خانه دکوراسیون پذیرایی دکوراسیون پذیرایی ایرانی چیدمان اتاق پذیرایی کوچک به سبک ایرانی

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک به سبک ایرانی

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

یک تغییر کوچک در چیدمان خانه می‌تواند تاثیر عمیقی بر روحیه ی همه افراد یک خانواده بگذارد، یک تغییر کوچک به کوچکی جا‌به‌جایی یک مبل، گذاشتن یک گلدان روی میز، ما اینجا از چیدمان اتاق پذیرایی کوچک، از تغییرهای کوچک و تاثیرهای بزرگ حرف می زنیم . با ما همراه باشید.

چیدمان دکوراسیون یک هنر محسوب می شود و یک چیدمان درست تاثیر به‌سزایی بر زیبایی و جذابیت خانه و احساس آرامش شما و همه‌ی افراد خانواده دارد با یک چیدمان درست به همه کسانی که تازه به خانه تان وارد می‌شوند احساس خوبی می دهید و برایشان خاطره ماندگاری می‌سازید.


چرا چیدمان اتاق پذیرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟

چرا چیدمان اتاق پذیرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؟


اتاق پذیرایی کلیدی‌ترین بخش خانه است همه‌ی افراد خانواده بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنند و مهمان‌ها اولین فضایی که از بدو ورود به خانه با آن مواجه می‌شوند اتاق پذیرایی است پس چیدمان پذیرایی مهم ترین بخش چیدمان یک خانه به شمار می‌رود.


مقدمات چیدمان اتاق پذیرایی کوچک 

مقدمات چیدمان اتاق پذیرایی کوچک 


قبل از شروع کار باید شکل هندسی اتاق پذیرایی‌تان را بشناسید. چرا که هر اتاق با توجه به فرمی که دارد چیدمان خاصی می طلبد به عنوان مثال پذیرایی های مستطیلی اگر مطابق اصول درست چیده نشود احساس ناخوشایند بودن در یک دالان یا راهروی دراز را منتقل می کند.

بعد از شناسایی شکل هندسی اتاق پذیرایی نوبت به بررسی ابعاد و جای قرار گیری در‌ها و پنجره‌ها و شومینه میرسد. همه‌ی این موارد گام‌های قبل از شروع چیدمان و در واقع مقدمات کار است.

در گام بعدی شما با توجه به ابعاد و اندازه گیری‌های دقیقی که انجام داده‌اید کار خرید وسایل موردنیازتان برای پر کردن فضای اتاق را شروع می کنید. وسایلی از قبیل تلویزیون و مبلمان و ... . از اینجا به بعد تازه کار چیدمان اتاق پذیرایی به سبک ایرانی آغاز می‌شود.


آغاز کار و شناسایی نقاط کانونی

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک


پر واضح است که چیدمان وسایل باید با توجه به محل قرار گیری در و پنجره و شومینه باشد. به عنوان مثال اگر پذیرایی‌تان دارای شومینه است باید چیدمان را به نحوی ترتیب دهید که مبل ها فضای جلوی شومینه را اشغال نکنند.

باید به نقاطی از اتاق که کانون توجه قرار می گیرد دقت کنید. برای مثل محل قرار گیری تلویزیون که افراد زمان زیادی را صرف تماشای آن می‌کنند به این نقاط،  نقاط کانونی گفته می‌شود. چیدمان وسایل به نحوی انجام می‌گیرد که حول نقطه‌ی کانونی باشند.


به محل قرار گیری پنجره ها دقت کنید

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک


محل قرار گیری پنجره‌ها نیز به جهت تابش نور و نمایش فضای خارجی توجه زیادی را جلب می کند. این نقاط را با دقت و وسواس بیشتری بیارایید. انتخاب پرده‌ زیبا و مناسب با فضا که رنگ بندی چشم نواز و هماهنگی هم داشته باشد خیلی مهم و کلیدی است.


نکاتی در مورد مبل‌ها و چیدمانشان

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک


بعد از کشف نقاط کانونی نوبت به چیدمان مبل ها می رسد. مبل‌ها به این جهت که بیشترین فضای سالن پذیرایی را اشغال می کنند حائز اهمیت هستند. چیدمان مبل ها باید به نحوی باشد که همه‌ی افراد زاویه‌ی دید مناسبی نسبت به تلویزیون و همچین دسترسی آسانی با سایر حاضرین در پذیرایی داشته باشند تا کسی از جمع دور نیافتد و افراد بتوانند به سادگی با هم در ارتباط و تعامل باشند.

فاصله ی مبل ها با تلویزیون ارتباط مستقیمی با سایز تلویزیون دارد هر چه تلویزیون شما بزرگتر باشد باید فاصله و فضای بیشتری را در نظر بگیرید. مناسب ترین فاصله، فاصله ای ‌ا‌ست که سه برابر اینچ تلویزیونتان باشد مثلا یک تلویزیون 40 اینچی باید حدود 120 اینچ از مبل ها فاصله داشته باشد چیزی نزدیک به سه متر.


چیدمان مبل ها بهتر است به نحوی باشد که بزرگترین مبل رو به روی نقطه ی کانونی(تلویزیون) قرار بگیرد و باقی مبل ها به شکل متقارن دو طرف مبل بزرگ چیده شوند. 

بین مبل‌ها فضایی برای رفت ‌و آمد بی دردسر در نظر بگیرید این فضا خیلی بزرگ نباشد. زیرا ارتباط افرادی که روی آنها می نشینند با یکدیگر را مختل می کنید این کار احساس ناخوشایندی ایجاد می کند و باعث می‌شود فضا آنقدر‌ها که می‌خواهید صمیمانه نشود.

یکی از مشکلاتی که در چیدمان اتاق پذیرایی کوچک با آن روبرو هستید مشکل رفت وآمد دشوار افراد از میان وسایل است. یکی از کار هایی که می توانید برای رفع این مشکل انجام دهید این است که میز مقابل مبلمان را کوچک‌تردر نظر بگیرید. همانطور که متوجه شدید مبلمان نقش زیادی در دکوراسیون سالن پذیرایی ایفا می کند برای جذاب تر کردن مبلمانتان می توانید از کوسن‌های زیبا استفاده کنید


ساعت دیواری، هم کاربردی و هم زیبا

از انتخاب یک مدل ساعت دیواری مناسب هم غافل نشوید ساعت هم در زیباتر کردن فضا موثر است و هم شدیدا کاربردی است. ساعت دیواری‌تان را در جایی نصب کنید که به سادگی از جاهای مختلف خانه قابل مشاهده باشد و نیز ابعادش متناسب با دیواری باشد که برای نصب در نظر گرفته اید. روی دیوارهایی با ابعاد کم ساعت‌های بزرگ یا برعکس اتفاق جذابی نیست.


معجزه رنگ‌ها در چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

معجزه رنگ‌ها در چیدمان اتاق پذیرایی کوچک


برای بزرگتر نشان دادن پذیرایی کوچک‌تان می توانید از معجزه رنگ‌ها استفاده کنید. رنگ‌ها علاوه بر کوچک و بزرگ کردن فضا تاثیر به‌سزایی در روحیه و حتی ارتباط افراد خانواده می‌گذارد. رنگ‌های گرم روابط را گرم تر می‌کند و رنگ‌های سرد استرس را کاهش می دهد، رنگ‌ها به تنهایی در زیبایی و تزیین اتاق نشیمن نقش زیادی ایفا می‌کنند. در انتخاب و ترکیب رنگ‌ها دقت کنید رنگ‌های شاد در دکوراسیون حال شما را بهتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ و نورپردازی اتاق پذیرایی کدام است؟ 


تزیینات در چیدمان اتاق پذیرایی کوچک ایرانی

تزیین در چیدمان اتاق پذیرایی کوچک ایرانی


برای زیباتر کردن فضای اتاق می‌توانید از اشیا تزیینی مثل گلدان‌ها تابلوهای نقاشی و مجسمه ها استفاده کنید. اما ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که اضافه کردن اشیا به شکل افراطی باعث می شود فضا کوچک و دلگیر به نظر برسد و چشم را خسته کند پس در هر مرحله از چیدمان رعایت تعادل را در نظر داشته باشید.
 هنگام انتخاب این اشیا به رنگ‌ها و ترکیبشان کنار هم دقت کنید و اگر می خواهید از تابلو ها و نقاشی‌ها استفاده کنید ضمن رنگ‌بندی باید فضای قرار گیری، ابعاد تابلو و محتوای آن را هم در نظر داشته باشید.


گل‌ها و ایجاد حس زندگی در اتاق پذیرایی به سبک ایرانی

گل‌ها و ایجاد حس زندگی در اتاق پذیرایی به سبک ایرانی


​​​​​​​گل‌ها را از قلم نیاندازید! گل‌ها ضمن این‌که به خانه شما رنگ می‌دهد نقش شگفت انگیزی در ایجاد انرژی مثبت و حال خوبتان دارد گل‌های طبیعی و گیاه‌های آپارتمانی حس زندگی به خانه‌تان می‌آورد.


چیدمان ویترین در اتاق پذیرایی

اگر از ویترین در چیدمان پذیرایی‌تان استفاده می‌کند حواستان به این نکته باشد که کاربرد ویترین به نمایش گذاشتن لوکس ترین، زیباترین و منحصر به فرد‌ترین وسایل شماست.


نحوه چیدمان دکوراسیون منزل امری کاملاً شخصی و سلیقه ‌ایست در این میان اما نکاتی وجود دارد که دانستن‌شان خالی از لطف نخواهد بود. مواردی که ذکر شد تنها نکات کوچکی است که در نظر داشتن‌شان می‌تواند در چیدمان اتاق پذیرایی کوچک و ایجاد یک فضای زیبا، جذاب و آرامش بخش کمک کننده باشد. در نهایت بهترین تصمیم گیرنده برای چیدمان هر خانه‌ای اعضا و ساکنین آن خانه هستند که با شناخت کامل نسبت به روحیات و حساسیت ها وسلایق و نیاز های افراد خانه برای چیدمانش فکر می‌کنند و تصمیم می‌گیرند این را همیشه بخاطر داشته باشید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید