خانه حمام و سرویس بهداشتی دکوراسیون حمام مدرن 14 نکته طلایی برای طراحی دکوراسیون حمام ‌های مدرن

14 نکته طلایی برای طراحی دکوراسیون حمام ‌های مدرن

زمان مطالعه : 

8 دقیقه

حمام یکی از پرکاربردترین بخش‌های خانه محسوب می‌شود که تطابق دیزاین آن با سبک و سلیقه صاحب‌خانه بسیار حائز اهمیت است. حمام ‌های مدرن، ساده و تمیز هستند. اشکال هندسی منظم، خطوط صاف، رنگ‌های خنثی و مبلمان قرون وسطایی از اجزای اصلی این حمام‌ها به‌شمار می‌روند. 

در این مطلب خواهیم دید که حمام ‌های کوچک نیز می‌توانند به مکانی لوکس، مدرن، کاربردی و در عین حال آرامش‌بخش تبدیل شوند و نکات مهمی که در این مسیر به ما کمک خواهند کرد را بررسی می کنیم. ولی پیش از هر چیز به سبک مینیمالیستی و مدرن قرون وسطایی که بیش از هر سبک دیگری برای دیزاین حمام‌ های مدرن استفاده می‌شوند، اشاره می‌کنیم.


دیزاین حمام به سبک مدرن قرون وسطایی

سبک مدرن قرون وسطایی، با ویژگی‌های معماری، مبلمان و اشکال گرافیکی رایج در اواسط قرن نوزدهم شناخته می‌شود. اشکال هندسی منظم، رنگ‌های طبیعی و خطوط صاف از المان‌های این سبک هستند. برای داشتن حمامی مدرن با شیرآلات و مبلمان حمام شروع کنید.

دیزاین حمام به سبک مدرن قرون وسطایی

لبه‌های گرد سینک و تضاد بین رنگ بژ و پنل‌های چوبی یادآور سبک مدرن قرون وسطایی در این حمام ها هستند. 

با قرار دادن یک صندلی مدرن یا حتی کاناپه‌ای کوچک وسط حمام یک نقطه کانونی ایجاد کنید. هنگام خرید صندلی یا کاناپه سراغ رنگ‌ها و طرح‌های متناسب با سبک مدرن قرون وسطایی بروید. این سبک را می‌توانید در شیرآلات دوش و آینه حمام نیز پیاده کنید.


طراحی حمام به سبک مینیمالیستی

سادگی، اساس سبک مینیمالیستی و یک قاعده کلی برای طراحی فضاهای مدرن است. بنابراین از نظم و سادگی حمام‌تان اطمینان حاصل کنید. برای مخفی کردن وسایل شخصی و شوینده‌ها، از قفسه‌ها و کابینت‌های توکار استفاده کنید و تاجایی‌که می‌توانید از اضافه کردن اکسسوری‌ها و وسایل اضافه بپرهیزید تا حمامی مرتب، تمیز و آرامش‌بخش داشته باشید. کاشی‌های طرح‌دار ساده نیز منافاتی با سبک مینیمالیستی ندارند و می‌توانند در حمام‌های مدرن نصب شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کاشی برای سرویس بهداشتی و حمام های مدرن و لوکس 

رنگ سفید، از اجزای اصلی اکثر فضاهای مینیمالیستی است. همان‌طورکه می‌بینید در این حمام مدرن و مینیمال بیشتر توجه طراح روی کاربرد وسایل متمرکز بوده و استفاده از اکسسوری‌های مختلف پرهیز شده است. این حمام کاملا بی‌نظیر است و می‌تواند ذهن شما را از هر گونه تشویش و استرس رها کند. 

طراحی حمام به سبک مینیمالیستی


نکات مهم در طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن

1. قاب آینه باید شکل هندسی منظمی داشته باشد

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


2. از و گل و گلدان در حمام خود استفاده کنید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


در یک گلدان سفید کوچک، گل بکارید و روی گوشه‌ای از شلف قرار دهید. با این کار نشاط و شادابی را برای حمام به ارمغان خواهید آورد.


3. دیوارها را با تابلوهای مدرن بیارایید

طراحی حمام و سرویس بهداشتی مدرن


4. از آینه‌های قدی استفاده کنید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


5. المان‌های چوبی، بتنی و سنگی را به نمایش بگذارید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


تمام حمام‌های مدرن لزوما سرد و بی‌روح نیستند. به این مثال توجه کنید: این حمام بسیار گرم و خوشایند به نظر می‌رسد. بااین‌حال اشکال هندسی متعارف (وان و سینک تخم‌مرغی)، رنگ‌های ساده و خنثی و المان‌های دکوری ساده در آن دیده می‌شوند. پس چوب و سنگ نیز می‌توانند از المان‌های حمام‌های مدرن باشند.

البته این حمام نسبت به سایر حمام‌های مدرن دکوری‌های بیشتری ازجمله قاب عکس‌های خالی و شمع‌ دارد ولی تمام این دکوری‌ها ساده هستند.


6. از رنگ‌های مختلف بپرهیزید و بیشتر سراغ رنگ‌های خنثی مثل سفید و خاکستری بروید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


حمامی که در این تصویر می‌بینید، باوجود این که کاملا با رنگ خنثی خاکستری دیزاین شده است به لطف شیرآلات و دستگیره‌های طلایی، باشکوه و مجلل به نظر می‌رسد. همچنین تمام وسایل مستطیل یا مربع‌شکل هستند و تنها انحنایی که به چشم می‌خورد، انحنای شیر آب است.

توجه کنید که چگونه طراح با نصب دستگیره‌های شیر آب در طرفین سینک (به جای وسط آن) توجه بیننده را به اشکال منتظمی که حمام را احاطه کرده‌اند جلب کرده است.


7. وان فری‌ استند، برای حمام‌ های مدرن مناسب تر است

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


وان فری استند، یکی از اجزای اصلی و مهم حمام ‌های مدرن است. تعادل، اصلی مهم است بنابراین وان را در مکانی که با اصول فنگ‌شویی مطابقت دارد، قرار دهید و سایر وسایل را به‌صورت متقارن اطراف آن بچینید. وان ‌های کلاسیک بیضی‌شکل هستند ولی وان‌های مستطیل‌شکل یا پایه دار برای حمام ‌های مدرن مناسب‌تر است.


8. گیاهان سبز را در دیزاین حمام فراموش نکنید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


گیاهان سبز تنوع رنگی حمام را به‌شکل زیبایی افزایش می‌دهند، پلی بین طبیعت و فضای داخل حمام هستند و هوای حمام را تصفیه و تمیز می‌کنند. استفاده از عناصر طبیعی با اصول طراحی مدرن مطابقت دارد و این بدان معناست که طبیعت و فضای داخلی خانه باید به‌گونه‌ای با هم ارتباط داشته باشند. پس شما هم دست به کار شوید و طبیعت را به خانه بیاورید. کنار سینک و طاقچه پنجره، بهترین مکان برای قرار دادن گلدانی کوچک است.


9. در انتخاب وسایل نورپردازی حمام های مدرن دقت کنید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


انتخاب وسایل نورپردازی، بخش مهمی از طراحی فضاهای مدرن به‌ ویژه حمام‌ های مدرن است. همان‌طور که گفتیم سبک مدرن با اشکال هندسی منظم و خطوط صاف سروکار دارد پس هنگام خرید وسایل نورپردازی و نصب آن‌ها این نکته را به یاد بسپارید. فراموش نکنید که کیفیت نور، به‌اندازه‌ی وسایل نورپردازی در دکوراسیون حمام مدرن مهم است. همچنین در صورت امکان با نصب پنجره یا نورگیر می‌توانید نور طبیعی زیادی دریافت کنید و به جذابیت‌های بصری حمام‌تان بیفزایید.


10. از دربهای شیشه‌ای در دکوراسیون حمام مدرن استفاده کنید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


یکی دیگر از ویژگی‌های بارز دکوراسیون حمام مدرن، ارتباط بخش‌های داخلی آن‌ها با یکدیگر است. برای جدا کردن نامحسوس دوش یا وان، اطراف آن‌ها درب شیشه‌ای شفاف نصب کنید. این ایده برای حمام‌ مدرن کوچک کاربردی‌تر است. اگر دوست دارید ایده های بیشتری برای چیدمان دکوراسیون حمام کوچک به دست بیاورید حتما به مقاله " 28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام‌ های کوچک که حتما باید بدانید " را دقیق مطالعه کنید.

درب شیشه‌ای، تناژ رنگ‌های خنثی، خطوط صاف، اشکال هندسی منظم و المان‌های دکوری ساده و معدود، از ویژگی‌های بارز این حمام مدرن است.

شاید واژه «فوق‌ مدرن» بهترین واژه برای توصیف این حمام باشد. به لطف میز توالت بدون پایه، پنجره‌های قدی و وان فری استند شفاف، فضا بسیار بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و گویی جزئی از منظره بیرون است. البته این حمام از سبک مینیمالیستی نیز بی‌بهره نبوده است. چراکه تمام اجزای آن طوری انتخاب شده‌اند که از نظر فیزیکی و زیبایی‌شناختی، کمترین فضای ممکن را اشغال می‌کنند.


11. دکوراسیون حمام خودتان را به رنگ سفید محدود نکنید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


حمام‌ های مدرن همیشه نباید سفید و درخشان باشند. رنگ مشکی نیز می‌تواند در حمام‌ مدرن، مثل حمامی که در تصویر می‌بینید، استفاده شود. 

در صورت استفاده از رنگ مشکی، کمبود نور رنگ و المان‌های طبیعی را با استفاده از مبلمان چوبی و شیرآلات و سینک سفید رنگ جبران کنید. به شیرآلات مینیمال و برجسته کردن شکل و اندازه کاشی‌ها توسط شکل سینک در این حمام دقت کنید. 

شلف دیواری و لوازم چوبی صندلی نیز از المان‌های طبیعی این حمام و وجه تمایز آن با حمام‌هایی که تا به حال دیده‌ایم هستند. و این تمایز یک امتیاز مثبت برای آن تلقی می شود. چون انواع شلف های دیواری در حمام یا سرویس بهداشتی علاوه بر زیبا تر کردن فضا، باعث نظم بخشیدن به دکوراسیون آن می شوند. به شما پیشنهاد می کنیم حتما اگر بر روی دیوار حمام خود فضای خالی دارید، از شلف های دیواری استفاده کنید تا حمامی با چیدمان مدرن و در عین حال کاربردی داشته باشید. 

بیشتر بخوانید: ایده هایی برای استفاده از شلف دیواری در سرویس بهداشتی های کوچک 


12. سبک مدرن، حمام ‌های بزرگ را بسیار جذاب‌تر می‌کند

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


سبک مدرن برای فضاهای کوچک عالی است ولی در حمام‌های بزرگ بسیار خیره‌کننده‌تر به نظر می‌رسد. مثلا صاحب این خانه، در حمام لوکس و زیبایش کاناپه و شومینه دارد و بستری سنگی برای وان درست کرده است.

غالب بودن رنگ سفید در کنار عدم وجود المان‌های زینتی، ظاهری مدرن به این حمام داده است. بستر سنگی وان و طرح کاشی‌ها نیز نوعی حرکت بصری در حمام ایجاد کرده‌اند.


13. از ترکیب پرطرفدار سیاه و سفید هم می توانید در طراحی حمام مدرن استفاده کنید

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن


​​​​​​​اگر ترجیح می‌دهید در حمام خود از بیش از یک رنگ استفاده کنید، سراغ ترکیب سیاه و سفید، که بسیار جذاب و در عین حال فوق مدرن است، بروید. این طراح با استفاده از ترکیب سیاه و سفید حمام را به شکلی یکپارچه و مینیمال طراحی کرده است. 

با این‌حال موزاییک‌های شش‌ضلعی، که جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای ایجاد کرده‌اند، از جالب‌ترین اجزای این حمام هستند.


14. حمام‌های مدرن نیز پذیرای رنگ‌های شاد هستند

طراحی دکوراسیون حمام‌های مدرن​​​​​​​

در حمام‌ های مدرن نیز می‌توانید از رنگ‌های شاد استفاده کنید. برای این کار تنها یک رنگ شاد و روشن به پالت رنگ‌های خنثی اضافه کنید. رنگ‌های زرد، قرمز، آبی و سبز در مقیاس کوچک و تناژ ملایم می‌توانند جزئی از حمام‌های مدرن باشند.


به‌نظر شما چه ترفندها و نکات دیگری برای طراحی دکوراسیون حمام مدرن موثر خواهد بود؟ اگر از فوت‌وفن‌های طراحی دکوراسیون حمام آگاه هستید، حتما اطلاعات خود را در اختیار دیگر همراهان پیت کت قرار دهید.

خرید بهترین مدل های شلف و باکس دیواری حمام

از بهترین ایده هایی که می تواند دکوراسیون حمام شما را مدرن جلوه دهد و در عین حال کاربردی تر و حرفه ای تر نیز باشد. استفاده از انواع مدل های شلف و باکس دیواری است. به همین خاطر برای شما یکی از برترین مجموعه های تولید کننده شلف و باکس دیواری را آورده ایم. لطفا به این مجموعه سر بزنید و مدل های شلف هایشان را با دقت بررسی کنید
0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید