خانه حمام و سرویس بهداشتی چیدمان سرویس بهداشتی گیاهان مناسب برای سرویس بهداشتی

گیاهان مناسب برای سرویس بهداشتی

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

گل ها و گیاهان از آن دسته عناصر دیزاین هستند که می توان برای تمام بخش های منزل از آنها استفاده کرد. ما از راهرو گرفته تا آشپزخانه را از حضور این سبزهای دوست داشتنی بهره مند می کنیم اما نوبت به حمام و سرویس بهداشتی که می رسد، احتمالا آن را مناسب ترین مکان برای نگه داری از آن نمی دانیم. 

شما ممکن است یک حمام و سرویس بهداشتی بزرگ با دسترسی عالی به نور طبیعی داشته باشید یا یک فضای کوچک با کمترین میزان ورود نور طبیعی را به این بخش از منزل تان اختصاص داده باشید، اما فراموش نکنید در هر صورت گیاهانی هستند که بتوانید آنها را به دیزاین سرویس بهداشتی اضافه کنید. در  این مقاله از مجله پیت کت در کنار شما به بررسی گیاهان مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی خواهیم پرداخت.

دکوراسیون سرویس بهداشتی با گل و گیاه


1. آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا از سازگارترین و کم توقع ترین گیاهان است. این گیاه ماندگاری بسیار بالایی دارد و در طرح، بافت، ابعاد و شکل های متنوعی موجود است. و این تنوع باعث می شود بتوانیم در قسمت های مختلف دکوراسیون این بخش محلی برای قرار دادن آن پیدا کنیم. در واقع تمام ویژگی هایی که از یک گل برای حمام و سرویس بهداشتی انتظار داریم را یکجا دارند. مراقبت از آن هم بسیار راحت است و بطور معمول به یک مرتبه آبیاری در ماه نیاز دارد. 

گیاه آلوورا در دکوراسیون سرویس بهداشتی

آخرین نکته ای که در مورد آلوئه ورا باید بدانید این است که این گیاه به مقداری نور طبیعی نیاز دارد اما قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب به میزان زیاد می تواند موجب سوختن برگ های آن شود.


2. ارکیده

به دنبال گزینه ای برای ایجاد فضایی لوکس در حمام و سرویس بهداشتی تان هستید؟ پس ارکیده انتخابی کم هزینه و در عین حال مناسب برای شما خواهد بود. این گیاه جذاب جلوه ای باشکوه به دیزاین می بخشد. از آنجا که این گیاه نیازمند مقداری رطوبت برای رشد است پس یکی از بهترین گزینه ها برای این بخش از منزل است. 

گیاه ارکیده در دکوراسیون سرویس بهداشتی

ارکیده ها به فضای زیادی نیاز ندارند و می توان آنها را در بخش های مختلفی از دکوراسیون از شلف دیواری گرفته تا کنار سینک دستشویی یا گوشه حمام کنار وان قرار داد. فراموش نکنید گروهی از انواع ارکیده نیازمند نور ملایم اند اما برخی دیگر از نور بیشتر استقبال می کنند.


3. گیاه بامبو

بامبو هم در شکل ها و ابعاد متنوعی موجود است تا بتوانیم در قسمت های مختلف حمام و سرویس بهداشتی از آن استفاده کنیم. این گیاه رنگ سبز هیجان انگیزی به فضا می بخشد و انتخابی بی نظیر برای حمام و سرویس بهداشتی ساخته شده به سبک آسیایی (مخصوصا سبک دکوراسیون ژاپنی) و معاصر یا مینیمال است. البته اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، در نظر داشته باشید که این گیاه رشد سریعی دارد. گیاه بامبو نیازمند آبیاری منظم است، بنابراین از این نظر باید حواستان به آن باشد.

گیاه بامبو در دکوراسیون سرویس بهداشتی


4. گیاه بگونیا

بسیاری از گونه های گیاه بگونیا سازگاری خوبی با گرما و رطوبت حمام و سرویس بهداشتی دارند. در این میان بگونیا از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. هرچند بگونیا میانه خوبی با بودن در محیطی مرطوب دارد اما حواستان باشد خاک آن به آب زیادی نیاز ندارد و آبیاری بیش از حد آن باعث پوسیدگی ریشه می شود. اگر به دنبال گل دادن آن هستید، این گیاه نیازمند قرار گرفتن در معرض اندکی نور مستقیم خورشید خواهد بود و اگر صرفا رشد شاخ و برگ آن اهمیت دارد، بهتر است در مکانی روشن اما دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد.

گیاه بگونیا در دکوراسیون سرویس بهداشتی


5. گیاه عنکبوتی

اگر به دنبال گیاهی با مراقبت آسان برای حمام و سرویس بهداشتی منزل تان هستید، گیاه عنکبوتی یکی از بهترین گزینه های روی میز برای شما خواهد بود. گیاه عنکبوتی نیازمند آبیاری ملایم و نور غیر مستقیم برای رشد است. البته فراموش نکنید این گیاه در هوایی نسبتا خنک گل می دهد. اما همچنان از جمله گیاهان سازگار با این بخش از دیزاین منزل محسوب می شود.

گیاه عنکبوتی در دکوراسیون سرویس بهداشتی


6. گیاه دراسنا

این گیاه با تصفیه هوای بسیار خوبی که دارد، می تواند سهم قابل توجهی در ارتقای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی داشته باشد. دراسنا نیازمند تابش مستقیم نور خرشید زیادی نیست، چرا که در این صورت برگ های آن آسیب خواهند دید. این گیاه کم توقع میانه خوبی با رطوبت موجود در این فضا دارد و بودن در این بخش از منزل آن را همیشه سرسبز و شاداب حفظ خواهد کرد. 

گیاه دراسنا در دکوراسیون سرویس بهداشتی


7. گیاه دیفن باخیا

اگر فضای بزرگی به عنوان حمام و سرویس بهداشتی در اختیار دارید، پس دیفن باخیا انتخاب مناسبی برای قرار گیری در کنار باقی وسایل حمام شما خواهد بود. چرا که برگ های بزرگی دارد و تا ارتفاع قابل توجهی می تواند رشد کند؛ ارتفاعی که گاهی تا دو متر هم می رسد. با این حال گیاه کم توقعی محسوب می شود و مراقبت از آن راحت است. دیفن باخیا بیشترین شادابی و بهترین رشد را در محیطی مرطوب و دمای بالای 15 درجه خواهد داشت. البته ناگفته نماند که نیازمند نور قابل توجهی است. بنابراین سعی کنید آن را نزدیک پنجره قرار دهید یا هم نور مصنوعی کافی برای آن تامین کنید. اگر آن را کنار پنجره قرار دادید، حواستان باشد در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نداشته باشد.


8. گیاه برگ عبایی

گیاهی که تقریبا در هر شرایطی زنده می ماند! بنابراین حمام و سرویس بهداشتی هم انتخاب مناسبی برای آن خواهد بود. نور و آبیاری کم و گرمای شدید سه فاکتوری که این گیاه به آن نیاز دارد و مراقبت از آن را آسان می سازد. 

گیاه برگ عبایی در دکوراسیون سرویس بهداشتی ​​​​​​​

به پایان این مقاله از مجله پیت کت رسیدیم. خوشحالیم که تا پایان همراه ما بودید. شما از چه گل ها و گیاهانی برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی منزل تان استفاده می کنید؟ می توانید تجربیات خود را در ادامه با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید