خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب 10 ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق کودک

10 ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق کودک

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

تاثیر یک دکوراسیون خوب برای همیشه باقی می ماند. یکی از فضاهایی که مصداق بارز این جمله است، اتاق کودک است. کودک شما هرگز حس و حالی را که در دوران کودکی اش در این فضا تجربه کرده است، از یاد نخواهد برد. 

بنابراین ایجاد فضایی فعال، خلاق، جذاب، آرامش بخش و هیجان انگیز سهم قابل توجهی در سلامت جسمی و روحی آینده کودکانمان خواهد داشت. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله از مجله پیت کت قصد داریم به بررسی 10 ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق کودک بپردازیم. اگر شما هم به دنبال آشنایی بیشتر با ترفندهایی برای خلق فضایی منحصربه فرد برای چیدمان اتاق خواب کودک تان هستید، در ادامه همراه ما باشید.


1. استفاده از تابلوی نقاشی در دیزاین اتاق کودک

برخی از افراد استفاده از انواع تابلو را گزینه ای مناسب برای اتاق افراد بزرگسال می دانند، این در حالی است که تابلوهایی با طرح های خلاق و متناسب با سن آنها می تواند تاثیر زیادی بر شکوفایی خلاقیت آنها و علاقه مند شدن شان به این حوزه داشته باشد. در این راستا می توانید از یک تابلوی نقاشی در ابعاد بزرگ یا چندین تابلوی کوچک کنار هم استفاده کنید و یک گالری دیواری جذاب بسازید.

عکس دکوراسیون اتاق بچه

بیشتر بخوانید: تزیین اتاق خواب کودک با وسایل ساده و ارزان 


2. استفاده از دیوار برای برجسته کردن دیزاین اتاق خواب

طراحان داخلی برای ایجاد دیزاینی برجسته در اتاق خواب، معمولا از یکی از دیوارها برای ایجاد فضایی برجسته کمک می گیرند. برای برجستگی بخشیدن به آن ایده های مختلفی همچون انتخاب رنگی قوی و متفاوت از دیگر رنگ های پالت رنگ، استفاده از کاغذدیواری برای آن و همچنین نصب یک نقشه دیواری پیش روی شما خواهد بود. 

عکس دکوراسیون اتاق بچه

البته احتمالا استفاده از یک نقشه جهان در ابعاد یک دیوار از دیگر ایده ها برای کودک شما هیجان انگیز تر باشد چرا که می تواند روی آن شهرهایی که دوست دارد به آن سفر کند یا سفر کرده اید را علامت بزند و همچنین از آن به عنوان آلبومی برای نصب عکس هایش استفاده کند.


3. استفاده از ترکیب جادویی سفید و مشکی در اتاق کودک

وقتی بحث انتخاب پالت رنگ اتاق کودک باشد اغلب به سراغ رنگ هایی همچون آبی، قرمز، نارنجی، صورتی و سبز می روند، این درحالی است که اغلب از ترکیب هیجان انگیز و در عین حال لوکسی همچون سفید و مشکی غافل می شوند. این دو رنگ خنثی می توانند جلوه ای باشکوه، مدرن و منحصربه فرد به اتاق کودک تان بخشند. می توانید سرویس خواب کودک را به رنگ سفید انتخاب کنید و رنگ مشکی را هم در قالب وسایلی همچون فرش یا عناصر دکوری به دیزاین اضافه کنید. برای این که رنگ اتاق کودک خود را اصولی انتخاب کنید حتما مقاله 11 توصیه روانشناسی برای انتخاب رنگ اتاق خواب کودک را مطالعه کنید 

استفاده از ترکیب جادویی سفید و مشکی در اتاق کودک


4. بکارگیری کتابخانه در کنج اتاق خواب کودک

همه ما به دنبال تبدیل کتاب به دوست خوبی برای کودکانمان هستیم اما گاهی فراموش می کنیم در این راستا نیاز است از همان دوران کودکی یک کتابخانه خانگی کوچک و در عین حال هیجان انگیز به دکوراسیون اتاق شان اضافه کنیم تا آنها به گذراندن بخشی از زمان شان در این بخش هیجان انگیز از دیزاین اتاق شان ترغیب شوند. برای تکمیل جلوه رویایی این بخش در کنار کتابخانه خانگی اتاق شان یک میز و صندلی یا یک چادر سرخپوستی هم قرار دهید و آن را با ریسه های نوری تزیین کنید.

کتابخانه در اتاق خواب کودک


5. بکارگیری صندلی راک برای ایجاد فضایی آرامش بخش

در راستای ایجاد فضایی آرامش بخش، از اضافه کردن صندلی ای راحت به دکوراسیون اتاق کودک نمی توان غافل شد. وقتی بحث راحتی باشد، صندلی راک یکی از اولین گزینه هایی است که به ذهن می رسد؛ عنصری جذاب و آرامش بخش. کودکان به دلیل نوع طراحی آن عاشق صندلی راک اند، بنابراین می توانید متناسب با نوع سبک دکوراسیونی که برای اتاق کودک تان انتخاب کرده اید و همچنین پالت رنگ آن، یک صندلی راک مدرن یا چوبی به دیزاین آن اضافه کنید.

بیشتر بدانید: تمام نکاتی که برای خرید صندلی راک باید بدانید 


6. انتخاب وسایل کاربردی برای اتاق خواب کودک

برای اینکه دکوراسیون اتاق کودک تبدیل به محیطی آشفته و نامرتب نشود، نیاز است در زمان انتخاب عناصر اصلی دیزاین همچون کمد، دراور و سرویس خواب اصل کاربردی بودن را در اولویت قرار دهید. انتخاب سرویس خواب کشودار که میز کنارتختی آن کشوهایی جادار در اختیار شما قرار می دهد یا انتخاب کمدی که فضای نگه داری هوشمندانه ای در ساخت آن طراحی شده است، شما را از مواجه شدن با کمبود فضای نگه داری حفظ خواهند کرد.


7. استفاده از دکور دیواری هوشمندانه برای ایجاد شور و هیجان

یکی از اصلی ترین بخش های دیزاین که از آن فضایی هیجان انگیز می سازد، نوع دکور دیواری است که برای آن انتخاب کرده ایم. در راستای ایجاد دکوراسیونی که به شکوفایی خلاقیت کودک کمک می کند، نصب کارت هایی که به یادگیری آنها کمک می کنند همچون حروف الفبا یا اعداد و اشکال مختلف را به شما پیشنهاد می کنیم. دیوارهای اتاق آنها باید فرصتی هیجان انگیز برای یادگیری در اختیار آنها قرار دهند.


8. استفاده از تخته سیاه؛ دکور دیواری جذاب و کاربردی

اگر به دنبال یک دکور دیواری جذاب اید که کودک بخواهد وقت خود را با آن بگذراند و به مرور زمان از هیجان انگیز بودن آن کم نشود، تخته سیاه یکی از بهترین گزینه های روی میز برای شما خواهد بود. می توانید کل یک دیوار یا تنها بخشی از آن را به این عنصر کاربردی و جذاب از دیزاین اختصاص دهید. در کنار کودک خود به نقاشی کشیدن روی آن بپردازید تا بعد از مدتی شاهد تبدیل شدن آن به عنصر مورد علاقه ی کودتان باشید.

عکس دکوراسیون اتاق بچه


9. گالری دیواری؛ یک ایده رمانتیک برای اتاق کودکان

گالری دیواری می تواند مجموعه ای از عکس های کودک، نقاشی هایی که او کشیده، کلاه های مورد علاقه ی او یا هر عنصر جذاب دیگری باشد. این عناصر را می توانید روی دیوار در طرح های متنوعی بچینید و در ادامه برای تکمیل جلوه ی آن از ریسه های نوری کمک بگیرید.

گالری دیواری؛ یک ایده رمانتیک برای اتاق کودکان


10. استفاده از آینه قدی در دکوراسیون اتاق خواب کودکان

آینه قدی نه تنها عنصری محبوب برای دکوراسیون اتاق افراد بزرگسال است، بلکه جذابیت بالایی برای کودکان هم دارد. البته با توجه به برجسته بودن فاکتوری به نام امنیت در اتاق کودک، از انواعی استفاده کنید که بعدا نگران سقوط آن  نباشید. اطراف آینه قدی را با ریسه های نوری تزئین کنید و قبل از خواب برای او روشن کنید تا بودن در فضایی رویایی را تجربه کند.


به پایان این مقاله از مجله پیت کت در مورد دکوراسیون اتاق کودک رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما هم می توانید ایده های خود را در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید و ادامه دهنده این مقاله باشید.

خرید اقساطی سرویس خواب یک نفره و کودک

اگر دوست دارید دکوراسیون اتاق خواب کودکتان حرفه ای و عالی باشد حتما به فکر خرید یک سرویس خواب کودک عالی باشید. به شما توصیه میکنیم برای خرید از فروشگاه ساحل چوب شروع کنید و مدل های آنها را بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید