خانه حمام و سرویس بهداشتی سرویس بهداشتی مدرن چهار ترفند کاربردی برای داشتن سرویس بهداشتی ایده آل

چهار ترفند کاربردی برای داشتن سرویس بهداشتی ایده آل

زمان مطالعه : 

6 دقیقه دقیقه

سرویس بهداشتی یکی از  اجزای جدایی ناپذیر و پر اهیمت هر خانه ای است که در طول زمان ممکن است دچار تغییراتی شده باشد اما به هیچ عنوان از اهمیت آنها کاسته نشده است. اهمیت سرویس بهداشتی(مجموعه حمام و توالت) از این جهت است که ما در آن به نظافت خود می پردازیم


در نتیجه باید محیطی آرام و پاکیزه داشته باشد پس باید برای تحقق این نکته به دکوراسیون آن اهمیت دهیم، اما آیا می دانید در دکوراسیون سرویس بهداشتی باید به چه مواردی توجه کرد یا از چه نکاتی باید عبور کرد؟

در طراحی دکوراسیون داخلی نکاتی مثل انتخاب رنگ وجود دارد که در چیدمان هر بخش از خانه مطرح است و باید به آن توجه کرد در عین حال عواملی وجود دارد که در چیدمان هر بخش خانه منحصر به فرد است. در ادامه ی این مطلب ما با تمام این نکات درباره سرویس بهداشتی آشنا خواهیم شد.



1. انتخاب تم رنگی مناسب سرویس بهداشتی

از نکات مهم و همه گیر در دکوراسیون داخلی رنگ است اما معیار های انتخاب رنگ در هر بخش از خانه کاملا با هم در تضاد هستند. در رنگ آمیزی سرویس بهداشتی خود به این نکته توجه داشته باشید که بدن انسان با استحمام علاوه بر پاکیزگی ظاهری تمام انرژی های منفی را از خود بیرون می کند پس بهتر است که برای انتخاب رنگ حمام خانه خود از رنگ های روشن و ملایم که باعث ساطع شدن انرژی های مثبت و فعال می شود استفاده کنید تا به محض خروج از سرویس بهداشتی با انرژی خوب و مثبت روز را ادامه دهید.

انتخاب تم رنگی مناسب سرویس بهداشتی

اگر از هر یک از ما پرسیده شود که آرامش بخش ترین رنگی که می شناسید چیست بدون شک همه ی ما می گوییم رنگ آبی به همین دلیل توصیه می شود در حمام خود از رنگ آبی آسمانی استفاده کنید تا به آرامش کامل برسید.

اگر دوست دارید سرویس بهداشتی لاکچری و آرامش بخش داشته باشید پیشنهاد می کنیم که از رنگ بنفش بهره بگیرید یا شاید هم دوست دارید با ورود به سرویس بهداشتی خانه خود هیجان زده شوید پس حتما به سراغ رنگ های گرمی مثل نارنجی بروید.



2. استفاده درست از نور در دکوراسیون سرویس بهداشتی

استفاده درست از نور در دکوراسیون سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی خود سعی کنید تا می توانید از نور استفاده کنید حال آنکه نوری که استفاده می کنید نور طبیعی و مستقیم خورشید باشد خیلی خیلی بهتر است پس لطفا اگر در سرویس بهداشتی خود پنجره ای دارید که نور از آن به داخل می تابد آن را با پرده نپوشانید. اگر هم پنجره ای ندارید اصلا نگران نباشید شما می توانید از نور چراغ استفاده کنید. برای استفاده ی نور مصنوعی به یک چراغ سقفی اکتفا نکنید و از نور های ملایم و مخفی برای دور آینه استفاده کنید، با اینکار هم فضایی خاص برای خود ایجاد می کنید و هم استفاده از آینه برای شما راحت تر خواهد بود.


متخصصان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند برای زیبایی بیشتر چه سرویس بهداشتی های که پنجره دارند و چه ندارند از نور های مخفی که در سقف کار می شود و هاله ای از نور را در فضا پخش می کنند استفاده کنید.



3. استفاده از گل و گیاه در چیدمان سرویس بهداشتی

استفاده از گیاهان در سرویس بهداشتی عملی دومنظوره است؛ اول برای تصفیه هوای سرویس بهداشتی و دوم به عنوان خوشبو کننده ای طبیعی. در دنیای گل و گیاه، گیاهانی وجود دارد که کاملا با شرایط سرویس بهداشتی سازگاری دارند و در تمام دنیا به این دو منظور از آنها استفاده می شود که این گیاهان عبارت اند از:

استفاده از گل و گیاه در چیدمان سرویس بهداشتی

گل ساعتی: گلی است بسیار معطر و حاوی شهد بسیار زیاد که باعث خوش بو ماندن سرویس بهداشتی خواهد شد. گل ساعتی در دسته ی گل های سازگار است، چون در هر شرایط بجز دمای هوای پایین رشد و گل دهی دارد. از شگفتی های این گل خوشبو می توان به خاصیت اعجاب انگیزش در درمان سرفه، استرس، کم خوابی اشاره کرد. گل ساعتی علاوه بر عطر دلنشینش بسیار زیبا و چشم نواز است.

گل پیچک شیطان(پوتوس): از شاخصه های اصلی این گل تصفیه هوا است و نیز سبب افزایش رطوبت و درنتیجه افزایش اکسیژن محیط است. استفاده از این گل نه تنها در سرویس بهداشتی بلکه در فضای خانه و محیط های اداری نیز توصیه می شود. گل پیچک شیطان انواع زیادی دارد و شما برای استفاده از دستتان کاملا باز است.

ما در این مطلب تنها با دو گل مناسب سرویس بهداشتی محبوب و کاربردی آشنا شدیم اما گل های زیاد دیگری مثل گل سرخس، گل سوسن چشم سیاه، گل پیچک انگور، گل پامچال و... وجود دارند که برای این محیط مناسب هستند.



4. دکوراسیون سرویس بهداشتی را مرتب طراحی کنید

دکوراسیون سرویس بهداشتی را مرتب طراحی کنید

در چیدمان هر خانه ای برای داشتن آرامش اولین و مهم ترین گام ایجاد نظم است لذا در طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی خانه خود حتما به این نکته توجه کنید که برای هر وسیله ای که دارید( از حوله گرفته تا مسواک) یک جای مخصوص در نظر بگیرید تا یک سرویس بهداشتی مرتب و نمونه داشته باشید. شما می توانید یک کمد لوازم بهداشتی در سرویس بهداشتی خود در نظر بگیرید تا وسایلی مثل حوله، مسواک، شامپو و... را در آن قرار دهید یا یک سبد برای رخت چرک هایتان در نظر بگیرد که اگر به زیبایی نیز فکر می کنید می توانید از سبد های حصیری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چطور شلف های دیواری در سرویس بهداشتی باعث افزایش نظم می شوند 

تا به این قسمت ما چهار ترفندی که شما را برای رسیدن به دکوراسیون ایده آل سرویس بهداشتی شما کمک می کرد را مطرح کردیم و در ادامه برای کسانی که سرویس بهداشتی کوچکی دارند دو پیشنهاد داریم تا با این رعایت آنها سرویس بهداشتی خانه هایشان بزرگ تر جلوه کند.



پیشنهاد اول برای سرویس بهداشتی های کوچک

در دکوراسیون سرویس بهداشتی خود از آینه های بزرگ استفاده کنید. آینه در هر سرویس بهداشتی از ملزومات آن به شمار می آید چون بسیاری از امور روزمره زندگی انسان بدون آینه مختل خواهد شد این درحالیست که آینه در حمام های کوچک نه تنها لازم است بلکه واجب نیز هست.

پیشنهاد اول برای سرویس بهداشتی های کوچک

برای جلوه ی بیشتر آینه ها و در نتیجه بزرگ تر به نظر رسیدن سرویس بهداشتی خوب می شود که از لامپ هایی دور تا دور آینه استفاده کنید. در انتخاب آینه برای حمامتان خدا را شکر دستتان به وسعت دریا باز است و می توانید طرح و شکل های متنوعی از آینه ها را استفاده کنید.



دومین پیشنهاد برای دکوراسیون سرویس بهداشتی های کوچک

از بعد عمودی یا همان ارتفاع سرویس بهداشتی خود استفاده کنید تا کمبود فضا در بعد عرض کمتر به چشم آید. برای انجام این کار شما می توانید در زمان انتخاب تم رنگی سرویش بهداشتی از طرح هایی که در راستای عمودی کار شده اند مثل کاعذ دیواری هایی با طرح های عمودی یا دیوار پوش های چوبی در دکوراسیون خود استفاده کنید.

به عنوان جمع بندی باید بگوییم که ما در این مطلب به این نتیجه رسیده ایم که برای داشتن یک سرویس بهداشتی ایده آل باید رنگ درستی برای آن انتخاب کنیم، از نور به درستی استفاده کنیم، حتما در سرویس بهداشتی خود گلدان داشته باشیم و در نهایت به نظم دکوراسیون آن اهمیت ویژه ای بدهیم و در پایان نیز پی بردیم برای بزرگ تر جلوه دادن سرویس بهداشتی کوچک خود می توانیم از بعد ارتفاع و آینه های بزرگ کمک بگیریم. امیدواریم نکات این مطلب برای شما کاربردی و مفید بوده باشد. خوشحال می شویم اگر نظرات هوشمندانه خود را با ما در میان بگذارید.

0

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

خوشحالیم این مطلب برای شما مفید بوده‌، لطفا برای حمایت از ما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

متاسفیم که این مطلب نتوانسته نظر شما را جلب کند. لطفا با نظرات و پیشنهادات‌ خود، ما را در بهبود همیشگی سایت یاری دهید.

ثبت نظر

دیدگاه شما

ممکن است به این مطالب علاقه مند باشید