خانه اتاق خواب چیدمان اتاق خواب نکاتی که برای خرید فرش اتاق کودک باید بدانید

نکاتی که برای خرید فرش اتاق کودک باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

خرید فرش برای اتاق کودک از حساسیت بالایی برخوردار است. دلیل این حساسیت هم به چیزی فراتر از تقویت قوه خلاقیت و ایجاد محیطی فعال و هیجان انگیز برمی گردد و آن هم سلامت کودک است. 

کودکانی که تازه شروع به چهار دست و پا رفتن کرده اند و زمان زیادی از وقت خود را به تمرین راه رفتن می گذرانند، در تماس نزدیک با فرش اتاق خواب بوده و یک فرش غیر استاندارد می تواند موجب آسیب پوست یا حتی بخاطر استفاده از الیاف حساسیت زا باعث آسیب سیستم تنفسی کودک شود. اگر شما هم از آن دسته از والدینی هستید که به اهمیت انتخاب یک فرش مناسب برای اتاق خواب کودک خود واقف بوده و تصمیم به خرید فرش دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکاتی که باید قبل از خرید بدانید، بپردازیم.


چه نوع فرشی برای اتاق کودک مناسب تر است؟

فرش اتاق کودک با توجه به اینکه مکانی برای بازی کردن کودک است، باید در عین نرم و راحت بودن، از دوام و مقاومت بالایی برخوردار باشد و همچنین امکان شستشوی راحت آن وجود داشته باشد. 

چه نوع فرشی برای اتاق کودک مناسب تر است؟

الیافی که این ویژگی ها را بطور یکجا به فرش می دهند، نه الیاف گران قیمتی مثل پشم و نه پلی استر، بلکه نایلون است. این الیاف مصنوعی مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی دارد، شستشوی آنها راحت است و همچنین لطافت و نرمی ای که ما از فرش اتاق کودک انتظار داریم را فراهم می کنند. 

یکی دیگر از مزیت های الیاف نایلون مقاومت آنها در برابر کثیف شدن است. اما الیاف پلی استر و اولفین ( الیافی پلیمری و مصنوعی که ظاهری شبیه به پشم دارند) مستعد جذب چربی ها بوده و شستشوی آنها نیز دشوار است. اگر به دنبال انتخاب فرشی پشمی هستید، در نظر داشته باشید که این الیاف قابلیت ایجاد حساسیت دارد و همچنین شستشوی آنها نیز دشوار خواهد بود. یک گزینه  مناسب دیگر فرش هایی هستند که از الیاف بامبو ساخته شده باشند .چرا که بسیار نرم هستند و نگه داری از آنها نیز راحت است.

بیشتر بخوانید: 6 اشتباهی که نباید در انتخاب فرش مرتکب شویم 


چه طرحی برای اتاق کودک انتخاب کنیم؟

بعد از انتخاب جنس فرش اتق خواب کودک، نوبت به انتخاب طرح آن می رسد. اینجاست که می توانید با یک تیر، دو نشان بزنید. اما چگونه؟ 

اغلب ما برای اتاق کودک به سراغ فرش هایی با طرح های فانتزی شامل طرح شخصیت های کارتونی یا داستانی می رویم و از اینکه می توانیم طرح هایی را برای فرش اتاق او انتخاب کنیم که نقش هم بازی او را نیز داشته باشند، غافل می شویم. 

چه طرحی برای اتاق کودک انتخاب کنیم؟

بله با انتخاب فرشی که طرح زمین فوتبال، ریل های راه آهن، جاده و ماشین های کوچک، شکل های هندسی، طرح های آموزشی و یا بازی هایی همچون لِی لِی را دارا است، فرش را تبدیل به محیطی هیجان انگیز برای کودک خود می کنیم؛ محیطی که می تواند ساعت ها او را سرگرم کند و در تقویت قوه خلاقیتش نیز نقش بسزایی ایفا کند. 

ابعاد مناسب فرش اتاق کودک کدام است؟​​​​​​​
بهترین رنگ برای فرش اتاق کودک کدام است؟

کودکان نیز همانند ما تحت تاثیر رنگ های محیط اطرافشان قرار می گیرند و این رنگ ها می تواند تغییرات قابل توجهی در رفتار و حس و حال شان ایجاد کنند. فرش هم از جمله عناصری از دکوراسیون است که کودکان زیاد با آن سر و کار دارند، روی آن بازی می کنند، روی آن راه رفتن را یاد می گیرند و حتی گاهی روی آن به خواب شیرین فرو می روند؛ پس نقش رنگ فرش اتاق کودک را در ایجاد محیطی آرامش بخش نباید دست کم گرفت. 

بهترین رنگ برای فرش اتاق کودک کدام است؟

از طرف دیگر باید با توجه به سرعت کثیف شدن آن، طیف های تیره تر از رنگ های مختلف انتخاب های منطقی تری خواهند بود. اگر در دکوراسیون اتاق کودک به اندازه کافی طرح و بافت وجود دارد، می توانید از یک فرش تک رنگ یا با تنوع رنگ کمتری استفاده کنید؛ فرشی که رنگی نزدیک به رنگ تم کلی اتاق دارد. 

بهترین رنگ برای فرش اتاق کودک کدام است؟

اما اگر می خواهید فرش را تبدیل به نقطه کانونی دکوراسیون اتاق خواب کنید، یک فرش با تنوع رنگ های بیشتر انتخاب کنید؛ رنگ هایی متفاوت از رنگ های دیگر عناصر دکوراسیون تا باعث به چشم آمدن هر چه بیشتر فرش شوند.

بیشتر بخوانید: روانشناسی رنگ اتاق خواب کودک چه تاثیری بر روی اخلاق کودک دارد؟


ابعاد مناسب فرش اتاق کودک کدام است؟

اول از همه جواب این سوال بستگی به نوع کفپوشی دارد که برای اتاق خواب فرزند خود از آن استفاده کرده اید. گاهی کفپوش کیفیت خیلی خوبی ندارد و در نتیجه انتخاب فرشی که همه یا درصد زیادی از کف اتاق خواب را بپوشاند، گزینه بهتری برای حفظ امنیت و نرمی لازم برای کودک خواهد بود. 

ابعاد مناسب فرش اتاق کودک کدام است؟

اما اگر اتاق دارای کفپوش های مرغوب و استانداردی است، نیازی به استفاده از فرشی در ابعاد کل کف اتاق خواب نخواهد بود. برای فرش اتاق نوزاد فرش های کوچک مناسب خواهند بود اما برای اتاق کودک بین یک فرش کوچک و بزرگ، بزرگ تر را انتخاب کنید. چرا که یک فرش کوچک نمی تواند فضای کافی برای بازی کردن کودک را فراهم کند. 

ابعاد مناسب فرش اتاق کودک کدام است؟

همچنین یک فرش بزرگ تر دکوراسیون اتاق را منسجم تر نشان خواهد داد. حتی اگر فرش به اندازه ای بزرگ است که بخش هایی از وسایل اتاق روی آن قرار می گیرند هم مشکلی نیست. اکثر فرش ها مستطیلی هستند اما می توانید از فرش های گرد و بیضی شکل هم بهره مند شوید.

خرید انواع فرش اتاق کودک
در این مقاله شناخت شاخص های مختلف فرش اتاق کودک را با بررسی جنس فرش به عنوان تاثیرگذارترین عامل در سلامت کودک شروع کردیم و سپس در مورد انتخاب طرحی که تبدیل به فضای بازی کودک شود، رنگی که زود کثیف نشود و همچنین متناسب با دکورسیون اتاق باشد و اندازه فرش به نحوی که انسجام دکوراسیون را بر هم نزند و در عین حال فضای کافی برای بازی کودک فراهم کند، صحبت کردیم. امیدواریم با در نظر داشتن این نکات بتوانید به انتخابی مناسب برای فرش اتاق کودکان دست یابید. هر گونه سوال یا پیشنهادی را می توانید در ادامه در قالب کامنت با ما و سایر مخاطبین مجله پیت کت در میان بگذارید. 

برچسب ها:
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید