خانه حمام و سرویس بهداشتی دکوراسیون حمام بهترین ایده ها برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک

بهترین ایده ها برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک

زمان مطالعه : 

3 دقیقه


​​​​​​​در تصویری که بسیاری از ما از خانه ی رویایی خود داریم، ردپای یک حمام و سرویس بهداشتی بزرگ به چشم می خورد؛ فضایی که یک وان بزرگ در وسط، شومینه ای با آتشی درخشان در یک سمت آن و یک مبل راحتی مجلل در سمت دیگر آن قرار دارد. 

اما یک فضای کوچک نیز با به کاربردن تکنیک ها و ترفندهایی که طراحان داخلی به ما پیشنهاد می کنند، می تواند به همان اندازه جذاب باشد. با ما همراه باشید تا با این ترفندها برای تبدیل یک حمام و سرویس بهداشتی کوچک به یک فضای کاربردی، زیبا و به روز بیشتر اشنا شویم.


1. بزرگ تر نشان دادن فضای حمام به کمک وان بیضی شکل

بهترین ایده ها برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک
برخی از افراد فکر می کنند داشتن وان مستقل در یک حمام کوچک ایده ی خوبی نیست اما شما می توانید با استفاده از یک وان حمام مستقل بیضی شکل باعث بزرگ تر به نظر رسیدن فضای آن شوید. یک وان بیضی شکل با حذف گوشه ها موجب ارتقای تاثیر فضا می شود. وان های مثلثی شکل نیز انتخاب مناسبی برای حمام های کوچک هستند. چرا که به کمترین فضای ممکن برای نصب نیاز دارند.


2.  میز توالت های معلق ایده ای مدرن برای سرویس بهداشتی کوچک

بهترین ایده ها برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک


استفاده از کابینت، سینک و میز توالت معلق نه تنها باعث بزرگ تر و مدرن تر به نظر رسیدن سرویس بهداشتی می شود بلکه با حذف فضای زیر کابینت و سینک به تمیز ماندن محیط نیز کمک زیادی می کند. این ترفند شما در مسیر داشتن یک سرویس بهداشتی لوکس و لاکچری کمک خواهد کرد. پس از این نکته به سادگی عبور نکنید.

بیشتر بخوانید:چگونه سرویس بهداشتی لوکس و لاکچری داشته باشیم؟ 

3. استفاده از گیاهان در دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

بهترین ایده ها برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک


ما اتاق نشیمن و اتاق خواب خود را با گیاهان مختلف تبدیل به فضاهای بهتری می کنیم، پس چرا سرویس بهداشتی و حمام خود را از وجود آنها محروم کنیم؟ گیاهان نه تنها باعث ارتقای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک شما می شوند، بلکه نقش زیادی در تصفیه ی هوای فضا و همچنین کاهش استرس دارند. قبل از انتخاب نوع گیاه، میزان نور و دمای محیط را مورد ارزیابی قرار دهید. با توجه به اینکه اکثرا حمام ها از نور طبیعی کافی بهره مند نیستند و رطوبت زیادی هم دارند، باید به سراغ گیاهانی برویم که به کمترین میزان نور طبیعی نیاز داشته باشند و با رطوبت بالا نیز سازگاری داشته باشند. 

از جمله گیاهان مناسب برای فضای حمام می توان به برگ قاشقی، زامیفولیا، فیلودندرون بالا رونده، برگ عبایی، گندمی، آلوئه ورا، بگونیا و سرخس اشاره کرد. ناگفته نماند که اگر سرویس بهداشتی و حمام شما هیچ نورگیری ندارد، برای تأمین  نور مورد نیاز گیاهان باید از لامپ های مخصوص رشد گیاهان استفاده کنید. 


4. ساختن دیواری به سبک روستیک در سرویس بهداشتی 

اگر یک دیوار بزرگ در سرویس بهداشتی خود دارید که نمی دانید از چه نوع کاغذ دیواری ای برای آن استفاده کنید و در عین حال علاقه مند به سبک روستیک هستید، می توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح چوب استفاده کنید تا حس و حال سبک روستیک را به دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل خود هدیه دهید. 


5. کمک گرفتن اصولی از رنگ ها در سرویس بهداشتی کوچک

بهترین ایده ها برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک


​​​​​​​یکی از ترفندهای طراحان داخلی برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضا استفاده از رنگ های نزدیک به هم در دکوراسیون است. استفاده از دیوارهایی به رنگ تیره و کف پوش هایی به رنگ روشن می تواند فضای شما را کوچک تر نشان دهد. البته اگر فضای شما بزرگ و فقط یکی از دیوارهای آن کوتاه است، می توانید با استفاده از ترکیب رنگ های تیره و روشن باعث بلندتر به نظر رسیدن آن شوید. 
بعنوان مثال اگر نیمه پایین یک دیوار کوتاه را به رنگ آبی تیره و نیمه ی بالایی آن را به رنگ سفید در آورید، دیوار بلندتر به نظر خواهد رسید چرا که چشم به سمت رنگ تیره تر که در قسمت پایین قرار دارد هدایت می شود و فاصله ی آن تا سقف بیشتر به نظر می رسد. 


6. کاشی هایی یکسان نظم دهنده بصری حمام کوچک شما

بهترین ایده ها برای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی کوچک​​​​​​​

حتما تا به اینجا توجه کرده اید که اندازه ی واقعی فضا با آن چیزی که به چشم می آید الزاما یکی نیست. یکی دیگر از کارهایی که در راستای بیشتر شدن تفاوت بین این دو و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا می توانید انجام دهید، این است که برای قسمت کناری وان داخلی خود از همان کاشی هایی استفاده کنید که برای دیوار آن استفاده کرده اید تا با این کار مرز بین دیوار و وان کمتر مشخص باشد و فضا بزرگ تر به نظر برسد. 


7. کاغذ دیواری سرویس بهداشتی را دست کم نگیرید

اگر فکر می کنید تمام راه ها را برای تبدیل سرویس بهداشتی و حمام کوچک خود به یک فضای جذاب و مدرن انجام داده اید ولی هنوز به نتیجه ی دلخواه نرسیده اید، این بار تغییر کاغذ دیواری را امتحان کنید تا به تاثیر شگرف آن پی ببرید. از آنجا که رنگ های روشن فضا را بزرگ تر نشان می دهند، بهتر است از انواع روشن و یا براق آن متناسب با سلیقه ی خود استفاده کنید. این کاغذدیواری ها با انعکاس نور از سطح خود، فضا را بزرگ تر نشان می دهند. اگر علاقه مند به استفاده از کاغذدیواری های گل دار برای سرویس بهداشتی کوچک خود هستید، بهتر است از انواعی که گل های کوچک دارند استفاده کنید. 


با این هفت ترفند ساده و حرفه ای می توانید سرویس بهداشتی و حمام کوچک خود را به یک فضای دلنشین و راضی کننده، منطبق با رویایتان بسازید. اگر ترفندی دارید که برای دکوراسیون سرویس بهداشتی خود استفاده کردید، لطفا با ما و دیگر مخاطبان مجله اینترنتی پیت کت در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید