خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی مدرن باید ها و نباید ها برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن

باید ها و نباید ها برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن

زمان مطالعه : 

4 دقیقه


طراحی و تزیین در دکوراسیون پذیرایی باعث زیبایی و جذابیت بخش اصلی منزل خواهد شد. از این رو بهتر است شما در هنگام زیباسازی دکوراسیون پذیرایی منزلتان وسواس لازم را به خرج داده تا بتوانید فضایی زیبا وبی نظیر برای پذیرایی از مهمان‌های خود خلق کنید.


توصیه ما به شما برای طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن این است که حتما از کارشناسان و طراحان مشورت بگیرید، زیرا سالن پذیرایی اصلی ترین محل داخلی یک منزل است و نما و ارزش طراحی داخلی خانه است.
در حقیقت برای یک چیدمان اصولی و زیبا لازم است باید ها و نباید ها برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن را بدانیم تا حتی اگر در مدت زمان طولانی تغییر در چیدمان سالن پذیرایی ایجاد نکردیم،  هم از دکوراسیون خانه خود خسته نشویم و هم از انتخاب جزئیات آن احساس پشیمانی نکنیم. آنچه در ادامه این مطلب مطالعه خواهید کرد اصول غیرقابل اجرا و صرفا تئوری طراحی دکوراسیون منزل نیست؛ بلکه راهکاری خواهد بود عملی برای طراحی دکوراسیونی بی نقص برای خانه شما است.


اصول اساسی در طراحی دکوراسیون پذیرایی


اصل اول؛ اندازگیری قبل از خرید لوازم مورد نیاز

یک کاناپه عمودی به‌ راحتی می‌تواند زیبایی یک اتاق کوچک را درهم بکوبد و صندلی‌های سرگردان می‌توانند در یک اتاق بزرگ گم شوند. قبل از اینکه شروع به طراحی دکوراسیون پذیرایی کنید طول و عرض هر اتاق که قصد دکور کردن آن رادارید، اندازه‌گیری کنید.
در این اندازه گیری ارتفاع سقف و عناصری که می‌توانند سر راه وسایل و اثاث شما قرار گیرند مانند ستون‌ها، راه‌پله‌ها، رادیاتورها و… را نیز در نظر بگیرید. برای اندازه‌گیری پنجره‌ها، فضای دیوار بالا و پایین آن‌ها و مقداری از دیوار که از طرفین می‌خواهید پوشیده شود نیز مهم است. 

طراحان حرفه‌ای از نرم‌افزار اتوکد برای طراحی دکوراسیون پذیرایی استفاده می‌کنند. هنگامی‌که طرح کلی فضای خود را آماده کردید، روی نقشه، مبلمان و نوع قرارگیری دلخواهتان را آزمایش کنید تا به طرح نهایی برسید.


اصل دوم؛ تعیین استایل دکوراسیون پذیرایی

همه‌چیز به سلیقه شما وابسته است، اتاق‌ها می‌توانند سنتی، مدرن، رسمی یا آرام باشند و از لحاظ بصری طبع رنگی که در طراحی دکوراسیون پذیرایی به کار می‌رود، گرم یا سرد باشد. 

برای این کار بهتر است خانه رؤیایی‌تان، همان‌که همیشه در ذهن تصور می‌کردید و موردپسندتان بوده است را در نظر بگیرید. کسی که همیشه خانه‌اش میزبان مهمانی‌ها و جشن‌هاست باید خانه‌اش باکسی که در خانه کار می‌کند و نیاز به آرامش بیشتری دارد متفاوت باشد.
 بنابراین در نظر گرفتن دکوراسیون پذیرایی و مبلمان بیشتر برای مورد اول و اختصاص دادن یکی از اتاق‌ها به دفتر کار برای دومی امری است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. طرح و تعداد تمامی وسایلی که نیاز به خرید دارید را مشخص کنید.


اصل سوم؛ همگام با مد سال پیش نروید

تمایل همیشگی برای در اختیار داشتن آخرین مد روز به‌تنهایی ایده بدی نیست؛ اما همیشه احتمال دارد چیزی که امسال مد شده و بسیار زیباست، چند سال بعد به‌کلی دمدِه و زشت به نظر برسد.

بر اساس این اصل به شما توصیه ‌می کنیم از اجرای چنین تصمیماتی که همراه مد سال است خودداری کنید و با اجرای بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون پذیرایی می‌توانید مطمئن باشید که انتخاب‌هایتان درست خواهد بود.

 استفاده زیاد از اشکال هندسی فضای خانه را شلوغ و پرهرج و مرج می‌کند. با انتخاب محدوده کوچکی از اتاق نشیمن برای این کار جلوی این شلوغی را بگیرید. مثلاً می‌توانید قسمتی از دیوارها را با نقوش هندسی تزیین کنید. 

قانون عددهای فرد را جدی بگیرید. ایده اساسی این قانون این است که جزئیات و اشیائی که در عدد فرد مرتب‌شده یا دسته‌بندی می‌شوند جذاب‌تر، به‌یادماندنی‌تر و مؤثرتر از جفت شدن وسایل هستند. هدف این کار جلوگیری از خسته‌کننده و یکنواخت شدن فضای خانه است.


چگونه دکوراسیون پذیرایی طراحی کنیم


یکی از اصلی‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون پذیرایی این است که هرگز کار خرید لوازم مورد نیاز برای طراحی خانه را با خرید مبلمان شروع نکنید. بهتر است خرید مبلمان را به بعد از خرید عمده لوازم مورد نیاز موکول کنید؛ زیرا شاید آنچه در فروشگاه می‌بیند و نظر شمارا جلب می‌کند، بیش‌ از حد برای منزل شما بزرگ یا کوچک باشد. 

این ایده که به دلیل خالی بودن فضای خانه  طراحی دکوراسیون پذیرایی را با مبلمان شروع کنید فقط منجر به انتخاب‌های اشتباه بعدی می‌شود. با مشاور گرقتن از طراحان و افراد متخصص ابتدا برای طراحی دکوراسیون خود قدم بردارید و سپس با در آمیختن سلیقه خود نسبت به خرید لوازم اقدام کنید .

جلو ورود نور طبیعی را نگیرید و اجازه ورود رنگ ها را به زندگیتان بدهید.برای مدیریت میزان نور ورودی به منزلتان از انواع پرده استفاده کنید، قبلا در مقاله صفر تا صد انتخاب پرده ایده آل برای اتاق پذیرایی به طور کامل به بحث مدیریت نور خانه پرداختیم که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه کنید. به جای قالی های خیلی بزرگ قالیچه بیاندازید و آینه ها را دست کم نگیرید. گاهی آینه ها زیباتر از تابلو ها هستند. راحتی را فدای زیبایی نکنید و هیچ چیز با ارزش تر از سلیقه شما نیست . هرگز از سلایقتان بخاطر سبک و مد و ... نگذرید.
 عناصر را آنچنان گران انتخاب نکنید که وقتی خسته شدید دلتان نیاید آن عنصر را کنار بگذارید و نتوانید تنوع ایجاد کنید و در آخر به فصلها دقت کنید ، با چیزهای ارزان می توانید تغییر فصل ها را به خانه دعوت کنید.


بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون پذیرایی


بهتر است مراحل آماده‌سازی خانه را نیز در نظر بگیرید و خرید لوازم مورد نیاز را به بعد از انجام تعمیرات و آماده سازی موکول کنید. زیرا اگر خانه شما نیاز به تعویض کف‌پوش یا تعمیرات لوله‌کشی داشته باشد خرید لوازم و قرار دادن آن ها در منزل جلوی دست و پای شما را می‌گیرد و خود لوازم نیز آسیب می بینند. 

گرچه همیشه می‌توان با استفاده از پلاستیک‌های ضخیم و بزرگ اثاثیه را پوشاند تا به آن‌ها صدمه‌ای وارد نشود، اما ممکن است ایجاد تغییرات در ساختار خانه مانند رنگ جدید کفپوش ها تصمیم شما برای انتخاب مبلمان یا فرش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
قدم بعدی تعیین کل هزینه‌ای است که برای طراحی دکوراسیون پذیرایی در نظر گرفته‌اید و تعیین حدود مبلغ برای هر یک از وسایل موردنظر. مثلاً اگر مبل ۶ نفره راحتی می‌خواهید باید بدانید که حداقل و حداکثر هزینه‌ای که برای آن می‌خواهید بپردازید با توجه به‌کل مبلغ بودجه تان چه میزان است.

تعادل و میانه‌روی اصل بسیار مهمی است که باید آن را رعایت کرد. اغراق و زیاده‌روی در رنگ‌ها و یا یک طرح خاص، نه‌تنها جلوه مورد نظر را تأمین نمی‌کند، بلکه باعث به ‌هم‌ ریختگی و شلوغی طرح و نمای کلی می‌شود. 

بیشتر بخوانید: 15 راهکار هوشمندانه برای چیدمان اتاق پذیرایی کوچک  


این راهکار شامل استفاده از یک طرح کلی در تمام اتاق‌ها نیز می‌شود. هر اتاق شخصیتی جداگانه دارد که با توجه به آن می‌توان طرحی برایش در نظر گرفت. هنگام خرید اثاثیه، به‌ویژه مبلمان، حتماً کیفیت آن را نیز در نظر بگیرید. اصلاً خوش‌آیند نیست که پس از یک سال ظاهر مبلمان منزلتان مانند اثاثیه ده سال پیش باشد.

و در کلام آخر

تمامی نکاتی که در بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون پذیرایی گفته شد بخش کوچک اما مهمی از مواردی است که باید در هنگام طراحی چیدمان دکوراسیون پذیرایی به آن‌ها توجه کنید. توجه داشته باشید که فقط خرید لوازم گران‌بها صرف زیبایی و نمای کلی چشم‌نواز را تأمین نمی‌کند. باید لوازم را با ترکیب رنگ، اندازه درست و کاربری صحیح انتخاب کرد تا دکوراسیونی بی نقص و تمیز داشت و از قرار گرفتن هر روز در این فضا سبب آرامش و زیبایی برای زندگی شما در مکانی که در زندگی می کند شود. از این که تا پایان ما را در مجله پیت کت همراهی کردید از شما سپاس گذاریم.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید