خانه حمام و سرویس بهداشتی چیدمان حمام بایدها و نبایدهای چیدمان دکوراسیون حمام

بایدها و نبایدهای چیدمان دکوراسیون حمام

زمان مطالعه : 

10 دقیقه

چیدمان حمام کاری هیجان‌انگیز و درعین‌حال چالش‌برانگیز است. چرا که بسیاری از افراد حمام را نماد تمیزی خانه و سلیقه صاحب‌خانه می‌دانند. علاوه بر این حداقل بودجه موردنیاز برای چیدمان دکوراسیون حمام، هر کسی را وادار می‌کند تا قبل از هر تغییری، تمام جوانب کار را به‌خوبی بسنجد.

اگر شما هم در حال چیدمان دکوراسیون حمام خود هستید، در این مطلب ما را همراهی کنید تا با اطلاع از بایدها و نباید های چیدمان حمام، مرتکب اشتباهات رایج نشوید و بهترین نتیجه را در چیدمان دکوراسیون حمام خود بگیرید. 


بایدهای چیدمان دکوراسیون حمام

1. سبک دکوراسیون مورد علاقه تان را مشخص کنید

تغییر دکوراسیون هر یک از قسمت‌های خانه، به ویژه قسمت‌هایی که هزینه بردارتر هستند، باید با برنامه ریزی انجام شود. بنابراین پیش از آن که دست به کار شوید و مثلا کف پوش ها یا دوش را عوض کنید، باید تصویر ذهنی دقیقی از حمام دلخواه‌تان داشته باشید. برای این کار، می‌توانید از تصاویر موجود در وب سایت ها یا اینستاگرام الهام بگیرید. فراموش نکنید که لازم نیست حتما از یک سبک خاص پیروی کنید. بلکه می‌توانید برای داشتن حمام دلخواه‌تان آزادانه از المان‌های سبک‌های مختلف استفاده کنید و آن ها را با هم ترکیب کنید

چیدمان دکوراسیون حمام
2. طبق بودجه عمل کنید

پس از انتخاب طرح و سبک مورد نظر، مهم‌ترین کار، توجه به بودجه است. بنابراین بودجه ای که در اختیار دارید و بودجه ای که برای اجرای طرح مورد نظرتان نیاز است را مشخص کنید. شاید پایبندی به بودجه، با محدودیت‌هایی همراه باشد ولی راهی عالی برای تعیین تغییراتی است که به‌راحتی از عهده انجام‌شان برخواهید آمد.

با این راه‌های ساده‌ای برای کاهش هزینه‌های چیدمان دکوراسیون حمام وجود دارند. مثلا برای استخدام طراح عجله نکنید و حتما با چند طراح صحبت و شرایط آن‌ها را با هم مقایسه کنید، انجام برخی کارها را خودتان بر عهده بگیرید یا وسایل و متریال‌های مورد نیازتان را از عمده‌فروشی‌ها، با قیمت پایین‌تری، تهیه کنید. 

چیدمان دکوراسیون حمام

همچنین شما می توانید با استفاده از ایده هایی ارزان و ساده بدون این که هزینه زیادی برای خود بتراشید، جلوه ای زیبا برای حمام و سرویس بهداشتی خود بسازید. برخی از این ایده ها را می توانید در مقاله " 14 تکنیک فوق العاده برای تزیین دستشویی و حمام با وسایل ساده و ارزان " به دست آورید


3. رنگ‌های خنثی را در رنگ آمیز حمام تان اولویت قرار دهید

از آنجایی‌ که چیدمان دکوراسیون حمام کاری پر خرج است، توصیه ما به شما این است که هنگام خرید وسایل گران‌قیمت مثل دوش یا کاشی‌ها، سراغ رنگ‌های خنثی بروید. با این کار علاوه بر اینکه به‌راحتی می‌توانید با تغییر ترندهای روز، اکسسوری‌های حمام‌تان را عوض کنید، هنگام فروش خانه نیز مشتریان بیشتری خواهید داشت. 

چیدمان دکوراسیون حمام

در نظر داشته باشید که ترکیب المان‌های خنثی با اکسسوری‌های رنگارنگ و جذاب، مثل حوله، آینه و قالیچه، از بی‌روح و خسته‌کننده به نظر رسیدن حمام شما جلوگیری می‌کند.

4. جایگزین بهتری برای وسایل قدیمی پیدا کنید

برخی تغییرات کوچک و ارزان‌قیمت، مثل جایگزین کردن آینه‌های قدیمی با آینه‌های مدرن، گامی مثبت در جهت چیدمان دکوراسیون حمام به حساب می‌آیند. نصب آینه‌های گرد بالای روشویی که اغلب مستطیل‌شکل است، تضاد جذابی در حمام به وجود می‌آورد.

تعویض شیرآلات قدیمی و زنگ زده هر چند ممکن است کمی سخت و وقت‌گیر به نظر برسد ولی تاثیر بسزایی در دکوراسیون حمام خواهد داشت. شیرآلات براق و جدید، ظاهر روشویی قدیمی شما را به‌کلی تغییر می‌دهند.

چیدمان دکوراسیون حمام

توالت فرنگی شاید ظاهرا تاثیر زیادی بر دکور حمام نداشته باشد ولی صرف زمان و هزینه‌ای ناچیز برای تعویض آن، خالی از لطف نیست. تضاد رنگ توالت‌فرنگی با رنگ کاشی‌ها و دیوارها، ظاهری متفاوت و بی‌نظیر به حمام خواهد داد.

5. همیشه به فکر دستمال توالت اضافی باشید

تمام شدن دستمال توالت، دردسری بزرگ است! پس همیشه سعی کنید چند رول دستمال توالت اضافی در حمام داشته باشید. می‌توانید از ایده این طراح استفاده کنید و چند رول دستمال را درون سبدی حصیری جا دهید و سبد را پشت توالت فرنگی یا داخل قفسه‌ها بگذارید.

چیدمان دکوراسیون حمام
6. از المان‌های چوبی و کاغذ دیواری در چیدمان حمام استفاده کنید

کاغذ دیواری و المان‌های چوبی در حمام، مخصوصا حمام‌های کوچک، معجزه می‌کنند و به جذابیت‌های بصری آن‌ می‌افزایند. با این‌حال پیش از اجرای این ایده برای جلوگیری از پوسیدن وسایل چوبی یا خراب شدن کاغذ دیواری‌ها، حتما از سیستم تهویه حمام اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: 28 نکته کاربردی برای دکوراسیون حمام کوچک 

7. حوله‌ها را در دسترس قرار دهید

هیچ‌کس دوست ندارد بعد از حمام با موها و بدنی خیس دنبال حوله بگردد! پس حوله‌ها را تمیز و مرتب جایی که به‌راحتی در دسترس باشند بچینید.

8. از نورپردازی اصولی حمام غافل نشوید

یکی از مراحل اساسی چیدمان دکوراسیون هر فضایی از جمله حمام، انتخاب و نصب وسایل نورپردازی مناسب است. برای داشتن حمامی زیباتر لامپ‌های معمولی و ساده را فراموش کنید و سراغ چراغ‌های آویز زیباتر بروید. مثلا طراح این حمام با انتخاب چراغ‌های آویز مشکی، با یک تیر دو نشان زده و تضاد رنگی جذابی نیز ایجاد کرده است.

9. در انتخاب قالیچه حمام دقت کنید

قالیچه ‌های خزدار، قالیچه ‌های سفید که با کمی سفید کننده مثل روز اولشان می‌شوند و قالیچه‌های رنگارنگ سنتی که گرما و صمیمیت فوق‌العاده‌ای را به همراه دارند، برای حمام مناسب‌ترند.


نبایدهای چیدمان دکوراسیون حمام

1. از سازماندهی وسایل حمام غافل نشوید

سازماندهی وسایل، یکی از مراحل چیدمان حمام است که با وجود اهمیت و کاربرد فوق‌العاده‌ای که دارد، معمولا نادیده گرفته می‌شود. این در حالی است که در دسترس و مرتب بودن حوله‌ها، دستمال توالت و سایر وسایل حمام، تاثیر زیادی بر بهداشت و ظاهر آن دارد. 

چیدمان دکوراسیون حمام

اگر فضای کافی در اختیار دارید روی یکی از دیوارها، قفسه‌های توکار تعبیه کنید. بااین‌حال اگر از عهده هزینه‌های این کار برنمی‌آیید، می‌توانید یک کمد یا شلف دیواری کوچک که با دیزاین حمام همخوانی دارد تهیه کنید. در هر صورت مطمئن باشید که تلاش و هزینه‌ای که برای سازماندهی وسایل حمام می‌کنید، بسیار ارزشمند است و بی‌نتیجه نخواهد ماند.

چیدمان دکوراسیون حمام

2. هنگام خرید دوش و روشویی، خساست نکنید

حمام نیز مثل سایر بخش‌های خانه، باید یک نقطه کانونی داشته باشد و یک وسیله خاص در آن بیش از سایر وسایل جلب توجه کند. یک دوش منحصربه‌فرد، نقطه کانونی زیبایی را در حمام شما به وجود خواهد آورد. پس با در نظر گرفتن این نکته ‌که خرید یک دوش لوکس علاوه بر زیباتر کردن حمام، نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، خساست را کنار بگذارید!

یکی دیگر از وسایل حمام که ارزش هزینه کردن را دارد، روشویی است. امروزه روشویی‌هایی که سطح بزرگ، آینه و کمد دارند، ترند شده و طرفداران بیشتری دارند. درصورت امکان می‌توانید با انتخاب سنگ‌های لوکس مثل گرانیت و مرمر برای روشویی، زیبایی‌های بصری حمام‌تان را دوچندان کنید.

چیدمان دکوراسیون حمام

به یاد داشته باشید که همیشه می‌توانید ظاهر روشویی را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید روشویی را رنگ کنید یا دستگیره کشوها و سنگ روی روشویی را عوض کنید.

علاوه ‌بر دوش و روشویی، آینه، وسایل نورپردازی، شیرآلات، صابون و حوله نیز ارزش هزینه کردن دارند. جالب است بدانید که وان حمام، تا حدی محبوبیتش را از دست داده چرا که بسیاری از افراد وان را وسیله‌ای غیرکاربردی و تمیز کردن آن را وقت‌گیر می‌دانند. بنابراین اگر قصد فروش منزلتان را دارید از خرید وان صرف‌نظر کنید. البته در این مورد نیز نظر شخصی شما در اولویت است.


3. بین پرده و سقف در دکوراسیون حمام فاصله نگذارید

نصب پرده حمام نیز از همان قواعد نصب پرده پنجره‌ها پیروی می‌کند. بنابراین هرچه پرده حمام به سقف نزدیک‌تر باشد، با ایجاد خطای دید سقف بلندتر به نظر می‌رسد. 

4. از شلوغ کردن میز توالت بپرهیزید

بزرگ‌ترین اشتباه در چیدمان دکوراسیون حمام، شلوغ کردن بیش از حد میز توالت یا اطراف روشویی است. نیازی نیست صورت‌شور، اسپری مو، برس‌ها، لوازم آرایش و سایر وسایل آرایشی و بهداشتی را در معرض دید قرار دهید. بلکه بهتر است تمام این وسایل را داخل سبد قرار دهید و در کشوهای روشویی بگذارید. البته می‌توانید چند آیتم زیبا مثل شمع یا شیشه ادکلن را در معرض دید قرار دهید.

چیدمان دکوراسیون حمام
5. اکسسوری‌ها را در چیدمان حمام فراموش نکنید

 ممکن است فضای زیادی برای استفاده از اکسسوری‌های مختلف در حمام در اختیار نداشته باشید، با این‌حال دور اکسسوری‌ها را خط نکشید. خرید صابون‌های لوکس و مجلل، جایگزین کردن بطری شامپوها با ظروف زیباتر و حتی گنجاندن چند دکوری کوچک داخل حمام تاثیر شایانی بر ظاهر آن خواهد داشت. علاوه بر این ها می‌توانید موارد زیر را نیز به عنوان اکسسوری حمام در نظر داشته باشید:

  • گیاهان سبز که هوای حمام را نیز تصفیه می‌کنند.
  • سبدهای حصیری که تنوع بافت حمام را افزایش می‌دهند.
  •  استندهای دکوری کوچک که جلوه بیشتری به شمع‌ها و شیشه‌ ادکلن می‌دهند.


6. قاب عکس‌های خانوادگی را وارد حمام نکنید

با این که عکس‌های خانوادگی احساس خوبی را به اعضای خانواده منتقل می‌کنند، اما جایی در دکور حمام ندارند. در عوض می‌توانید از تابلوهای هنری برای دیزاین دیوارهای حمام استفاده کنید. 

چیدمان دکوراسیون حمام​​​​​​​امیدواریم نکاتی که در این مطلب معرفی کردیم برای چیدمان دکوراسیون حمام شما مفید واقع شوند. فراموش نکنید که نظرات و تجربیات سودمندتان را با ما و دیگر مخاطبان مجله اینترنتی پیت کت به اشتراک بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما