خانه حمام و سرویس بهداشتی دکوراسیون حمام حمام در دکوراسیون داخلی منزل

حمام در دکوراسیون داخلی منزل

زمان مطالعه : 

4 دقیقه

شاید تصورش را هم نکنید که حمام هم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل جایگاهی داشته باشد، اما دارد. در گذشته به طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی توجه زیادی نمی شد.

اما امروزه در طراحی دکوراسیون برای این قسمت از منزل نیز اهمیت زیادی قائل شده اند. که سعی داریم در این مطلب به تفضیل به بخش هایی از این موارد در طراحی دکوراسیون حمام بپردازیم.


کاشی حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


شاید تنها مورد از اصول دکوراسیون حمام و دستشویی که تا چند سال پیش رعایت می‌شد، توجه به کاشی دیواری و کاشی کف بود. طرح ها و رنگ بندی های مختلف از کاشی در بازار موجود هستند. استفاده از کاشی هایی که از طراحی منحصر بفردی برخوردار باشند، می تواند بیش ترین تاثیرگذاری را در زیبایی حمام داشته باشد. 

کاشی های طرح چوب، کاشی های مرمر و غیره نمونه ای از کاشی هایی است که می توانید در طراحی حمام مورد استفاده قرار دهید. چون قرار است بخش عمده ای از فضای حمام با این کاشی ها پوشانده شود. پس در انتخاب طرح و رنگ آن کمی خلاق باشید و از طرح ها و رنگ های متنوع استفاده کنید. 
​​​​​​​

به این نکته توجه داشته باشید که کاشی‌های حمام و سرویس بهداشتی باید قابل شست‌وشو، مقاوم در برابر رطوبت و با رنگ ثابت باشند.


​​​​​​​وان حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


یکی از المان های زیبایی در حمام ها بدون شک وان حمام است. وان ها در انواع شکل های مختلف و به سبک سنتی و مدرن وجود دارند. پس انتخاب یک نمونه زیبا متناسب با فضای حمام تان می تواند به زیبایی این بخش از دکوراسیون منزل کمک کند. در هنگام تهیه وان این نکات را حتما مورد توجه قرار دهید تا پس از تهیه دچار مشکل نشوید. 

از جمله این نکات می توان به قابلیت شستشوی آسان برای وان حمام اشاره کرد. اجسام جرم گیر که به راحتی آلودگی آن ها تمیز نمی شود به هیچ عنوان برای وان حمام مناسب نیستند. همچنین بهتر است جنس وان حمام لغزنده نباشد تا دچار لغزش پا و سانحه در حمام نگردید. در انتخاب ابعاد وان و اندازه فضایی که در اختیار  دقت کنید که مسیری را برای رفت وآمد باز بماند.


آینه حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


یکی از ایده‌های کاربردی در دکوراسیون حمام این است که در آن از آینه استفاده کنید، آینه می تواند نمای زیبایی در حمام ایجاد کند. آینه ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود نسبت به انتخاب نمونه ای مناسب از آن ها اقدام نمایید. آینه باعث بزرگتر و تمیز‌تر دیده شدن حمام شما میشود. با توجه به سبک دکوراسیون حمام تان آینه‌ای زیبا انتخاب کنید و حمام تان را از آنچه هست بزرگتر نشان دهید.


نورپردازی حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


استفاده از نورپردازی می تواند دکوراسیون حمام تان را از این رو به آن رو کند. نور غیر مستقیم، کنترل‌شده و با رنگ مناسب ، زیبایی‌های دیگر دکوراسیون را برجسته کند. در حالی که نوری که به صورت مستقیم و از یک لامپ بزرگ از وسط سقف به فضا بتابد، سایه‌های ناخوشایند ایجاد کرده و عیوب را بیشتر نشان می‌دهد.


سینک روشویی حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


انتخاب سینک روشویی مناسب، به تنهایی یکی از اصول دکوراسیون حمام و دستشویی است. اگر حمامی کوچک دارید، بهتر است از سینک‌های گرد به جای سینک‌های زاویه‌دار استفاده کنید. سینک‌های رنگی یا شیشه‌ای برای تزئین حمام و سرویس بهداشتی هم گزینۀ مدرن و جالبی است که البته جسارت بیشتری را می‌طلبد. واضح است که سینک شیشه‌ای راحت‌تر با بقیۀ دیزاین دستشویی و تزئین دیوار هماهنگ می‌شود.


کفپوش حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


برای انتخاب کفپوش حمام، گزینه‌های زیادی با ظاهر زیبا وجود دارند، اما علاوه بر زیبایی، به جنس و کیفیت آن نیز باید توجه داشته باشید. از آنجا که حمام محیطی مرطوب است، ریختن آب روی کفپوش‌های معمولی، باعث لیز شدن سطح آن‌ها می‌شود. 
هر چه سطح کفپوش براق تر باشد، احتمال لیز شدن آن افزایش می‌ِیابد؛ رنگ کف‌پوش را نیز متناسب با رنگ دیوار‌ها انتخاب کنید، زیرا رنگ‌های ناهمگون باعث کوچک به نظر رسیدن فضا می‌شود.


فضاسازی در حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


استفاده از گل‌ها و گیاهان زینتی متناسب با متراژ حمام می‌تواند فضای بهتری را در این بخش از منزل ایجاد کند. در حال حاضر نمونه‌های زیبایی از گلدان‌های طبیعی و مصنوعی مناسب برای استفاده در دکوراسیون حمام و سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای بهتر شدن فضای حمام منزل خود استفاده کنید.


رنگبندی در دکوراسیون حمام

حمام در دکوراسیون داخلی منزل


​​​​​​​هنگام انتخاب دکوراسیون حمام، خود را محدود به هیچ رنگ خاصی نکنید. برای قسمت‌های مختلف حمام، رنگ‌های زیبا را در نظر بگیرید. دیوار‌های رختکن یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید از این رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین در انتخاب رنگ کاشی‌ها و کفپوش خلاقیت به خرج دهید .سقف حمام‌ها معمولا به رنگ سفید است، در حالی که یک گزینه خلاقانه برای اجرای متفاوت دکوراسیون، انتخاب سقف‌های رنگی است. 

به همخوانی رنگ‌های دیوار با چینی‌آلات بهداشتی روشویی و وان و همچنین کاشی‌ها توجه داشته باشید. انتخاب رنگ‌ سفید علاوه بر روشن کردن فضا، ظاهری جذاب به دکوراسیون حمام شما می‌بخشد. برای حمام‌های کوچک سراغ رنگ‌های روشن بروید رنگ‌هایی مانند سفید، بژ، کرم و هلویی. رنگ‌های روشن باعث انعکاس نور شده و حمام را بزرگتر از آنچه هست نشان میدهند، اما اگر حمام تان بزرگ بود میتوانستید از رنگ‌های تیره هم استفاده کنید.

بدون شک همه افراد به دنبال ایجاد فضایی اضافه برای نگهداری از وسایل هستند و از هر روشی به این منظور استفاده می کنند. استفاده از شلف های دیواری در طراحی حمام می تواند به این منظور صورت پذیرد. استفاده از این المان فضایی اشغال نکرده و می توان برای قرار دادن وسایل حمام مانند شامپو، صابون، حوله و غیره از آن استفاده کرد. این المان نمونه ای از المان های کاربردی نیز شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: ایده های ساده و ارزان برای استفاده از شلف در دکوراسیون حمام 

 
معمولا، کمد نگه دارنده در زیر سینک بهترین انتخاب برای نگه داری وسایل شستشو و بهداشتی است. با این حال سلیقه افراد در این مورد متفاوت است برخی از شلف های دیواری استفاده می کنند.  برخی دیگر گوشه حمام طبقه چوبی یا حصیری می زنند انتخاب هریک از این گزینه ها به سلیقه شما و فضایی که در اختیار دارید بستگی دارد. اگر به  همه نکات ذکر شده در این مطلب توجه داشته باشیم دچار اشتباه در طراحی دکوراسیون حمام نخواهید شد. لطفا بعد از این که دکوراسیون حمام خانه خود را با توجه به این نکات تکمیل کردید، نتیجه آن را با ما و مخاطبان پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید