خانه حمام و سرویس بهداشتی وسایل دستشویی 5 نکته که قبل از خرید کمد لوازم بهداشتی باید بدانید

5 نکته که قبل از خرید کمد لوازم بهداشتی باید بدانید

زمان مطالعه : 

9 دقیقه

دکوراسیون منزل شما باید هم خوب به نظر برسد و هم حس خوبی در شما ایجاد کند، پس کار طراحی دیزاین را با انتخاب وسایل ضروری شروع کنید.

برخی از عناصر دیزاین ممکن است در نگاه اول ضروری به نظر نرسند اما با حذف آنها و مواجه شدن با دکوراسیونی آشفته به اهمیت و کاربرد آنها در فضای منزل پی می بریم. یکی از این عناصر، کمد لوازم بهداشتی است که کلید رسیدن به فضایی مرتب و منظم است. 
قبل از خرید این این عنصر از وسایل کاربردی سرویس بهداشتی نیاز است نکاتی را مد نظر قرار دهید تا خریدی مطمئن و رضایت بخش را تجربه کنید. در این مقاله از مجله پیت کت به بررسی 5 نکته که قبل از خرید کمد لوازم بهداشتی باید بدانید، خواهیم پرداخت. اگر شما هم قصد خرید دارید، در ادامه با ما همراه باشید.


1. استایل کمد لوازم بهداشتی

متناسب بودن کمد لوازم بهداشتی با دیگر عناصر دیزاین و سبک کلی دکوراسیون فضای مورد نظرتان را دست کم نگیرید، چرا که این عنصر متفاوت بخش قابل توجهی از فضا را به خود اختصاص می‌دهد وعدم وجود هارمونی در سبک می تواند تاثیر قابل توجهی بر جلوه کلی دکوراسیون بگذارد. 

عکس کمد لوازم بهداشتی مدرن

استایل کمد لوازم بهداشتی منزل شما بستگی به نوع سبک دکوراسیون سرویس بهداشتی دارد.  اگر از یک سبک کلاسیک یا سلطنتی برای  دیزاین استفاده می‌کنید،  قطعاً یک کمد لوازم بهداشتی کلاسیک با طراحی ظریف و همراه با جزئیات انتخاب منطقی ترین خواهد بود. 

اما اگر از سبکی ساده تر استفاده کرده اید،  پس انتخاب استایل این عنصر کاربردی از دیزاین برای شما تبدیل به یک چالش نخواهد شد.  چرا که یک کمد لوازم بهداشتی مدرن با قدرت انطباق بالایی که دارد،  گزینه‌ای مناسب برای طیف وسیع از دکوراسیون ها شامل مدرن،  معاصر،  روستیک و  مینیمال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده ها برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک 


2.جنس کمد لوازم بهداشتی

برای انتخاب جنس کمد لوازم بهداشتی دو گزینه اصلی پیش روی شما وجود دارد: چوب و ام دی اف.  هر یک از این دو مزایا و معایب خود را دارند.  از جمله مزایای چوب می ‌توان به دوام و ماندگاری بالا، جلوه باشکوه آن، قدیمی نشدن و قابلیت تعمیر پذیری بالای آن اشاره کرد. از معایب یک کمد لوازم بهداشتی چوبی می توان به ضد آب نبودن، آسیب پذیری نسبت به حشراتی همچون موریانه ها، حساسیت نسبت به دما و قیمت نسبتاً بالا اشاره کرد. 

از طرف دیگر امروزه با پدیده‌ای به نام ام دی اف رو به رو هستیم که طرفداران زیادی پیدا کرده است. از دلایل این محبوبیت می توان  به قیمت مناسب و مقاومت در برابر رطوبت، استحکام بالا، رنگ و شکل پذیری  خوب و مقاومت در برابر تجزیه شدن توسط موریانه ها و دیگر حشرات اشاره کرد.  

کمد لوازم بهداشتی چوبی

امروزه بسیاری از کمدهای لوازم بهداشتی از ام دی اف فشرده و روکش ضد خش برجسته ساخته می شوند که در عین حال که قیمت مناسبی دارند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بسیاری از افراد که به دنبال جلوه های مدرن در دیزاین منزل شان هستند،  خرید عناصر دیزاین ساخته شده از ام دی اف با کیفیت را در اولویت قرار می دهند.

بیشتر بخوانید: دانستنی هایی درباره مزایا و معایب ام دی اف 


3. رنگ کمد لوازم بهداشتی

رنگ کمد لوازم بهداشتی بخشی از 30 درصد پالت رنگ را به خود اختصاص می دهد. بنابراین در مورد رنگ آن دست شما باز خواهد بود اما نکته اینجا است که انواع کمدهای آماده اغلب در رنگ هایی خنثی همچون سفید، مشکی و خاکستری عرضه می شوند. 

اگر به دنبال رنگی هستید که قدرت انطباق بالایی با دکوراسیون فضای مورد نظرتان را داشته باشد، این رنگ های خنثی بهترین گزینه هستند. این رنگ های روشن فضا را روشن تر نشان می دهند و جلوه ای مدرن به آن می بخشند. اما اگر به دنبال رنگی برجسته و متفاوت برای دیده شدن در دیزاین هستید، می توانید طرح و رنگ مورد نظرتان را به فروشگاه آنلاینی همچون بلج با آدرس اینترنتی www.bolej.ir تحویل دهید تا در مدت کوتاهی آن را برای شما بسازند.


4. میزان و نوع فضایی که در اختیار شما قرار می دهد

ما کمد لوازم بهداشتی را به عنوان یکی از عناصر دیزاین ضروری به دکوراسیون منزل مان اضافه می کنیم تا فضای مورد نیاز برای نگه داری وسایل بهداشتی، شوینده و نظافتی را فراهم کند پس اولویت با کاربردی بودن آن است. در بین انواع کمدهای لوازم بهداشتی با طرح های مختلف، نوعی در اولویت است که استفاده ی بهینه تری از فضایی که به خود اختصاص می دهد، داشته باشد. 

ست کمد لوازم سرویس بهداشتی

همچنین نوع تقسیم بندی فضای داخلی آن باید پاسخگوی وسایل مختلفی که در آن قرار می گیرد، بله از این کمد برای نگه داری وسایل مختلفی همچون جاروبرقی، میز اتو، پودرهای شوینده، حوله، اتو و جعبه های مختلف استفاده می شود؛ در نتیجه نیازمند فضاهایی در ابعاد مختلف درون کمد خواهیم بود تا بتوانیم تمام این وسایل را درون آن جا دهیم.


5. محل قرار گرفتن کمد لوازم بهداشتی

اینکه کمد لوازم بهداشتی را در کدام بخش منزل قرار دهید، بستگی به جنس آن و همچنین نوع تقسیم بندی بخش های مختلف منزل شما دارد. اگر یک کمد لوازم بهداشتی چوبی انتخاب شما است پس قطعا باید آن را دور از هرگونه رطوبتی قرار دهید. 

عکس ست شیک کمد لوازم بهداشتی

اما اگر از جنس ام دی اف است و لایه ضد آب دارد، پس می توانید از آن در قسمت حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید. از طرف دیگر اگر یک حمام و سرویس بهداشتی بزرگ دارید، قطعا بهترین محل برای این کمد خواهند بود اما اگر فضای آن کوچک است می توان به بخش های دیگری از منزل همچون اتاق خواب یا آشپزخانه هم فکر کرد. نتیجه اینکه قبل از تصمیم گیری در مورد جنس و ابعاد آن، محل قرارگیری اش را مشخص کنید تا بتوانید متناسب با آن انتخاب بهتری داشته باشید.


به پایان یکی دیگر از مقالات مجله پیت کت رسیدیم. در این مقاله به بررسی نکاتی که قبل از خرید کمد لوازم بهداشتی باید بدانید، پرداختیم. شما چه تجربیاتی از خرید این عنصر کاربردی و جذاب  دکوراسیون دارید؟ می توانید این تجربیات و ایده ها را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

خرید انواع کمد لوازم بهداشتی شیک و مدرن

حالا که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید احتمالا قصد دارید برید سراغ دیدن مدل های کمد لوازم سرویس بهداشتی و اینکه یدونه از اون ها رو بخرید. ما هم براتون یه پیشنهاد داریم، حتما قبل از این که به بازار های فیزیکی سر بزنید وارد سایت بلج بشید و مدل هاشون رو با دقت ببینید
برچسب ها:
1

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

دیدگاه کاربران
  • علی مروتی
    21 آبان 01

    مرسی از مطلب خوبتون من از الگانته کابین کابینت روشویی پی وی سی خریدم نمیدونم سنگ روشویی رو از چه جنسی بگیرم خوبه ممنون میشم راهنمایی کنید من خودم سنگ گرانیتی مد نظرم هست فقط نمیدونم سنگین میشه براش یا نه خوبه

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید