خانه دکوراسیون پذیرایی کاغذ دیواری پذیرایی راهنمای انتخاب کاغذ دیواری و فضاسازی دکوراسیون منزل

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری و فضاسازی دکوراسیون منزل

زمان مطالعه : 

4 دقیقه


​​​​​​​امروزه استفاده از کاغذ دیواری در دیزاین و فضاسازی دکوراسیون منزل رواج پیدا کرده است. سلیقه افراد برای پوشاندن دیوار های خانه متفاوت است. برخی با رنگ و گروهی علاقه دارند از کاغذ دیواری برای پوشاندن سفیدی دیوارها استفاده کنند.

کاغذ دیواری می تواند به ما کمک کند تا خانه ای زیباتر و دلپذیرتر داشته باشیم. تنها کافی است که بدانیم آن را در کجا و به چه نحوی به کار بگیریم و چگونه مبلمان فضای داخلی را متناسب با آن بچینیم. كاغذ دیواری برای تزئین اتاق پذیرایی، دیوار پشت تلویزیون و حتی دیوارهای اتاق كودكان مناسب است. چون تنوع طرح و رنگ آن دست طراحان را برای تزئین اتاق ها باز گذاشته است. به طور مثال می توانید از كاغذدیواری گلدار در پذیرایی استفاده كنید، دیوار روبه رویی را نیز با همان طرح تزیین كرده و طرح دیوار كناری را متفاوت بزنید تا جلوه زیباتری به دکوراسیون منزلتان بدهد. در ادامه ابتدا با هم به بررسی چند ایده فوق العاده جذاب و کاربردی می پردازیم. سپس با نحوه راهکار های متفاوت انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب و اتاق نشیمن آشنا می شویم. در پایان نیز گریزی به مهم ترین نکات برای هماهنگی کاغذ دیواری با مبلمان منزل خواهیم زد. لطفا ما را تا پایان همراهی کنید



ایده های جذاب برای استفاده از کاغذ دیواری در منزل

ایده های جذاب برای استفاده از کاغذ دیواری در منزل


1. طرح های هندسی بزرگ، این کاغذ دیواری های پیچیده می تواند یک انتخاب جذاب برای ورودی باشد. اگر یک ریاضیدان بزرگ هستید مطمئنا استفاده از این الگوهای تکراری و پیچیده شما را خشنود می کند.

2. فضاسازی اتاق بچه ها با استفاده از کاغذ دیواری با چاپ گل های رنگی، حیوانات و شخصیت های محبوب کارتونی یک انتخاب شگفت انگیز و دوست داشتنی است.

3. اگر اتاق پذیرایی تان زیاد بزرگ نیست، می توانید از كاغذ دیواری هایی با گل ها یا طرح ریزتری استفاده کنید تا فضا بزرگ تر به نظر برسد، رنگ های روشن و طرح ساده نیز به بزرگ تر جلوه كردن محیط كمك شایانی می كند. همچنین اگر شما هم دکوراسیون اتاق پذیرایتان کوچک است و دوست دارید آن را جوری دیزاین کنید تا بزرگتر جلوه کنید، مقاله  " 15 راهکار هوشمندانه برای چیدمان اتاق نشیمن" می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

4.  اگر پارچه ی مبلمان شما ساده است هرگز از کاغذ دیواری ساده استفاده نکنید و برعکس. چرا که خانه بسیار بی روح خواهد شد و برای بیشتر شدن جذابیت کاغذ دیواری کوسن و بالشتک های مبلمانتان را با کاغذ دیواری ست کنید.



کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب

کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب


در فضای اتاق خواب، دیوار پشت تخت نیز متمایز با دیگر دیوارهای آن با پوشش کاغذ دیواری زیباتر به نظر خواهد رسید. در این فضا انتخاب رنگ تخته پشتی تخت خواب و رو تختی نقش بسیار زیادی خواهند داشت تا در اتاق خواب شما وحدت و هماهنگی احساس شود. 

کاغذ دیواری پشت تخت اتاق خواب متمایز با دیگر دیوارهای آن زیباتر به نظر می رسد. شما حتی می توانید از دو کاغذ دیواری متفاوت در یک فضا استفاده کنید. نکته مهم در این انتخاب توجه به طرح و نقش و ترکیب رنگی آنهاست. دقت داشته باشد که این کار نباید حس بی نظمی و آشفتگی در فضا به وجود بیاورد. کاغذدیواری بافت دار نیز می‌تواند ویژگی منحصر به فردی را به دکوراسیون اتاق‌خواب اضافه کند.


کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق نشمین

کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق نشمین


مهم‌ترین استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق نشیمن این است که تمام دیوارها را می پوشاند با اینکه این ایده ممکن است به اندازه چند دهه قبل محبوب نباشد، اما قطعا باز هم می تواند جز گزینه های انتخابی هر فردی باشد. در اتاق نشیمن با یک طرح گرافیکی برجسته می‌تواند تمام دیوارها را بپوشانید، در حالی که در اتاق‌های دیگراز یک الگو یا بافت ساده استفاده کنید.

پوشاندن قسمت بالا یا پایین یک دیوار با کاغذ دیواری یک راه عالی برای رسیدن به ظاهرجذاب است. این سبک استفاده از کاغذ دیواری در دهه‌های گذشته محبوب بود، اما هنوز به طور منظم در دیزاین اتاق ها دیده می‌شود که به سبک‌های سنتی تکیه دارد. به خصوص این که نیمی از دیوار را با کاغذ بپوشانید و نیمی از آن را در قسمت پایین قاب کنید. این ظاهر کلاسیک هرگز از سبک زندگی خارج نمی‌شود.

کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق نشمین


یک ظاهر جالب و جسورانه شامل پوشش نیمه بالایی یک دیوار با یک کاغذ و نیمه پایینی با کاغذ دیگر است. این یک انتخاب سخت است اما وقتی درست انجام شود می‌تواند شگفت‌انگیز به نظر برسد.

انداختن طرح بر روی یک دیوار مشخص راه عالی برای ایجاد یا افزایش نقطه کانونی موجود است. چشم بیننده را جذب می‌کند و یک ویژگی واقعا قابل‌توجه ایجاد می‌کند. فقط مطمئن شوید که با استفاده از این نوع طرح، هیچ نقطه کانونی دیگری در اتاق وجود نداشته باشد (زمانی که بیش از یک نقطه کانونی وجود دارد, چشم‌ها گیج می‌شوند و یک حس آشوب ایجاد می‌کند).

شاید بخشی از فضای خانه که کمتر به آن توجه می شود سقف باشد بهتر است به بالا هم نگاهی بیندازید. استفاده از کاغذ دیواری برای سقف یک فرصت عالی برای ایجاد یک طرح واقعا منحصر به فرد است .


هماهنگی کاغذ دیواری با مبلمان در دکوراسیون منزل

هماهنگی کاغذ دیواری با مبلمان در دکوراسیون منزل


​​​​​​​1. برای طراحی فضاهای داخلی ابتدا طیف رنگی مورد علاقه خود را در نظر بگیرید و پس از آن خرید را انجام بدهید. هنگام انتخاب کاغذ دیواری بهتر است به دیگر وسایل و اجزا فضا هم فکر کنید.

2. اگر مبلمان به رنگ قهوه ای یا کرم هستند، کاغذ دیواری ها را رنگ بژ و طلایی انتخاب کنید.برای مبلمان استیل ، کاغذ دیواری های سبک کلاسیک بهتر است. مبلمان راحتی و اسپرت با کاغذ دیواری های طرح مدرن بهتر ست می شوند.

3. اگر پرده هایی با پارچه گلدار دارید، کاغذ دیواری ها را ساده بردارید و کوسن هایی با پارچه پرده برای مبلمان درست کنید.اگر کاغذ دیواری هایی با طرح هندسی دارید، می شود طرح کاغذ دیواری را روی پارچه رومبلی پیاده کرد و با آن کوسن درست کرد.

4. درصورتی که کاغذ دیواری های طرح دار را با کاغذ دیواری های ساده رنگی ست کرده اید، می توانید مبلمانی به رنگ کاغذ دیواری های ساده داشته باشید.


به عنوان کلام آخر باید بگوییم فرقی ندارد که برای کدام بخش از دکوراسیون منزل خود می خواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید. به هر حال یک ایده جذاب است. امیدواریم شما با استفاده از نکاتی که در این مقاله از مجله پیت کت مطالعه کردید بتوانید بهترین انتخاب را برای کاغذ دیواری های خانه خود داشته باشید. لطفا نظرات و ایده های خود را برای اجرای کاغذ دیواری برای کامنت کنید. همچنین اگر هر کدام از این ایده ها را پیدا سازی کردید، حتما نتیجه را با ما و دیگر مخاطبان پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید