انعطاف خوب چوب توسکا و دوم قیمت مناسب آن. در ساخت صندلی راک به علت آنکه متحرک است و به اکثر اتصالات آن نیروی مضاعف وارد می‌شود، نباید از چوب ترد استفاده شود، چون احتمال شکستگی را افزایش می‌دهد. چوب توسکا این نقطه‌ضعف را به‌خوبی پوشش می‌دهند.

2) نوع اتصال قسمت‌های مختلف صندلی را بررسی کنید که با چه چیزی این اتصال انجام‌شده است. اتصال با بست به‌جای چسب که در قدیم هم کاربرد زیادی داشت و نتیجه آن صندلی راک‌های ماندگاری بود که سال‌ها در خانه‌ها می‌درخشید؛ مقاومت صندلی را بالاتر می‌برد. 

3) اینکه روی صندلی حس راحتی داشته باشید و آرنج‌هایتان به‌راحتی روی دسته آن قرار بگیرد نکته مهم بعدی است که نباید از آن غافل باشید. دو قسمت پایین صندلی که در واقع روی آن صندلی تاب می‌خورد بخش مهمی است که باید به‌ درستی و با محاسبات دقیق خم شود. هر کجی و اشتباهی در این قسمت باعث خواهد شد صندلی‌تان به‌خوبی تاب نخورد یا اینکه وقتی روی آن هستید حس پرت شدگی و ناامنی کنید. 

صندلی راک - صندلی ننویی راحت

4) اگر نشیمن‌گاه صندلی‌تان پارچه‌ای است و در آن فوم به‌کار رفته حتماً به نوع فوم و پارچه و راحتی آن دقت کنید. اگر فوم بکار رفته خیلی قطور و سفت باشد، حس راحتی و ریلکس شدن صندلی راک کاهش پیدا خواهد کرد.
​​​​​​​

5) وقتی صندلی راک را برای استراحت سالمندان یا سرگرمی کودکان تهیه می‌کنید، قبل از هر چیز ایمنی آن را به‌دقت بررسی کنید. نوع اتصال و مقاومت قسمت‌های مختلف را چک کنید. اینکه روی صندلی حس راحتی و آرامش داشته باشید نه ترس و دلهره.

چرا صندلی راک بخریم؟

صندلی‌های راک یکی از بهترین و راحت‌ترین صندلی‌ها هستند. این صندلی‌ها طوری طراحی‌شده‌اند که هنگام نشستن روی آن‌ها احساس آرامش و راحتی می‌کنید. اکثر صندلی‌های راک چوبی هستند. استفاده از چوب در ساخت این صندلی‌ها باعث شده تا ظاهر زیباتر و شیک تری داشته باشند. درگذشته نیز از مدل کلاسیک و چوبی این صندلی‌ها استفاده می‌کردند؛ اما امروزه طرح و مدل این صندلی‌ها مدرن‌تر و مینیمال تر هستند و می¬توانید به‌خوبی روی این صندلی‌ها استراحت کنید.

چرا صندلی راک بخریم؟
اگر به فکر سلامتی خود هستید حتماً از این صندلی‌ها استفاده کنید. دلیل اینکه هنگام نشستن روی این صندلی‌ها احساس آرامش می‌کنید این است که پشتی این صندلی‌ها حالت مناسبی برای لگن دارند، به همین دلیل باعث می‌شود که لگن و کمر شما در هنگام استراحت صدمه نبیند.

خرید انواع صندلی راک مدرن

​​​​​​​در این مقاله به بررسی نکاتی که در زمان خرید صندلی راک نیاز است بدانید، پرداختیم. شما هم می توانید نظرات و پیشنهادات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان محترم مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما