خانه اتاق خواب اتاق خواب دخترانه راهنمای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2020

راهنمای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2020

زمان مطالعه : 

6 دقیقه

آیا تا به حال به وجه اشتراک بین نوع دکوراسیون اتاق خواب و طرز لباس پوشیدن خود فکر کرده اید؟ اینکه طرز لباس پوشیدن افراد نشانه ی شخصیت، علائق و طرز فکر آنها است، بر کسی پوشیده نیست. اما آنچه که گاهی از آن غافل می شویم این است که دکوراسیون منزل هم دقیقا همین کارکرد را دارد.

در این میان دختران جوان که به اقتضای سنی که در آن هستند، به دنبال راه هایی برای بیان افکار و عقایدشان  و در یک کلمه بیان خود هستند، می توانند از فرصتی که دکوراسیون اتاق خواب در اختیار آنها قرار می دهد، نهایت استفاده را داشته باشند. اما چگونه؟ این همان سوالی است که تصمیم داریم در اینجا برای آن پاسخ جامعی ارائه دهیم. از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید تا به معرفی راهنمای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان بر اساس جدیدترین ایده های سال 2020 بپردازیم.


انتخاب پالت رنگی اتاق خواب

طبق توصیه های طراحان داخلی، بهتر است کار خود را با انتخاب پالت رنگی اتاق خواب شروع کنید. قبل از هر چیز رنگ دیوارها را تعیین کنید. برای رسیدن به بهترین گزینه باید ببینید که می خواهید چه حس و حالی از فضای اتاق دریافت کنید. اگر ترجیح می دهید اتاق شما بزرگ تر و روشن تر به نظر برسد، رنگ های پاستلی همچون سفید، آبی روشن، بنفش روشن، خاکستری روشن و عاجی بهترین گزینه برای شما خواهند بود. 

بیشتر بخوانید: 9 ایده فوق العاده زیبا برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با رنگ سفید 

اگر می خواهید یک پالت رنگی پر انرژی و برجسته داشته باشید، رنگ های قوی همچون زرد، سبز، آبی، مشکی، قرمز یا نارنجی می توانند شما را به نتیجه مدنظرتان  برسانند. نمی شود صحبت از پالت رنگی باشد و از قانون10-30-60 غافل شد. 

در واقع این قانون به شما کمک می کند که بعد از انتخاب سه رنگ برای پالت رنگی( می توانید از طیف های مختلف هر یک از رنگ های انتخاب شده در دکوراسیون استفاده کنید)، آنها را به نسبت های متعادل با هم ترکیب کنید تا دکوراسیونی منسجم و متعادل داشته باشید. و اما آنچه این قانون به شما پیشنهاد می کند: 

1) 60 درصد از پالت رنگی در واقع به تم کلی اتاق خواب یا رنگ پس زمینه ی دکوراسیون آن گفته می شود. در واقع وقتی بعنوان مثال می گوییم این یک اتاق خواب کرم است، منظور این است که از رنگ کرم برای 60 درصد پالت رنگی آن استفاده شده است. رنگ دیوارها، فرش، مبل و عناصر اصلی و بزرگ اتاق خواب همچون تخت خواب، شامل این بخش از پالت رنگی خواهند بود.

2) 30 درصد به دومین رنگی که برای پالت رنگی اتاق خود انتخاب کرده اید، برمی گردد و باید نه آنقدر متفاوت باشد که انسجام دکوراسیون از بین برود و نه آنقدر به آن شبیه باشد که به چشم نیاید. این بخش شامل رنگ پرده ها، وسایل رنگی دکوراسیون، صندلی ها و عناصر اصلی ولی کوچک تر دکوراسیون از جمله میز تحریر و دراور می شود.

3) ده درصد از پالت رنگی به رنگی اختصاص دارد که به دلیل برجسته بودن نمی تواند در مقیاس بزرگ تر مورد استفاده قرار گیرد و با همین ده درصد می تواند پالت رنگی اتاق شما را به هیجان آورد. از این رنگ قوی می توانید برای کوسن ها، عناصر تزیینی، آباژور و تابلوهای نقاشی استفاده کنید. 

و اما اگر می خواهید از رنگ های ترند سال 2020 در دنیای طراحی داخلی برای دکوراسیون اتاق خواب خود استفاده کنید، توجه شما را به رنگ هایی مثل مشکی، زرد، بادمجانی، آبی کبالت، سبز کلی(Kelly Green)، رنگ های پاستلی گرم همچون هلویی و رنگ های خنثی گرم همچون بژ که در صدر این لیست قرار دارند، جلب می کنیم.


انتخاب سرویس خواب مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

بعد از انتخاب پالت رنگی، نوبت به انتخاب سرویس خواب می رسد که به دلیل اختصاص حجم بالایی از فضای اتاق خواب به خود، تاثیر زیادی بر جلوه کلی دکوراسیون دارد. اینکه یک سرویس خواب اسپرت و مدرن یا یک سرویس خواب سلطنتی گزینه مناسب تری برای دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان هستند، بستگی به نوع سبک کلی دکوراسیون منزل و سلیقه شما دارد. 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید سرویس خواب دخترانه 

اگر به دنبال بخشیدن جلوه ای مدرن(معاصر) به دکوراسیون اتاق خواب خود هستید یا می خواهید سرویس خواب شما با طیف وسیعی از سبک های دکوراسیون سازگار باشد، قطعا یک سرویس خواب مدرن و اسپرت گزینه مناسب تری خواهد بود. 

اما اگر از سبک دکوراسیون کلاسیک برای منزل خود استفاده کرده اید و به دنبال جلوه ای پیچیده و با شکوه هستید، سرویس خواب های سلطنتی همان چیزی هستند که نیاز دارید. البته در کنار این موارد، باید به اندازه  فضای اتاق خواب نیز توجه کرد. چرا که گزینه های پیش روی شما متناسب با آن ممکن است تغییر کند. بعنوان مثال اگر فضای محدودی در اختیار دارید، سرویس خواب جک دار، سرویس خواب کشودار یا سرویس خواب تاشو با استفاده بهینه ای که از فضای در دسترس شما دارند، انتخاب های بهتری خواهند بود.

انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق خواب دختران جوان

بسیاری از دختران جوان استفاده از کاغذ دیواری را به رنگ کردن دیوارها ترجیح می دهند، چرا که کاغذدیواری ها می توانند پیچیدگی خاصی به دکوراسیون بخشیده و سهم زیادی در شخصی سازی آن داشته باشند. اگر قرار است دیوارهای اتاق شما از عناصر دکوری برجسته ای همچون شلف دیواری، تابلوی نقاشی یا گالری دیواری بهره مند شوند، پس بهتر است از کاغذ دیواری های ساده استفاده کنید تا بستر مناسبی برای دیده شدن این عناصر دیواری فراهم کنند. 

اما اگر می خواهید از خود کاغذ دیواری بعنوان یک عنصر تزیینی و برجسته در دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید، پس کاغذ دیوای های طرح دار گزینه های مناسب تری خواهند بود. اما باز هم اندازه اتاق خواب شما می تواند در تصمیم گیری شما موثر باشد، چرا که کاغذ دیواری هایی با طرح های راه راه افقی می توانند دیوارها را طولانی تر و با طرح های عمودی دیوارها را بلندتر نشان دهند. همچنین کاغذدیواری هایی با طرح های ریز فضا را بزرگ تر و طرح های بزرگ تر فضا را کوچک تر نشان می دهند. بنابراین می توان از این تاثیر برای تغییر ابعاد ظاهری اتاق کمک گرفت. 

اگر شما هم برای استفاده از کاغذ دیواری در اتاق خواب خود مطمئن هستید به شما پیشنهاد می کنیم با اطلاعات کافی به سراغ انتخاب و خرید کاغذ دیواری بروید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم حتما سری به مقاله " راهنمای انتخاب کاغذ دیواری و فضاسازی دکوراسیون " بزنید و با دقت بالا آن را مطالعه کنید


معرفی سبک دکوراسیون های پرطرفدار در بین دختران جوان

درحالی که در ایران اغلب والدین سبک مدرن یا کلاسیک را برای دکوراسیون منزل انتخاب می کنند اما برخی دختران جوان به دنبال انتخاب سبکی متفاوت تر  و منحصربه فرد برای اتاق خواب خود هستند که فرصت بیشتری برای شخصی سازی دکوراسیون اتاق خواب آنها فراهم سازد. از جمله محبوب ترین آنها می توان به سبک دکوراسیون مینیمال، بوهمین و سبک روستیک اشاره کرد. سبک مینیمال به دلیل سادگی و استفاده بهینه از فضا، سبک بوهمین به دلیل دنبال نکردن قانون خاصی و وجود عناصر منحصربه فرد و خاص در آن و سبک روستیک به دلیل شبیه سازی طبیعت با استفاده از مواد اولیه طبیعی و رنگ های رایج در طبیعت طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

در این مقاله به بررسی راه های چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان بر اساس جدیدترین ایده ها و ترندهای 2020 پرداختیم. کار خود را با انتخاب پالت رنگی اتاق خواب شروع کردیم  و در ادامه  به بررسی نکاتی در زمینه انتخاب سرویس خواب و کاغذ دیواری و سبک دکوراسیونی که بتواند جلوه منحصر به فردی که دختران جوان به دنبال آن هستند، را به اتاق خواب آنها هدیه دهد پرداختیم. شما قادر خواهید بود با درنظر گرفتن این موارد در کنار توجه به ایده هایی که در ذهن خود دارید، دکوراسیونی که بیانگر شخصیت و افکار شما باشد و برای شما آرامش و شادی به ارمغان آورد، داشته باشید و البته قدم بعدی می تواند اشتراک گذاری ایده های تان با ما و دیگر مخاطبان محترم مجله اینترنتی پیت کت در ادامه این مقاله باشد.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما