خانه حمام و سرویس بهداشتی سرویس بهداشتی مدرن ایده‌هایی برای استفاده از شلف در سرویس‌ بهداشتی ‌های کوچک

ایده‌هایی برای استفاده از شلف در سرویس‌ بهداشتی ‌های کوچک

زمان مطالعه : 

6 دقیقه دقیقه

اگر آپارتمان شما سرویس بهداشتی کوچکی دارد، احتمالا هنگام چیدن و مرتب کردن وسایل موردنیازتان در آن به مشکل خواهید خورد. ولی خوشبختانه سرویس‌ بهداشتی‌ های کوچک هم می‌توانند زیبا و مرتب باشند و با محدودیت‌هایی که پیش پای شما می‌گذارند، خلاقیت‌تان را تحریک کنند.

در این مطلب به معرفی راهکارهایی برای استفاده‌ی بهینه از فضای داخلی سرویس بهداشتی ‌های کوچک با استفاده از شلف می‌پردازیم.



1- از دیوارها استفاده کنید.

از دیوارها استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید با چیدن وسایل روی زمین، فضای در دسترس‌تان را کوچک‌تر کنید از دیوارها کمک بگیرید. همان‌طورکه در این تصویر می‌بینید، سبدی که در فضای خالی بالای توالت فرنگی قرار گرفته، مکان مناسبی برای چیدن وسایلی مثل مجلات در این سرویس کوچک ایجاد کرده است. نصب شلف طاقچه ‌ای کوچک نیز ایده‌ی کاربردی دیگری است که قرار دادن گلدانی روی آن سرویس بهداشتی شما را زیباتر می‌کند.



2- از طبقه زمینی‌ چرخ ‌دار استفاده کنید.

استفاده از طبقات چرخ ‌دار، راهی مناسب برای طبقه ‌بندی وسایل ضروری در سرویس ‌های بهداشتی است. این طبقات به سبب ویژگی‌هایی که برای نظم دهی به لوازم بهداشتی دارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. طبقات چرخدار، متحرک و در عین حال بسیار زیبا هستند. طبقه ثابت فضای بیشتری را اشغال می‌کند و ازاین‌رو برای فضاهای کوچک مناسب نیست ولی این طبقه متحرک را می‌توانید به‌راحتی هنگام نظافت یا زمانی که مهمان دارید جابه‌جا کنید و نگران به هم ریختن وسایل‌تان نباشید.

بیشتر بخوانید: راهکار هایی برای رسیدن به سرویس بهداشتی با دکوراسیون لاکچری 



3- به روش ‌های مدرن دکوراسیون فکر کنید.

به روش ‌های مدرن دکوراسیون فکر کنید

اغلب مردم از وسایل صنعتی و مدرن برای دکوراسیون سرویس‌ بهداشتی استفاده نمی‌کنند. ولی این تصویر گویای آن است که سرویس ‌های بهداشتی هم با کمی خلاقیت می‌توانند مانند سایر بخش‌ های خانه، زیبا و خیره‌کننده باشند. همان‌طورکه مشاهده می‌کنید این شلف های چوبی با الهام از سبک دکوراسیون روستیک و با هزینه‌ای ناچیز، با اتصلات فلزی به دیوار وصل شده‌اند. فراموش نکنید که صفحات چوبی که قبلا استفاده شده‌اند، برای این نوع دکوراسیون مناسب‌ترند. همچنین می‌توانید دکوراسیون خود را با استفاده از رنگ ‌های خنثی تکمیل کنید و فضایی شیک و آرامش‌بخش داشته باشید.



4- شلف ها را با بند چرمی نصب کنید.

شلف ها را با بند چرمی نصب کنید

این شلف چوبی که در تصویر می‌بینید، با دو نوار چرمی محکم از دیوار آویزان شده است. این شلف ها به‌راحتی در هر گوشه‌ای جا می‌گیرند و قابل تنظیم هستند، از این ‌رو برای استفاده در سرویس‌ بهداشتی‌ های کوچک بسیار مناسب می‌باشند. فراموش نکنید که برای جلوگیری از تغییر رنگ چرم بر اثر رطوبت، از نمونه‌های ضدآب استفاده کنید.



5- وسایل را به‌صورت افقی قرار دهید.

وسایل را به‌صورت افقی قرار دهید

در سرویس بهداشتی ‌های کوچک، استفاده‌ی بهینه از تمام فضای موجود بسیار حائز اهمیت است. در این تصویر، شلف باریکی که در انتهای کاغذ دیواری نصب شده، سطحی برای چیدن لوازم آرایشی، گلدان‌ ها و وسایلی از این قبیل ایجاد کرده است و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، نصب آینه‌ های بزرگ به‌صورت افقی در فضاهای کوچک بلامانع است.



6- از شلف های چندکاره استفاده کنید.

از شلف های چندکاره استفاده کنید

شلف مکعبی که در تصویر مشاهده می‌کنید، بیش از یک شلف معمولی کارکرد دارد و از این ‌رو برای فضاهای کوچک بسیار مناسب است. این شلف علاوه‌بر فضایی که برای قرار دادن وسایل‌ در اختیار شما قرار می‌دهد، میله‌ای برای آویزان کردن حوله‌ها نیز دارد. ساختار چوبی این شلف دیواری همراه با گیاهان خشک‌ شده و شمع ‌هایی که برای تزئین آن به کار رفته‌اند، زیبایی حمام شما را دو چندان خواهد کرد.



7- دستمال توالت را از شلف دیواری آویزان کنید.

دستمال توالت را از شلف دیواری آویزان کنید

همان‌طور که گفته شد، در سرویس بهداشتی ‌های کوچک ناچاریم نهایت استفاده را از تمام فضای موجود ببریم. آویزی برای دستمال‌ کاغذی ‌های رولی در بخش زیرین شلف دیواری که در تصویر مشاهده می‌کنید، تعبیه شده است. این شلف نیز کارکردی مضاعف دارد چرا که علاوه بر دستمال‌ کاغذی، می‌تواند یک دکوری کوچک یا حتی تلفن همراه شما را روی خود جا دهد.



8- در انتخاب شلف های طبقاتی حمام دقت کنید.

در انتخاب شلف های طبقاتی حمام دقت کنید

در حمام‌ های کوچک علاوه‌بر دوش مناسب، انتخاب شلف های طبقاتی نیز می‌تواند در استفاده‌ی بهینه از فضای موجود موثر باشد. شلف هایی که در تصویر می‌بینید در کنج دیوار نصب شده‌اند، جای زیادی نگرفته‌اند و سطحی مناسب برای قرار دادن شامپوها و صابون ها فراهم کرده‌اند. نکته‌ی قابل توجه این است که یکپارچگی این شلف ها با کاشی‌ های حمام، ظاهری مرتب‌تر به حمام بخشیده است. پس اگر در خانه‌ای با حمامی کوچک زندگی می‌کنید، این نکات را فراموش نکنید.



9- از فضای بالای در استفاده کنید.

از فضای بالای در استفاده کنید

نصب شلفی در فضای خالی بالای در، برای سرویس بهداشتی ‌های کوچک بسیار راهگشاست و سطحی را برای چیدن وسایلی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله دستمال‌ کاغذی‌ های اضافی یا حوله‌ی مهمان، در اختیار شما قرار می‌دهد و بدین‌ترتیب نظم بیشتری به سرویس بهداشتی می‌بخشد. برای نمونه در این تصویر، شلفی هم‌رنگ با دیوارها به ‌وسیله‌ی اتصالات فلزی که به‌راحتی قابل دسترس‌اند، بالای در نصب شده است. شوینده‌های اضافی را نیز می‌توانید روی این شلف ها بچینید.



10- لوازم آرایشی و بهداشتی را مرتب کنید.

لوازم آرایشی و بهداشتی را مرتب کنید

 با استفاده از یک کابینت کشویی، مطابق آنچه در تصویر می‌بینید، می‌توانید به لوازم آرایشی و بهداشتی، نظم و ترتیب بیشتری بدهید و از فضاهای مرده به بهترین شکل استفاده کنید. تنها کافیست پیش از خرید این کابینت ‌ها، از اندازه‌‌ و ابعاد فضای موردنظرتان کاملا مطمئن باشید.



11- رادیاتورها را فراموش نکنید.

رادیاتورها را فراموش نکنید

اگر بخشی از حمام کوچک شما توسط رادیاتوری قدیمی اشغال شده است، پوشاندن آن با کاوری مناسب می‌تواند بخشی از فضای از دست ‌رفته را به شما باز‌گرداند. این ایده، علاوه‌بر ایجاد سطحی کوچک برای چیدن وسایل، رادیاتور قدیمی شما را مخفی می‌کند و ظاهری کلاسیک به سرویس بهداشتی شما می‌بخشد.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید