خانه اتاق خواب اتاق خواب کودک نکاتی که قبل از خرید تخت خواب کودک باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید تخت خواب کودک باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

اگر قصد خرید تخت خواب برای اتاق خواب کودک خود دارید، فراموش نکنید عواملی هستند که با نادیده گرفتن آنها در واقع پای بسیاری از مشکلات را به اتاق خواب کودک عزیز خود باز کرده اید. 

بله تخت خواب کودک اهمیت زیادی در سلامت کلی او دارد چرا که یک تخت خواب نامناسب و غیراستاندارد به معنای محروم شدن از یک خواب با کیفیت است؛ مسئله ای که می تواند تاثیرات منفی زیادی بر سلامت جسمی و روحی کودک بگذارد. پس از شما دعوت می کنیم که قبل از خرید موارد گفته شده در ادامه این مقاله را مطالعه کرده و در هنگام خرید آنها را مدنظر قرار دهید.

پزشکان توصیه می کنند جا به جایی تخت نوزاد و تخت کودک بین 18 تا 36 ماهگی اتفاق بیفتد. سنی که بعد از آن خرید تخت خواب کودک با تشکی استاندارد متناسب با سن و وزن کودک الزامی خواهد بود.


اندازه تخت خواب کودک

کودک شما می تواند استفاده بیشتری از یک تخت خواب بزرگ تر داشته باشد. ابعاد اتاق خواب او را در نظر بگیرید و اینکه تخت خواب چگونه در میان دیگر عناصر دکوراسیون جا داده خواهد شد، را نیز در نظر بگیرید. 

تخت خواب کودک مدرن و شیک

تخت خواب کودک معمولا اندازه ای معادل 80  در 180 سانتی متر دارد. البته می توانید تخت خواب های بزرگ تری با ابعاد 90 در 200 یا حتی 120 در 200  نیز برای کودک خود فراهم کنید؛ این تخت خواب ها برای کودک چهار ساله تا جوان 20 ساله مناسب هستند و در نتیجه شما را تا سال ها از خرید تخت خواب جدید بی نیاز می کنند، البته به شرطی که موقع خرید توجه ویژه ای به کیفیت مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن داشته باشید. اگر دوست دارید در زمان خرید تخت و سرویس خواب سرتان درباره جنس محصول کلاه نرود حتما به مقاله " معرفی انواع مواد اولیه اصلی در صنعت تولید سرویس خواب " سر بزنید. مطالعه این مقاله برای همه واجب است

در مورد ارتفاع تخت خواب نیز دقت داشته باشید که بهتر است وقتی کودک روی تخت می نشیند پاهای او بدون خم شدن زانوهایش و با حفظ زاویه 90 درجه به کف اتاق برسند. تخت خوابی که ارتفاعی بیش از حد پایین یا بیش از حد بالا داشته باشد، می تواند موجب  ایجاد درد در مفاصل زانوهای کودک شود.


جنس مواد اولیه به کار رفته در تخت خواب کودک

این روزها تخت خواب ها از مواد اولیه متنوعی ساخته می شوند. انواع مختلف چوب، فلز، پلاستیک یا ترکیب چوب و پلاستیک.هر یک از این مواد مزایای منحصر به خود را دارد، از دوام و ماندگاری طولانی گرفته تا قابلیت آنها برای داشتن یک طراحی منحصربه فرد. ویژگی هایی که باعث می شوند هریک از آنها پاسخگوی نیازهای گروهی از مصرف کنندگان باشند. 


تخت خواب چوبی

تخت خواب چوبی کودک در تنوع بسیار بالایی در بازار وجود دارند و دلیل آن هم استقبال زیاد مصرف کنندگان از این تخت خواب ها است. در این میان چوب درخت کاج ، بلوط، راش و گردو از جمله محبوب ترین ها هستند. از جمله امتیازات چوب جز زیبایی و جلوه روستیکی که این تخت خواب ها به فضای اتاق می دهند، می توان به دوام و ماندگاری بسیار بالای آن اشاره کرد.

تخت خواب کودک و نوزاد چوبی


تخت خواب فلزی

مدت زیادی است که پای تخت خواب فلزی به دکوراسیون اتاق خواب کودک باز شده است. تخت خواب هایی که به دلیل جلوه پر زرق و برقی که به دکوراسیون می بخشند و همچنین دوام زیاد به جایگاه ثابتی در بین مصرف کنندگان خصوصا آنهایی که به دنبال تخت خواب دوطبقه هستند، دست یافته است.


تخت خواب پلاستیکی

هر چند تخت خواب های پلاستیکی دوام و ماندگاری چوب و فلز را ندارند اما به دلیل اینکه این تخت خواب ها در طیف مختلفی از رنگ ها و طرح ها در بازار موجود هستند، طرفداران زیادی دارند. این تخت خواب ها بدلیل تنوع بالا با هر سبک دکوراسیون و پالت رنگی ای قابل سازگاری هستند، قیمت آنها نسبت به انواع چوبی و فلزی پایین تر است و تمیز نگه داشتن آنها نیز راحت خواهد بود.


رنگ مناسب تخت خواب کودک

اینکه تخت خواب چه رنگی برای اتاق خواب کودک خود انتخاب کنید، بستگی به پالت رنگی دیگر وسایل اتاق خواب و دیزاین آن دارد که تناسب و انسجام دکوراسیون را بر هم نزند. اگر برای پس زمینه دکوراسیون اتاق از رنگ های خنثی همچون سفید، خاکستری یا بژ استفاده کرده اید، فرصت مناسبی برای تبدیل تخت خواب به نقطه کانونی دکوراسیون دارید. برای این کار تنها کافی است از تخت خوابی به رنگی قوی همچون آبی، قرمز، نارنجی یا قهوه ای استفاده کنید. برعکس اگر نمی خواهید تخت خواب تبدیل به نقطه برجسته ی دکوراسیون شود، تخت خوابی در رنگی مشابه یا نزدیک به تم کلی دکوراسیون انتخاب کنید. 

تخت خواب کودک دخترانه


تخت خواب دو طبقه کودک

کودکان عاشق تخت خواب دو طبقه هستند. تخت خواب هایی که تبدیل به قلمرو حکم فرمایی آنها شوند، با پله از یک طرف آن بالا بروند و با سرسره از طرف دیگر آن سر بخورند و دنیای آدم بزرگ ها برگردند. اینکه کودک شما خواهر یا برادر دیگری ندارد دلیل نمی شود او را از داشتن این تخت خواب هیجان انگیز محروم کنید. می توانید یک تخت خواب دو طبقه با فضای خالی در زیر آن برای او بخرید و از قسمت پایین آن برای مطالعه یا قرار دادن باکس های اسباب بازی کودک استفاده کنید. از جنبه جذاب بودن آن برای کودک که بگذریم، با تاثیر زیادی که بر استفاده ی بهینه از فضای اتاق دارد، روبه رو خواهیم بود. 

تخت خواب دو طبقه کودک

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی تخت خواب های دو طبقه 


تشک کودک

بعد از انتخاب اندازه، جنس، نوع و رنگ تخت خواب نوبت به خرید تشک کودک می رسد. یک تخت خواب استاندارد که در خرید آن به تمام فاکتورهای گفته شده توجه شده باشد اما یک تشک غیراستاندارد داشته باشد، عنصری خطرناک در اتاق کودک خواهد بود چرا که عوارض زیادی بر سلامت او خواهد گذاشت. 

ست تخت خواب نوزاد و نوجوان​​​​​​​
تشک های فنردار قادر به حفظ حالت طبیعی بدن بوده و خوابی با کیفیت را به شما هدیه می دهند. تشک مموری فوم عمر طولانی تری دارد اما ممکن است بوی عجیبی داشته باشند، خصوصا وقتی نو هستند. تشک های لاتکس که گران تر هستند، احتمال ایجاد حساسیت در کودک را تا حد زیادی کاهش می دهند و درنتیجه برای کودکان مبتلا به آلرژی گزینه ی مناسب تری هستند. توصیه ما به شما این است که قبل از اقدام به خرید تشک برای کودکان خود حتما سری به " راهنمای خرید تشک کودک " از مجله اینترنتی پیت کت بزنید. شما با مطالعه این مقاله دیگر در خرید تشک کودک به مشکل نخواهید خورد و مطمئنا بهترین انتخاب را خواهید داشت


در این مقاله به بررسی نکات مورد نیازی که باید قبل از خرید تخت خواب کودک مورد توجه قرار دهید شامل اندازه مناسب برای تخت خواب کودک، مواد اولیه به کار رفته در تولید آن، رنگ آن، ساده یا دوطبقه بودن آن و نوع تشک مناسب کودکان پرداختیم؛ به امید اینکه بتوانیم در انتخاب تخت خوابی امن، راحت، جذاب و متناسب با دکوراسیون اتاق کودک در کنار شما باشیم. شما نیز می توانید نکات یا تجربیاتی که از خرید تخت خواب کودک خود دارید را با ما در ادامه این مقاله در میان بگذارید.

جدیدترین تخت خواب های کودک 2021

با ما همراه باشید تا بهترین و جدیدترین مدل تخت خواب های کودک مدرن و شیک آشنا شویم و به راحتی در چند دقیقه هر کدام را خواستید خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید