خانه حمام و سرویس بهداشتی دکوراسیون حمام 28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

حمام یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین بخش‌های خانه است و نقش زیادی در زندگی روزمره ما دارد؛ از این رو دکوراسیون آن اهمیت زیادی برایمان دارد. باتوجه به زندگی آپارتمان‌نشینی امروزی و متراژ کوچک خانه‌ها، بسیاری از افراد از داشتن حمامی لوکس و بزرگ و حتی با متراژی متوسط بی‌بهره‌اند و سوالات بسیاری در مورد دیزاین حمام کوچک‌شان دارند.

در این مقاله نکات راهگشایی را برای دکوراسیون حمام های کوچک جمع‌آوری و معرفی کرده‌ایم. پس اگر دوست دارید حمامی با دکوراسیون زیبا و در عین حال کاربردی داشته باشید، با ما در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی پیت کت همراه باشید 


1. از کاغد دیواری های طرح دار برای دکوراسیون حمام خود استفاده کنید

کاغذ دیواری‌های طرح‌دار، اتمسفری شاد در حمام‌ و سرویس بهداشتی های کوچک به وجود می‌آورند و علاوه بر این به یکی از اجزای جذاب حمام تبدیل می‌شوند، در بزرگ و جادار به نظر رسیدن آن نیز نقش مهمی دارند.

جسارت به خرج دهید و کاغذ دیواری‌های پرنقش ‌و نگار و رنگارنگ انتخاب کنید. مخصوصا اگر باقی قسمت‌های حمام سفید است.

این طراح با انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری‌هایی که طرح‌ درخت دارند، سقف این حمام کوچک را از نظر بصری بلندتر نشان داده است.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طرح‌های ظریف برای دیوارها و طرح‌های درشت و برجسته، برای کف حمام کوچک مناسب‌ترند. 


2. گیاهان را در چیدمان حمام فراموش نکنید

گیاهان، نشاط و شادابی را به حمام کوچک شما تزریق می‌کنند. بهتر است سراغ گیاهان تصفیه کننده هوا و گیاهان معطر که در محیط‌های مرطوب زنده می‌مانند، بروید. برای صرفه‌جویی در فضا از ایده این طراح الهام بگیرید و از استند های فلزی برای نگهداری گلدان های خود استفاده کنید

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک


3. دستمال توالت را دست‌کم نگیرید!

آویز دستمال توالت یا سبدی که دستمال توالت‌ها را در آن نگه می‌دارید، فضای زیادی اشغال نمی‌کند و علاوه‌بر کاربرد اصلی‌اش می‌تواند به عنوان یک دکوری زیبا نیز مورد استفاده قرار گیرد. تضاد رنگی این وسایل با رنگ غالب حمام، تنوع رنگی حمام کوچک شما را افزایش می‌دهد.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

4. تم موردعلاقه‌تان را برای دکوراسیون حمامتان انتخاب کنید

انتخاب یک تم مشخص و منحصربه‌فرد، ظاهری دوستانه و گرم به حمام می‌دهد. مثلا طرح کاغذ دیواری و گلدان کوچک کنار سینک، تم این حمام کوچک را تعیین کرده و ظاهری شیک به آن داده‌اند. 

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک


5. روی میز توالت را شلوغ نکنید

حال که مجبور به خرید میز توالتی کوچک برای دکوراسیون حمام تان شده‌اید، روی آن را با سبدهای بزرگ حوله و لباس چرک یا اکسسوری‌های مختلف پر نکنید. با این کار حمام شما بزرگ‌تر و جادار تر دیده خواهد شد.


6. به حمام کوچک‌تان رنگ و لعاب دهید

اگر رنگ غالب حمام کوچک شما سفید است، می‌توانید با نصب پرده‌‌‌های رنگارنگ و شاد از یکنواخت و بی‌روح به نظر رسیدن آن جلوگیری کنید. حال اگر حمام کوچک شما پنجره ندارد، می‌توانید برای جدا کردن وان یا دوش از سایر بخش‌های حمام، از پرده استفاده کنید.

ولی اگر شانس داشتن پنجره در حمام را دارید بهتر است قد پرده کمی بلندتر از قد پنجره باشد تا پنجره کمی بزرگ‌تر به نظر برسد و با یک تیر دو نشان بزنید!

رنگ‌های سیاه و سفید نیز به شرطی که با وسایل کوچک رنگی ترکیب شوند، می‌توانند برای حمام‌ های کوچک مناسب باشند. برای مثال به دیزاین این حمام توجه کنید. 

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

آبی ملایم نیز مکمل خوبی برای سفید است و لطافت خاصی به حمام می‌دهد. می‌توانید شلف کابینت‌ها یا حتی دکوری‌های کوچک حمام را آبی انتخاب کنید. 


7. عکس‌ها و تابلوهای موردعلاقه‌تان را به دیوار بزنید

کاربرد دیوارها در فضاهای کوچک، نمود بیشتری پیدا می‌کند. با نصب تابلوها، عکس‌ها و جملات موردعلاقه‌تان روی دیوار به بهترین شکل از دیوارها استفاده خواهید کرد. نیازی به ست بودن تابلوها نیست ولی برای داشتن حمامی یکپارچه‌تر بهتر است قاب تابلوها یا ترکیب رنگی آن‌ها با هم هم‌خوانی داشته باشد. همچنین می‌توانید یک تابلوی بزرگ و چشمگیر را به نقطه کانونی حمام تبدیل کنید.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک


8. انتخاب قالیچه‌ مناسب، زیبایی دکوراسیون حمام شما را تضمین خواهد کرد.

تمام وسایل حمام کوچک‌تان را ساده انتخاب کنید و قالیچه‌ای منحصربه‌فرد در آن پهن کنید. بهتر است رنگ فرش با پالت رنگ‌های به‌کار رفته در دکور حمام هم‌خوانی داشته باشد تا فضا یکپارچه‌تر و زیباتر به نطر برسد.


9. برای دیزاین کف حمام از متریال‌ های مختلف استفاده کنید

برای افزایش تنوع بافت در حمام، می‌توانید به آیتم‌های ماندگارتر نیز فکر کنید. به عنوان مثال کف‌پوش‌های چوبی را با کاشی‌های شش‌ضلعی ترکیب کنید. این ایده کف حمام‌ های کوچک را خاص و منحصربه‌فرد خواهد کرد.


10. سبک مینیمالیستی همیشه جواب می‌دهد!

حمام‌هایی با سبک دکوراسیون مینیمال، همیشه و در هر فصلی زیبایی خاص خودشان را حفظ می‌کنند. گل‌های رنگارنگ و محفظه طلایی لامپ، به‌سادگی زیبایی این حمام را دو چندان کرده‌اند.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

شما هم می‌توانید گلدان‌های قدیمی و آنتیک را از انباری بیرون بیاورید، با گل‌های رنگارنگ پر کنید و به حمام سفید و مینیمالیستی کوچکتان رنگ دهید. 


11. از فضای در دسترس‌تان در حمام نهایت استفاده را ببرید

همان‌طور که می‌دانید از هر قسمت حمام‌ های کوچک باید نهایت استفاده را برد. پشت در، یکی از این قسمت‌هاست که می‌تواند برای آویزان کرده حوله‌ها استفاده شود. 

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

دیوارها نیز از جمله بخش‌هایی هستند که می‌توانید روی آن‌ها مانور دهید. برای اطمینان از استفاده بهینه از دیوارهای حمام ‌های کوچک از کابینت‌ها یا کمدهای بلند و باریک و البته گود یا قلاب‌های دیواری کاربردی و زیبا برای آویزان کردن حوله‌ها و حتی گلدان‌های کوچک استفاده کنید. 

همچنین می‌توانید روی گوشه‌های خالی و بلااستفاده نیز یک شلف دیواری کوچک نصب کنید. اگر این شلف کنار سینک نصب می‌شود، بهتر است هم‌سطح با آن یا بین آینه و سینک باشد و تحمل وزن یک گلدان کوچک یا جاصابونی را داشته باشد.


12. میز توالت‌های جادار را برای دکوراسیون حمام های کوچک انتخاب کنید

میز توالتی که در این حمام مشاهده می‌کنید، چندین کشو و یک سبد دارد که وسایل زیادی را در خود جا می‌دهد.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک


13. آیا میز در حمام ‌های کوچک جایی دارد؟

پاسخ این سوال درصورتی‌که میز مورد نظر شما قاب سیمی و پایه‌های باریک داشته باشد، مثبت است. این مدل میز از نظر بصری فضای کمتری اشغال می‌کنند.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک


14. به وسایل ضروری در چیدمان حمام اکتفا کنید

هنگام دیزاین حمام‌های کوچک به خرید وسایل و اکسسوری‌های غیرضروری فکر نکنید. به غیر از وان یا دوش، آویز حوله، قالیچه، آینه دیواری و درصورت لزوم یک شلف دیواری کوچک، تمام چیزهایی هستند که نیاز دارید. ولی این به این معنا نیست که نمی‌توانید سلیقه شخصی‌تان را در دکوراسیون حمام‌ های کوچک به کار بگیرید. رنگ‌ دیوارها و انتخاب کاشی‌ها هنوز هم به انتخاب شما بستگی دارد!

حال در انتخاب همین وسایل ضروری، سراغ اشکال هندسی جذاب بروید و فراموش نکنید که استفاده از رنگ‌های خنثی برای رنگ‌آمیزی دیوارها جلوه بیشتری به اکسسوری‌های نصب شده روی آن‌ها می‌دهد.


15. دور رنگ‌های تیره را در حمام های کوچک خط نکشید!

گرچه رنگ‌های تیره ممکن است فضاهای کوچک را کوچک‌تر نشان دهند ولی بسیار شیک و جذاب هستند، مخصوصا اگر با شیرآلات و اکسسوری‌های طلایی ترکیب شوند.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک


16. از خرید روشویی‌های بزرگ صرف‌ نظر کنید

در صورت امکان روشویی بزرگ حمام را با روشویی کوچک‌تر تعویض کنید. با این کار فضای آزاد بیشتری خواهید داشت و حمام کوچک‌تان بزرگ‌تر دیده خواهد شد. روشویی‌های دراز و باریک برای حمام ‌های کوچک مناسب‌اند.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

درصورت استفاده از این روشویی‌ها و شیرآلات دیواری، فضای بیشتری در اختیار خواهید داشت و می‌توانید دکوری‌ها و اکسسوری‌های کوچکی را روی روشویی بچینید.

روشویی‌های بدون پایه یا روشویی‌هایی که کمد یا کابینت ندارند نیز از نظر بصری و فیزیکی فضای کمتری اشغال می‌کنند.


17. از رنگ‌های روشن هم در طراحی دکور حمام استفاده کنید

برخی بر این باورند که رنگ‌های روشن خسته‌کننده هستند ولی هیچ چیز مثل رنگ‌های روشن، مخصوصا رنگ سفید، حمام کوچک شما را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان نمی‌دهد. برای جلوگیری از یکنواخت به نظر رسیدن فضا می‌توانید در کنار رنگ‌های روشن از متریال‌های متنوع استفاده کنید. مثلا طراح این حمام رنگ‌‌های روشن را با کابینت چوبی و روشویی سنگی روشن و کف‌پوش‌های طرح‌دار ترکیب کرده است. 

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک


18. از آینه‌های بزرگ حتما در حمام تان استفاده کنید

استفاده از آینه‌های بزرگ، روشی عالی برای بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک است. حمام های کوچکی که نور کافی طبیعی دریافت نمی‌کنند به لطف آینه های دیواری بزرگ، روشن‌تر و از نظر بصری بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.


19. حمام‌ کوچک به سبک روستیک!

با نصب پنل‌های چوبی روی یکی از دیوارها و چند اکسسوری‌ چوبی می‌توانید سبک روستیک را روی حمام کوچکتان پیاده کنید.

https://pitkat.ir/articles/%D8%AF%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A8%DA%A9-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9/


20. یک نکته حرفه‌ای که باید در دکوراسیون حمام تان آن را اجرا کنید!

یک‌سوم بالایی دیوارها را در نظر گرفته و سبک و رنگ متفاوتی برای دیزاین آن‌ها به کار بگیرید. این ترفند ارتفاع بصری حمام شما را افزایش می‌دهد. استفاده از تناژ مختلف رنگ‌ها نیز چنین اثری خواهد داشت.


21. وسایل نورپردازی را از قلم نیندازید!

به جای آویزان کردن یک چراغ یا لوستر بزرگ از وسط سقف، بالای آینه چند لامپ کوچک نصب کنید. با این کار نور مستقیما روی میز توالت متمرکز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: فوت و فن های خرید لوازم نورپردازی برای دکوراسیون داخلی 


22. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید

با کمال تعجب باید بگوییم استفاده از رنگ‌های متضاد یکپارچگی فضاهای کوچک را افزایش می‌دهد. رنگ‌هایی مانند آبی و زرد تضاد زیبایی با هم دارند و حمام شما را بانشاط و جذاب می‌کنند.


23. به کاشی‌کاری اصولی فکر کنید!

کاشی کاری، حمام شما را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد. تنها کافیست کاشی‌هایی با طرح و رنگ مناسب انتخاب کنید و الگوی ثابتی را برای کاشی کردن تمام کف حمام پیش بگیرید. 

کاشی‌های جذاب بدون این‌که فضایی را اشغال کنند، زیبایی حمام کوچک شما را دو برابر می‌کنند. مثلا به کاشی‌های شش‌ضلعی دیوارهای این حمام توجه کنید.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک

در مورد حمام‌هایی که سقفشان شیب دارد نیز بهتر است نیمی از دیوارها را کاشی‌کاری کنید. با این کار حمام کوچک و عجیب شما بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید. کاشی‌های تیره و رنگ‌آمیزی باقی دیوارها و سقف با رنگ سفید، در بهبود روشنایی حمام موثر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کاشی جدید برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی مدرن 


24. لبه‌های صاف و تیز را در وسایل حمام فراموش کنید

روشویی حمام هرچه لبه‌های صاف‌تر و تیزتری داشته باشد، دست‌ و پا گیرتر است و فضای بیشتری اشغال می‌کند. همان‌طور که می‌بینید در حمام‌های کوچک مخصوصا حمام‌هایی که سقف کوتاهی دارند و نمی‌توان در آن‌ها دوش نصب کرد نیز می‌توان از وان فری استند استفاده کرد. نکته مهم شکل وان است که بهتر است بیضی‌شکل باشد. 


25. فضاهای داخلی حمام را محدود نکنید

در صورتی ‌که به فکر نصب درب اطراف دوش یا وان هستید، بهتر است درهای شیشه‌ای را جایگزین پرده‌های تیره یا شیشه‌های دودی و مات، که فضا را بسته‌تر نشان می‌دهند، کنید.


26. کمبود فضا را با شلف و باکس دیواری در حمام جبران کنید

اگر به یک وان بزرگ نیاز دارید یا وان فعلی‌تان فضای زیادی را اشغال کرده است، بهتر است جای دیگر این مسئله را جبران کنید. به عنوان مثال می‌توانید برای مرتب کردن حوله و شوینده‌ها، شلف و باکس دیواری تعبیه کنید. 


27. شلوغی ها را از جلوی چشم دور کنید

همان‌طورکه می‌دانید بی‌نظمی‌ و شلوغی، فضاهای کوچک را کوچک‌تر نشان می‌دهد پس اگر از فضای خالی زیر سینک برای سازمان‌دهی شوینده ها و سبدها استفاده می‌کنید، بهتر است با یک پرده آن‌ها را مخفی کنید.


28. نور طبیعی فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهند

اکر حمام کوچک شما پنجره ندارد و تاریک و خفه به نظر می‌رسد درصورت امکان می‌توانید با نصب پنجره سقفی از نور طبیعی زیادی بهره‌مند شوید.

28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ کوچک
از آن ‌جایی‌که حمام و سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی در دنیای انرژی ها و فنگ شویی دارد، باید به دکوراسیون آن توجه ویژه ای داشته باشیم. صرف‌نظر از متراژ حمام، توجه به زیبایی آن تاثیر شایانی بر ایجاد اتمسفری آرام در آن خواهد داشت. بنابراین تنها شما هستید که می توانید با استفاده از این نکات و ایده هایی که مطرح شده، بهترین روش را برای طراحی دکوراسیون حمام کوچک خود پیدا کنید. چون این کار بر زندگی شما موثر خواهد بود. امیدواریم این مطلب از مجله پیت کت برای شما سودمند باشد و بتوانید با این ایده ها دکوراسیونی ایده آل برای خودتان بسازید. لطفا ایده های ناب خودتان را نیز با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید تا این مطلب کامل تر شود.

خرید انواع شلف و باکس دیواری مخصوص حمام

در این مجموعه برای شما بهترین مدل های شلف و باکس دیواری که پتانسیل تغییر دکوراسیون حمام شما را در کنار کاربردی بودن دارند، جمع آوری کردیم. به شما توصیه میکنیم برای استفاده بهینه از فضای حمام تان حتما از شلف های دیواری در دکوراسیون حمام استفاده کنید. و برای انتخاب بهترین مدل برای حمام خود بهتر است اول سری به مجموعه باکس و ماکس بزنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید