خانه پیت کت دانشنامه معرفی انواع مواد اولیه اصلی در صنعت تولید سرویس خواب

معرفی انواع مواد اولیه اصلی در صنعت تولید سرویس خواب

زمان مطالعه : 

7 دقیقه

آیا تا به حال درباره‌ی متریال به کار رفته در ساخت تخت خوابی که هر شب حداقل چند ساعتی را بر روی آن به استراحت می پردازید، فکر کرده اید؟ درخصوص دراور یا کمدی که سالهاست در گوشه‌ی اتاقتان جا خوش کرده، چطور؟

 در این بررسی کوتاه از تیم دانشنامه پیت کت قصد دارد تا شما را با به روزترین اطلاعات در خصوص مواد مورد استفاده در تولید سرویس خواب بپردازد. بنابراین اگر شما قصد خرید سرویس خواب دارید یا با سوالات بسیاری در این باره مواجه شده اید، حتما با ما همراه شوید.

بهترین متریال برای سرویس خواب کدام است؟

بهترین متریال برای سرویس خواب کدام است؟


متریال یا همان جنس سرویس خواب، فاکتوری بسیار مهم در کیفیت نهایی محصول و نیز طول عمر مفید آن می باشد. ظاهر و فرآیند های تولیدی نیز در مواد تا حد زیادی با یکدیگر فرق دارند. 

همچنین سلیقه‌ی افراد مختلف نیز در انتخاب جنس سرویس خواب بسیار موثر است. مثلا اگر شما اهل هنر یا کارهای هنری باشید، احتمالا از یک سرویس خواب چوبی با نقوش حکاکی شده بیشتر لذت خواهید برد. یا برای نوجوانان بازیگوش و پانسیون های اقامتی، اغلب از فلزات که استحکام بالاتری دارند استفاده می شود.

بنابراین اگر به دنبال یک نسخه قطعی برای انتخاب سرویس خواب می گردید، بهتر است با اصلی ترین مواد اولیه در این صنعت بیشتر آشنا شوید.

1. چوب؛ تلفیقی دلنشین از هنر، اصالت و ظرافت

سرویس خواب


بی هیچ شکی می توان محصولات چوبی را از اصیل ترین کالاهای ساخته‌ی دست بشر دانست که پیوندی عمیق با روح انسان ها دارد. این محبوبیت نه تنها در طول تاریخ، کمرنگ نشد بلکه با ظهور هنرهای مرتبط جانی دو چندان یافت.

ظاهر جذاب و نقش های چشم نواز در بافت چوب به همراه گرمی و سرزندگی نهفته در آن، چیزی نیست که هر فردی بتواند بی تفاوت از کنار آن بگذرد.

به همین جهت سرویس خواب چوبی، همچنان یکی از پرطرفدارترین محصولاتی است که در فروشگاه های کوچک و بزرگ عرضه می شوند. حکاکی روی چوب، جلوه ای ویژه به این سری از محصولات چوبی داده و شکوهی مثال زدنی را به اتاق خواب شما هدیه می دهد. چوب ها اغلب از درخت گردو، تبریری، صنوبر، راش و.. تهیه شده و قیمت نسبتا بالاتری دارند.

به همین دلیل نیز سرویس خواب چوبی، محصولی گرانبها و بسیار با ارزش بوده و در هنگام خرید آن باید به این موضوع توجه شود.


2. فلز؛ نمادی از کارایی و استحکام مثال زدنی

سرویس خواب


بعد از چوب، باید از فلزات نام برد که محصول مستقیم صنعتی شدن در جوامع انسانی هستند. فلزات از هر جنس و با هر ترکیب آلیاژی که باشند، نمادی از استحکام هستند.

بنابراین اولین و مهم ترین چیزی که توجه کاربران را در انتخاب سرویس خواب فلزی جلب می کند، همین مقاوم بودن در برابر ضربه یا تغییر شکل است. فلزات می توانند به تنهایی در ساخت تخت های یک نفره یا دونفره مورد استفاده قرار گیرند که در این حالت قیمتی بسیار مناسب تر از محصولات چوبی دارند.

اما با توجه به ماهیت سخت و سرد فلزات، نمی توان انتظار زیادی از جهت طراحی های متنوع در آنان داشت. گفته می شود این سری از محصولات با خنکی قابل توجه در فضای اتاق، برای افرادی که طبعی گرم دارند یک انتخاب دلچسب به حساب می آید.

همچنین فلزات ممکن است در ساختمان دیگر انواع سرویس خواب نیز به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند. برای مثال نگه دارنده های تخت، ریل ها، لولا یا قسمت هایی از پایه در تخت خواب تاشو یا تخت مهمان دار و کشودار از جنس فلز انتخاب می شوند. 


3. ام دی اف؛ محصول تکنولوژی و طبیعت

سرویس خواب ام دی اف سفید


ام دی اف، یکی از مهم ترین مشتقات چوبی است که امروزه در تولید سرویس خواب کاربردی ویژه دارد. ام دی اف از خمیر چوب در تلفیق با چسب تولید می شود و تحت فشار بالایی در پروسه تولید قرار می گیرد.

به همین دلیل از تراکم زیادی برخوردار است و به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان می تواند یک جایگزین فوق العاده و اقتصادی تر نسبت به چوب باشد. امکان حکاکی یا ایجاد انحنا در ام دی اف نیز به راحتی امکانپذیر است. بنابراین شما با خرید سرویس خواب ام دی اف می توانید از محصولی بادوام و زیبا در منزلتان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید درباره ام دی اف و برند های ام دی اف بدانید 


4. نئوپان؛ عضوی ارزان و سبک از خانواده‌ی چوب ها

سرویس خواب ام دی اف


نئوپان، یکی دیگر از مصنوعات حاصل از چوب است که به نوعی می توان آن را برادر خوانده‌ ام دی اف دانست. نئوپان ها از خرده چوب ها ساخته شده و سپس با چسب در کنار یکدیگر فشرده می شوند. بسته به کیفیت نئوپان و انتخاب تولید کننده ها، از روکش های ملامینه، هایگلاس و ... برای پوشش دهی به سطوح نئوپان استفاده می گردد.

میزان تراکم ذرات چوبی در نئوپان کمتر از ام دی اف بوده و به همین جهت چگالی کمتری دارد. این تخلخل بالا محصولات ساخته شده با نئوپان را در برابر ضربه و رطوبت بسیار آسیب پذیر می کند.

به همین جهت هم طبیعی است که استحکام و قیمت سرویس خواب نئوپان از ام دی اف و قطعا محصولات چوبی کمتر باشد. در نتیجه اگر شما به دنبال یک سرویس خواب ارزان هستید، شاید نئوپان همان انتخاب مقرون به صرفه ای باشد که شما قصد خرید آن را دارید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب نئوپان، ملامینه چیست؟ 


5. چرم؛ نقش و طرحی خاطره انگیز 

سرویس خواب لمسه دار


چرم ها، دسته ای دیگر از مواد مورد استفاده در تولید سرویس خواب هستند که از جذابیت بصری زیادی برخوردارند. علاوه بر این نرمی و راحتی چرم باعث شده تا بسیاری از افراد به طرفداران پر و پا قرص محصولات چرمی بپیوندند.

البته پارگی و خراش با اجسام نوک تیز از بزرگترین مخاطراتی هستند که همواره سلامت و کارایی بخش های چرمی را تحت تأثیر قرار می دهند. علاوه بر این بهتر است تا شما با خرید از فروشگاه های بزرگ و معتبری همچون فروشگاه اینترنتی بلج (www.bolej.ir) ، از مرغوبیت چرم اطمینان حاصل نمایید تا با مشکلاتی همچون پوسته پوسته شدن یا ترک خوردگی آن مواجه نشوید. 


6. پارچه؛ نرم و دل انگیز

سرویس خواب لمسه دار


پارچه ها گروهی دیگر از متریال سرویس خواب را تشکیل می دهند و با نرمی دل انگیز خود، پوست و روح آدمی را نوازش می دهد. خصوصیات پارچه شباهت زیادی با چرم دارد و هر دو در ساخت سرویس خواب لمسه ای استفاده می شوند. علاوه بر این در روکش صندلی یا دیگر بخش ها نیز می توان از پارچه های بادوام و خوشرنگ بهره برد.

پارچه های مورد استفاده در تولید سرویس خواب و صندلی ها عمدتا به نام پارچه مبلی یا پارچه رومبلی شناخته می شوند و دامنه‌ی وسیعی از اسم هایی نظیر ساتن، کریستال، مازراتی، بوگاتی و غیره را شامل می شوند.


7. پلیمرها؛ ابرمولکول های جادویی

کشف فرمول های شگفت انگیز و جذاب در مشتقات پلیمری، دنیایی بسیار گسترده را در برابر صنعتگران گشود و امروزه هم در اغلب صنایع می توان رد پایی از این ابرمولکول های پرکاربرد مشاهده کرد. برای مثال سرویس خواب وکیوم، دسته ای نسبتا جدید از لوازم خانگی هستند و به واسطه‌ی سبک خاص روکش دهی به این نام خوانده می شوند. 

این سری از محصولات در حقیقت از جنس ام دی اف یا چوب هستند که با لایه ای از چسب PVC کاملا به سطوح زیرین محکم چسبیده اند. تکنولوژی وکیوم ممبران خصوصا برای پوشش دهی به سطوح برش خورده یا حکاکی شده بسیار مناسب است و جلوه ای خاص به دکوراسیون اتاق شما می بخشد.

سرویس خواب چوبی


​​​​​​​تا به اینجا شما با متریال و کلیه‌ی موادی که در ساخت سرویس خواب کاربرد دارند آشنا شدید و برای خرید سرویس خواب به سراغ یکی از انواع سرویس خواب چوبی، فلزی، ام دی اف، نئوپان و حتی چرمی خواهید رفت. با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی و اطلاع از جدیدترین مدل سرویس خواب پیشنهاد می کنیم تا سری هم به فروشگاه های مطرح سرویس خواب مانند مجموعه بلج یا فروشگاه مبل و میز (www.moblomiz.com) بزنید و محصولات آنها را با دقت بررسی کنید. همچنین اگر تمایل داشتید می توانید به مقاله "معرفی و بررسی 7 فروشگاه آنلاین برتر خرید سرویس خواب" مراجعه کنید تا بصورت دقیق تر و حرفه ای تر با فروشگاه های تخصصی سرویس خواب آشنا شوید.


در نهایت امیدواریم این مطلب از مجموعه پیت کت بتواند شما را در خرید یک سرویس خواب مناسب راهنمایی نموده و خوابی دلچسب و آرام را در محیطی روح نواز برای شما رقم بزند.

خرید اقساطی 24 ماهه انواع مدل های سرویس خواب

در این مقاله با هم با متریالی که می توان در ساخت و تولید انواع سرویس خواب به کار برد آشنا شدیم. اما خب در امروزه خرید نقدی یک سرویس کامل برای خانواده ها به خصوص تازه عروس و داماد ها کار دشواری است. که فروشگاه اینترنتی بلج با فراهم کردن امکان خرید اقساطی تا حد بسیار زیادی این مشکل را برطرف کرده است. به شما مخاطبین عزیز مجله اینترنتی پیت کت پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم گیری های نهایی به این وب سایت سر بزنید. و با مدل ها و روش های متفاوت خرید آنها آشنا شوید
برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما