خانه اتاق خواب وسایل اتاق خواب راهنمای خرید تخت خواب یک نفره

راهنمای خرید تخت خواب یک نفره

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

تخت خواب یک نفره گزینه ای مناسب برای طیف وسیعی از افراد به خصوص اتاق کودک، نوجوان، مهمان و همچنین برخی از سالمندان است. 

عنصری جمع و جور در دکوراسیون اتاق خواب که نقش اصلی را در خلق تجربه ای آرامش بخش در این بخش از منزل دارد. این مقاله از مجله پیت کت را به معرفی راهنمای خرید تخت خواب یک نفره اختصاص داده ایم. اگر شما هم قصد خرید این عنصر کلیدی را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا تخت خواب یک نفره؟

این یک مقاله ی علمی نیست اما جا دارد اشاره کنیم به نتایج تحقیقاتی که نشان می دهند خواب با کیفیت پایین می تواند باعث کاهش سلامت پوست، افزایش احتمال کم آبی بدن و همچنین سطح بازده کاری پایین تر در روز بعد شود. در تحقیقی که محققان دانشگاه لیدز انگلیس انجام دادند، 29 درصد افرادی که از تخت خواب دونفره برای خواب یک نفره استفاده می کردند خوابی با کیفیت پایین در اثر جابجایی های بیشتر طی خواب را گزارش دادند. شاید وقت آن رسیده در صورت امکان به تخت خواب یک نفره توجه بیشتری داشته باشیم.

عکس تخت خواب یک نفره چوبی مدرن

ابعاد تخت خواب یک نفره 

قبل از هر چیز در مورد انتخاب ابعاد مناسب آن تصمیم بگیرید؛ موضوعی که برخلاف تصور برخی از افراد صرفا در مورد فضاهای کوچک اهمیت پیدا نمی کند. تخت خواب یک نفره می تواند دارای ابعاد متفاوتی از جمله 80×180 - 90×200 و 120×200 باشد. سن، نحوه ی خوابیدن و ویژگی های فیزیکی فردی که قرار است از آن استفاده کند، عوامل تعیین کننده ابعاد تخت خواب خواهند بود. 

چوب، ام دی اف یا فلز؟

چند سال قرار است تخت خواب یک نفره به عنوان مهم ترین وسیله اتاق خواب مهمان شما باشد قبل ازینکه به دنبال خرید تخت خواب بعدی باشید؟ برخلاف تخت خواب های دونفره، این نوع از تخت خواب ها اغلب( در مورد کودکان و نوجوانان) بعد از چند سال با یک نوع بزرگ تر جایگزین می شوند تا پاسخگوی نیازهای فرد باشند. 

پس می توان گفت دوام بسیار بالای چوب در اینجا در اولویت نخواهد بود. بنابراین اگر به دنبال یک خرید به صرفه هستید، یک تخت خواب یک نفره ی ام دی اف با کیفیت قابل قبول، تنوع بالای طرح و رنگ و قیمت مناسبش انتخاب منطقی تری خواهد بود. اگر هم از طرفداران سبک دکوراسیون صنعتی یا حضور عناصر دکوراسیون فلزی در اتاق خواب تان هستید، می توانید نوع فلزی آن را انتخاب کنید. همچنین به شما توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری نهایی درباره جنس تخت خواب خود حتما مقاله " معرفی انواع مواد اولیه اصلی در صنعت تولید تخت خواب " را مطالعه کنید و بعد از تصمیم گیری کنید 

رنگ تخت خواب یک نفره 

اگر به دنبال انتخاب تخت خواب یک نفره برای اتاق کودک و نوجوان هستید، رنگ آن هم در کنار دیگر مولفه ها اهمیت زیادی پیدا می کند. تخت خواب بزرگ ترین عنصر در دکوراسیون اتاق خواب است و این به معنی تاثیر بالای آن در پالت رنگ آن است. شاید انتخاب اول شما رنگ های برجسته و قوی همچون نارنجی و قرمز و آبی باشند اما فراموش نکنید اگر به دنبال جلوه ای لوکس، مدرن و پیچیده اید، بهتر است از رنگ هایی خنثی یا برجسته ولی مات کمک بگیرید و رنگ های قوی را برای عناصر کوچک تر دکوراسیون نگه دارید. این نکته در مورد اتاق افراد بزرگسال بیشتر هم معنی پیدا می کند.

عکس تختخواب یک نفره لمسه ارزان

اهمیت وجود فضای ذخیره سازی

اگر اتاق خواب بزرگی در اختیار دارید که فضای ذخیره سازی کافی در اختیارتان قرار می دهد پس نیاز نیست از طریق تخت خواب یک نفره به دنبال افزایش آن باشید. اما اگر با کمبود فضای ذخیره سازی رو به رو هستید، تخت خواب کشودار یا جک دار از بهترین گزینه های روی میز برای شما خواهند بود. برای آشنایی بیشتر با انواع تخت و سرویس کشودار پیشنهاد میکنیم مقاله " سرویس خواب کشودار؛ یک انتخاب هوشمندانه برای آپارتمان های نقلی " را مطالعه کنید 

عکس تخت خواب یک نفره کشودار و جادار

استایل تخت خواب یک نفره 

کلاسیک، مدرن، مینیمال و بوهمین از جمله ی محبوب ترین سبک های دکوراسیون اند و طبیعتا برای حفظ انسجام آن نیاز است تخت خواب یک نفره شما هم در استایل با آن همخوانی داشته باشد. اما اگر از جمله افرادی هستید که هر چند وقت یک بار دست به تغییر سبک دکوراسیون فضای منزل یا اتاق خواب شان می زنند، تخت خوابی به سبک مدرن و اسپرت همان چیزی است که به آن نیاز دارید چرا که با سبک های دکوراسیون مختلف سازگاری دارد و نیاز به تغییر آن نخواهید داشت.

اگر به دنبال جلوه ای لوکس در اتاق خواب تان هستید، الزاما نیاز نیست طرح های چوبی را انتخاب کنید. بهترین راه خلق فضایی پیچیده و شیک، انتخاب عناصری با طراحی ساده است و تخت خوابی مینیمال هم می تواند یکی از همین عناصر دکوراسیون باشد.

تخت خواب یک نفره کودک

اگر قصد خرید تخت خواب یک نفره برای کودک خود دارید، سعی کنید از خرید تخت خوابی با این مشخصات خودداری کنید:

1) تخت خوابی با ارتفاع زیاد

2) تخت خوابی که ابعاد آن دقیقا با مشخصات فیزیکی فعلی کودک تان یکسان است، چرا که کودکان خیلی سریع رشد می کنند. 

3) تخت خوابی با مقاومت و استحکام پایین چرا که کودک شما احتمالا به تخت خوابش به چشم فضایی برای بازی هم نگاه می کند. 
ابعاد کلی برای تخت خواب یک نفره کودک می تواند 80×180 سانتی متر باشد. اما فراموش نکنید این اعداد می توانند متناسب ثابت نیستند.

تخت خواب یک نفره نوجوان

برای تخت خواب یک نفره نوجوان، معمولا ابعاد  90×200 به کار برده می شود.  در مورد تخت خواب نوجوان هم باید رشد نسبتا سریع او را در نظر بگیریم و ویژگی های فیزیکی فعلی اش را مبنا قرار ندهیم.

عکس تخت خواب یک نفره بزرگسال مدرن پایه چوبی​​​​​​​

انتخاب تشک

قدم بعدی انتخاب تشک برای تخت خواب یک نفره تان است. از آنجا که عمر مفید تشک ها می تواند بین 7 تا 15 سال باشد پس سعی کنید در انتخاب تشک به دنبال گزینه ای با کیفیت باشید. تشک فنری متصل، تشک فنری منفصل، تشک طبی، تشک مموری فوم و تشک لاتکس از معروف ترین انواع تشک ها هستند که هریک می توانند متناسب با نوع نیازها، وضعیت سلامت جسمانی و بودجه ی شما انتخاب مناسبی برای تان باشند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های یک تشک مناسب توصیه می کنیم به مطلب راهنمای خرید تشک: ویژگی های یک تشک خوب چیست؟ مراجعه فرمایید.

سخن پایانی؛ از شما متشکریم که تا پایان این مقاله از مجله پیت کت با بررسی راهنمای خرید تخت خواب یک نفره همراه ما بودید. شما خوانندگان عزیز هم می توانید تجربیات خود از خرید تخت خواب یک نفره را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید اقساطی جدید ترین تخت خواب یکنفره

امروز در این مقاله با هم به طور کامل با مراحل و نکات مهم در خرید تخت خواب یک نفره آشنا شدیم و حالا می دانیم در زمان خرید بیشتر تمرکزمان باید بر روی چه مواردی باشد. الان زمان این است که به دل بازار بروید و جدید ترین مدل های تخت خواب یک نفره را مشاهده کنید. به شما توصیه می کنیم قبل از این که به بازار بروید حتما به سایت گروه تولیدی بلج سر بزنید و مدل های متنوع و شیک تخت خواب یک نفره آنها را بررسی کنید و با شرایط اقساط 2 ساله خرید کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید